Gå til innhold

Skam på NRK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper bare ikke det blir hun fryktelige korthårede dama. Norske filmkritikere er visst overbegeistret, jeg skjønner virkelig ikke greia. 

Anonymkode: 5a670...b92

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det blir Sana. Så handler det gjerne litt om det å være muslim i Norge. Regler de lever etter osv..?

Anonymkode: 53d6c...893

Skrevet
På 12/19/2016 den 18.42, AnonymBruker skrev:

"Man vet aldri hvem som er døde i morra", sitat Isak? 

Skam er vel et ungdomsdrama, men så dramatisk tviler jeg på at det blir altså. Det er ikke krim, liksom.

Anonymkode: 34526...d62

• Liker 2
Skrevet
På 12/20/2016 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Når man først er inne på tolkning, hva kan det bety med Even og Eskild under mistelteinen :P Blir de sammen, og så hopper Isak i havet? Uansett håper jeg på en Eskild-sesong, og deretter Vilde. 

Jeg håper på en Eskild og Linn sesong! Tviler nemlig åå at de vil få en sesong alene.

Angående Teaterhøgskolen. Jeg lurer på hvorfor Eskild har tid til Skam men ikke Chris :vetikke: Vil ha mer jente-Chris!

Anonymkode: 34526...d62

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper bare ikke det blir hun fryktelige korthårede dama. Norske filmkritikere er visst overbegeistret, jeg skjønner virkelig ikke greia. 

Fy fader så stygt sagt! Du vet at hu er et barn... Og du er voksen! Blir flau på dine vegne!

• Liker 11
Skrevet
10 timer siden, Monky skrev:

Fy fader så stygt sagt! Du vet at hu er et barn... Og du er voksen! Blir flau på dine vegne!

For  alt du vet er ab også på samme alder... men ja var stygt sagt. Hun er ikke fryktelig.. Hun bare spiller ikke så bra

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det blir Sana. Så handler det gjerne litt om det å være muslim i Norge. Regler de lever etter osv..?

Anonymkode: 53d6c...893

Vil ha med sana. Høres ut som det er mye drama i hennes liv med dama til broren og gjengen som er så fæle mot henne

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Monky skrev:

Det er vel karakteren hennes hun ikke liker. Hun sier vel ikke at skuespillern er fryktelig som person? Ikke sånn jeg leser det hvertfall. 

Anonymkode: e679f...876

• Liker 10
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel karakteren hennes hun ikke liker. Hun sier vel ikke at skuespillern er fryktelig som person? Ikke sånn jeg leser det hvertfall. 

Anonymkode: e679f...876

Det stemmer. Jeg husket ikke navnet på karakteren, derfor skrev jeg den korthårede dama. Og hun er virkelig ikke en jeg ønsker å følge videre neste sesong. 

• Liker 2
Skrevet

Savner faktisk veldig sesong 1, jeg. Da var det bare en vanlig serie som var gøy å følge med på, mye relaterbart osv. Skjønner at det er viktig å ta opp viktige samfunnsproblemer osv, men jeg syntes hvert fall det var morsommere å følge med på da det var mest humring og kjenne igjen ting fra ungdomstiden :) Kommer uansett til å fortsette å følge med, for jeg elsker jo serien!

• Liker 6
Skrevet
14 timer siden, Monky skrev:

Hvor gammel hun er, eller hva en er jo fullstendig irrelevant. Det er fullt lov å kritisere skuespill i en tv-serie, og hun er en ganske så dårlig skuespiller som ikke har noen troverdighet eller gjør karakteren "levende". Skjønner ikke hvorfor hun er så oppskrytt, for skuespill er noe hun tydeligvis ikke kan. Iallefall i denne serien. 

Anonymkode: 8f46a...d5c

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Jeg husket ikke navnet på karakteren, derfor skrev jeg den korthårede dama. Og hun er virkelig ikke en jeg ønsker å følge videre neste sesong. 

Bekymre deg ikke. Jeg trur hun skal spille på Nationaltheatret neste år 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel hun er, eller hva en er jo fullstendig irrelevant. Det er fullt lov å kritisere skuespill i en tv-serie, og hun er en ganske så dårlig skuespiller som ikke har noen troverdighet eller gjør karakteren "levende". Skjønner ikke hvorfor hun er så oppskrytt, for skuespill er noe hun tydeligvis ikke kan. Iallefall i denne serien. 

Du bruker "oppskrytt" feil.

Anonymkode: 8a3be...fc6

• Liker 3
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg tror neste hovedperson vil være Sana. Der er det masse å ta tak i, om kulturforskjeller, ulike krav og forventninger til gutter og jenter (vi har jo hørt om en bror), religion, folks fordommer mot det som er fremmed (og at det kan gå «begge veger») og sikkert en hel del mer. Jeg kan ikke helt se for meg at det er like mye interessant og nytt å si om Vilde, Linn, Emma eller noen av de andre til at de kan bære en hel sesong som annet enn biroller. Omtrent samme problemstillinger kan belyses gjennom å gjøre Mahdi til hovedperson, men jeg føler at Sana er en sterkere karakter. 

Gjest kattehviskeren
Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg en litt lettere sesong nå. Mer moro, og mer med jentene. Sana kan bli kjempebra, men etter høstens heavy sesong skulle jeg gjerne fått litt mer humor og dagligliv i neste. Sånn sett hadde jente-Chris eller Vilde vært topp. Så kunne Sana blitt neste høst. 
Og hva med Jonas? Er han aktuell, tror dere? Han har vært så mye med at jeg ikke syns helt han trenger sin egen sesong. 
Magnus kunne blitt gøy. 
Synd kollektivet kommer til å komme litt i bakgrunnen nå. Kan ikke helt se hvordan de skal få bakt dem inn på en naturlig måte. 
Håper på masse om jentene, og at Noora kommer tilbake på skolen og blir mer sitt gamle jeg, savner kule Noora, hater sutre-Noora.

Skrevet
På 22.12.2016 den 23.09, AnonymBruker skrev:

I alle dager? :fnise: Du har kanskje ikke forstått det  men vi ser karakteren Emma gjennom Isaks øyne og hun skal være en utrolig irriterende jente. Og ut i fra det du sier klarer hun visst det utmerket. Skuespilleren Ruby Dagnall sier selv i et intervju at hun synes Emma slik hun har måttet spille henne, har vært en ganske så irriterende og kjip rolle, og hun skulle gjerne ha spilt en annen. Og det er dette som er så komisk med enkelte av dere. Karakteren skal være slik, det er ikke skuespilleren som spiller dårlig...

Hvis Emma blir neste hovedperson, noe som ikke er så veldig sannsynlig, vil vi bli kjent med henne på en helt annen måte. Vi vil se alt gjennom hennes øyne, og føle det hun føler. Det vil garantert bli like interessant og like avhengighetsskapende som det har vært å følge de tidligere hovedpersonene. 

Har du forresten sett kinofilmen hun har spilt i? Her er et par karakteristikker av henne som skuespiller jeg googlet opp nå...

Vårt land  -16 år gamle Ruby Dagnall imponerer med oppsiktsvekkande nyansert og truverdig spel innanfor ei krevjande ramme. Filmen er faktisk verdt å sjå på grunn av henne.

NRK  -Ruby Dagnall gjør en fantastisk debut.

Dagsavisen - ett av de største talentene vi har sett i norsk film på lenge.

Soundvenue (Danmark)  - Ruby Dagnall, stråler famlende følsomt i Sara Johnsens femte spillefilm. og Dagnall spiller den bærende rolle som Rosemari med en sjælden naturlighed.

Aftenposten  - (Ruby Dagnall) Velspilt, det kunne vært lett å overspille, men det skjer aldri.

Anonymkode: 9a5a2...642

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, kattehviskeren skrev:

Jeg kunne også tenkt meg en litt lettere sesong nå. Mer moro, og mer med jentene. Sana kan bli kjempebra, men etter høstens heavy sesong skulle jeg gjerne fått litt mer humor og dagligliv i neste. Sånn sett hadde jente-Chris eller Vilde vært topp. Så kunne Sana blitt neste høst. 
Og hva med Jonas? Er han aktuell, tror dere? Han har vært så mye med at jeg ikke syns helt han trenger sin egen sesong. 
Magnus kunne blitt gøy. 
Synd kollektivet kommer til å komme litt i bakgrunnen nå. Kan ikke helt se hvordan de skal få bakt dem inn på en naturlig måte. 
Håper på masse om jentene, og at Noora kommer tilbake på skolen og blir mer sitt gamle jeg, savner kule Noora, hater sutre-Noora.

Enig med deg, håper også på en "lettere og morsom" jente-sesong denne gangen. Så kan de heller kjøre på med en litt mørkere og mer intens sesong senere.. Jonas kunne helt sikker også vært en hovedkarakter. Andem er jo fantastisk til å finne bra temaer og vinklinger som gjør at vi blir fenget av historien, og hovedpersonen. Men husk at Noora var "sutre-Nora" fordi vi så henne gjennom Isaks øyne :) Hun kommer garantert sterkere tilbake etterhvert.

Anonymkode: 9a5a2...642

• Liker 2
Skrevet

Tror nok de går for Sana til våren, ja. Det er det mange som har ønsket i lang tid nå

Anonymkode: 05336...0a1

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok de går for Sana til våren, ja. Det er det mange som har ønsket i lang tid nå

Anonymkode: 05336...0a1

Jeg tror Sana får sesong 4. Deretter får Vilde sin etterlengtede Russe-tid og sesong 5 :) 

Anonymkode: 7b4d6...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...