Gå til innhold

Venninne stakk av fra meg på byen. Sånt gjør man bare ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke jeg heller  (det er det ingen her som har) men man gir beskjed. I følge mennene her er vi kjipe og cockblockers :rolleyes: Henger ikke på greip

Anonymkode: 4abb3...1a5

Ikke sant. Blir rett og slett tåpelig. Jeg hadde blitt redd for venninnen min dersom jeg ikke hadde funnet henne noe sted ute på byen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Ikke sant. Blir rett og slett tåpelig. Jeg hadde blitt redd for venninnen min dersom jeg ikke hadde funnet henne noe sted ute på byen.

Mulig det rett og slett er det som er grobunnen for de ulike meningene, selv om det fortsatt er rimelig søkt . Som kvinner er vi oppdratt både i oppveksten og gjennom samfunnet, media og rettssystemet at vi må passe på hverandre og holde sammen, spesielt når det er alkohol involvert. Jeg hadde også blitt veldig redd dersom en venninne bare forsvant, her sender vi til og med sms når vi er trygt hjemme om en av oss er alene deler av veien hjem. At noen kan sette dette i sammenheng med cockblocking vitner om en manglende forståelse både for begrepet og for de faktorene man som kvinne må forholde seg til i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det rett og slett er det som er grobunnen for de ulike meningene, selv om det fortsatt er rimelig søkt . Som kvinner er vi oppdratt både i oppveksten og gjennom samfunnet, media og rettssystemet at vi må passe på hverandre og holde sammen, spesielt når det er alkohol involvert. Jeg hadde også blitt veldig redd dersom en venninne bare forsvant, her sender vi til og med sms når vi er trygt hjemme om en av oss er alene deler av veien hjem. At noen kan sette dette i sammenheng med cockblocking vitner om en manglende forståelse både for begrepet og for de faktorene man som kvinne må forholde seg til i dagens samfunn.

Jeg er enig med deg. Samtidig så fikk innlegget ditt meg til å tenke over en ting:

Kvinner er mer sårbare (som oftest) for å bli overfalt. Dette kan støttes oppunder av statistikk og nyhetssaker. Dermed blir vi kvinner mer påpasselige med hverandre når vi er ute sammen, fordi vi vet om alle tingene som potensielt sett kan skje. Vi må derfor være forsiktige og varsomme for at ikke noe skal skje. Dette har vi blitt opplært til fra vi var unge som du også skriver. Som regel er menn, kvinner fysisk overlegne. Dersom du som kvinne går alene gjennom en park er sannsynligheten for at noe skjer, langt større enn for en mann som gjør det samme.  "I 2014 var 87 prosent av alle de registrerte ofrene for seksuallovbrudd kvinner." Dermed må faktisk kvinner passe på seg selv og andre, fordi vi faktisk er mer utsatt. Det er stor forskjell på 87 prosent og 13 prosent! Tall fra politiets rapport fra Oslo i 2012, viser at det var 95 prosent kvinner relatert som ofre i en voldtektsanmeldelse (se side 72 i denne rapporten). Fra samme rapporten (side 62), kommer det frem at "med unntak av en kvinne, er samtlige av de 149 gjerningspersonene mistenkt eller siktet for voldtekt i 2011, menn".
Det å da prestere å fremlegge at dette handler om å ødelegge for en venninnes sexliv, er mildt sagt, ganske banalt. TS kan ikke på forhånd vite at noe IKKE har skjedd med venninnen.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller  (det er det ingen her som har) men man gir beskjed. I følge mennene her er vi kjipe og cockblockers :rolleyes: Henger ikke på greip

Anonymkode: 4abb3...1a5

Oppførselen til TS antyder "cockblocking" tendenser lang vei. Selvsagt finnes det tilfeller hvor det faktisk ikke er det men det tilhører sjeldenhetene.

Vennskap mellom venninner som ofte går på byn sammen baseres ikke ofte mer enn rundt veldig overfladiske rammer. 
Det skal lite til før det blir drama og sjalusien\misunnelsen tar fullstendig overhånd. 

Da er det lett å gjøre en ekstra stor innsats i å jage vekk mannfolk med begrunnelsen ovenfor venninne at de bryr seg plutselig meget om henne og vet at han og han er en idiot (selv om de faktisk ikke gjør det). Dette avsløres lett da når de selv får en connection med et mannfolk hvor ting eskalerer så er venninnen de var med ut i utgangspunktet det siste de tenker på. 

Om alle som svarer i denne tråden er så mye bedre tror jeg ærlig talt ikke noe særlig på.

"Tell me why your shit does not stink?"

Anonymkode: b5d77...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at det er fryktelig uhøflig å stikke av uten å si i fra når noen venter på deg, men som barn av 80-tallet har i allefall jeg fått innprentet at når man er på byen så passer man på hverandre. Noe kunne skjedd med venninnen til TS, og det er absolutt ikke greit å la en venninne bli sittende igjen alene uten å forsikre seg om at hun kommer seg trygt hjem sammen med noen andre. Er dette en utdatert holdning? Passer ikke jenter på hverandre på byen lengre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at det er fryktelig uhøflig å stikke av uten å si i fra når noen venter på deg, men som barn av 80-tallet har i allefall jeg fått innprentet at når man er på byen så passer man på hverandre. Noe kunne skjedd med venninnen til TS, og det er absolutt ikke greit å la en venninne bli sittende igjen alene uten å forsikre seg om at hun kommer seg trygt hjem sammen med noen andre. Er dette en utdatert holdning? Passer ikke jenter på hverandre på byen lengre?

Når alt komme til alt så høres det bra ut i tale og på papiret - MEN er det egentlig slik at alle genuint bryr seg så mye som de prøver å gi inntrykk av - les innlegget mitt ovenfor.  

Anonymkode: b5d77...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når alt komme til alt så høres det bra ut i tale og på papiret - MEN er det egentlig slik at alle genuint bryr seg så mye som de prøver å gi inntrykk av - les innlegget mitt ovenfor.  

Anonymkode: b5d77...a52

Sikkert ikke, nei. Alle mennesker bryr seg ikke om andre, og noen setter alltid seg selv og egne ønsker først. Men dette med å passe på hverandre handler ikke bare om å bry seg om andre. Det er en slags overlevelsesteknikk. Jeg passer på deg, du passer på meg. Så ved å passe på hverandre, uansett hvor mye eller lite folk bryr seg, så passer de også på seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen til TS antyder "cockblocking" tendenser lang vei. Selvsagt finnes det tilfeller hvor det faktisk ikke er det men det tilhører sjeldenhetene.

Vennskap mellom venninner som ofte går på byn sammen baseres ikke ofte mer enn rundt veldig overfladiske rammer. 
Det skal lite til før det blir drama og sjalusien\misunnelsen tar fullstendig overhånd. 

Da er det lett å gjøre en ekstra stor innsats i å jage vekk mannfolk med begrunnelsen ovenfor venninne at de bryr seg plutselig meget om henne og vet at han og han er en idiot (selv om de faktisk ikke gjør det). Dette avsløres lett da når de selv får en connection med et mannfolk hvor ting eskalerer så er venninnen de var med ut i utgangspunktet det siste de tenker på. 

Om alle som svarer i denne tråden er så mye bedre tror jeg ærlig talt ikke noe særlig på.

"Tell me why your shit does not stink?"

Anonymkode: b5d77...a52

Der var du igjen ja. Oppførselen til ts? Herrefred ts har ikke gjort noen ting. Var jo venninnen som stakk. Ts har IKKE cockblocket venninnen.  Begynner å lure på om du bare troller. 

Anonymkode: 4abb3...1a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Der var du igjen ja. Oppførselen til ts? Herrefred ts har ikke gjort noen ting. Var jo venninnen som stakk. Ts har IKKE cockblocket venninnen.  Begynner å lure på om du bare troller. 

Anonymkode: 4abb3...1a5

Hun stakk under radaren fordi hun ikke ville ha noe cockblocking. Hvis det ikke har vært et problem tidligere hvorfor i allverden skulle denne venninnen stikke av fra sin gode venn uten å gi beskjed? 

Noe kunne skjedd med venninnen er ikke et argument i denne diskusjonen som mange spiller på, ettersom det var snakk om en gammel flamme av henne hun gikk videre med. Forskjell på det og en fremmed mann. 

Nei jeg troller ikke...og beklager men jeg kan ikke ta hensyn til om min mening faller i smak hos deg eller ikke. 
 

Anonymkode: b5d77...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det rett og slett er det som er grobunnen for de ulike meningene, selv om det fortsatt er rimelig søkt . Som kvinner er vi oppdratt både i oppveksten og gjennom samfunnet, media og rettssystemet at vi må passe på hverandre og holde sammen, spesielt når det er alkohol involvert. Jeg hadde også blitt veldig redd dersom en venninne bare forsvant, her sender vi til og med sms når vi er trygt hjemme om en av oss er alene deler av veien hjem. At noen kan sette dette i sammenheng med cockblocking vitner om en manglende forståelse både for begrepet og for de faktorene man som kvinne må forholde seg til i dagens samfunn.

Så enig! Jeg er absolutt ingen cockblocker, venninnene mine kan gjøre hva de vil med hvem de vil men jeg forventer faktisk at de sier i fra før de stikker av med noen. Man blir jo redd for at det har skjedd dem noe hvis de plutselig er søkk borte natt til lørdag i fyllerushet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett skal man si ifra, men når man er ute, pluss at man drikker, så kan slikt fort skje. 

Mellom meg og mine kompiser så hadde vi latt noe slikt ligge med mindre det skjer hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett skal man si ifra, men når man er ute, pluss at man drikker, så kan slikt fort skje. 

Mellom meg og mine kompiser så hadde vi latt noe slikt ligge med mindre det skjer hele tiden.

Problemet, som flere har nevnt her, er at man ikke aner hva som har skjedd. For alt den som sitter igjen vet kan venninnen kan i verste fall bli voldtatt i et smug.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en vennegjeng som var ute så hadde det kanskje ikke vært det helt store problemet, men man bør allikevel kunne gi beskjed hvis man drar fra gjengen. Hvor vanskelig er det å sende en sms med en setning om at man drar? Verden er et annerledes sted enn den var for bare få år tilbake. Sjansen for at man kan bli overfalt, banket eller ranet er dessverre mye større i dag. Ihvertfall i byene. 

Når denne vennen bare drar og lar TS sitte igjen alene så der det bare dårlig gjort og respektløst. Det minste hun bør gjøre er å be om unnskyldning. 

Anonymkode: d2eb6...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Ideelt sett skal man si ifra, men når man er ute, pluss at man drikker, så kan slikt fort skje. 

Mellom meg og mine kompiser så hadde vi latt noe slikt ligge med mindre det skjer hele tiden.

Det er jeg enig i, det er fort gjort å glemme. Selv ville jeg nok fortalt dagen etter, gjerne med et smil, at jeg ble litt bekymret kvelden før, men det er ikke noe å lage en stor sak ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig! Jeg er absolutt ingen cockblocker, venninnene mine kan gjøre hva de vil med hvem de vil men jeg forventer faktisk at de sier i fra før de stikker av med noen. Man blir jo redd for at det har skjedd dem noe hvis de plutselig er søkk borte natt til lørdag i fyllerushet. 

I følge AnonymBruker er det helt greit at venninner stikker hvis de mistenker du er en cockblocker. 95% av kvinner er cockblockere.  Men tror AB kun er ute etter å provosere og troller. 

Anonymkode: 4abb3...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge AnonymBruker er det helt greit at venninner stikker hvis de mistenker du er en cockblocker. 95% av kvinner er cockblockere.  Men tror AB kun er ute etter å provosere og troller. 

Anonymkode: 4abb3...1a5

Ja jeg har sett det, velger å ignorere det. Er jo ikke akkurat vitenskapelige fakta vedkommende hoster opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ideelt sett skal man si ifra, men når man er ute, pluss at man drikker, så kan slikt fort skje. 

Mellom meg og mine kompiser så hadde vi latt noe slikt ligge med mindre det skjer hele tiden.

Mannfolk cockblocker ikke hverandre da ...:fnise: vet du egentlig hva konseptet cockblocking går ut på ? 

Er du ute på byen for å sjekke damer eller snakke med sidemannen som ønsket at han hadde baller nok til å oppsøke et kvinnfolk istedenfor ? 

Anonymkode: b5d77...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når venner gjør sånt som det der så er det fordi de vet de komme seg unna med det. 

Har du noen gang reflektert over hvorfor venninnene dine ikke sier ifra at de stikker ? 

Anonymkode: b5d77...a52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang reflektert over hvorfor venninnene dine ikke sier ifra at de stikker ? 

Anonymkode: b5d77...a52

Hvorfor går du bare ut fra at venninnene mine stikker fra meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...