Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Notatboka
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Sana får sesong 4. Deretter får Vilde sin etterlengtede Russe-tid og sesong 5 :) 

Anonymkode: 7b4d6...13c

Blir det ikke sesong 6 som er russetiden? Om de fortsetter som nå og har en sesong per høst og vår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Notatboka skrev:

Blir det ikke sesong 6 som er russetiden? Om de fortsetter som nå og har en sesong per høst og vår.

Jo, det har du helt rett i :) 

Da er det Vilde som får sesong 6....og en annen sesong 5 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg ikke har noen særlig interesse for Sana og hennes liv, men tipper Julie Andem klarer å få meg til å bli totalt hekta hvis det nå skulle bli Sana uansett... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2016 den 1.20, AnonymBruker skrev:

I alle dager? :fnise: Du har kanskje ikke forstått det  men vi ser karakteren Emma gjennom Isaks øyne og hun skal være en utrolig irriterende jente. Og ut i fra det du sier klarer hun visst det utmerket. Skuespilleren Ruby Dagnall sier selv i et intervju at hun synes Emma slik hun har måttet spille henne, har vært en ganske så irriterende og kjip rolle, og hun skulle gjerne ha spilt en annen. Og det er dette som er så komisk med enkelte av dere. Karakteren skal være slik, det er ikke skuespilleren som spiller dårlig..

Anonymkode: 9a5a2...642

Enig med deg. Det blir i samme gata som at alle plutselig syntes Noora var dødsirriterende, for det var slik hun fremstod for Isak når hun kom tilbake til kollektivet.

Anonymkode: 8a3be...fc6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke....

"Alt er love" stod det på garderobeskapet til Even. "Alt er love" står det helt i slutten av siste episode av sesong 3. 

Kan det være Even som får neste sesong??

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Krutthøna skrev:

En tanke....

"Alt er love" stod det på garderobeskapet til Even. "Alt er love" står det helt i slutten av siste episode av sesong 3. 

Kan det være Even som får neste sesong??

Jeg selv hadde digget det ;) men tror neppe det er tilfelle. Tror heller "Alt er love" var en avslutning og en oppsummering av sesong 3. Men som noen har sagt, Even var jo den siste som så inn i kamera da...

Jeg er ganske sikker på at Evens historie var koblet til Isaks i ses 3, han har tross alt vært mye i fokus og er ikke linket til resten av jentegjengen slik de andre er. Dessuten tror jeg SKAM mistet en del av målgruppen sin (unge jenter) i den siste sesongen, jeg tenker på alle de som savner jentegjengen, festing og mer humor. Tipper det blir Vildes sesong, evt. Magnus. Men jeg blir gjerne overrasket. :biggrin: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtalen med Isak og Eva ga meg et sterk følelse av at verken Eva eller Isak var kommet over Jonas. 

Var i hele andre sesong tydelig at Eva fremdeles hadde følelser for Jonas. Og Isak sitt svar til Eva om at han ikke visste om Even var mannen i hans liv ga meg et inntrykk om at han fremdeles føler noe for Jonas, slik som vi forsto i slutten av første sesong.

Så derfor har jeg en følelse av at Jonas kommer til å få neste sesong.

Anonymkode: 8e6da...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som synes at Jonas (Marlon Langland) snakker litt gerbokkent norsk?? Litt sånn snodig aksent....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2016 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Er det flere som synes at Jonas (Marlon Langland) snakker litt gerbokkent norsk?? Litt sånn snodig aksent....

Han snakker helt normalt Oslosk :PLitt kebab-norsk må da en hipster ungdom snakke...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle visstnok være et hint i siste klipp/episode om hvem som får neste, men jeg finner det virkelig ikke :P

Anonymkode: 753ca...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle visstnok være et hint i siste klipp/episode om hvem som får neste, men jeg finner det virkelig ikke :P

Den det hintes mest til er Even, han ser i kamera/på Isak på slutten osv. Men jeg tror ikke han får noen sesong. Hans historie er så tett knyttet opp til Isaks. Selv om jeg gerne skulle ha likt å vite mer om hvordan han takler sykdommen sin og sånt tror jeg de anser dette som et tilbakelagt kapittel. 
Hvis de skal følge mønsteret fra de andre sesongene må det bli en av de som hadde litt fokus på seg denne sesongen. Da blir det Vilde, Sana eller Magnus, eventuelt Jonas, men han har vært så mye med, føles som om han allerede har hatt en sesong.
Jeg håper på Vilde, hun er den som kan forene gjengene mest nå, slik at vi får sett alle, og jeg er veldig nysgjerrig på henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror Andem har droppet å hinte til oss, det må jo være litt spenning ;) Og det er ikke umulig at SKAM redaksjonen var usikre på ny hovedrolle da siste klipp ble spilt inn... Det går jo fort i svingene der :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2016 den 20.19, hytteost skrev:

Vet ikke om dette er blitt skrevet her før, men jeg er overbevist om at grunnen til at Even unngår Isak, er fordi Isak sa at han "har det mye bedre uten psykisk syke" i livet sitt. Even er sikkert bipolar, angstfull eller noe sånt, og føler han må skåne Isak. 

KAN JEG FÅ CRED??

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han snakker helt normalt Oslosk :PLitt kebab-norsk må da en hipster ungdom snakke...

Det er nok ungdomsk. Jeg skjønner knapt hva noen av dem sier :P Når Jonas er på skjermen klarer jeg uansett ikke tenke på annet enn hvordan Paul Ottar Haga kan fraskrive seg det farskapet :laugh:

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir nok skutt igjen, men Isak ser på Even og sier noe om at man vet ikke hvem som lever eller dør. Så jeg tror fortsatt det handler om Even og at noen av dem dør. Eskild er også i bildet, kanskje trekantdrama på gang? 

Anonymkode: 5a670...b92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ungdomsk. Jeg skjønner knapt hva noen av dem sier :P Når Jonas er på skjermen klarer jeg uansett ikke tenke på annet enn hvordan Paul Ottar Haga kan fraskrive seg det farskapet :laugh:

Jeg blir nok skutt igjen, men Isak ser på Even og sier noe om at man vet ikke hvem som lever eller dør. Så jeg tror fortsatt det handler om Even og at noen av dem dør. Eskild er også i bildet, kanskje trekantdrama på gang? 

Hehe, har et par ungdom i huset, og kjenner godt igjen en del ord og uttrykk ja... :PMen Jonas, og kanskje særlig kompisen Elias snakker litt kebab-norsk i tillegg. Og ja, Jonas i første sesong i en av luene sine, med krøllene stikkende ut på hver side er så innmari blåfar at jeg heller ikke kan tenke på noe annet.. 

Tror neppe en oppbyggende ungdomserie laget for 15-16 åringer innebærer at noen av karakterene dør, men hadde serien vært tiltenkt de/oss over 30 ville det vært sannsynlig med både død og trekantdrama ja. Serr!! vi må lissom ikke glemme hvem serien er laget for, ass..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, har et par ungdom i huset, og kjenner godt igjen en del ord og uttrykk ja... :PMen Jonas, og kanskje særlig kompisen Elias snakker litt kebab-norsk i tillegg. Og ja, Jonas i første sesong i en av luene sine, med krøllene stikkende ut på hver side er så innmari blåfar at jeg heller ikke kan tenke på noe annet.. 

Tror neppe en oppbyggende ungdomserie laget for 15-16 åringer innebærer at noen av karakterene dør, men hadde serien vært tiltenkt de/oss over 30 ville det vært sannsynlig med både død og trekantdrama ja. Serr!! vi må lissom ikke glemme hvem serien er laget for, ass..

Den inneholder jo allerede dop og vold og drekking og overgrep i fylla og det ene med det andre. Trekantdrama har vi jo allerede hatt flere av også. Er ikke sikkert det blir død og fordervelse, men selvmordsproblematikken kan jeg godt se for meg de spiller videre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 timer siden, hytteost skrev:

KAN JEG FÅ CRED??

Du er langt frå den første som har skreve det, verken her eller på skam si heimeside,men cred kan du få! "Så innmari smart tenkt, hytteost! Creds i bøtter og spann til deg! <3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎12‎.‎2016 den 7.15, Corinne skrev:

Kjenner at jeg ikke har noen særlig interesse for Sana og hennes liv, men tipper Julie Andem klarer å få meg til å bli totalt hekta hvis det nå skulle bli Sana uansett... 

Jeg synes heller ikke Sana er veldig spennende, og er ikke så begeistret for karakteren hennes.

Men jeg blir helt sikkert hekta. Og hvis jeg ikke blir det så er det jo faktisk ikke så ille det heller (kan jo få meg et liv i såfall og joine fredagsfolket...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emas skrev:

Du er langt frå den første som har skreve det, verken her eller på skam si heimeside,men cred kan du få! "Så innmari smart tenkt, hytteost! Creds i bøtter og spann til deg! <3

omg <3 <3 tusen takk lizzm :* :* luv4allmyfanz <3 Jeg er bare en vanlig jente, like normal som alle mine fanz <3<3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/22/2016 den 22.41, mm456 skrev:

Savner faktisk veldig sesong 1, jeg. Da var det bare en vanlig serie som var gøy å følge med på, mye relaterbart osv. Skjønner at det er viktig å ta opp viktige samfunnsproblemer osv, men jeg syntes hvert fall det var morsommere å følge med på da det var mest humring og kjenne igjen ting fra ungdomstiden :) Kommer uansett til å fortsette å følge med, for jeg elsker jo serien!

I know right. Jeg kjente meg veldig igjen i Eva. En tenåring som slet med å finne seg selv. Hadde ikke egentlig noe særlig venner, var ikke spesielt flink på skolen, hadde fraværende foreldre jeg ikke hadde noe spesielt godt forhold til. Men samtidig kjente jeg meg også igjen i jente-Chris, som var litt sånn morsom klovn, og også i Sana som var veldig reflektert og tøff, og også Noora som var litt annerledes i stilen og med en litt mer skjult problematikk.

På 12/22/2016 den 23.39, kristine20 skrev:

Bekymre deg ikke. Jeg trur hun skal spille på Nationaltheatret neste år 

Jeje, jeg tror dog ikke hun kommer inn på Teaterhøyskolen slik som de to andre i serien. Jeg så den filmen hennes og var ikke spesielt imponert da heller. For all del, jeg har ikke noe imot henne, jeg bare synes ikke hun er så bra som alle skal ha det til.

På 12/23/2016 den 16.50, kattehviskeren skrev:

Jeg kunne også tenkt meg en litt lettere sesong nå. Mer moro, og mer med jentene. Sana kan bli kjempebra, men etter høstens heavy sesong skulle jeg gjerne fått litt mer humor og dagligliv i neste. Sånn sett hadde jente-Chris eller Vilde vært topp. Så kunne Sana blitt neste høst. 
Og hva med Jonas? Er han aktuell, tror dere? Han har vært så mye med at jeg ikke syns helt han trenger sin egen sesong. 
Magnus kunne blitt gøy. 
Synd kollektivet kommer til å komme litt i bakgrunnen nå. Kan ikke helt se hvordan de skal få bakt dem inn på en naturlig måte. 
Håper på masse om jentene, og at Noora kommer tilbake på skolen og blir mer sitt gamle jeg, savner kule Noora, hater sutre-Noora.

Jeg er enig i at jeg vil ha en lettere sesong før Sana og så Vilde. Jente-Chris, Linn eller Eskild hadde vært bra. Jente-Chris er awesome, men usannsynlig. Jeg skulle gjerne likt å se hva som skjuler seg bak Linn. Og Eskild er en god nok comic relief. Jeg synes ikke det har vært så mye fokus på Sana i denne sesongen (jada, hun har jo vært med en del, men fokuset var ikke slik som det var i sesongen før der), samt at det har vært mye fokus på guttegjengen, så jeg tror ikke at det blir dem.

Anonymkode: 34526...d62

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...