Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest hockeyfrue

Haha, herregud, jeg begynte å se på Skam i går og har nå klart å se alle episodene som har kommet hittil :sjenert:

Det er nesten som å se en serie av min egen ungdomstid... Jeg hadde en kjæreste som gikk på Hartvig Nissen, så når jeg hadde fritimer dro jeg alltid ned dit for å treffe han. Jeg har stått og klint i de samme gangene som de gjør nå :fnise: Husker også godt planleggingen av russetiden og de mange dugnadene vi hadde for å finansiere russebussen vår. Altså, jeg er helt satt ut, det er seriøst som å være ti år tilbake i tid. 

Gleder meg til neste episode! Spent på hva som skjer videre med Noora og William!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rozes
51 minutter siden, Lady skrev:

Jeg synes Chris er kjekkere 😛

Ja, utseendemessig uten tvil, men personlighet trekker litt ned. Den siden vi begynner å se av William trekker han litt opp, får bare håpe det fortsetter slik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt helt hektet på Skam og jeg er godt over målgruppen. Minner fra ungdommen dukker opp :P

Blir lenge å vente til 18. april. Noen forslag til lignende serier jeg kan se på i ventetiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Lanista1984 skrev:

Jeg mener ikke å være vanskelig, men hvorfor valgte de ikke en finere gutt? Han er ikke enormt kjekk, lissom? Noora er jo veldig pen osv.

Jeg synes William er utrolig kjekk! 

Anonymkode: 152fb...a53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser mange ikke skjønner hvorfor Noora er interessert i William, jeg lurer nå mest på hvorfor William er interessert i Noora. Hver eneste gang de har snakka sammen, har Noora vært sur og bitchy, klager på alt han gjør, kverrulerer. Han derimot har jo for det meste vært hyggelig og blid mot henne, til tross for all kjeften han har fått fra henne. 

Anonymkode: a3ff3...20e

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruVestland skrev:

Blitt helt hektet på Skam og jeg er godt over målgruppen. Minner fra ungdommen dukker opp :P

Blir lenge å vente til 18. april. Noen forslag til lignende serier jeg kan se på i ventetiden? 

Virker som Skam er sånn delvis inspirert av den britiske serien Skins, har du sett den? Den er litt eldre og kanskje hakket mer drøy? Men hver andre sesong handler om en vennegjeng og hva de går igjennom som ungdomer. Hørte også at da serien først ble sendt på TV hadde karakterene hver sin myspace profil i tillegg til en profil på TV-kanalens nettsiede :) 

Noe jeg syns Skam gjør mye bedre enn Skins derimot er de komplekse karakterene. Godt å slippe stereotyper.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, rosiealex skrev:

Virker som Skam er sånn delvis inspirert av den britiske serien Skins, har du sett den? Den er litt eldre og kanskje hakket mer drøy? Men hver andre sesong handler om en vennegjeng og hva de går igjennom som ungdomer. Hørte også at da serien først ble sendt på TV hadde karakterene hver sin myspace profil i tillegg til en profil på TV-kanalens nettsiede :) 

Noe jeg syns Skam gjør mye bedre enn Skins derimot er de komplekse karakterene. Godt å slippe stereotyper.

Nei, den har jeg ikke sett. Den må jeg sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser mange ikke skjønner hvorfor Noora er interessert i William, jeg lurer nå mest på hvorfor William er interessert i Noora. Hver eneste gang de har snakka sammen, har Noora vært sur og bitchy, klager på alt han gjør, kverrulerer. Han derimot har jo for det meste vært hyggelig og blid mot henne, til tross for all kjeften han har fått fra henne. 

Anonymkode: a3ff3...20e

Handler vell om at han er vant til å få alt som han vil, men nå har han mulighet til å "chase" en jente som er totalt uinteressert (i begynnelsen), noe som han sikkert synes er mer spennende? I tilegg tror jeg han er imponert over at hun har så sterke meninger og ikke er redd for å utalse seg. Ser jo hvor imponert han blir når hun skjeller han ut på skolegården i sesong 1. 

Derimot skjønner jeg ikke hvorfor han ikke ga opp tidligere, greit nok at han har "vunnet" nå, men når noen avslår deg gang på gang burde man backe av, for begge partene sitt beste. Derimot synes jeg det at Noora oppfører seg dålig ovenfor han er HELT innenfor. Det er vell norm at hvis man er jente skal man alltid være snill og oppføre seg bra mot alle, selv dem som manipulerer og presser deg til å gjøre ting du selv ikke ønsker. Greit nok at William har ligget med alle på skolen, inkludert Vilde, men at han helt til den aller siste episoden nå hele tiden har emosjonelt presset Noora er overhode ikke greit. 

Om de kommer til å holde sammen en stund kan godt være mulig, de har jo den derre hate/love greien sin + at de virker veldig tiltrukket til hverandre. Men lurer på hvor mye dem egentlig har til felles når dette har dabbet av? 

(Også håper jeg virkelig ikke at ungdomsgutter nå blir inspirert til å behandle jenter de liker dårlig, "for det fungerer jo på SKAM")

Anonymkode: a63e4...b3f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruVestland skrev:

Unge lovende på NRK

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
4 minutter siden, maipai skrev:

Unge lovende på NRK

Signerer denne!

Også en veldig bra, lett gjenkjennelig NRK-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
16 timer siden, Rozes skrev:

William er heit som faen. 

Jeg skammer meg over å si det(pun not intended faktisk), men selv jeg på som sagt femogtredve synes han der er kjekk og sjarmerende 😨

ALT for ung for meg, men rollekarakteren er jo heit og rett type utstråling. Og pent smil. :ler:

Hadde jeg vært 19 hadde jeg tenkt som Noora: idiotisk oppførsel, men de har liksom lagt noe usagt inn i karakteren som tilsier at fyren har dybde og dermed blir sånn "utad badboy, innad verdens snilleste fyr"(inntil noe dysfunksjonell usikkerhet kommer ut på en fest og fyren fucker det til :P)

Akkurat som at Noora jo bare er avvisende nettopp fordi hun er redd for å bli såret. Har egentlig ikke så mye med hun venninna å gjøre, det er bare vikarierende unnskyldning. 

Enig i tips om Unge lovende. Girls er jo litt sånn forstadie til samtlige av disse seriene, da om man ikke har sett alt. 

Endret av Fjolleri
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit at det plutselig er tre ukers pause midt i en TV-sesong, bare sånn helt uten videre. Hvis det er for å få med russetiden i denne sesongen, burde de heller ventet tre uker før de startet å sende episodene i utgangspunktet. Urutinert.

Forøvrig synes jeg at episodene burde vare litt lenger enn de gjør. 40 minutter hadde kanskje vært noe, for da hadde vi rukket å blitt litt bedre kjent med hver enkelt karakter. For meg blir det mye handling, men lite personlighet.

Endret av Clarity
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Clarity skrev:

Så teit at det plutselig er tre ukers pause midt i en TV-sesong, bare sånn helt uten videre. Hvis det er for å få med russetiden i denne sesongen, burde de heller ventet tre uker før de startet å sende episodene i utgangspunktet. Urutinert.

Forøvrig synes jeg at episodene burde vare litt lenger enn de gjør. 40 minutter hadde kanskje vært noe, for da hadde vi rukket å blitt litt bedre kjent med hver enkelt karakter. For meg blir det mye handling, men lite personlighet.

Leste også noe om at det tar tid å spille inn epsiodene etc siden handlingen foregår i samtid. I tillegg var det visst sånn i forrige sesong også? Men synes det var litt dårlig at det kom så plutselig på oss, en forvarsell, så man kunne ha vært mer innstilt på det, hadde vært greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caroline91

Synes det er skuffende at vi plutselig skal hoppe 3 uker frem i tid i handlingen. Nå får vi jo sikkert ikke se Vilde og resten av jentene sin reaksjon på Noora og "Wilhelm".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 35 og elsker denne serien :P Har akkurat ammet meg gjennom alle episodene på få dager :fnise:

Kjenner meg sånn igjen fra da jeg var 17! Foreldre som ikke aner hva man driver med, lyve om å dra på tur med venner når man egentlig drar på tur med kjæresten, kampen om å skaffe alkohol, klining i gangene på skolen.. haha, good times!!

Anonymkode: 562cb...e95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, maipai skrev:

Unge lovende på NRK

Prøvde meg på denne for en stund tilbake. Men taklet ikke skuespillerene. Mulig jeg gir den en ny sjanse, men da tror jeg det må være krise :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Clarity skrev:

Tror en av grunnene til pausen er påskeferien.  De fleste er jo skoleelever/studenter, så de trenger sikkert litt fri de også vil jeg tro :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar meg selv i å tenke at dette er på ekte :sjenert: 

Tror dere det er NRK redaksjonen som legger ut bildene på Instagram, eller ungdommene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar meg selv i å tenke at dette er på ekte :sjenert: 

Tror dere det er NRK redaksjonen som legger ut bildene på Instagram, eller ungdommene selv?

De har visst en egen sosiale medier-ansvarlig i produksjonsteamet, mener jeg å ha lest et intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Også håper jeg virkelig ikke at ungdomsgutter nå blir inspirert til å behandle jenter de liker dårlig, "for det fungerer jo på SKAM")

Anonymkode: a63e4...b3f

Ser ungdomsgutter på serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...