Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Mayah skrev:

Oi, da rekker nok magen å bli ganske bra oppstukket 😝 

Åh, så koselig! 😊😊 Fint å høre at det har gått bra før ☺ Heier på deg denne runda! 😊

Hihi ja!! Ja, har jo hatt forsøk både før og etter, men på det der jeg ble lett overstimulert satt spira ;) så kanskje det er noe i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, sastras skrev:

Hei igjen! 

Nå er det ca 4 måneder siden vi var ferdige med prøverør og bestemte oss for å gi opp. Meeen vi var en tur innom på Hausken i august og vi er i tenkeboksen på om vi skal ta et fjerde forsøk hos dem. 

Er det vits? Kjenner jeg er litt sliten av hele greia og har vært langt nede siden vi hadde bestemt oss for å leve uten et barn. 

Jon Hausken mener jeg må opereres før et nytt forsøk. Blant annet så sitter den venstre eggstokken fast i livmora. Men jeg er livredd operasjon og det er bare 2,5 år siden forrige. Jeg må dessuten alene til oslo siden mannen har disponibel periode offshore. Er så himla usikker på om jeg vil. Fått dato 28. november så det er ikke lenge til! Og hvis vi går for et forsøk etter operasjonen så skal jeg begynne på synarela med en gang så vi har ikke mange dagene på å bestemme oss :(

Hva tenker dere? 

P.S beklager om det ble rotete, men hodet mitt er rotete for tiden.. 

Jeg forstår at dette er vanskelig. Er en veldig slitsom prosess. Men jeg tenker at når dere har gått til det skrittet å besøke Hausken, så har dere et sterkt ønske om å få dette til, og jeg ville da selv ha prøvd videre så lenge det er et håp. 

Jeg har hørt flere historier om prøvere som har negative forsøk på én klinikk, men så bytter de lege/klinikk og så får de positivt resultat. Jeg vet ikke hvor dere gjorde de første tre forsøkene, men jeg ville i hvert fall ha prøvd (minst) to forskjellige klinikker før jeg gir opp.

Men som sagt så forstår jeg at det er en vanskelig avgjørelse for det er veldig krevende å gå gjennom dette! Det sliter skikkelig på psyken. Til slutt så er det bare dere som kan ta den avgjørelsen om hva dere orker å gå gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med positiv test og lykke til alle rugere ❤ måtte det bli en haug av positive tester her inne!! 

Hos oss stoppet desverre utviklingen, så endte med cycotec piller og måtte blø det ut hjemme. Vi skulle på ultralyd og trodde vi var 11 uker på vei. Er ekstremt hardt slag i magen der og da, men samtidig nekter jeg å være negativ, vil bare se fremover og forberede meg til neste forsøk som bli i slutten av januar om alt går som det skal. Morkaken hadde ikke kommet ut så endte med ambulanse og sykehuset igår hvor de tok ut morkaka. Dette er 3 uker etter cycotec pillene. Glad jeg fant ut av det så vi fikk ut morkaka. Jeg har jo ikke merket det så glad det skjedde, hadde den blitt liggende kunne det jo blitt infeksjon osv som sikkert hadde gjort at forsøket i januar hadde blitt utsatt. 

Gir iallefall stort håp av å lese alle positive historier her inne nå. ❤ vi nekter å gi opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mipmip skrev:

Gratulerer til alle med positiv test og lykke til alle rugere ❤ måtte det bli en haug av positive tester her inne!! 

Hos oss stoppet desverre utviklingen, så endte med cycotec piller og måtte blø det ut hjemme. Vi skulle på ultralyd og trodde vi var 11 uker på vei. Er ekstremt hardt slag i magen der og da, men samtidig nekter jeg å være negativ, vil bare se fremover og forberede meg til neste forsøk som bli i slutten av januar om alt går som det skal. Morkaken hadde ikke kommet ut så endte med ambulanse og sykehuset igår hvor de tok ut morkaka. Dette er 3 uker etter cycotec pillene. Glad jeg fant ut av det så vi fikk ut morkaka. Jeg har jo ikke merket det så glad det skjedde, hadde den blitt liggende kunne det jo blitt infeksjon osv som sikkert hadde gjort at forsøket i januar hadde blitt utsatt. 

Gir iallefall stort håp av å lese alle positive historier her inne nå. ❤ vi nekter å gi opp! 

Huff og huff <3 Nå ble jeg veldig trist og lei meg...så utrolig tøft! Du er sterk, utrolig bra (og viktig) å klare tenke positivt og framover!!Neste gang skal dere lykkes hele veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mipmip skrev:

Gratulerer til alle med positiv test og lykke til alle rugere ❤ måtte det bli en haug av positive tester her inne!! 

Hos oss stoppet desverre utviklingen, så endte med cycotec piller og måtte blø det ut hjemme. Vi skulle på ultralyd og trodde vi var 11 uker på vei. Er ekstremt hardt slag i magen der og da, men samtidig nekter jeg å være negativ, vil bare se fremover og forberede meg til neste forsøk som bli i slutten av januar om alt går som det skal. Morkaken hadde ikke kommet ut så endte med ambulanse og sykehuset igår hvor de tok ut morkaka. Dette er 3 uker etter cycotec pillene. Glad jeg fant ut av det så vi fikk ut morkaka. Jeg har jo ikke merket det så glad det skjedde, hadde den blitt liggende kunne det jo blitt infeksjon osv som sikkert hadde gjort at forsøket i januar hadde blitt utsatt. 

Gir iallefall stort håp av å lese alle positive historier her inne nå. ❤ vi nekter å gi opp! 

Så utrolig kjedelig! Men for en fin og positiv innstilling du har :) krysser fingrene for at dere kommer igang igjen i januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mipmip skrev:

Gratulerer til alle med positiv test og lykke til alle rugere ❤ måtte det bli en haug av positive tester her inne!! 

Hos oss stoppet desverre utviklingen, så endte med cycotec piller og måtte blø det ut hjemme. Vi skulle på ultralyd og trodde vi var 11 uker på vei. Er ekstremt hardt slag i magen der og da, men samtidig nekter jeg å være negativ, vil bare se fremover og forberede meg til neste forsøk som bli i slutten av januar om alt går som det skal. Morkaken hadde ikke kommet ut så endte med ambulanse og sykehuset igår hvor de tok ut morkaka. Dette er 3 uker etter cycotec pillene. Glad jeg fant ut av det så vi fikk ut morkaka. Jeg har jo ikke merket det så glad det skjedde, hadde den blitt liggende kunne det jo blitt infeksjon osv som sikkert hadde gjort at forsøket i januar hadde blitt utsatt. 

Gir iallefall stort håp av å lese alle positive historier her inne nå. ❤ vi nekter å gi opp! 

Veit akk hvordan du har det vert borti akk det samma selv i august var 9 uker på vei fikk tabletter så fikk det ut veldi smerte fullt men har igjen 2 egg på frys så jeg å nekter å gi opp har du igjen egg på frys eller ?jeg tenker det må jo gå en dag vi har jo bevist vi kan bli gravide det er veldi posetivft😊 stor klem te deg ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, thwrbra85 skrev:

Veit akk hvordan du har det vert borti akk det samma selv i august var 9 uker på vei fikk tabletter så fikk det ut veldi smerte fullt men har igjen 2 egg på frys så jeg å nekter å gi opp har du igjen egg på frys eller ?jeg tenker det må jo gå en dag vi har jo bevist vi kan bli gravide det er veldi posetivft😊 stor klem te deg ❤❤

Ja prøver å se det positive ved det, vi ble jo faktisk gravide❤ når skal du sette inn igjen? Vi har 4 egg igjen på frys heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mipmip skrev:

Ja prøver å se det positive ved det, vi ble jo faktisk gravide❤ når skal du sette inn igjen? Vi har 4 egg igjen på frys heldigvis. 

Håper jeg får det til i desember før jul ❤ja godt å ha igjen egg på frys ❤😊ja samme tenker jeg å 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2016 den 12.56, Mipmip skrev:

Gratulerer til alle med positiv test og lykke til alle rugere ❤ måtte det bli en haug av positive tester her inne!! 

Hos oss stoppet desverre utviklingen, så endte med cycotec piller og måtte blø det ut hjemme. Vi skulle på ultralyd og trodde vi var 11 uker på vei. Er ekstremt hardt slag i magen der og da, men samtidig nekter jeg å være negativ, vil bare se fremover og forberede meg til neste forsøk som bli i slutten av januar om alt går som det skal. Morkaken hadde ikke kommet ut så endte med ambulanse og sykehuset igår hvor de tok ut morkaka. Dette er 3 uker etter cycotec pillene. Glad jeg fant ut av det så vi fikk ut morkaka. Jeg har jo ikke merket det så glad det skjedde, hadde den blitt liggende kunne det jo blitt infeksjon osv som sikkert hadde gjort at forsøket i januar hadde blitt utsatt. 

Gir iallefall stort håp av å lese alle positive historier her inne nå. ❤ vi nekter å gi opp! 

*god klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det over tre uker siden vi avbrøt forsøket. Jeg venter fortsatt på mensen... 

Skal kjøpe meg en test som jeg tar i morgen for sikkerhestskyld, men det er kanskje ikke så uvanlig at det tar tid. 

Hva er deres erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tekjerringa skrev:

Nå er det over tre uker siden vi avbrøt forsøket. Jeg venter fortsatt på mensen... 

Skal kjøpe meg en test som jeg tar i morgen for sikkerhestskyld, men det er kanskje ikke så uvanlig at det tar tid. 

Hva er deres erfaringer? 

Kan jeg spørre om hvorfor forsøket ble avbrutt? :)

hvis testen er positiv da har du blitt gravid på den naturlige måten isåfall eller? 

Det er det jeg drømmer om skal skje med oss også i tidene mellom forsøkene som ikke går.. Skal ha innsett av et fryseegg om ca 10 dager, blir det misslykket, så har vi alltid et håp om å få det til selv i ventetiden til neste forsøk! Men vil så klart at det skal gå den innsetten vi skal ha nå da! 

Hadde et avbrutt fryseforsøk nå sist mnd, hadde da fortsatt et håp om at det vi gjorde selv ble et resultat, mn ble selvfølgelig skuffet som vanlig.. Man mister liksom aldri helt håpet uansett hvor lenge man har prøvd.. :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, tekjerringa skrev:

Nå er det over tre uker siden vi avbrøt forsøket. Jeg venter fortsatt på mensen... 

Skal kjøpe meg en test som jeg tar i morgen for sikkerhestskyld, men det er kanskje ikke så uvanlig at det tar tid. 

Hva er deres erfaringer? 

I vårt forrige forsøk (som ble avbrutt etter uttak) fikk jeg mensen ca. 2 uker etter. Men i min neste syklus (den første naturlige) fikk jeg en syklus på hele 36 dager! Det skjer aldri vanligvis hos meg, ligger alltid mellom 28 og 30 dager. Jeg hørte med klinikken og de sa at det kunne skje at systemet ble litt tregere rett etter et forsøk pga. alle medisinene.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om hvorfor forsøket ble avbrutt? :)

hvis testen er positiv da har du blitt gravid på den naturlige måten isåfall eller? 

Det er det jeg drømmer om skal skje med oss også i tidene mellom forsøkene som ikke går.. Skal ha innsett av et fryseegg om ca 10 dager, blir det misslykket, så har vi alltid et håp om å få det til selv i ventetiden til neste forsøk! Men vil så klart at det skal gå den innsetten vi skal ha nå da! 

Hadde et avbrutt fryseforsøk nå sist mnd, hadde da fortsatt et håp om at det vi gjorde selv ble et resultat, mn ble selvfølgelig skuffet som vanlig.. Man mister liksom aldri helt håpet uansett hvor lenge man har prøvd.. :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Jeg skal ha fryseforsøk neste måned (venter nå bare på mensen for å komme i gang). Jeg har tenkt litt på dette om å prøve selv på den naturlige måten, selv om vi skal ha innsett.. Er det greit å prøve selv når vi vet at vi skal ha innsett? Jeg har også tenkt å prøve naturlig, vil liksom maksimere sjansene for å få det til. Og er vi uheldige så havner innsettdagen i en helg, og da ender vi med å måtte utsette det til neste syklus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, prover87 skrev:

I vårt forrige forsøk (som ble avbrutt etter uttak) fikk jeg mensen ca. 2 uker etter. Men i min neste syklus (den første naturlige) fikk jeg en syklus på hele 36 dager! Det skjer aldri vanligvis hos meg, ligger alltid mellom 28 og 30 dager. Jeg hørte med klinikken og de sa at det kunne skje at systemet ble litt tregere rett etter et forsøk pga. alle medisinene.

Jeg skal ha fryseforsøk neste måned (venter nå bare på mensen for å komme i gang). Jeg har tenkt litt på dette om å prøve selv på den naturlige måten, selv om vi skal ha innsett.. Er det greit å prøve selv når vi vet at vi skal ha innsett? Jeg har også tenkt å prøve naturlig, vil liksom maksimere sjansene for å få det til. Og er vi uheldige så havner innsettdagen i en helg, og da ender vi med å måtte utsette det til neste syklus...

Hmm ja, dette tenker jeg mye på også. Jeg har ikke EL og menstruasjon selv, men vurderer nå ta en pause fra hele IVF-karusellen for å prøve få tilbake normal syklus, og å kanskje kunne bli gravid på den naturlige måten. MEN jeg er redd dette vil ta tid. Å tiden (alderen) er jo det som stresser meg...Jeg mistet mens da jeg var syk og undervektig (pga mye trening) i mange år, deretter p-pille bruk..så normal syklus har jeg ikke hatt på 10 år!  Noen med erfaringer???  Skal inn på klinikken på fredag så tenker ta en prat med de der også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på flyplassen. 25 timer igjen til operasjon og jeg gruer meg noe helt forferdelig. Har jo vært gjennom det før, men operasjon er likevel skummelt. Men det blir spennende å høre hva de finner og hvor ille endoen har blitt etter 3 runder med icsi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, sastras skrev:

Sitter på flyplassen. 25 timer igjen til operasjon og jeg gruer meg noe helt forferdelig. Har jo vært gjennom det før, men operasjon er likevel skummelt. Men det blir spennende å høre hva de finner og hvor ille endoen har blitt etter 3 runder med icsi. 

Lykke til! Håper på det beste for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testdag i morra.. Tror ikke det gikk denne gangen heller, men da får jeg tatt galleoperasjon før neste forsøk. Har hatt to anfall denne uka, så det er greit å bare bli ferdig med det, før vi prøver ICSI igjen.

 

Hvordan går det med dere andre? Jeg har med vilje holdt meg litt unna KG, siden jeg ikke vil tenke så mye på forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sastras skrev:

Sitter på flyplassen. 25 timer igjen til operasjon og jeg gruer meg noe helt forferdelig. Har jo vært gjennom det før, men operasjon er likevel skummelt. Men det blir spennende å høre hva de finner og hvor ille endoen har blitt etter 3 runder med icsi. 

Lykke til!

26 minutter siden, FlyBabe skrev:

Hvordan går det med dere andre? Jeg har med vilje holdt meg litt unna KG, siden jeg ikke vil tenke så mye på forsøket.

Her bare venter jeg på mensen. Er jo typisk at etter forsøket i september så har de to syklusene etter blitt laaange. Forrige syklus endte på 35 dager, og er nå på 34.dag i denne (og ingen mens ennå). Skal forhåpentligvis igang med fryseforsøk i naturlig syklus før jul, men jo lenger mensen lar vente på seg, desto mindre sjanse for at vi får det til...

ser at det har vært litt stille her på forumet i det siste. Er nok flere som har hatt behov for en pause - og det er nok lurt å ta i ny og ne😉

Lykke til med testing i morgen! Så lenge mensen ikke har kommet så er det vel en sjanse for at du kan være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...