Gå til innhold

Å bli kontaktet av noen dere ikke har hatt kontakt med på lenge - hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 2 årene blitt mindre og mindre sosial og har derfor mistet kontakten med ganske mange av de jeg pleide å henge med før. Før likte jeg å ha mye å gjøre, være sosial, og å gå ut i helgene. Jeg tror mye av forandringen har å gjøre med at jeg ikke har hatt det så bra, og det har derfor vært enklere og mer behagelig å bare holde seg hjemme. Jeg har derimot blitt ganske ensom av dette, og funnet ut at jeg egentlig ønsker å være sosial - selv om noe holder meg tilbake. Dette gjør at jeg lurer litt på å ta kontakt med noen av de jeg pleide å henge med for 1-2 år siden, men jeg er ikke den mest frempå personen og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, og om hva folk egentlig tenker om å plutselig bli kontaktet av noen som ikke har snakket med dem på lenge. De jeg ønsker å kontakte er heller ikke noen jeg pleide å gå på kino, kafé o.l. med, det er for det meste venninner som jeg gikk ut med. Jeg fikk derimot god kontakt med disse jentene og vi hadde det veldig kjekt da vi var ute. De venninnene som jeg pleide å henge med på fritiden føler jeg egentlig at jeg egentlig har vokst litt ifra, så det er ikke først og fremst de jeg ønsker å kontakte. Jeg tenker at det hadde vært kjekt å treffe noen av disse "feste"-venninnene igjen, men samtidig lurer jeg på om de bare vil synes at det er rart med tanke på at vi ikke har snakket noe særlig på en god stund, og at vi ikke pleide å henge så mye på fritiden. Føler at det hadde vært litt godt med innspill fra noen av dere her inne. Vil det være rart å sende melding? Og hvis ikke, hvordan burde jeg ta kontakt?  

Anonymkode: ec78c...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde blitt glad! Do it!

Kan være du må gjøre litt damage control når dere møtes, men er bare å komme i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med "damage control", hehe. Har ikke hørt det uttrykket før. 

Anonymkode: ec78c...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt uttrykket damage control? :hakeslepp: Jeg mener at siden du tidligere har "kutta de ut", må du nok jobbe litt for å komme tilbake til den relasjonen dere hadde før.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utelukkende positivt :) 

Jeg har gjort det flere ganger selv. Man "sklir litt ut" mhp sosial kontakt i forbindelse med flytting, barn, ny jobb osv., og så tar man opp tråden når man har overskudd, tid og mulighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Jeg har de siste 2 årene blitt mindre og mindre sosial og har derfor mistet kontakten med ganske mange av de jeg pleide å henge med før. Før likte jeg å ha mye å gjøre, være sosial, og å gå ut i helgene. Jeg tror mye av forandringen har å gjøre med at jeg ikke har hatt det så bra, og det har derfor vært enklere og mer behagelig å bare holde seg hjemme. Jeg har derimot blitt ganske ensom av dette, og funnet ut at jeg egentlig ønsker å være sosial - selv om noe holder meg tilbake. Dette gjør at jeg lurer litt på å ta kontakt med noen av de jeg pleide å henge med for 1-2 år siden, men jeg er ikke den mest frempå personen og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, og om hva folk egentlig tenker om å plutselig bli kontaktet av noen som ikke har snakket med dem på lenge. De jeg ønsker å kontakte er heller ikke noen jeg pleide å gå på kino, kafé o.l. med, det er for det meste venninner som jeg gikk ut med. Jeg fikk derimot god kontakt med disse jentene og vi hadde det veldig kjekt da vi var ute. De venninnene som jeg pleide å henge med på fritiden føler jeg egentlig at jeg egentlig har vokst litt ifra, så det er ikke først og fremst de jeg ønsker å kontakte. Jeg tenker at det hadde vært kjekt å treffe noen av disse "feste"-venninnene igjen, men samtidig lurer jeg på om de bare vil synes at det er rart med tanke på at vi ikke har snakket noe særlig på en god stund, og at vi ikke pleide å henge så mye på fritiden. Føler at det hadde vært litt godt med innspill fra noen av dere her inne. Vil det være rart å sende melding? Og hvis ikke, hvordan burde jeg ta kontakt?  

Anonymkode: ec78c...3fe

Det er bare hyggelig,de fleste liker at en og annen tenker på en :-) så bare å ta kontakt det.

Du kan jo bare si at du har tenkt på vedkommende,og at du fikk lyst til å ta kontakt for å høre hvordan det går?

Forøvrig bra at du innser at du blir ensom og vil gjøre noe med situasjonen din!Det er en kjempebra og viktig egenskap.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hadde blitt glad! Do it!

Kan være du må gjøre litt damage control når dere møtes, men er bare å komme i gang :)

Vi bør skerpe oss.Har selv en tendens til å bruke engelske uttrykk,fordi det beskrives med færre ord ofte.Men ser det er både irriterende,og,forvirrende iblant for andre.Bare for å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør skerpe oss.Har selv en tendens til å bruke engelske uttrykk,fordi det beskrives med færre ord ofte.Men ser det er både irriterende,og,forvirrende iblant for andre.Bare for å si det.

Om du vil henge deg opp i det, er det din sak ;) Jeg tenker ikke å skjerpe meg altså. OT - sorry!

(synes "Av emnet - beklager" høres teit ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvem det var som tok kontakt med meg. Er det noen som jeg har hatt god kontakt med så hadde det bare vært hyggelig å ta opp tråden.Hadde det derimot vært noen jeg egentlig aldri har vært venn med, så hadde jeg stilt spørsmål vet intensjonene til vedkommede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke hatt kontakt med på lenge" skriver du. Folk flest har vel glemt hvorfor kontakten skled ut for 20 år siden. 

Anonymkode: 6465c...16d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett til to år borte er ikke så lenge i min verden. Jeg hadde blitt glad om noen tok opp igjen kontakten, om det var noen jeg brydde meg om. Men om det var noen jeg virkelig brydde meg om hadde jeg neppe latt være å høre hvordan det gikk i løpet av to år. Bare nevner det for å ikke gi deg for store forhåpninger. Siden dette var en festegjeng kan det også være at deres livssituasjon har endret seg. Igjen, her snakker vi om forventninger. Hva ønsker du å få ut av dette? Bare litt fest og moro, eller håper du på et nærere vennskap? 

Uansett skader det ikke å ta kontakt. I verste fall får du "beklager, har ikke tid til å treffes", i beste fall kan du få noen kjempevenner når dere blir bedre kjent i alkoholfri tilstand. 

Anonymkode: 8f517...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å skrive svar til deg, men opprettet heller egen tråd: "Ville verdsatt mer kontakt med slektninger".

Jeg ville stort sett syntes det var hyggelig å bli kontaktet. Har vært isolert selv, har opplevd litt av hvert, og føler at om ikke noen har vært slemme på noe vis, så tar jeg de gjerne inn i varmen/viser forståelse. De bør ikke føle at de trenger å forklare seg, det skjønner jeg av meg selv. Ikke sikkert alle gjør det, så er kanskje greit å si litt om hvorfor du har vært fraværende. 

Anonymkode: 30e41...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke bare vært fornøyd hvis folk som bare skled ut av livet mitt sånn uten videre begynte å ta opp kontakten igjen når det passet dem å være en venn igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde bare blitt glad dersom du hadde sendt meg en mld :) Noen ganger "mister man kontakten" uten at det er meningen og da er det jo bare koselig om kontakten kan komme tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Om du vil henge deg opp i det, er det din sak ;) Jeg tenker ikke å skjerpe meg altså. OT - sorry!

(synes "Av emnet - beklager" høres teit ut)

Henge meg opp og henge meg opp.Syns bare det er så lettvint og unødvebdig,all den tid vi er norske.Men blås i det.Jeg skal ihvertfall skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg hadde ikke bare vært fornøyd hvis folk som bare skled ut av livet mitt sånn uten videre begynte å ta opp kontakten igjen når det passet dem å være en venn igjen. 

Grunnen vil jo komme fram,og så lenge de ikke VIL noe,så får en gi en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen vil jo komme fram,og så lenge de ikke VIL noe,så får en gi en sjanse.

Som oftest så tar de kontakt etter så lang tid fordi de vil ha noe fra en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...