Gå til innhold

Skam på NRK

Fremhevede innlegg

Gjest kattehviskeren
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I know right. Jeg kjente meg veldig igjen i Eva. En tenåring som slet med å finne seg selv. Hadde ikke egentlig noe særlig venner, var ikke spesielt flink på skolen, hadde fraværende foreldre jeg ikke hadde noe spesielt godt forhold til. Men samtidig kjente jeg meg også igjen i jente-Chris, som var litt sånn morsom klovn, og også i Sana som var veldig reflektert og tøff, og også Noora som var litt annerledes i stilen og med en litt mer skjult problematikk.

Jeje, jeg tror dog ikke hun kommer inn på Teaterhøyskolen slik som de to andre i serien. Jeg så den filmen hennes og var ikke spesielt imponert da heller. For all del, jeg har ikke noe imot henne, jeg bare synes ikke hun er så bra som alle skal ha det til.

Jeg er enig i at jeg vil ha en lettere sesong før Sana og så Vilde. Jente-Chris, Linn eller Eskild hadde vært bra. Jente-Chris er awesome, men usannsynlig. Jeg skulle gjerne likt å se hva som skjuler seg bak Linn. Og Eskild er en god nok comic relief. Jeg synes ikke det har vært så mye fokus på Sana i denne sesongen (jada, hun har jo vært med en del, men fokuset var ikke slik som det var i sesongen før der), samt at det har vært mye fokus på guttegjengen, så jeg tror ikke at det blir dem.

Anonymkode: 34526...d62

Ja, har savnet jente-chris! Hun hadde den stjerna på hodet i siste klipp da, skulle ønske det var et hint :) Håper i hvert fall at de skal konse på de karakterene vi allerede kjenner, håper på gutte- og jentegjeng forbrødring. Hadde i grunn vært fint om Eva og Jonas ble sammen igjen, men det skjer nok ikke. Da har vi Vilde og Magnus, jeg tror på dem, ass!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den inneholder jo allerede dop og vold og drekking og overgrep i fylla og det ene med det andre. Trekantdrama har vi jo allerede hatt flere av også. Er ikke sikkert det blir død og fordervelse, men selvmordsproblematikken kan jeg godt se for meg de spiller videre på. 

Anonymkode: 5a670...b92

Ja, et rimelig uskyldig overgrep, litt alkohol drikking, litt røyking av marijuana og små slåssing mellom 17-18 åringer, helt innafor hva en ungdomsserie som SKAM skal vise. Jeg trekker tilbake trekantdrama :Pdet ar vel så absolutt SKAM-stoff, men selvmord eller tragisk død tror jeg neppe vi får se. SKAM skal vær oppbyggende, gi ungdom bra selvfølelse og gi de gode redskap til å takle vanskelige ting. At f.eks et familiemedlem dør er nok ikke usannsynlig, men at en av karakterene dør er veldig tvilsomt. Selvmordsproblematikk, depresjon og en fortsettelse av "psykisk helse" tema er nok ikke usannsynlig nei.Tipper også at en ny sesong kan handle om skolepress, kroppspress, bruk av steroider og spiseforstyrrelser generelt, eller kanskje narkotika/alkohol/dataspill avhengighet, eller rasisme/hatkriminalitet. Mange muligheter..

Anonymkode: 9a5a2...642

Skrevet
6 timer siden, kattehviskeren skrev:

Ja, har savnet jente-chris! Hun hadde den stjerna på hodet i siste klipp da, skulle ønske det var et hint :) Håper i hvert fall at de skal konse på de karakterene vi allerede kjenner, håper på gutte- og jentegjeng forbrødring. Hadde i grunn vært fint om Eva og Jonas ble sammen igjen, men det skjer nok ikke. Da har vi Vilde og Magnus, jeg tror på dem, ass!

Men så er det jo det at hun går på Teaterhøyskolen nå da, så derfor jeg tenker at det er lite sannsynlig :/

Gjest kattehviskeren
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men så er det jo det at hun går på Teaterhøyskolen nå da, så derfor jeg tenker at det er lite sannsynlig :/

Men jeg skjønner ikke helt det der, skuespilleren som spiller Eskild har jo også begynt der, men han har vært mye med...

Skrevet
3 timer siden, kattehviskeren skrev:

Men jeg skjønner ikke helt det der, skuespilleren som spiller Eskild har jo også begynt der, men han har vært mye med...

En hovedrolle krever jo at du er med i alle klipp, det blir nok alt for omfattende, tipper jeg...

• Liker 4
Gjest kattehviskeren
Skrevet

Ja, godt poeng. MEn jeg syns også det er rart at Chris har hatt så liten rolle denne sesongen, helt klart minst rolle av jentene. Mens "Eskild" (husker ikke navnet på skuespilleren) har hatt en stor birolle. De burde jo ha tid til det samme? Syns det virker som om Chris har bedt om mindre rolle. Den Casper-greia har jo ikke vært noe viktig for handlingen og fungerer kun som en forklaring på hvorfor hun er der mindre. Håper hun tar seg mer tid til Skam neste sesong!

Skrevet (endret)

Julie Andem postet dette bildet på Instagram! :) Vet ikke om dere har sett det. Skikkelig herlig! :) PS: Kanskje litt vanskelig å lese det som står. Dersom dere er medlemmer av facebook-gruppen kan dere se bildet! :) Godt nyttår!

2016-12-31 (1).png

Endret av Tita92
  • Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Tita92 skrev:

Julie Andem postet dette bildet på Instagram! :) Vet ikke om dere har sett det. Skikkelig herlig! :) PS: Kanskje litt vanskelig å lese det som står. Dersom dere er medlemmer av facebook-gruppen kan dere se bildet! :) Godt nyttår!

2016-12-31 (1).png

Veldig morsomt :biggrin: Det var også insta bildet Henrik Holm la ut av han og Tarjei fra Oslo Plaza

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Tita92 skrev:

2016-12-31 (1).png

Ååå herlig! :) Håper de er litt med i neste sesong også, kommer til å savne de gutta :)

Anonymkode: 753ca...807

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12/31/2016 den 16.31, kattehviskeren skrev:

Ja, godt poeng. MEn jeg syns også det er rart at Chris har hatt så liten rolle denne sesongen, helt klart minst rolle av jentene. Mens "Eskild" (husker ikke navnet på skuespilleren) har hatt en stor birolle. De burde jo ha tid til det samme? Syns det virker som om Chris har bedt om mindre rolle. Den Casper-greia har jo ikke vært noe viktig for handlingen og fungerer kun som en forklaring på hvorfor hun er der mindre. Håper hun tar seg mer tid til Skam neste sesong!

Ja, men det er vel det at hun har sagt at Skam aldri vil gå foran Teaterhøyskolen som gjør at jeg tviler på at hun vil prioritere Skam.

• Liker 2
Skrevet

Gutte Chris skal visst i militæret. Så det på Facebook, og mange som synes det var kriiiiise at gutte Chris skulle ut av serien. Men han har jo egentlig ikke vært der denne sesongen heller da... 

• Liker 2
Gjest kattehviskeren
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er vel det at hun har sagt at Skam aldri vil gå foran Teaterhøyskolen som gjør at jeg tviler på at hun vil prioritere Skam.

Aha, da er det en bedre grunn. Men trist, hun var en veldig bra karakter og skapte god dynamikk i jentegjengen, håper hun blir med en stor del...

Gjest kattehviskeren
Skrevet
1 time siden, Mynona skrev:

Gutte Chris skal visst i militæret. Så det på Facebook, og mange som synes det var kriiiiise at gutte Chris skulle ut av serien. Men han har jo egentlig ikke vært der denne sesongen heller da... 

Skjønner ikke dette opphenget i gutte-Chris! Ok, han er kjekk, men han har jo aldri hatt noen viktig rolle. At ting skulle begynt å dreie seg mer rundt ham hadde vært helt merkelig, særlig nå som Eva har hatt sin sesong også og William ikke er med lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mynona skrev:

Hehe.. Dessuten går han jo ikke på Nissen lengre, serien skal jo handle om ungdom der. Og militæret da :fnise: De andre skuespillerne i SKAM går jo fulltid på skole, på teaterskolen i Oslo, de jobber masse og spiller i teaterstykker. SKAM innspillingene gjøres oftest i helgene og det går rimelig kjapt unna. De få kline-senene Chris skal ha med Eva kan han spille inn i helgepermen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst se Sana denne sesongen, for det er mye rundt hennes liv som er ukjent og fascinerende for meg, men jeg var jo og en av dem som tenkte "neiiiii, ikke han!" da det ble klart at kjedelige, barnslige Isak skulle få sesong 3. Så, klok av skade velger jeg å stole helt på at Andem har en plan og loser oss trygt gjennom nok en fengslende sesong. :) 

Når det er sagt, sesong 4 kan gjerne starte i uke 4. 

:buss: <-- russebuss

Anonymkode: da7fd...deb

• Liker 4
Gjest kattehviskeren
Skrevet

Jeg hadde faktisk aldri sett traileren til sesong 1 og 2 før nå (!) De kom jo ganske raskt etter sesongslutt, når tror dere vi får traileren til sesong 4? Den må jo komme snart...

Det ville overraske meg veldig med en Even-sesong. Han har vi jo vært så tett på hele denne sesongen og jeg kan ikke se for meg at det vil bli så spennende. Tror på Sana, Vilde eller Magnus. Sana kan bli kjempebra, men det er ikke spilt opp så mye til henne i denne sesongen. Ikke sånn som Isaks intrige ble startet i s2 og Nooras i s1. Sana har vært mye med, men bare som en Isak kan bryne seg på, vi har ikke fått vite noe om henne privat. Sånn sett taler mer for Vilde eller Magnus for de har en greie på gang nå. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Jeg hadde faktisk aldri sett traileren til sesong 1 og 2 før nå (!) De kom jo ganske raskt etter sesongslutt, når tror dere vi får traileren til sesong 4? Den må jo komme snart...

Det ville overraske meg veldig med en Even-sesong. Han har vi jo vært så tett på hele denne sesongen og jeg kan ikke se for meg at det vil bli så spennende. Tror på Sana, Vilde eller Magnus. Sana kan bli kjempebra, men det er ikke spilt opp så mye til henne i denne sesongen. Ikke sånn som Isaks intrige ble startet i s2 og Nooras i s1. Sana har vært mye med, men bare som en Isak kan bryne seg på, vi har ikke fått vite noe om henne privat. Sånn sett taler mer for Vilde eller Magnus for de har en greie på gang nå. 

Even = en hel sesong med nærbilder av rompa til Isak? Tror ikke det. :P 

Jeg hadde håpt Vilde skulle få sesong 6 når de skal være russ, men om Magnus får denne er vel ikke det sannsynlig? 

Gjest kattehviskeren
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Even = en hel sesong med nærbilder av rompa til Isak? Tror ikke det. :P 

Jeg hadde håpt Vilde skulle få sesong 6 når de skal være russ, men om Magnus får denne er vel ikke det sannsynlig? 

Hvis det blir enten Vilde eller Magnus, ikke begge, må det jo bli Vilde, hun kjenner vi mye bedre og, i hvert fall jeg, er mye mer nysgjerrig på henne. Hadde også regnet med at hun skulle få russetida, men slik som sesong 3 utviklet seg virker det mer sannsynlig at hun får sesong før det. Men i første klipp fra sesong 3 ser Sana inn i kameraet, kanskje det er et tidlig hint. 
Da kan det bli Sana S4, Jonas/Magnus S5 og Vilde s6 :D

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Da kan det bli Sana S4, Jonas/Magnus S5 og Vilde s6 :D

:ninuskapus:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget nettopp at han som spiller Eskild (Carl Martin) og hun som spiller Sonja (Theresa) har samme etternavn (Eggesbø). Noen som vet om de er i slekt?

Anonymkode: b048f...5e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...