Gå til innhold

Å bli kontaktet av noen dere ikke har hatt kontakt med på lenge - hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vel ikke kynisk om man er realistisk. Det er ikke alle bekjentskaper som er verdt å holde kontakten med, og de jeg ikke er interessert i å beholde de fader jeg ut. Tror kanskje det er 1 av 50 som jeg hadde blitt glad over kontaktet meg, ellers så får jeg fnatt av venneforespørsler på facebook av folk jeg ikke har hatt noe å gjøre med på 10 år. De vil som regel ha hjelp, at jeg skal ordne opp med et eller annet for de... Og nå er jeg blitt så gammel at jeg er drittlei av å ordne opp i andres rot. Men folk er jo forskjellige, og godt er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det er hyggelig å bli kontaktet, såfremt det ikke er noen baktanker bak det, noe jeg dessverre har opplevd mest... En gjenganger er å ha litt kontakt, spørre om jeg kan reparere bilen og etter jeg har fikset bilen hører jeg ikke mer! Han/hun har spart mange 1000 kr siden jeg ikke gidder å ta betalt av "venner" ber dem heller inviterte meg på en middag eller noe da jeg syntes det er mer koselig, men den invitasjonen kommer aldri... 

Snakker om sola: Ble kontaktet av ei i går, pratet litt tull og god stemning... I dag er jeg blokkert :sukk:

Denne typen mennesker finnes det dessverre en del av, men det er i større grad en viss persontype som gjerne ønsker å melke mest mulig ut av relasjonen og når det ikke er noe mer å ta, så går de videre til noen som er hakket mer naiv. Du må lære deg å sette grenser for deg selv og på den måten kan du luke ut disse menneskene. Det er ikke akkurat noe som skjer over natta, men det kan skje på sikt og da går du ikke i den samme fella gang på gang.

Ikke tilby folk som gjenopptar kontakt med deg å fikse på bilen deres. Så snart de spør deg om det når de ønsker kontakt, så er det jo kun det de er ute etter. Fikse på bilen er kun noe man gjør til venner man har kjent lenge og som ikke forventer at du skal gjøre det for. Sånn er det med alt annet. Mennesker som stadig forventer TING av deg er ikke noe å samle på. Man skal gi og få i et vennskap, men det mener jeg skal komme naturlig uten å måtte kreve ditten og datten. 

Tidligere kunne jeg finne på å spandere brus, sjokolade, måltider og diverse på andre fordi JEG ville det, men det blir et problem når disse menneskene nærmest forventer at du skal punge ut på daglig basis. Da er de kun ute etter det du har å gi fra deg. Det er det blitt slutt på her. Jeg deler med mennesker jeg blir godt kjent med og det er egentlig bare hyggelig, men jeg ser mye på hvordan folk oppfører seg også. 

Når du begynner å sette grenser for deg selv, så vil du se at du også tiltrekker deg mennesker som har mye respekt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...