AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5561 Del Skrevet 25. juni 2017 En verdig og fin slutt på en fantastisk serie i går. Kommer virkelig til å savne Skam med alt det medfølger. Julie Andem har levert på øverste hylle, med et amazing manus og ikke minst utrolig flinke unge skuespillere. Selv om 4. og siste sesong for min del, ble litt skuffende, så har serien alt-i-alt stått til terningkast 6. Anonymkode: 7b4d6...13c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5562 Del Skrevet 25. juni 2017 Åh, med alle postene på instagram og de siste scenene i siste klipp var jo perspektivet i går seernes eget Anonymkode: af334...47b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5563 Del Skrevet 25. juni 2017 Kjenner jeg hater hun helsesøsteren i siste episoden. Hun er lite sympatisk, er ganske frekk egentlig. Synes ikke det er morsomt i det hele tatt. Helsesøster på skolene rundt om i landet, de er viktige. Mange elever som drar til dem når de sliter på skolen eller hjemme. For mange er helsesøster en trygg plass å gå til. Slik som de har gjort det i skam, kan skremme mange unge. Skremme dem fra å søke hjelp og råd. En elev på barneskolen kan bli lett påvirket. Ungdomskolen.. kanskje, men ikke videregående vil jeg tro. For de er voksne nok til å vite at det er fiktivt. Slik tenker ikke en 9 åring. Ja, 9 åringer ser på Skam. Anonymkode: 52532...b44 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. juni 2017 #5564 Del Skrevet 25. juni 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg hater hun helsesøsteren i siste episoden. Hun er lite sympatisk, er ganske frekk egentlig. Synes ikke det er morsomt i det hele tatt. Helsesøster på skolene rundt om i landet, de er viktige. Mange elever som drar til dem når de sliter på skolen eller hjemme. For mange er helsesøster en trygg plass å gå til. Slik som de har gjort det i skam, kan skremme mange unge. Skremme dem fra å søke hjelp og råd. En elev på barneskolen kan bli lett påvirket. Ungdomskolen.. kanskje, men ikke videregående vil jeg tro. For de er voksne nok til å vite at det er fiktivt. Slik tenker ikke en 9 åring. Ja, 9 åringer ser på Skam. Anonymkode: 52532...b44 Herregud slik jeg ser det er helsesøstra i skam et humoristisk innslag. Trir ungdommer skjønner det at helsesøstre ikke er sånn til vanlig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5565 Del Skrevet 25. juni 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg hater hun helsesøsteren i siste episoden. Hun er lite sympatisk, er ganske frekk egentlig. Synes ikke det er morsomt i det hele tatt. Helsesøster på skolene rundt om i landet, de er viktige. Mange elever som drar til dem når de sliter på skolen eller hjemme. For mange er helsesøster en trygg plass å gå til. Slik som de har gjort det i skam, kan skremme mange unge. Skremme dem fra å søke hjelp og råd. En elev på barneskolen kan bli lett påvirket. Ungdomskolen.. kanskje, men ikke videregående vil jeg tro. For de er voksne nok til å vite at det er fiktivt. Slik tenker ikke en 9 åring. Ja, 9 åringer ser på Skam. Anonymkode: 52532...b44 Hun er en comic relief, noe nesten alle serier trenger Anonymkode: dc85c...3bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. juni 2017 #5566 Del Skrevet 25. juni 2017 (endret) Jeg har en ting å kritisere i siste klipp og det vsr talen. Altså hvem holder en tale som inneholder en skolestil til en god venninne? Talen var jo bare masse politisk greie som ikke hadde noe med Sana å gjøre. Syns det var en svørt kald og upersonlig tale. Jeg hadde håpt på noe rørende som handlet om Sana som person. Og så syns jeg det var rart at det vsr Jonas og ikke en av venninnene som holdt talen. Sana har da aldri hatt noe close vennskap med Jonas utfra det jeg har sett. Endret 25. juni 2017 av Maleficenta 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5567 Del Skrevet 25. juni 2017 50 minutter siden, Maleficenta skrev: Jeg har en ting å kritisere i siste klipp og det vsr talen. Altså hvem holder en tale som inneholder en skolestil til en god venninne? Talen var jo bare masse politisk greie som ikke hadde noe med Sana å gjøre. Syns det var en svørt kald og upersonlig tale. Jeg hadde håpt på noe rørende som handlet om Sana som person. Og så syns jeg det var rart at det vsr Jonas og ikke en av venninnene som holdt talen. Sana har da aldri hatt noe close vennskap med Jonas utfra det jeg har sett. Jonas leste vel talen fordi det var slik sesong 1 begynte. Slik jeg tolket det brøt Skam den fjerde veggen i dette klippet (meta referanse) og talen var ment til oss seere i tillegg til Sana. Derfor var de siste scenene filmet av en skjerm og lyden var spilt av med høytalere! Anonymkode: af334...47b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartedauden Skrevet 25. juni 2017 #5568 Del Skrevet 25. juni 2017 1 time siden, Maleficenta skrev: Jeg har en ting å kritisere i siste klipp og det vsr talen. Altså hvem holder en tale som inneholder en skolestil til en god venninne? Talen var jo bare masse politisk greie som ikke hadde noe med Sana å gjøre. Syns det var en svørt kald og upersonlig tale. Jeg hadde håpt på noe rørende som handlet om Sana som person. Og så syns jeg det var rart at det vsr Jonas og ikke en av venninnene som holdt talen. Sana har da aldri hatt noe close vennskap med Jonas utfra det jeg har sett. Talen var ikke til Sana, den var til oss seere. Flere av klippene som blir vist er filmet av en skjerm, som er liksom vårt synspunkt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. juni 2017 #5569 Del Skrevet 25. juni 2017 1 time siden, Svartedauden skrev: Talen var ikke til Sana, den var til oss seere. Flere av klippene som blir vist er filmet av en skjerm, som er liksom vårt synspunkt. Det skjønte jeg jo. Men de snakket jo om at de hadde laget tale til sana. Og de ville jo vise henne hvor mye hun betydde for de. Da ble jo talen bare helt meningsløs. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 25. juni 2017 #5570 Del Skrevet 25. juni 2017 2 timer siden, Maleficenta skrev: Jeg har en ting å kritisere i siste klipp og det vsr talen. Altså hvem holder en tale som inneholder en skolestil til en god venninne? Talen var jo bare masse politisk greie som ikke hadde noe med Sana å gjøre. Syns det var en svørt kald og upersonlig tale. Jeg hadde håpt på noe rørende som handlet om Sana som person. Og så syns jeg det var rart at det vsr Jonas og ikke en av venninnene som holdt talen. Sana har da aldri hatt noe close vennskap med Jonas utfra det jeg har sett. Talen var til oss, Maleficenta. Til seerne. Eller egentlig til målgruppen da. 15-16 åringene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. juni 2017 #5571 Del Skrevet 25. juni 2017 14 minutter siden, Kalevala skrev: Talen var til oss, Maleficenta. Til seerne. Eller egentlig til målgruppen da. 15-16 åringene. Ja men som sagt. De sa på forhånd at de ville holde en tale for å vise sana hvor mye hun betydde for de. Og da syns jeg ikke den talen passet inn. Vet de prøvde seg på noe moralsk piss de skulle dele med alle seerne men jeg syns det var unødvendig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 25. juni 2017 #5572 Del Skrevet 25. juni 2017 Ryddet for latterliggjøring. Phaedra,adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. juni 2017 #5573 Del Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, Phaedra skrev: Ryddet for latterliggjøring. Phaedra,adm Visste noen skulle svare frekt tilbake ja... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 25. juni 2017 #5574 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg gråt, det var så rørerende slutt ❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. juni 2017 #5575 Del Skrevet 25. juni 2017 Syns denne gir et godt perspektiv: http://www.dagbladet.no/kultur/finale-sa-skam-hadde-altsa-ett-siste-ess-i-ermet-som-viste-seg-a-vaere-seriens-aller-sterkeste-kort/68179138 Jeg tror det er mange som glemmer hvilke aldersgruppe serien opprinnelig var tiltenkt.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5576 Del Skrevet 25. juni 2017 2 timer siden, Maleficenta skrev: Det skjønte jeg jo. Men de snakket jo om at de hadde laget tale til sana. Og de ville jo vise henne hvor mye hun betydde for de. Da ble jo talen bare helt meningsløs. vi vet jo at talen i tillegg til det vi fikk høre, også hadde et innhold som var personlig til Sana, for det har vi jo hørt i de klippene som kom tidligere uken, mens de har snakket om den og jobbet med den. Men vi fikk ikke høre akkurat de klippene nå. Anonymkode: 696ce...28e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #5577 Del Skrevet 26. juni 2017 På 24.6.2017 den 16.52, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke ord for for dumt det klippet var. Linn går og sturer fordi Noora skal dra? Anonymkode: 26b03...697 Linn og Eskild er oss seere, Noora er Skam. Vi er lei oss fordi Skam er over, men vi har hverandre. Anonymkode: da7fd...deb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #5578 Del Skrevet 26. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Linn og Eskild er oss seere, Noora er Skam. Vi er lei oss fordi Skam er over, men vi har hverandre. Anonymkode: da7fd...deb Man kan selvsagt tolke alt som blir sagt på alle mulige måter. Om Andem hadde brukt et helt klipp på å filme en hundebæsj som lå på en papptallerken, så er det sikkert noen som hadde ment at det er en dyp mening bak og at det er god underholdning. Den som leter - den finner. Anonymkode: 26b03...697 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainy Skrevet 26. juni 2017 #5579 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) . Endret 19. juli 2017 av Rainy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #5580 Del Skrevet 26. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan selvsagt tolke alt som blir sagt på alle mulige måter. Om Andem hadde brukt et helt klipp på å filme en hundebæsj som lå på en papptallerken, så er det sikkert noen som hadde ment at det er en dyp mening bak og at det er god underholdning. Den som leter - den finner. Anonymkode: 26b03...697 For Andem er et geni og aldri, aldri, aldri i verden om noen andre hadde klart å fortsette Skam sesongene! Anonymkode: d13b7...b3b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå