Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Summers skrev:

Ser ungdomsgutter på serien?

Vet om endel gutter som ser på serien. I tillegg ser jeg flere unge gutter diskutere den på twitter og i skamgruppen på facebook. 

Anonymkode: a63e4...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om endel gutter som ser på serien. I tillegg ser jeg flere unge gutter diskutere den på twitter og i skamgruppen på facebook. 

Anonymkode: a63e4...b3f

Ah, få gutter i min omgangskrets som likte serien, jeg er eldre enn målgruppen, men det var mer at serien er en jenteserie enn at de er yngre enn meg jeg reagerte negativt på.  Trodde ikke det var så mange gutter som var interessert i om Noora og William blir sammen og dramaet rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/28/2016 at 0.47, ambivalentReaction skrev:

 Hvorfor er Nora så nedlatende?

Er nok for at nedlatende mennesker skal like henne, er ikke alle tv-tittere som er like sympatiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Summers skrev:

Er nok for at nedlatende mennesker skal like henne, er ikke alle tv-tittere som er like sympatiske.

Men hun er ikke så flink, og alle virker oblivious. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Men hun er ikke så flink, og alle virker oblivious. 

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Men hun er ikke så flink, og alle virker oblivious. 

Men hun er ikke så flink (hva betyr det?), og alle virker oblivious (alle virker uvitende??)

Bruker du ord du ikke vet hva betyr?

Anonymkode: cea55...4e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Summers skrev:

Ser ungdomsgutter på serien?

Lillebroren min og kompisene hans gjør det. De er 14. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noora var vel så lite trivelig mot William så han skulle slutte å like henne, det hadde sikkert gjort saken mye enklere med tanke på Vilde. Noora er vel den første han bryr seg om av jentene han har vært sammen med, de andre har sikkert bare vært tøm og røm. Nå håper jeg vi får bli litt mer kjent med Noora og William, hvorfor hun bor i kollektiv og har bodd i Spania, og han bor alene i farens leilighet, hvorfor han ikke liker mora si osv. 

Anonymkode: bbd6f...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hun er ikke så flink (hva betyr det?), og alle virker oblivious (alle virker uvitende??)

Bruker du ord du ikke vet hva betyr?

Anonymkode: cea55...4e8

Spør du meg hva flink betyr? Eller skjønner du ikke at setningen blir: "Men hun er ikke så flink [til det]" som åpenbart henviser til å være nedlatende fra spørsmålet. Det er helt vanlig å "slette" ord fra setninger når man kan tenke seg til hva som menes. Alle i serien virker uvitende til hennes nedlatende holdninger. 

Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Spør du meg hva flink betyr? Eller skjønner du ikke at setningen blir: "Men hun er ikke så flink [til det]" som åpenbart henviser til å være nedlatende fra spørsmålet. Det er helt vanlig å "slette" ord fra setninger når man kan tenke seg til hva som menes. Alle i serien virker uvitende til hennes nedlatende holdninger. 

 

Hun er en 16 år gammel jente, synes det blir mer ekte om hun ikke er flink til å være nedlatende, i tillegg er jo du 25? år og mann. Serien er jo for litt enklere sjeler enn deg og kan være 15 år gamle jenter synes Noora er flink.

Aner ikke hvorfor de i serien virker så uvitende til hennes nedlatende holdninger.

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91

Lurer hvem sesong 3 kommer til å handle om. Sikkert Vilde :) Lurer virkelig hvordan hun kommer til å takle dette med Noora og William. Og om de andre jentene skyver Noora vekk fra seg. Håper ikke det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.4.2016 at 5.44, FruVestland skrev:

Blitt helt hektet på Skam og jeg er godt over målgruppen. Minner fra ungdommen dukker opp :P

Blir lenge å vente til 18. april. Noen forslag til lignende serier jeg kan se på i ventetiden? 

 

Portkode 1321 er en ganske lik serie! Den er svensk og handler om to jenter som ufrivillig må bo sammen en sommer. Vet de har en oppfølger også, men er usikker på om noen av dem ligger ut på NRK enda :)

Kan grunnen til at Noora bor i kollektiv være at foreldrene fortsatt bor i Spania? I første sesong får man jo vite at hun har bodd der. Kanskje hun flyttet til Norge for å gå på videregående? Håper vi får vite litt mer om henne, det virker jo som om hun skjønner at Vilde begynner å utvikle spiseforstyrrelser fordi hun selv har vært i den situasjonen. Synes sesongen har vært litt treig i forhold til den første sesongen, håper på mer drama etter pausen

Anonymkode: aba8d...cda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Spør du meg hva flink betyr? Eller skjønner du ikke at setningen blir: "Men hun er ikke så flink [til det]" som åpenbart henviser til å være nedlatende fra spørsmålet. Det er helt vanlig å "slette" ord fra setninger når man kan tenke seg til hva som menes. Alle i serien virker uvitende til hennes nedlatende holdninger. 

Ta deg en bolle.

Nei, det er på ingen måte vanlig. 

---

Håper at neste sesong skal handle om Sans jeg. Hun er jo meget festlig. Og William er søt!

Anonymkode: 315ac...27d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev over her og mente Sana:fnise:

Anonymkode: 315ac...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er på ingen måte vanlig. 

---

Håper at neste sesong skal handle om Sans jeg. Hun er jo meget festlig. Og William er søt!

Anonymkode: 315ac...27d

Er Sans hun med sjalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes serien er mye bedre enn andre greier NRK har laget, absolutt. Skaperne har virkelig gjort en god jobb med å gjøre dialog, miljø og omgivelser så autentisk som mulig.

Samtidig synes jeg det er litt typisk at det er de to pene jentene i vennegjengen, Noora og Eva, som er hovedfokus og som vi får se mest av livet til. Hadde vært spennende å få se mer av Sana eller Kriss, og hvordan det er å IKKE passe så godt inn som vgs-elev - med tanke på vekt og religion/hijab. Hvordan opplever de dette med gutter og hooking, for eksempel. Sånn som det er nå så fungerer Sana og Chris bare som sidekicks som kommer med morsomme kommentarer innimellom, men vi får se lite av deres dybde og sårbarheten som garantert finnes hos dem. 

Ellers enig i at episodene godt kunne vært litt lenger, sånn at vi fikk komme enda nærmere karakterene. Er mye vi ikke vet om dem!

Anonymkode: 02d6b...f96

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 4.4.2016 at 5.44, FruVestland skrev:

Blitt helt hektet på Skam og jeg er godt over målgruppen. Minner fra ungdommen dukker opp :P

Blir lenge å vente til 18. april. Noen forslag til lignende serier jeg kan se på i ventetiden? 

 

Unge lovende! Litt eldre målgruppe (og karakterer), kan sammenlignes med Girls. Digger det, gleder meg til neste sesong :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. april 2016 at 17.46, ClickB4it skrev:

De har visst en egen sosiale medier-ansvarlig i produksjonsteamet, mener jeg å ha lest et intervju.

Den personen gjør ikke en spesielt god jobb. Er alt for sjeldent ting blir lagt ut.

2 timer siden, Caroline91 skrev:

Lurer hvem sesong 3 kommer til å handle om. Sikkert Vilde :) Lurer virkelig hvordan hun kommer til å takle dette med Noora og William. Og om de andre jentene skyver Noora vekk fra seg. Håper ikke det da:)

Jeg tipper det er Vilde, men håper det blir Sana! Hadde vært utrolig kult å komme nærmere inn på en så tøff jente som er muslim og går med hijab på en skole som HN. 

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 6 kommer vell ut til normal tid idag, 20:30?   Gleder meg til å se Vildes reaksjon. 

Anonymkode: 206e1...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Episode 6 kommer vell ut til normal tid idag, 20:30?   Gleder meg til å se Vildes reaksjon. 

Anonymkode: 206e1...98f

De har pause og neste episode kommer den 18. april.

Endret av Whoops
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...