Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, miaw skrev:

Det fineste skamklippet må være dialogen mellom Vilde og Chris. Chris skjønner at hun er en fantastisk venn bare ved å være seg selv, og hvor viktig hun er for Vilde som egentlig går rundt med en maske....fikk tårer i øynene!  så utrolig troverdig og bra spilt av Ulrikke Falck og Ina Svenningsdal. 

Min favorittkarakter er forresten Vilde. Alle tenker hun er bare flåsete, men egentlig er hun den sterkeste av dem alle, som tviholder på en fasade.

Ja, jeg skjønner hvorfor Ina kom inn på THS, for å si det sånn!

Anonymkode: dc85c...3bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner hvorfor Ina kom inn på THS, for å si det sånn!

Er det bare meg eller minner jenteChris karakteren litt om black Cindy i OITNB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er det bare meg eller minner jenteChris karakteren litt om black Cindy i OITNB?

Nei, det vil jeg ikke si :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 28.6.2017 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Spot on! Det var jo en som skrev en lang analyse om hvordan Even følte og tenkte, og hvorfor han han virket så slitsom, men en kan lage en lang analyse om alt dersom en vil, men det fjerner ikke det faktum at klippene var dårlige. 

Anonymkode: ca37e...e54

Det som virkelig tok kaka var en analyse om hvordan kommentarfeltet på Skam-siden virket. Mange klaget på at når man sorterte etter nyeste kommentar, så var det ikke den nyeste kommentaren som kom opp - men gjerne en kommentar med mange liker-klikk. En person hadde en lang analyse om at Andem stod bak dette for å vise oss ditt og datt. Jeg har drevet med webutvikling i flere år, og jeg kan garantere at den tekniske løsningen av Skam-siden ikke fungerer på den måten.

Det at symbolikken og at handlingen har foregått på et dypere plan, er det som har gjort Skam spesielt, men for en del virker det som at tolkningen av serien har tatt litt av. Ikke at jeg har noe problem med det, men det gjør det vanskelig å diskutere hvor bra serien egentlig er. For noen virker det som at serien kun har hatt verdi som analyseobjekt, hvor gleden har ligget i det å tolke hver minste mine og hvert minste ord. Hvis man derimot jekker analyseringen noen hakk ned, så mener jeg at sesong 4 er den klart svakeste sesongen og en del av klippene har vært kjedelig. Det har ikke alltid vært god underholdning, og noen av skuespillerne har tidvis hatt dårlige dager på jobben. 

Anonymkode: 26b03...697

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle ønske vi fikk en sesong med Vilde. Denne sesongen har vært ganske kjedelig syns jeg.
Skulle ønske vi fikk en sesong som handlet om angst, for det er jo et veldig stort problem blant unge nå i dag.

Anonymkode: 831c6...05d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Vet noen hvorfor skam ikke sluttet med vgs? Hvorfor ble ikke serien avsluttet i 3. Hvorfor rett før? Forstår ikke hvorfor de avslutter det så fort når det var så populært? 

Anonymkode: f4e70...cb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 23.7.2017 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Vet noen hvorfor skam ikke sluttet med vgs? Hvorfor ble ikke serien avsluttet i 3. Hvorfor rett før? Forstår ikke hvorfor de avslutter det så fort når det var så populært? 

Fordi forfatteren var lei av å skrive.

http://www.vg.no/rampelys/skam/julie-andem-til-fansen-jeg-har-vaert-saa-drittlei-av-aa-skrive/a/24103492/

Anonymkode: 7f0b8...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2017 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Julie Andem har sagt om SKAM at det er en dramaserie først og fremst rettet mot 15-17 åringer, og skal handle om ungdom i denne aldersgruppen. Hun har uttalt at det finnes gode serier laget for 12-13 åringer og for 18+, men at det mangler bra ting for gruppen i mellom.

Jeg synes det er bra at serien sluttet når Andem følte at det var riktig, hun hadde helt sikkert ikke så mye mer viktig å tilføre, var sikkert overarbeidet og hadde lyst til å gjøre noe annet. Det kan godt hende at flere av skuespillerne også ønsket å slutte nå.

De aller verste oppfølgere har ofte kommet i etterkant av en gedigen suksess. Det gjelder både i musikk og filmbransjen. Popularitet og penger styrer ikke over kunstnerisk kreativitet og kvalitet, men virker ofte heller negativt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...