Gå til innhold

Prøverør 2016

FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nerdina skrev:

Hei alle sammen 😊

Jeg har fulgt denne tråden en stund og er selv prøver i år. Har nå gått på sprøyter i 6 dager (tar nr. 7 idag) og spray i litt over 3 uker.  Blir ultralyd imorgen og er veldig spent på hvordan det ser ut.

Dette er vårt første forsøk med prøverør så er veldig spent.

Er det flere her som føler at de får blåmerker under huden etter sprøytene? Varer heldigvis bare noen dager. 

Det er ikke blitt funnet noe galt hos oss og hadde en spontanabort for 5.5 år siden etter naturlig graviditet. Etter dette har det ikke vert så lett å få det til igjen så håper på at dette fungerer! 

Er også redd for å finne ut i denne prosessen at noe er galt. Er det noen her som har opplevd at eggposene er tomme foreksempel?

Hilsen meg 😊

Velkommen hit og lykke til! =)

Blåmerker er nok helt vanlig, dessverre.. Jeg fikk bare av den første sprøyta, resten gikk overraskende bra =) Resten kan jeg dessverre ikke svare på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er første gang jeg skriver her også. 

Jeg skal begynne på sprøyte neste uke går alt etter planen og jeg får mensen. Jeg hadde et mislykket forsøk i mai hvor egget ikke festet seg. Det er ikke noe galt med meg, men mannen har lav sædkvalitet. Jeg har i ett års tid slitet med overaktiv blære, hvor i det siste har blitt ganske ekstremt. Våkner hver time om natta for å gå på do. Jeg bare bekymrer meg for at dette kan være en årsak til at egget ikke fester seg, at det er noe betennelse i kroppen min som jeg ikke vet om. Jeg har selvsagt tatt dette opp med fastlegen min, hun har henvist meg til gynokolog (3 mnd ventetid). Jeg har tatt urinprøve, og hadde ikke urinveisinfeksjon. Nå sitter jeg ganske forvirret. Er dette noe å bekymre seg over på tanke på forsøk? Kan dette ha på noen som helst måte innvirkning på forsøket? Bør jeg utsette eller kjøre på? Noen som har noen erfaringer?

Anonymkode: 794bf...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog der var første sprøyte satt! Det var like lite vondt som jeg husket, heldigvis :) Første kontroll er på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nerdina skrev:

Hei alle sammen 😊

Jeg har fulgt denne tråden en stund og er selv prøver i år. Har nå gått på sprøyter i 6 dager (tar nr. 7 idag) og spray i litt over 3 uker.  Blir ultralyd imorgen og er veldig spent på hvordan det ser ut.

Dette er vårt første forsøk med prøverør så er veldig spent.

Er det flere her som føler at de får blåmerker under huden etter sprøytene? Varer heldigvis bare noen dager. 

Det er ikke blitt funnet noe galt hos oss og hadde en spontanabort for 5.5 år siden etter naturlig graviditet. Etter dette har det ikke vert så lett å få det til igjen så håper på at dette fungerer! 

Er også redd for å finne ut i denne prosessen at noe er galt. Er det noen her som har opplevd at eggposene er tomme foreksempel?

Hilsen meg 😊

Hei til deg! :) Det er ikke noe galt hos oss heller, bortsett fra at vi tydeligvis ikke klarer å lage barn på egenhånd :sjenert: 

Blåmerker er helt normalt! Jeg får ikke så mange av puregon, men pleier å få av hver eneste orgalutran-sprøyte. 

Det er vanlig at noen av eggposene er tomme, men sjelden alle.

Du skal kanskje ha uttak om ca en uke, du da? 

23 timer siden, glassmanet skrev:

Sprøytedag 5 😑 følelsene mine er helt jojo, og ble sendt hjem fra jobb i dag da jeg brøt sammen i gråt når sjefen spurte hvordan det gikk med meg. Gråter mye og er engstelig, har mareritt og føler meg generelt nesten litt "angstete". Noen som kjenner seg igjen?

Jeg skal ha en hjemmedag i morgen også. Så skal jeg prøve å jobbe onsdag og kontrolldag på torsdag. 

Stakkars glassmanet! Håper det kommer seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er første gang jeg skriver her også. 

Jeg skal begynne på sprøyte neste uke går alt etter planen og jeg får mensen. Jeg hadde et mislykket forsøk i mai hvor egget ikke festet seg. Det er ikke noe galt med meg, men mannen har lav sædkvalitet. Jeg har i ett års tid slitet med overaktiv blære, hvor i det siste har blitt ganske ekstremt. Våkner hver time om natta for å gå på do. Jeg bare bekymrer meg for at dette kan være en årsak til at egget ikke fester seg, at det er noe betennelse i kroppen min som jeg ikke vet om. Jeg har selvsagt tatt dette opp med fastlegen min, hun har henvist meg til gynokolog (3 mnd ventetid). Jeg har tatt urinprøve, og hadde ikke urinveisinfeksjon. Nå sitter jeg ganske forvirret. Er dette noe å bekymre seg over på tanke på forsøk? Kan dette ha på noen som helst måte innvirkning på forsøket? Bør jeg utsette eller kjøre på? Noen som har noen erfaringer?

Heisann, og velkommen hit :) 

Har ingen gode ideer angående den overaktive blæren, dessverre! Men hva med å gå til en privat gynekolog? Der er det gjerne ingen ventetid, men det koster jo til gjengjeld gjerne en drøy tusenlapp. Når skal du ha nytt forsøk? Kan det være en idé å ta en telefon til klinikken din, så kan kanskje de hjelpe deg, eller i det minste råde deg til hva du eventuelt skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå, går det unna..

Ringte sykehuset i dag for å bli enige om oppstart. Ligger ca 10 dager før det de hadde satt opp, og det var heldigvis ikke noe problem. 

Det er første gang jeg gleder meg til mensen😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Ooog der var første sprøyte satt! Det var like lite vondt som jeg husket, heldigvis :) Første kontroll er på lørdag.

Lykke til!! 😀 er det noen grunn til at du får kontroll så raskt? Jeg skal på kontroll på torsdag, syv dager etter sprøytestart. 

Utrolig spennende. Vanskelig å tenke på annet i grunn 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, glassmanet skrev:

Lykke til!! 😀 er det noen grunn til at du får kontroll så raskt? Jeg skal på kontroll på torsdag, syv dager etter sprøytestart. 

Utrolig spennende. Vanskelig å tenke på annet i grunn 😁

Jeg aner ikke, tror bare det er standardprosedyren til klinikken min for å se om de skal justere dosen min. Jeg hadde i alle fall kontroll like tidlig da vi lagde eldstemann!

Helt enig i at det klarer å fortrenge de fleste andre tanker :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt ruger til et fint lite fryseegg, nå håper vi at det klorer seg fast.  Nå går jeg i en boble med lutinus gris og trøtthet. Hatt en time på sofaen etter jeg kom hjem og er fortsatt like trøtt. Satser på en liten tur ut i skikkelig vestlandsvær gjør godt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pebbles skrev:

Jeg er blitt ruger til et fint lite fryseegg, nå håper vi at det klorer seg fast.  Nå går jeg i en boble med lutinus gris og trøtthet. Hatt en time på sofaen etter jeg kom hjem og er fortsatt like trøtt. Satser på en liten tur ut i skikkelig vestlandsvær gjør godt

Masse lykke til som ruger! Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Pebbles skrev:

Masse lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Pebbles skrev:

Lykke til! *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt totalfrys: Hadde dere "ekstra" vondt i eggstokkene eller lignenede før neste mens etter uttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på sjekk idag og blir uttak på mandag.

Gjør dette veldig vondt? Hvor lang tid tar prosessen den dagen? Jeg er veldig redd for sprøyter og gruer meg til dette. 

Gjør det vondt lenge etter?

Takk for svar☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Nerdina skrev:

Var på sjekk idag og blir uttak på mandag.

Gjør dette veldig vondt? Hvor lang tid tar prosessen den dagen? Jeg er veldig redd for sprøyter og gruer meg til dette. 

Gjør det vondt lenge etter?

Takk for svar☺

Ikke vondt i det hele tatt. Du får noe beroligende før de setter igang. Hos meg gikk det ganske kjapt. Det gikk kanskje 10 min så var jeg ferdig. Var bare litt ubehagelig men ikke smerter hverken under eller etter uttak. Dette kommer til å gå så bra. Lykke til, håper du får mange fine egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prøverørsprøvere! Henger meg med i tråden her. Fikk innkalling til fertilitetsklinikken ved sykehuset i Telemark i dag med antatt oppstart innen utgangen av desember 2016. Vi har prøvd siden mai 2015, jeg har PCO og mannen dårlig sædkvalitet (få raske svømmere). Har aldri vært gravid.

Tenkte å ringe mandag og si at jeg gjerne vil stå på ringeliste.

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kajal skrev:

Hei prøverørsprøvere! Henger meg med i tråden her. Fikk innkalling til fertilitetsklinikken ved sykehuset i Telemark i dag med antatt oppstart innen utgangen av desember 2016. Vi har prøvd siden mai 2015, jeg har PCO og mannen dårlig sædkvalitet (få raske svømmere). Har aldri vært gravid.

Tenkte å ringe mandag og si at jeg gjerne vil stå på ringeliste.

:bond:

Hallo:) såå spennende. Holder til i Telemark selv, og vi ble ringt til og kom inn mye kjappere enn antatt. Så det anbefaler jeg virkelig. Krysser fingrene for dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...