Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Guda85 skrev:

Fikk frysninger da jeg skjønte at talen som Jonas holdt var slutten av det som var starten på episode 1, sesong 1 ❤️

Hva heter den episoden? Usikker på om jeg er på episode 1, sesong 1 nå for der er det ingen tale...

Anonymkode: c978f...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter den episoden? Usikker på om jeg er på episode 1, sesong 1 nå for der er det ingen tale...

Anonymkode: c978f...ee3

Det er en stil han leser fra...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva heter den episoden? Usikker på om jeg er på episode 1, sesong 1 nå for der er det ingen tale...

Anonymkode: c978f...ee3

Vår skyld 

Det er vell skoleoppgaven til Jonas som han leser opp i første klippet, men skam ble avsluttet på samme måte som det hele startet, at Jonas prater om samfunnet og i samme toneleiet 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guda85 skrev:

Vår skyld 

Det er vell skoleoppgaven til Jonas som han leser opp i første klippet, men skam ble avsluttet på samme måte som det hele startet, at Jonas prater om samfunnet og i samme toneleiet 

Stemmer det,fant det nå..

Anonymkode: c978f...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Fikk helt "shiiiit!" (i mangel på bedre uttrykk :fnise: ) når jeg hørte Jonas begynne å prate og jeg skjønte koblingen til sesong 1. 

For en utrolig fin måte å runde av siste sesong på! Ringen ble sluttet, på en måte. Lo og gråt om hverandre :grine::strix:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva og Jonas <3 Hadde en følelse av at sesongen ville slutte med tale fra Jonas på den måten det hele startet. Syns Emma og Chris var fine sammen! Og nå er jeg nesten litt tom for jeg kommer til å savne så mye å se alle de små klippene og chattene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pinar skrev:

Eva og Jonas <3 Hadde en følelse av at sesongen ville slutte med tale fra Jonas på den måten det hele startet. Syns Emma og Chris var fine sammen! Og nå er jeg nesten litt tom for jeg kommer til å savne så mye å se alle de små klippene og chattene! 

Ja hehe herregud så søtt moment mellom Chris og Emma da. Skikkelig kjærlighet ved første blikk.

Ønsket innerst inne at Yousef plutselug skulle dukke opp der på festen men.

Fin avslutning

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fint med alle de virkelige kommentarene folk har skrevet om skam inn i talen på slutten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kvaliteten på denne siste uka har vært svært blandet. Vilde-klippet var veldig fint, jeg fikk lyst til å se enda mer av Vilde. Klippet med P-Chris var underholdende, men han er forøvrig en kjedelig karakter. Chris ble jeg litt skuffet over da jeg ikke synes at helsesøsteren er så innmari morsom, men samtidig litt fint med pep-talken også. William er jeg så drittlei, synes klippet var skikkelig uinteressant. Gadd ikke se det sammenhengende engang. Og jeg synes den smsutvekslingen med faren var dødsteit og skikkelig klisjé. "I'm cutting you off". Det er søren meg eldste trikset i boka, og ble faktisk overrasket over at JA tok med noe så lame i serien. Jonas ville jeg gjerne hatt mye mer av! Og jeg er skikkelig skuffet over at vi ikke fikk et Magnus-klipp. Klippet med Linn og Eskild ble jo omtrent en parodi, så dramatisk og likevel så innholdsløst. 

Jeg synes også avslutningen var lame. Og når de begynte å filme kommentarer osv. fra "real life" ble det bare ødelagt for min del.  Tok ikke referansen til episode 1 i sesong 1, kanskje jeg synes avslutningen er bedre hvis jeg ser det i sammenheng. Alt i alt så synes jeg dette har vært den dårligste sesongen, med sesong 2 på en god andreplass. Sesong 1 og 3 var de desidert beste. Sesong 1 var autentisk og sesong 3 hadde så sinnsykt bra skuespill og en bedre historie enn sesong 4 dessverre endte opp med å være. 

Anonymkode: 019cd...a5a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte avslutningen, men det føles veldig rushet. Synes øyeblikket mellom Chris og Emma var dødskleint, og veldig klisje. Litt sånn "alle må få seg kjæreste til slutt så alt går opp i opp". Chris og Emma kunne blitt en fin historie, men føler ingen av de karakterene har noe særlig dybde at this point og jeg bryr meg ganske lite om de to. JenteChris og Vilde sitt øyeblikk sammen var virkelig fint! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin slutt <3 Så digg at Jonas holdt talen, og at det lissom avslutta som det starta. Kommer til å savne det her altså :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke denne avslutningen. Jeg syns blant annet samtalen mellom Eskild og Noora og gjengen virket helt merkelig. Kjærlighet-ved-første-blikk mellom Emma og Chris var også utrolig kleint. Jeg tok referansen til Jonas sin tale i sesong 1, men jeg syns ikke den ble noe bra presentert her - all stillheten i talen skulle sikkert gi en effekt, men jeg syns ikke det fungerte. Som andre skriver, så virker avslutningen litt rushet, og den endte opp med å bli ganske overfladisk.

Anonymkode: 26b03...697

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

VG gir denne sesongen av Skam terningkast 4

http://www.vg.no/rampelys/film/anmeldelse/tv-anmeldelse-skam-sesong-4-feiger-ut/a/24081561/

Jeg er ganske enig i anmeldelsen - at denne sesongen har manglet en nerve.

Jeg mener ikke at Skam hadde trengt å utfordre Sana og hennes opprinnelige hjem-kultur på en radikal måte, men jeg tror sesongen kunne vært bedre om den hadde et tydeligere tema. F.eks. at den hadde tatt opp problematikken rundt det å ha norske venner, problematikken rundt det å ha en ikke-muslimsk kjæreste eller noe annet problematisk knyttet til norske, sosiale normer. I denne sesongen har den skrapet borti alle disse temaene - men kun svært overfladisk. Jeg skulle ønske serien  hadde fokusert på kun én av dem, og at den hadde gått mer i dybden. I tillegg kunne de vært mer kreative i oppbygningen i serien - det er for mange paralleller til Isak sin sesong. Som når Sana fikk vite at hun ble kastet av bussen, så fikk vi etter pausen en hel uke hvor Sana var trist og frustrert - akkurat som i Isak sin sesong. Man brukte en hel uke på å vise noe som kunne vært vist i ett klipp. Det ble litt langtekkelig, og man fikk følelsen av at dette var noe man hadde sett før.

Anonymkode: 26b03...697

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig klisje siste klipp🙈 Bare teit det med Linn og Eskil. Og at Eva hadde mat på kinnet og tørket på feil side. Og kjærlighet ved første blikk mellom Chris og Emma. 

Men det endte godt for alle sammen og det er bra :hjerte: 

Anonymkode: 152fb...a53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste klipp var fint, men jeg er enig med alle som sier det virket ganske rushet. Eskild har blitt helt ødelagt denne sesongen. Jeg har likt ham i alle de tidligere sesongene, men i sesong 4 har han bare vært irriterende, Chris og Emma-greia var bare helt idiotisk. Et tullete påskudd for å blir kvitt de to så Eva og Jonas kunne bli sammen igjen. Jeg er kjempeglad for at det ble Eva og Jonas, jeg har heiet på de to hele veien, men greia med Chris og Emma var bare helt latterlig. 

Anonymkode: 753ca...807

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...