Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, acetosella skrev:

Jo. Det er vanlig dessverre.

Gjerne fortell meg et eksempel om en hookeaksjon på VGS.

Anonymkode: 07b78...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjerne fortell meg et eksempel om en hookeaksjon på VGS.

Anonymkode: 07b78...464

Hadde en kysseaksjon for å samle inn midler til OD-dagen for noen år siden på min skole. Og slosskamper er det mye av!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over målgruppen da jeg er 20 år, men fy søren så gammel jeg føler meg for denne serien. Jeg blir helt gal av språket de, særlig Nora, bruker. Hvor nedlatende, altvitende og likegyldig Nora er forstår jeg ikke hvorfor er så appellerende for dere her i tråden. Russetid, fyll og hookups er det eneste denne serien dreier seg om. Jeg synes det er innholdsløst. Slosskamper og hookeaksjon? Dette er jo ikke vanlig på VGS. 

Eva, selv om hun er en irriterende karakter, er jo en av de som er veldig lik mange VGS-elever. Jeg ser ikke hvorfor hun er den mest irriterende karakteren. 

Anonymkode: 07b78...464

Gikk ut av VGS for 5 år siden, men husker da at det en sjelden gang var en slosskamp her og der. Men fyll og hookups var jo store deler av VGS for de fleste, da jeg gikk der. Hjemmefester hver helg, folk hooket, drakk seg full osv. Selv om vi ikke var SÅ opptatt av russetid i VG1 som de er i SKAM. Men så var det ikke vanlig med svære russebusser i byen jeg er fra, da jeg gikk på VGS heller. Tror det kun var 4 stk i hele byen. 

Anonymkode: a452a...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk ut av VGS for 5 år siden, men husker da at det en sjelden gang var en slosskamp her og der. Men fyll og hookups var jo store deler av VGS for de fleste, da jeg gikk der. Hjemmefester hver helg, folk hooket, drakk seg full osv. Selv om vi ikke var SÅ opptatt av russetid i VG1 som de er i SKAM. Men så var det ikke vanlig med svære russebusser i byen jeg er fra, da jeg gikk på VGS heller. Tror det kun var 4 stk i hele byen. 

Anonymkode: a452a...f8d

Jeg tenkte i hovedsak på slosskamper med flere allierte på hver side der utfallet ender på legevakten. Jeg kan umulig tro på at dette er vanlig på VGS. 

Fyll og hookups er ikke uvanlig på VGS, og det har jeg vel heller ikke hevdet, men det er jo en grunn til at målgruppen er 15 år. Da er det vel ikke så overraskende at noen som er 5 år eldre ikke finner det så interessant. 

Anonymkode: 07b78...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte i hovedsak på slosskamper med flere allierte på hver side der utfallet ender på legevakten. Jeg kan umulig tro på at dette er vanlig på VGS. 

Fyll og hookups er ikke uvanlig på VGS, og det har jeg vel heller ikke hevdet, men det er jo en grunn til at målgruppen er 15 år. Da er det vel ikke så overraskende at noen som er 5 år eldre ikke finner det så interessant. 

Anonymkode: 07b78...464

I min by har vi gjenger som ofte havner i tottene på hverandre, så for meg er det ikke uvanlig. Kan hende jeg bor i ghettoen i forhold til deg da:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte i hovedsak på slosskamper med flere allierte på hver side der utfallet ender på legevakten. Jeg kan umulig tro på at dette er vanlig på VGS. 

Fyll og hookups er ikke uvanlig på VGS, og det har jeg vel heller ikke hevdet, men det er jo en grunn til at målgruppen er 15 år. Da er det vel ikke så overraskende at noen som er 5 år eldre ikke finner det så interessant. 

Anonymkode: 07b78...464

Jeg er 10 år eldre og finner skam interessant. Hva sier det om meg? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå at enkelte ikke liker Skam. Man har ulike interesser. 

Noe jeg derimot synes er så bra med Skam er at det handler om så mye mer enn bare fulle ungdommer og russetid. Karakterene vokser. Det er spennende drama. Nye situasjoner. I tillegg så er serien så utrolig bra gjennomført. Alt fra lange reseach prosjekter til valg av musikk, klipping, klær og lys. Det handler om å lære 16 år gamle jenter ting som de kan bruke i sin egen hverdag. Det å være selvstendig, tørre å si sin mening, ikke bli tråkket på av gutter og være gode venner. 

De som klager på at vgs elever ikke er som dem i Skam må huske på at selv om serien prøver å ta opp temaer som er relevant for 16 åringer i hele landet så er handlingen satt til Oslos vestkant. I tillegg så vil jeg tro de har litt urealistisk mye drama med i serien for at det ikke skal bli en kjedelig dokumentar om vgs elever. For hvem ville jo sett på det? 

Da jeg gikk på vgs drakk jeg ikke før jeg nesten var 18 år, var for det meste kun på veninnefester og hadde lite guttedrama. I tilegg hadde vi kun en russebil på hele skolen og denne var det kristenrussen, som ikke drakk, som hadde. Mitt vgs miljø er veldig ulik fra miljøet på Skam, men jeg synes fortsatt det er en bra og spennende serie. (Og SÅ utrolig viktig for unge jenter)

Endret av rosiealex
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Herregud jeg elsker denne serien. Starta i gårkveld, og har helt abstinenser for at neste episode skal komme ut. Dette er seriøst den beste norske filmproduksjonen jeg har sett. Ingen tegn til det typiske kleine norske skuespillet, og overdramatisk manuset. Bare tvers gjennom bra. 

Elsker alle karakterene, men spesielt Noora, Chris, Eva og Sana. Vilde irriterer meg litt, men kun fordi hun minner meg om meg selv på den alderen. Har forresten en kompis som er klin lik William i ansiktet. 

Endret av ElizabethTaylor
Feil ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et nytt klipp! Noen som vet om man kan se når neste klipp kommer?

Anonymkode: bbd6f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig et nytt klipp! Noen som vet om man kan se når neste klipp kommer?

Anonymkode: bbd6f...497

Nope. Klippene kommer ut tilfeldig, så man må bare følge med på skam-siden. 

Anonymkode: 13e0c...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Herregud jeg elsker denne serien. Starta i gårkveld, og har helt abstinenser for at neste episode skal komme ut. Dette er seriøst den beste norske filmproduksjonen jeg har sett. Ingen tegn til det typiske kleine norske skuespillet, og overdramatisk manuset. Bare tvers gjennom bra. 

Elsker alle karakterene, men spesielt Noora, Chris, Eva og Sana. Vilde irriterer meg litt, men kun fordi hun minner meg om meg selv på den alderen. Har forresten en kompis som er klin lik William i ansiktet. 

Er kameraten din singel?:) 

Anonymkode: 152fb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lady skrev:

Hva hendte på det nye klippet? Hvorfor ble han så kald mot henne foran broren 😔

Wæææ! Douche måte å takle saken på. Kanskje han prøvde å framstå kald og kul foran broren?

Anonymkode: 49d82...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at broren har en tendens til å være dritt mot kjærestene til William, stjele dem eller noe. Derfor var han douche for å beskytte forholdet/Noora. Så jo blikket han ga henne når han sa det, som om han ikke ville si det. Det er min teori. 

Anonymkode: 152fb...a53

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bruker83924
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper at broren har en tendens til å være dritt mot kjærestene til William, stjele dem eller noe. Derfor var han douche for å beskytte forholdet/Noora. Så jo blikket han ga henne når han sa det, som om han ikke ville si det. Det er min teori. 

Anonymkode: 152fb...a53

Enig! Man så jo han prøvde å si i fra til henne med blikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kameraten din singel?:) 

Anonymkode: 152fb...a53

Ja, han er singel ja. Men han ser veldig ut som en ung versjon av han da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, augustmami skrev:

Okei. Sykt bra moral? Stjal hun ikke nettopp hennes store kjærlighet? 

Tror Vilde var ironisk / prøvde å hinte til Nora om at hun vet om henne og William / gi henne dårlig samvittighet for det.

TS

Anonymkode: 26ebc...0fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...