Gå til innhold

Å bli kontaktet av noen dere ikke har hatt kontakt med på lenge - hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Som oftest så tar de kontakt etter så lang tid fordi de vil ha noe fra en...

Derfor jeg skrev det.Men vi må gi unntakene en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderman

Som oftest så tar de kontakt etter så lang tid fordi de vil ha noe fra en...

Selvfølgelig.

Det at man ønkser noe fra et menneske betyr ikke det at man prøver å utnytte dem eller at man ikke er villig til å gi tilbake. Alle menneskelige relasjoner handler om å gi og få. Det trenger ikke å ha gått lang tid mellom sist man møtte hverandre for at det skal være sånn. Hvis man går rundt å tenker på at folk skal ha en agenda bare fordi man tar kontakt har man åpenbart et anstrengt forhold til mennesker generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.

Det at man ønkser noe fra et menneske betyr ikke det at man prøver å utnytte dem eller at man ikke er villig til å gi tilbake. Alle menneskelige relasjoner handler om å gi og få. Det trenger ikke å ha gått lang tid mellom sist man møtte hverandre for at det skal være sånn. Hvis man går rundt å tenker på at folk skal ha en agenda bare fordi man tar kontakt har man åpenbart et anstrengt forhold til mennesker generelt.

Mener du ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman

Mener du ja.

Siden det var jeg som skrev det så betyr det vel at jeg mente det og:klappe: Godt at du tok deg tid til å poengtere det:fnise:

Endret av Plaskebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter meg til flertallet her - ta kontakt!
Synes selv det er utrolig trivelig når folk jeg har hatt kontakt med tidligere tar opp tråden igjen. Spesielt når det ikke er snakk om de aller aller nærmeste, er det helt normalt at kontakten går litt i bølgedaler. Det kan være start på nye studier, ny jobb, flytting, kjæreste, barn eller mer alvorlige ting som tøffe perioder. Eller det bare blir til at en ikke har kontakt. 

Jeg har selv fått slike forespørsler fra folk jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, eller det er jeg som har tatt kontakt. I noen tilfeller har vi blitt nærere venner og sett hverandre oftere i etterkant, andre ganger har det blitt til at det fremdeles går et år mellom hver kaffe.

Men jeg har i alle fall aldri tenkt noe negativt eller vedkommendes grunner til å ta kontakt med meg. Jeg tenker - så trivelig at vedkommende vil treffes. Det er ikke sikkert det blir noe av, men negativt er det i alle fall ikke. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest så tar de kontakt etter så lang tid fordi de vil ha noe fra en...

Helt uenig. Fælt at du selv er så utspekulert at du antar at andre er like utspekulerte.

De som har tatt kontakt med meg etter lang tid er enten folk som har slitt med sykdom, rus eller lignende, eller vært opptatt med studier eller langvarig utenlandsopphold, eller stiftet familie og dermed ikke kan gjøre de samme tingene som før men som når barnet blir eldre/kjæresten har gjort det slutt gjennopptar livet sitt der det slapp.

Det er veldig vanlig å skli fra hverandre for en periode, og når man finner sammen igjen så er det hovedsaklig fordi man trives med den personen og vil lage nye minner , og ikke fordi man vil "ha noe" fra en.

Anonymkode: d67e9...04b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke sette sperrer for seg selv, fordi noen suringer på et forum har irrasjonelle meninger om din situasjon ;) Gjør det du TS. Men vær ydmyk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig. Fælt at du selv er så utspekulert at du antar at andre er like utspekulerte.
De som har tatt kontakt med meg etter lang tid er enten folk som har slitt med sykdom, rus eller lignende, eller vært opptatt med studier eller langvarig utenlandsopphold, eller stiftet familie og dermed ikke kan gjøre de samme tingene som før men som når barnet blir eldre/kjæresten har gjort det slutt gjennopptar livet sitt der det slapp.

Det er veldig vanlig å skli fra hverandre for en periode, og når man finner sammen igjen så er det hovedsaklig fordi man trives med den personen og vil lage nye minner , og ikke fordi man vil "ha noe" fra en.

Anonymkode: d67e9...04b

Jeg driver ikke å gjennomtar kontakten med folk jeg ikke er interessert i å ha kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er hyggelig å bli kontaktet, såfremt det ikke er noen baktanker bak det, noe jeg dessverre har opplevd mest... En gjenganger er å ha litt kontakt, spørre om jeg kan reparere bilen og etter jeg har fikset bilen hører jeg ikke mer! Han/hun har spart mange 1000 kr siden jeg ikke gidder å ta betalt av "venner" ber dem heller inviterte meg på en middag eller noe da jeg syntes det er mer koselig, men den invitasjonen kommer aldri... 

Snakker om sola: Ble kontaktet av ei i går, pratet litt tull og god stemning... I dag er jeg blokkert :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har kontaktet meg etter lang tid, gjerne fordi vi av naturlige grunner ikke kan møtes så ofte(pga. flytting, lange avstander etc). Jeg synes det er SÅ hyggelig!! Noen ganger er det vanskelig å holde kontakten om det ikke er 100% naturlig at man sees regelmessig(f.eks. jobb/skolesammenheng/samme vennegjeng), og det kan oppleves som veldig trist å miste kontakter. Når de da gjør et forsøk på å ta opp igjen kontakten og se om vi kan få til et nytt møte, blir jeg superglad. Så det synes jeg du skal gjøre!

Anonymkode: 15423...021

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest så tar de kontakt etter så lang tid fordi de vil ha noe fra en...

og hva vil de ha i fra en?

Anonymkode: 1bd55...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva vil de ha i fra en?

Anonymkode: 1bd55...e7c

  • Kan du hjelpe meg med å flytte?
  • Kan du skaffe meg en bra pris?
  • Bilen min er ødelagt, kan du komme å se på den?
  • Får vennepris, siden det er meg liksom?

Som regel så er det alltid noe! Bra for dere som faktisk har opplevd at folk vil ta opp kontakten igjen, det er bare hyggelig. Det er lov til å bli litt lei når 99% av all kontakt med gamle venner er "hjelp meg" og aldri hører noe ellers. Jeg prøvde faktisk å ta kontakt med noen av disse som alltid spør meg om hjelp å som jeg har trått til for flere ganger når jeg trengte hjelp! Var bare å glemme, fikk ikke svar en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva vil de ha i fra en?

Anonymkode: 1bd55...e7c

  • Kan du hjelpe meg med å flytte?
  • Kan du skaffe meg en bra pris?
  • Bilen min er ødelagt, kan du komme å se på den?
  • Får vennepris, siden det er meg liksom?

Som regel så er det alltid noe! Bra for dere som faktisk har opplevd at folk vil ta opp kontakten igjen, det er bare hyggelig. Det er lov til å bli litt lei når 99% av all kontakt med gamle venner er "hjelp meg" og aldri hører noe ellers. Jeg prøvde faktisk å ta kontakt med noen av disse som alltid spør meg om hjelp å som jeg har trått til for flere ganger når jeg trengte hjelp! Var bare å glemme, fikk ikke svar en gang. 

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som oftest så tar de kontakt etter så lang tid fordi de vil ha noe fra en...

Så kynisk du er......

Anonymkode: 2806e...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på HVEM som tar kontakt, tror jeg hadde tatt deg imot med åpne armer.  Bare spør om de vil bli med ut en dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...