Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men hos meg har de kun sprøytet inn sædceller. Kan det være pga fare for innfeksjon eller er det med tanke på forhåpentligvis festing? 

Anonymkode: 3c708...b17

Jeg fikk beskjed om å ikke ha sex etter uttak, men det tror jeg handler om infeksjonsfaren. De stikker jo hull inni kroppen da. Lurer på om de sa at jeg måtte vente ca. 2 uker. Det samme gjaldt etter laparaskopi (kikkhul i magen). Det er jo noen som nevner her tidligere at det er ulike syn på om slike aktiviteter (sex) kan forstyrre festingen. Men det vil ikke jeg spekulere i. Jeg ville uansett hørt på hva legen sier ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og i dag kom mensen! sjelden blitt så glad for den - kom på syklusdag 36. Håper syklusen nå går tilbake til normalen (ca. 28 dager). Blir veldig spennende nå fram mot jul om vi får mulighet til å få satt inn vår nedfryste blastocyst ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, prover87 skrev:

Og i dag kom mensen! sjelden blitt så glad for den - kom på syklusdag 36. Håper syklusen nå går tilbake til normalen (ca. 28 dager). Blir veldig spennende nå fram mot jul om vi får mulighet til å få satt inn vår nedfryste blastocyst ;)

Så utrolig bra!!! Krysser finga for at dere rekker innsett. Jeg har satt inn egg igjen...fryst ned på dag 2 (4-delt), nå redusert til 3-delt. Har fryktelige vonde mensmurringer, som jeg fikk samme dag som innsett :( er vel  hormonene som herjer. Håper ikke det har noe å si for festing?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Så utrolig bra!!! Krysser finga for at dere rekker innsett. Jeg har satt inn egg igjen...fryst ned på dag 2 (4-delt), nå redusert til 3-delt. Har fryktelige vonde mensmurringer, som jeg fikk samme dag som innsett :( er vel  hormonene som herjer. Håper ikke det har noe å si for festing?! 

Lykke til! da vet du jo hvordan det har gått før jul ;)

Hva vil det si at egget har blitt redusert? er det et dårlig tegn, eller er det "vanlig" ved frysing/tining av egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, prover87 skrev:

Lykke til! da vet du jo hvordan det har gått før jul ;)

Hva vil det si at egget har blitt redusert? er det et dårlig tegn, eller er det "vanlig" ved frysing/tining av egg?

Jepp, testdag den 14.des :) 

tja, si det? Det er sikkert ikke bra, men jeg skjønte på gynekologen (og de på laben) at det var ganske bra?! De håper jo at det reparerer seg, og fortsetter delingen :) Det har vært det samme på de tidligere eggene, og det har jo dessverre ikke gått bra... Jeg prøver å fokusere på dette forsøket nå, men er innerst inne veldig innstilt på at vi må igjennom nytt ferskforsøk til våren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test på mandag, og mensen i dag. Har bestilt time for galleoperasjon, og skal i hardtrening for å gå ned i vekt før neste forsøk. Det vil altså si at det blir en pause på oss, før vi går på neste fryseforsøk, kanskje i februar/mars. Jeg kommer ikke til å være her inne så mye frem til da, siden jeg vil prøve å få dette litt på avstand. Så LYKKE TIL alle dere andre! Jeg krysser fingrene for dere!

GOD JUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, FlyBabe skrev:

Negativ test på mandag, og mensen i dag. Har bestilt time for galleoperasjon, og skal i hardtrening for å gå ned i vekt før neste forsøk. Det vil altså si at det blir en pause på oss, før vi går på neste fryseforsøk, kanskje i februar/mars. Jeg kommer ikke til å være her inne så mye frem til da, siden jeg vil prøve å få dette litt på avstand. Så LYKKE TIL alle dere andre! Jeg krysser fingrene for dere!

GOD JUL :)

Er greit med en pause innimellom! Ser at du har startet en tråd med Prøverør 2017 så vi ses nok der om ikke så lenge ;)

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prover87 skrev:

Er greit med en pause innimellom! Ser at du har startet en tråd med Prøverør 2017 så vi ses nok der om ikke så lenge ;)

God jul!

Tror også det er fint, og godt med en pause! 

Er nok fare for at vi sees i den nye gruppa ja. Om dette forsøket mislykkes tar vi pause fram til påsketider tror jeg :) prøve styrke kroppen mest mulig før et nytt ferskforsøk!

God førjulstid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg og min mann har akkurat funnet ut at vi må få hjelp til å blir gravide. Det er hans svømmere som har dårlig kvalitet. Jeg er helt frisk. 

Etter å ha lest en del på nettet så har jeg funnet ut at ISCI er det som er en mulighet for oss. Som jeg har forstått det så henter de ut så mange egg som mulig fra meg og setter inn den beste svømmeren hans i egget. 

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring ang dette? Må jeg ta noe sprøyter eller nesespray når det ikke er meg det er noe galt med?  

Blir helt forvirret etter å ha lest på nettet... 

Lurte også på hvor lang ventetid det er?  Legen skal sende brev til Haugesund nå. Har vi fått beskjed om. 

Noen som enten sitter i samme båt eller har sittet som kan forklare meg hvordan dette fungerer? :)  

Takker på forhånd! 

Anonymkode: faea7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg og min mann har akkurat funnet ut at vi må få hjelp til å blir gravide. Det er hans svømmere som har dårlig kvalitet. Jeg er helt frisk. 

Etter å ha lest en del på nettet så har jeg funnet ut at ISCI er det som er en mulighet for oss. Som jeg har forstått det så henter de ut så mange egg som mulig fra meg og setter inn den beste svømmeren hans i egget. 

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring ang dette? Må jeg ta noe sprøyter eller nesespray når det ikke er meg det er noe galt med?  

Blir helt forvirret etter å ha lest på nettet... 

Lurte også på hvor lang ventetid det er?  Legen skal sende brev til Haugesund nå. Har vi fått beskjed om. 

Noen som enten sitter i samme båt eller har sittet som kan forklare meg hvordan dette fungerer? :)  

Takker på forhånd! 

Anonymkode: faea7...4c5

Du må nok gå på sprøyter, men du slipper nok spray. Du må jo stimuleres for å produsere flere egg enn du gjør i en vanlig syklus. 

Datteren vår er et ICSI-barn. Du vil ikke merke noe forskjell i forhold til ivf vs icsi. 

Ventetiden vet jeg lite om, men det kan du sjekke på nettet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjonen gikk greit. Har hatt veldig vondt i sårene så det er først i dag jeg føler meg bra. De fikk fjernet noe endometriose, men jeg er usikker på om det hjalp noe. Har i allefall gått på Synarela siden tirsdagskveld for å forhindre at noe skal komme tilbake. I morgen får jeg forhåpentligvis vite mer om videre behandlingsopplegg, men nå er jeg altså i gang med forsøk nr 4!

 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg og min mann har akkurat funnet ut at vi må få hjelp til å blir gravide. Det er hans svømmere som har dårlig kvalitet. Jeg er helt frisk. 

Etter å ha lest en del på nettet så har jeg funnet ut at ISCI er det som er en mulighet for oss. Som jeg har forstått det så henter de ut så mange egg som mulig fra meg og setter inn den beste svømmeren hans i egget. 

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring ang dette? Må jeg ta noe sprøyter eller nesespray når det ikke er meg det er noe galt med?  

Blir helt forvirret etter å ha lest på nettet... 

Lurte også på hvor lang ventetid det er?  Legen skal sende brev til Haugesund nå. Har vi fått beskjed om. 

Noen som enten sitter i samme båt eller har sittet som kan forklare meg hvordan dette fungerer? :)  

Takker på forhånd! 

Anonymkode: faea7...4c5

Jeg har hatt tre forsøk i Haugesund. Henvisning sendt juni 2014, hadde forsamtale i mai 2015 og var i gang med første forsøk i august og siste forsøk ble avsluttet i juli 2016. Tar litt tid. 

Angående nesespray så varierer det om du skal ha lang eller kort protokoll. Sprøyter må du ta uansett, det er for å produsere flere egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg og min mann har akkurat funnet ut at vi må få hjelp til å blir gravide. Det er hans svømmere som har dårlig kvalitet. Jeg er helt frisk. 

Etter å ha lest en del på nettet så har jeg funnet ut at ISCI er det som er en mulighet for oss. Som jeg har forstått det så henter de ut så mange egg som mulig fra meg og setter inn den beste svømmeren hans i egget. 

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring ang dette? Må jeg ta noe sprøyter eller nesespray når det ikke er meg det er noe galt med?  

Blir helt forvirret etter å ha lest på nettet... 

Lurte også på hvor lang ventetid det er?  Legen skal sende brev til Haugesund nå. Har vi fått beskjed om. 

Noen som enten sitter i samme båt eller har sittet som kan forklare meg hvordan dette fungerer? :)  

Takker på forhånd! 

Anonymkode: faea7...4c5

Jeg er/har vært i samme situasjon som deg og mannen. Hos oss også er problemet hos mannen, han har svært redusert spermkvalitet og mengde. Ingen problem hos meg. Vi måtte fryse ned flere ganger mannens sperm før forsøk for å ha nok til ett forsøk. Jeg måtte bruke både spray og sprøyter og det har jeg gjort begge mine forsøk. Første forsøk vart vi ikke gravide, men fikk to egg på frys. Frys forsøket satt vi inn begge egg og vart gravid, men mistet dessverre tidlig. Andre forsøk har jeg nå i magen. Venter en gutt i mars. Og vi fikk fire egg på frys til søskenforsøk. 

Jeg var veldig pessimist og hadde ikke tro på at vi skulle lykkes, men det finnes alltid håp. Det er ingen lett situasjon å være i, men premien er stor og man må bare holde ut.

legen vår sendte henvisning november 2014, vi hadde samtale med rikshospitalet april 2015 og første forsøk august 2015. Det er en del venting, og ventingen er det værste med hele prosessen.

lykke til, det kommer til å gå bra skal du se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg og min mann har akkurat funnet ut at vi må få hjelp til å blir gravide. Det er hans svømmere som har dårlig kvalitet. Jeg er helt frisk. 

Etter å ha lest en del på nettet så har jeg funnet ut at ISCI er det som er en mulighet for oss. Som jeg har forstått det så henter de ut så mange egg som mulig fra meg og setter inn den beste svømmeren hans i egget. 

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring ang dette? Må jeg ta noe sprøyter eller nesespray når det ikke er meg det er noe galt med?  

Blir helt forvirret etter å ha lest på nettet... 

Lurte også på hvor lang ventetid det er?  Legen skal sende brev til Haugesund nå. Har vi fått beskjed om. 

Noen som enten sitter i samme båt eller har sittet som kan forklare meg hvordan dette fungerer? :)  

Takker på forhånd! 

Anonymkode: faea7...4c5

Hei - og velkommen i "klubben".

Ser at du allerede har fått mange svar. Men bare for å klargjøre - ICSI er i prinsippet det samme som "vanlig" IVF-behandling. Du må gjennom spøryter og evt. nesespray hvis legene hiver deg på det som kalles "lang protokoll" (slik jeg har forstått det bruker de fleste offentlige sykehus lang protokoll). Eneste forskjellen mellom vanlig IVF og ICSI er hvordan egget blir befruktet. Ved ISCI plukker lab-folkene ut de beste sædcellene og sprøyter de direkte i egget. 

Grunnen til at du også må gjennom behandling er for å få ut flest mulig egg, og da ha større sannsynlighet til å ende med befruktet egg.

Lykke til!

(Tips: Når vi ble henvist til IVF-behandling i mai, så hadde Haugesund over ett års ventetid, mens både Porsgrunn og St. Olav hadde bare 1-3 måneder. Vil dere komme raskt i gang, og har mulighet til å reise så ville jeg undersøkt andre sykehus enn Haugesund. Vi reiser til Porsgrunn, fra Stavanger, og vi får dekket ganske mye av reise/opphold fra "pasientreise" via "fritt behandlingsvalg")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da slenger jeg meg på som en siste liten 2016-prøver. Vi fikk en overraskende mulighet til å få et forsøk før jul, og jeg er fra i dag i gang med sprøyter. Litt i sjokk enda, siden vi ikke forventet dette før om tidligst en måneds tid. Men tilfeldighetene skulle ha det til at min syklus klaffet perfekt med nysamtale hos Hausken. Blir ICSI på oss, med evt. egguttak onsdag eller fredag neste uke. Akkurat nå håper jeg bare at vi får til et forsøk. Jeg hadde visst mange eggposer (?), og er i faresone for overstimulering. Så vi tar en dag av gangen, og ser frem mot et eventuelt uttak foreløpig :) Resten tar vi siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha innsett av fryseegg imorgen, forhåpentligvis.. 

Hadde et avbrutt sist forsøk, der de skulle tine opp og la de 2 delte eggene dele seg til dag 5, ettersom 2 delte kræsjet med helg.. De tok opp 3 da, og ingen overlevde. 

Nå har jeg to igjen, fikk tlf fra labben om at et hadde gått til grunne og det var et igjen som såg veldig bra ut. Visste ikke at de tok opp de dagen før innsett?? Trodde de tinte å satte inn samme dag jeg.. Noen som vet hva som er vanlig? Det kunne også dele seg en gang til, til imorgen noe som var vistnok positivt, mn det kan jeg ikke skjønne iforhold til at et 2 delt skal settes inn på dag 3, da blir d jo 3 delt, blir ikke det feil? Skjønner ingenting av dette jeg nå x) 

uansett... De sa jeg hadde veldig fine egg, og min mann hadde super bra sædkvalitet. Alle de eggene vi har prøvd til nå har jo sluttet å utvikle seg... Er jo bare en egg igjen nå... Synes det er rart at hvis vi har så toppkvalitet, hvorfor er de så dårlige da??? Kan jo være det ene egget er gullegget, mn jeg har blitt så pessimist med dette at jeg tror jeg får en tlf der de sier avbrutt imorgen tidlig! Synes det er helt sykt at ingen av eggene de sa var såå bra ikke går. 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, LoveTrain skrev:

Da slenger jeg meg på som en siste liten 2016-prøver. Vi fikk en overraskende mulighet til å få et forsøk før jul, og jeg er fra i dag i gang med sprøyter. Litt i sjokk enda, siden vi ikke forventet dette før om tidligst en måneds tid. Men tilfeldighetene skulle ha det til at min syklus klaffet perfekt med nysamtale hos Hausken. Blir ICSI på oss, med evt. egguttak onsdag eller fredag neste uke. Akkurat nå håper jeg bare at vi får til et forsøk. Jeg hadde visst mange eggposer (?), og er i faresone for overstimulering. Så vi tar en dag av gangen, og ser frem mot et eventuelt uttak foreløpig :) Resten tar vi siden. 

Å, så bra du fikk til et forsøk før jul! 😊 Krysser fingrene for at alt går bra til deg og at du ikke blir overstimulert 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1. desember 2016 den 16.39, FlyBabe skrev:

Negativ test på mandag, og mensen i dag. Har bestilt time for galleoperasjon, og skal i hardtrening for å gå ned i vekt før neste forsøk. Det vil altså si at det blir en pause på oss, før vi går på neste fryseforsøk, kanskje i februar/mars. Jeg kommer ikke til å være her inne så mye frem til da, siden jeg vil prøve å få dette litt på avstand. Så LYKKE TIL alle dere andre! Jeg krysser fingrene for dere!

GOD JUL :)

Så kjedelig :( håper du får slappet av å kost deg i jula. Å få tankene på noe annet! Så har du en ny energi og klar for et nytt forsøk om en stund! God jul til deg også :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er andre enn meg her som går kort protokoll akkurat nå, må jeg bare advare om at det er leveringsproblemer på orgalutran for tiden - dere bør sjekke ut raskt om dere har nok og hvor dere eventuelt kan få tak i mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Da slenger jeg meg på som en siste liten 2016-prøver. Vi fikk en overraskende mulighet til å få et forsøk før jul, og jeg er fra i dag i gang med sprøyter. Litt i sjokk enda, siden vi ikke forventet dette før om tidligst en måneds tid. Men tilfeldighetene skulle ha det til at min syklus klaffet perfekt med nysamtale hos Hausken. Blir ICSI på oss, med evt. egguttak onsdag eller fredag neste uke. Akkurat nå håper jeg bare at vi får til et forsøk. Jeg hadde visst mange eggposer (?), og er i faresone for overstimulering. Så vi tar en dag av gangen, og ser frem mot et eventuelt uttak foreløpig :) Resten tar vi siden. 

Lykke til! Jeg håper også på et forsøk før jul. Vi skal ha et fryseforsøk (i naturlig syklus), så vi krysser alt vi har for at alt klaffer med syklusen min slik at vi får til innsett før jul;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha innsett av fryseegg imorgen, forhåpentligvis.. 

Hadde et avbrutt sist forsøk, der de skulle tine opp og la de 2 delte eggene dele seg til dag 5, ettersom 2 delte kræsjet med helg.. De tok opp 3 da, og ingen overlevde. 

Nå har jeg to igjen, fikk tlf fra labben om at et hadde gått til grunne og det var et igjen som såg veldig bra ut. Visste ikke at de tok opp de dagen før innsett?? Trodde de tinte å satte inn samme dag jeg.. Noen som vet hva som er vanlig? Det kunne også dele seg en gang til, til imorgen noe som var vistnok positivt, mn det kan jeg ikke skjønne iforhold til at et 2 delt skal settes inn på dag 3, da blir d jo 3 delt, blir ikke det feil? Skjønner ingenting av dette jeg nå x) 

uansett... De sa jeg hadde veldig fine egg, og min mann hadde super bra sædkvalitet. Alle de eggene vi har prøvd til nå har jo sluttet å utvikle seg... Er jo bare en egg igjen nå... Synes det er rart at hvis vi har så toppkvalitet, hvorfor er de så dårlige da??? Kan jo være det ene egget er gullegget, mn jeg har blitt så pessimist med dette at jeg tror jeg får en tlf der de sier avbrutt imorgen tidlig! Synes det er helt sykt at ingen av eggene de sa var såå bra ikke går. 

Anonymkode: fabcd...20e

Dette vet jeg ingenting om dessverre. Men lykke til med innsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...