Gå til innhold

Kan menn og kvinner være kun venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser du. Du bortforklarer det igjen. For du sitter på den universelle sannheten og alle som motstrider deg lyver. Herregud at det går an å ha på så store skylapper som det du har. Få av deg skylappene og se at du er ikke alle menn, og alle menn er ikke som deg. 

Ikke si "vi mannfolk", si "jeg". Nei, du har ikke samme følelser som alle andre menn, og du er ikke vokst opp i samme miljø og har ikke arvet det samme som alle menn. Les deg opp på arv og miljø. Tror du kan lære litt av det, for du har tydeligvis sovet i timen på hele barneskolen, ungdomsskolen og VGS der du skulle lært om dette. 

Jeg er kvinne, men kan ikke snakke for alle kvinner. Du er mann, men kan ikke snakke for alle menn. Det er veldig rart at du faktisk ikke forstår at du ikke er lik alle andre menn. Virker jo som om at du aldri har møtt en annen mann før engang siden du tror dere er alle like. 

Anonymkode: 0d20a...92c

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg har skrevet...men skal være grei å forklare igjen. Selv om du gjør ditt beste for å poengtere
hvor dum og tullete jeg er. Jeg er ikke ute etter å gjøre denne diskusjonen personlig. 

Det med at menn ikke kan være KUN venner med kvinnfolk er mer et instinkt - og instinkter som jeg forklarte til deg tidligere er noe vi alle deler likt. Selv om disse instinktene også er kjønnsspesifikke. Det kommer ikke an på personligheten til folk når man brenner hånda på ovnen. Man trekker seg vekk uten å tenke rasjonelt over det. Så sånn sett kan jeg dermed snakke på vegne av alle menn. 

Det kan skape en veldig ubehagelig situasjon for begge parter å innrømme det man har følelser når det ikke går begge veier. Så da dekker mannfolk seg over unnskyldning at "vi er jo bare venner". Jeg har selv gjort det tusen ganger og er nok ikke den eneste. Flere kvinnfolk har jo også i denne tråden opplevd at har vært tilfelle med sine mannlige venner. 

Arv og miljø ? da bør du kunne vite at en reaksjon trigget av et urinstinkt er forventet å være den samme om du heter Per eller Pål. 

Det er slik grunnet urinstinkter som man ikke kan fornekte eller gjør noe med. Samme som man ikke kan gjøre noe med hva man tenner på og ikke.  

Anonymkode: 1abee...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 2 kamerater som aldri ville prøvd seg på meg. Ellers har jeg opplevd at de fleste jeg trodde var venner har hatt lyst å ligge med meg. Dette syns jeg er meget ufint og umoralsk. Selv om jeg har sagt NEI tydelig så har de ikke gitt seg. Han ene kameraten min på jobb ble sur fordi han ikke fikk fingre meg.. og han er gammel nok til å være faren min. Så de aller fleste menn tenker bare med pikken. Det er så kvalmt atte hjælp. 

Anonymkode: db165...0fe

Da har du 2 kamerater som har blitt såpass skremt når du så tydelig sa "NEI" til de andre at de ikke har turt å prøve seg på deg. Beklager å måtte si det....men blir som jeg har forklart tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vel vært spesielt mildt sagt om du skulle prøvd deg på din familie? så forstår ikke helt hvorfor du nevner dem engang. 

Du forstår visst lite. Denne tråden handler som kjent om det går an at en mann liker og er venn med en kvinne uten at han har seksuelle baktanker. Jeg nevnte to eksempler som gjelder for meg, som et bevis på at det går godt an.
Gikk dette også over din begripelse?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Ja jeg mener det er mulig, men det kommer an på personene. I dagens samfunn er det jo mange av motsatte kjønn som er gode venner. Har selv noen få guttevenner, og så vidt jeg vet, at ingen av oss følelser for hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår visst lite. Denne tråden handler som kjent om det går an at en mann liker og er venn med en kvinne uten at han har seksuelle baktanker. Jeg nevnte to eksempler som gjelder for meg, som et bevis på at det går godt an.
Gikk dette også over din begripelse?

Hva har det du siterte meg på nå ? egen familie er familie. Det som ikke er familie kalles venner. Du skjønner forskjellen ? 

Nei tråden handler om en mann KUN kan være venn med en kvinne. Ikke både liker OG være venn med henne.

Må du følge med her jente før du kommer med pekefingeren ang min begripelse og forståelse. Såpass forventer jeg av deg før du kan forvente at jeg skal respektere hva du skriver til meg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er jo som hunder.. må tømme spermen sin i alt med puls. Det er så umoralsk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg har skrevet...men skal være grei å forklare igjen. Selv om du gjør ditt beste for å poengterehvor dum og tullete jeg er. Jeg er ikke ute etter å gjøre denne diskusjonen personlig. 

Det med at menn ikke kan være KUN venner med kvinnfolk er mer et instinkt - og instinkter som jeg forklarte til deg tidligere er noe vi alle deler likt. Selv om disse instinktene også er kjønnsspesifikke. Det kommer ikke an på personligheten til folk når man brenner hånda på ovnen. Man trekker seg vekk uten å tenke rasjonelt over det. Så sånn sett kan jeg dermed snakke på vegne av alle menn. 

Det kan skape en veldig ubehagelig situasjon for begge parter å innrømme det man har følelser når det ikke går begge veier. Så da dekker mannfolk seg over unnskyldning at "vi er jo bare venner". Jeg har selv gjort det tusen ganger og er nok ikke den eneste. Flere kvinnfolk har jo også i denne tråden opplevd at har vært tilfelle med sine mannlige venner. 

Arv og miljø ? da bør du kunne vite at en reaksjon trigget av et urinstinkt er forventet å være den samme om du heter Per eller Pål. 

Det er slik grunnet urinstinkter som man ikke kan fornekte eller gjør noe med. Samme som man ikke kan gjøre noe med hva man tenner på og ikke.  

Du får dra tilbake til hula di, siden du er så full i urinstinkter og ikke klarer å være slik som oss andre mennesker ;) Så får du jakte på mammuter, tenne bål og ha sex. Det er jo tydeligvis bare det du er i stand til. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det du siterte meg på nå ? egen familie er familie. Det som ikke er familie kalles venner. Du skjønner forskjellen ? 
Nei tråden handler om en mann KUN kan være venn med en kvinne. Ikke både liker OG være venn med henne.

Må du følge med her jente før du kommer med pekefingeren ang min begripelse og forståelse. Såpass forventer jeg av deg før du kan forvente at jeg skal respektere hva du skriver til meg her. 

Du følger ikke så godt med selv. Den du svarer her er mann.

Anonymkode: 2bfbe...3e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dra tilbake til hula di, siden du er så full i urinstinkter og ikke klarer å være slik som oss andre mennesker ;) Så får du jakte på mammuter, tenne bål og ha sex. Det er jo tydeligvis bare det du er i stand til. 

Da var du også tom for argumentasjon altså....var ikke særlig imponerende. Så er det til sist lavmål å igjen gjøre dette personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er jo som hunder.. må tømme spermen sin i alt med puls. Det er så umoralsk.. 

Hehe..ikke nødvendigvis det er playerene det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du også tom for argumentasjon altså....var ikke særlig imponerende. Så er det til sist lavmål å igjen gjøre dette personlig. 

Er du som snakker om urinstinkter, så hvorfor sitter du inni et hus med en PC på internett når du bare kan styres etter urinstinkter og ikke er som oss andre moderne mennesker? Så hvorfor bor du ikke i en hule der du jakter på mammuter, tenner bål og har sex siden du er drevet av disse urinstinktene dine der du ikke kan kontrollere din egen adferd og der alle menn er helt like og ute av stand til å bli påvirket av arv, miljø og å tenke selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge enkelte i denne tråden så må bifile være de mest ensomme menneskene i hele verden. 

Bare bifile menn. Menn er tydeligvis så styrt av seksuelle lyster at de knapt klarer å knyte skoene dersom det er mennesker i nærheten som de potensielt, i denne eller en annen virkelighet, kunne ha blitt tiltrukket av.

Mannfolk faller ikke \ blir betatt av kvinnfolk på samme måte som kvinner blir det mot menn. 

Jeg blir ikke "venn" med kvinnfolk jeg ikke er keen på i utgangspunktet. Da bruker jeg heller den tiden på å søke opp kvinner jeg er tiltrukket av. 

Du kunne like gjerne startet diskusjonen med å fortelle at kvinner ikke har noen verdi for deg utenom sex, og at du derfor ikke gidder å kaste bort verdifull puletid på å prøve å bli venn med dem. :vetikke: 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bifile menn. Menn er tydeligvis så styrt av seksuelle lyster at de knapt klarer å knyte skoene dersom det er mennesker i nærheten som de potensielt, i denne eller en annen virkelighet, kunne ha blitt tiltrukket av.

Jaha, derfor jeg fortsatt har venner mao siden jeg er kvinne og bifil. Syns synd på alle bifile menn da :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg oppfatter det så virker det som om at mange kvinner tror at de kan være kun venner med det motsatte kjønn, mens menn ofte er uenig i dette. Stemmer dette? Hva tenker dere? Kan menn og kvinner være kun venner? 

Anonymkode: a0212...acf

Her kan man ikke generalisere, da mennesker er forskjellige

Jeg har erfaring med at noen menn og kvinner kan være kun venner, mens andre menn og kvinner ikke kan det

Anonymkode: 833b6...c43

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og har kvinnelige venner. Dette er kvinner som det er moro å være i lag med og utføre felles hobby med osv. 

Men som kjæresteevner er de ikke. Noen av de er det så mye hormonell spetakkel med. At det er mye lettere å holde diss negative tingene på avstand i et venneforhold. Enn å leve oppi spetakkelet i et forhold. 
Men som venn fungerer de fint, og de går ikke ut for å psykologisk straffe en venn. Enn en kjæreste. 

Så da kan man få det beste ut av disse gode vennene mine. Noen av de har jo en flott kropp og har sine øyeblikk der jeg bare skulle gitt de mer enn en kos. Men da vet jeg at jeg begynner å gå på en sti som jeg vet ender et sted jeg ikke vil være. 

Hadde jeg vært singe, og noen av disse var direkte kjæresteemner. Så hadde det vært tøft å bare hatt en avstandsforelskelse i et venneforhold. 

Anonymkode: b7525...8cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne like gjerne startet diskusjonen med å fortelle at kvinner ikke har noen verdi for deg utenom sex, og at du derfor ikke gidder å kaste bort verdifull puletid på å prøve å bli venn med dem. :vetikke: 

Det har jeg ikke sagt at kvinner ikke har - må du slutte å vri det om. Les heller hva jeg skriver og vis litt respekt. 
Har jeg kommet med slike påstander om deg kanskje? 

Jeg vil prøve å bli venn og mannen til noen jeg kan være i et forhold med. Jeg ønsker ikke å bruke tiden med kvinner jeg bare kan være venn med som beste utfall. Det bør du respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha, derfor jeg fortsatt har venner mao siden jeg er kvinne og bifil. Syns synd på alle bifile menn da :(

Diskusjonen er med forbehold om at kvinnen og mannen er hetro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen er med forbehold om at kvinnen og mannen er hetro. 

Hvorfor? Fordi du ikke klarer å argumentere mot dersom det dreier seg om andre legninger? Hvorfor klarer du ikke det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke sagt at kvinner ikke har - må du slutte å vri det om. Les heller hva jeg skriver og vis litt respekt. Har jeg kommet med slike påstander om deg kanskje? 

Jeg vil prøve å bli venn og mannen til noen jeg kan være i et forhold med. Jeg ønsker ikke å bruke tiden med kvinner jeg bare kan være venn med som beste utfall. Det bør du respektere.

Neida, du har da virkelig ikke kommet med noen påstander om meg. :ler: Hvorfor forventer du respekt - menn er kun til for å skifte dekk på bilen min!

Menn vil ha sex, kvinner vil ha slaver, og det er den eneste grunnen til vennskap på tvers av kjønnene. For meg virker det som om du ikke har spesielt høye tanker om verken menn eller kvinner.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner ligger jo med men selv om de ikke har planlagt det. Hør arianna grandes One Last Time. Hun synger: "I should have been more carefull", hun kan ikke klandres for utroskapen, det var kun uforsiktigheten, dvs at hun var alene med en annen mann som var skyld.

One Last Time er skrevet av David Guetta, Savan Kotecha, Giorgio Tuinfort, Rami Yacoub og Carl Falk. 5 menn. Bare nevner det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...