Gå til innhold

Kan menn og kvinner være kun venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med de her inne som sier at kvinner og menn ikke kan bare være venner? Jeg har mange guttevenner jeg henger med, som jeg ser på kamp osv med...ALENE. Og disse ville jeg aldri ha noe mere med enn bare venner. Dette er gjensidig fra dem også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du ? 

Anonymkode: 1abee...b7a

Hva har alder med dette å gjøre?

Anonymkode: 2bfbe...3e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle menn er like enkel som deg ;) 

Anonymkode: 0d20a...92c

Har ikke noe med "enkel" å gjøre....

Du har lite peil på mannfolk høres det ut som. Fra naturen sin side er det ment at mannen skal bruke tid på egen familie og kjæreste. Ikke å springe rundt å bli venner med alle mulig kvinnfolk som han kan "ta vare på" etter at alle andre menn har pult på henne. Hvordan tror du det ville fungert om vi programmert slik ? 

Du kan si at det er "enkelt" men slik er det nå reptil delen av hjernen slår inn. Like enkelt er det hos menn som gjerne jobber som NASA forskere også. Det har intet med det å gjøre ...men når det kommer til det seksuelle og drivkraften bak det så fungerer det slik. 

Det er ikke mitt problem når du sitter og griner etter at en mannlig venn gjennom mange år kommer til å fortelle deg at han i LANGE tider har hatt følelser for deg og du må avslutte vennskapet. Når du sitter der helt sjokkert og ikke kunne skjønne dette, vel nå sier jeg det til deg så du slipper det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da en drøss av menn som lar kvinner henge med dem bare for å være snille. 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at dette med at menn er uenig er mer selv-skryt enn noe annet:P Jeg kan ikke skjønne at dette er noe å spørre om en gang, det blir så fjollete.

Anonymkode: ea918...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan man det. Jeg har mange mannlige venner. De fleste av dem er i faste forhold.

Ja som kvinne kan du vel ikke forstå noe annet ...er vel der begrensingen går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger da ikke vennene sine ut ifra kjønn! For en gammeldags holdning.
Slik som flere beskriver denne umuligheten virker det som at det motsatte kjønn vil uansett bli romantisk eller seksuelt interessert før eller senere, noe så primitivt. 

Anonymkode: 0f725...a73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger da ikke vennene sine ut ifra kjønn! For en gammeldags holdning.
Slik som flere beskriver denne umuligheten virker det som at det motsatte kjønn vil uansett bli romantisk eller seksuelt interessert før eller senere, noe så primitivt. 

Anonymkode: 0f725...a73

Ja og du er kvinne ...men da forstår du ikke helt hvordan menn egentlig er.

Beklager...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lite peil på mannfolk høres det ut som. Fra naturen sin side er det ment at mannen skal bruke tid på egen familie og kjæreste. Ikke å springe rundt å bli venner med alle mulig kvinnfolk som han kan "ta vare på" etter at alle andre menn har pult på henne. Hvordan tror du det ville fungert om vi programmert slik ? 

Du kan si at det er "enkelt" men slik er det nå reptil delen av hjernen slår inn. Like enkelt er det hos menn som gjerne jobber som NASA forskere også. Det har intet med det å gjøre ...men når det kommer til det seksuelle og drivkraften bak det så fungerer det slik. 

Det er ikke mitt problem når du sitter og griner etter at en mannlig venn gjennom mange år kommer til å fortelle deg at han i LANGE tider har hatt følelser for deg og du må avslutte vennskapet. Når du sitter der helt sjokkert og ikke kunne skjønne dette, vel nå sier jeg det til deg så du slipper det. 

Det sier ganske mye om ditt syn på verden når du tror alt det mennesker gjør er fordi vi er programmert sånn og sånn. Vi er ikke simple dyr som kun handler etter instinkt, og dermed fungerer ikke denne typen argumentasjon for hva som er naturlig eller ikke. Nei, sebraer og aper tenker ikke at de kan være venner med hverandre, men det er fordi de ikke er i stand til å reflektere på samme måte som oss, de trenger ikke være sosiale på samme måte og de har ikke empati og sympati. Dette er noe av det som skiller oss fra dyr, og dermed kan du ikke forklare ting med hvordan mennesket er fra naturens side. Vi bor i en moderne verden der vi har hus, bil, internett osv og der mennesket er i stand til å ha venner av motsatt kjønn uten å konstant gå rundt og tenke at vi skal pule. 

Men du virker såpass simpel av deg at jeg tror ikke du forstår dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres heller ut som du har en liten peiling på mannfolk, og det til mannfolk å være.

Alle er forskjellige. Menn også, alle er faktisk -ikke- like enkle som deg. Fra naturens side vil det være like logisk å si at kvinner ikke kan være venn med menn, men sannheten er at vi mennesker har beveget oss mange skritt vekk fra dyriske behov og naturen, og har utviklet oss til tenkende mennesker som kan være venn med forskjellig kjønn hvis vi føler for det.

Hilsen en mann som har og har hatt mange kvinnelige venner opp igjennom årene, og det uten å engang streife tanken med å gjøre noe seksuelt med noen av dem. Jeg er ikke så simpel at jeg kan ha følelser for alle jeg har vennskapelige følelser for, selv om du er det.

Anonymkode: d1943...f72

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig. Kommer vel mer an på persontype her også. De som ender opp med å ha seg er vel de som gjerne er over snittet flørtete tenker jeg og som ikke klarer å være kamerater. Er ikke sånn at alle menn vil kjøre over alle damer i verden, selv om mange liker å tro det her inne. Er som å si at menn er hjernedøde skapninger som ikke klarer å fungere normalt i en relasjon og det i seg selv er jo ganske på trynet. Man er i utgangspunktet ikke interessert i vennskap når man ser etter sex i et venneforhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lesbiske og homofile være venner med hverandre? Eller er det sånn at en hetrofil kvinne kan være venn med en lesbisk kvinne, men ikke omvendt? :klo:

Vet at det er en annen problemstilling, men synes det var relevant i forhold til mange av svarene. Tenker at det kommer veldig an på personlighet. Noen har rett og slett ikke interesse for å være venner med det kjønnet man er tiltrukket av hvis det ikke kan lede til noe mer, og andre igjen synes de er de beste vennene.

Bestevennen min er forresten mann, han var også forlover i bryllupet mitt. Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at han hadde vært interessert i meg overhodet. Tror jeg hadde skremt han avgårde hvis jeg hadde hintet frempå noe :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mange guttevenner som aldri har prøvd seg på meg selv om jeg har vært singel i flere år, så ja, det går fint an. Og 98% av dem er ikke homo. Flere har til og med kjæreste, men vi er jo fremdeles venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig med Osama bin Laden: menn og kvinner kan ikke bare være venner :riste:

Så hvis kjæresten til en jente har venninner er han utro(psykisk)?

Anonymkode: 9575b...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kvinner kan fint være venner med menn. Menn vil før eller siden fortelle deg at de har følelser for deg (når de ikke lengre klarer å skjule dem). Da vil du måtte avslutte vennskapet. Et vennskap som egentlig bare går en vei likevel.  

Den typen menn har aldri vært ærlige med verken deg eller seg selv. Du er sikkert ung, men eldre menn over 30år vil du ikke oppleve at bruker tid med deg uten å prøve seg. Voksne menn må bruke tid på å etablere sin egen familie. 

Hvorfor det? Greit nok at man kanskje må ta en pause fra hverandre hvis den ene er veldig forelska, men forelskelser går over. Jeg har aldri sett noen grunn til å avslutte vennskap fordi kompiser (eller venninner) fikk følelser for meg.

Jeg har mange kompiser, og flere av dem er over 30 år. Det er synd at du ikke klarer å se verdien i å ha venninner, men alle tenker ikke likt som deg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier ganske mye om ditt syn på verden når du tror alt det mennesker gjør er fordi vi er programmert sånn og sånn. Vi er ikke simple dyr som kun handler etter instinkt, og dermed fungerer ikke denne typen argumentasjon for hva som er naturlig eller ikke. Nei, sebraer og aper tenker ikke at de kan være venner med hverandre, men det er fordi de ikke er i stand til å reflektere på samme måte som oss, de trenger ikke være sosiale på samme måte og de har ikke empati og sympati. Dette er noe av det som skiller oss fra dyr, og dermed kan du ikke forklare ting med hvordan mennesket er fra naturens side. Vi bor i en moderne verden der vi har hus, bil, internett osv og der mennesket er i stand til å ha venner av motsatt kjønn uten å konstant gå rundt og tenke at vi skal pule. 

Men du virker såpass simpel av deg at jeg tror ikke du forstår dette. 

Dyr har også seksuelle drifter slik som vi har, trenger du rasjonalisere og reflektere du før du bestemmer deg for å bli kåt ? på det punktet skiller vi oss ikke fra dyr i det hele tatt du :) 

Når menn idag ser et kvinnfolk som er digg så får vi ereksjon før vi rekker å tenke over det. Det samme gjør apekatter og mange andre dyr også. SÅNN er mannfolk programmert for naturen sin side. Den moderne verden som gjør at man kan tenke seg til ereksjon er din fantasi verden. Vi går ikke rundt å tenker - "åhh se hun der, HUN må jeg bli venn med altså"  

Gud hjelpe det meg .....:fnise:

Det er først de siste 20årene vi har hatt internett du...mennskene har ikke forandre seg noe særlig fra de dagene vi bodde i huler. Iløpet av en historie som går tilbake flere hundre tusen år hvor vi har sett tilnærmet like det vi gjør idag. 

Se i andre deler av verden så er det rimelig primitive tilstander. Der får du SE hvor primitive mennesker egentlig er når du visker vekk alt det overfladiske som gjør at vi holder oss i skinnet her oppe. At vi bor i en moderne verden betyr ikke at du er noe annerledes enn huleboerne for 10.000 år siden. 

Så er det jeg som er simpel ...? tror du må begynne å se ting i et større og bredere perspektiv jeg enn du gjør pr dags dato. 
For det du sier her er virkelig oppsiktsvekkende lite tenkt over - spesielt med tanke på all den kunnskap du har tilgjennelig der du sitter foran pc`n nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det an. Jeg har opp gjennom årene hatt mange guttevenner (nå menn). For ordens skyld så har de aldri "prøvd seg" på noe annet enn vennskap. (Og, ja, det har også vært i perioder der både de og jeg har vært singel. ) Som regel har jeg også blitt venninne med kona når de etterhvert har funnet seg dame og giftet seg. 

Null problemer verken for "ham", kona eller meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem for meg. Passert 50 og hatt samme bestevenninne i over 30 år. Både hun og jeg har gått inn og ut av flere forhold uten at det har påvirket vårt vennskap. Det har aldri vært noe erotisk/romantisk mellom oss. Veldig fint å kunne snakke om absolutt alt med en som forstår kvinners vinkel og samtidig er "nøytral".

Mann 51

Anonymkode: 8f2af...f6b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det an. Jeg har opp gjennom årene hatt mange guttevenner (nå menn). For ordens skyld så har de aldri "prøvd seg" på noe annet enn vennskap. (Og, ja, det har også vært i perioder der både de og jeg har vært singel. ) Som regel har jeg også blitt venninne med kona når de etterhvert har funnet seg dame og giftet seg. 

Null problemer verken for "ham", kona eller meg. 

Ja for du er kvinne ...men det går ikke motsatt. Når menn ser ei digg dame tror du de tenker "HUN DER må jeg bli venn med" ? sånn tenk over det jeg sier her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...