Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fint at folk annonserer klipp, siden jeg da vet at jeg bør se klippet før jeg leser videre, dersom jeg ikke vil ha spoilere. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Apollonia skrev:

Jeg synes det er fint at folk annonserer klipp, siden jeg da vet at jeg bør se klippet før jeg leser videre, dersom jeg ikke vil ha spoilere. 

Helt enig. Dersom jeg ikke har fått med meg at det har kommet noe nytt på siden, men ser det i denne tråden så slipper jeg spoiling :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe okei, må nok si meg slått der ja :fnise: Men jeg mener likevel det er litt unødvendig å skrive et innlegg hvis du kun skal opplyse om at det er et nytt klipp. Vi oppdaterer jo siden jevnlig, og jeg synes i alle fall det er litt irriterende å få varsel om nye innlegg her, og så er det ingen som har en mening eller et spørsmål eller noe de vil drøfte, det er kun opplysning om at det er kommet nytt klipp...

Anonymkode: 753ca...807

Syntes bare det var litt rart å bli "satt på plass" for noe folk har gjort hundrevis av ganger før. Jeg er ikke av de som trykker F5 på siden hele dagen, men akkurat i dag var jeg innom og så klippet og at ingen hadde kommentert det her enda, så da la jeg det ut. Men lover å aldri gjøre det igjen :laugh:

Selve klippet syntes jeg var ganske uinteressant i dag, jenter som spiser is og glaner på guttemuskler, og dett var omtrent dett.

Anonymkode: 5a670...b92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, Raindrops skrev:

Jeg synes det er helt greit at folk sier ifra om nye klipp. Baksetemoderering har jeg mindre sansen for :) 

Hva er baksetemoderering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes bare det var litt rart å bli "satt på plass" for noe folk har gjort hundrevis av ganger før. Jeg er ikke av de som trykker F5 på siden hele dagen, men akkurat i dag var jeg innom og så klippet og at ingen hadde kommentert det her enda, så da la jeg det ut. Men lover å aldri gjøre det igjen :laugh:

Selve klippet syntes jeg var ganske uinteressant i dag, jenter som spiser is og glaner på guttemuskler, og dett var omtrent dett.

Anonymkode: 5a670...b92

Det virker som om jeg er nedstemt, så fortsett å si fra du ;)

Jeg er enig i at klippet i dag var kjedelig. Jeg synes faktisk klippet i går var kjedelig også... Forventningene mine til denne sesongen har sunket drastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper det tar seg opp litt etter hvert. Det som har kommet til nå har vært temmelig kjedelig, syns jeg:sFun_sleeping:

(Og Noora snakker fortsatt sånn... "Jeg tror jeg bare draaaaaaar hjeeeeem jeeeg daaa")

Anonymkode: 0f45a...1e1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at klipp kan ikke være kjempe spennende fra start? De må jo introdusere nye folk og få flettet de inn før det kan bygges opp til noe. Samt at det er påske, jeg kan hvertfall relatere til det Chris sier om å syns påske er kjedelig :P Alle er på hytta og byen er stille. Sånn virker det som det skal være litt for dem og. 

Tenker at det vi har sett nå er at Noora kanskje ikke har det helt bra, de andre jentene snakker om det når hun ikke er tilstede. Gjengen generelt har lyst å bli kjent med nye og som Vilde sa. Der er de. Og herfra tenker jeg det skal begynne å skje ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen av dere som følger alle sammen på Instagram og vil si fra om noe legges ut? Det er blitt så mange profiler at det er stress å skulle gå inn og sjekke alle hele tiden :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er baksetemoderering?

Omtrent samme konseptet som bakesetesjåfører, og egentlig bare en penere omskriving av "du bestemmer ikke i denne tråden". 

Jeg synes det er greit at klippene er litt kjedelige nå i starten. Sesong tre ble veldig intens for flere av oss på slutten, så jeg tror forventningene kanskje må justeres litt. Historien og karakterene må nødvendigvis bygges ut litt før de tar helt av med dramaet. Jeg gleder meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, kattehviskeren skrev:

Elsker for øvrig Vildes kommentar fra So hot "Der fant vi jo det". Hun er så morsom, og så ulik Ulrikke, imponert over henne som skuespiller.

Skjønte ikke hva hun mente at de fant, jeg 😁

Men spennende at det blir mer plass til andre enn bare hovedpersonen. Gleder meg til å se videre, selv om  begynnelsen har vært treg hittil. :)

Anonymkode: ae4c5...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig store forventninger til skam da det begynte på nytt nå. Jeg satt med ståplasser på armene da jeg trykket play på første klippet.

Og nå, da jeg har sett alt som er lagt ut, så er alt både tilgjort, rart og egentlig litt fjortis. I tillegg viker Saba som en veldig dårlig skuespiller så langt. 

Jeg er veldig skuffet.. :raven:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto forresten et sted. At jeg aldri lærer å huske hvor :murvegg: Det sto et sted, at Julie slutter med sesong 4 og forlater nrk, fordi hun skal lage en amerikansk versjon i utlandet :overrasket:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, UnderCover skrev:

Det sto forresten et sted. At jeg aldri lærer å huske hvor :murvegg: Det sto et sted, at Julie slutter med sesong 4 og forlater nrk, fordi hun skal lage en amerikansk versjon i utlandet :overrasket:

Det stod i kommentarfeltet under et av klippene nylig. Veldig troverdig, får en si. 

Anonymkode: da7fd...deb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 9.4.2017 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Og du nevner i fleng? :) 

Anonymkode: 8a3be...fc6

Trenger ikke nevne andre regissører/dramaturger i fleng. Andem var relativt ukjent før Skam tok av. Er det virkelig så utenkelig at det finnes andre flinke, ukjente studenter på en eller annen filmskole eller som jobber som prod.asser eller er aspirerende forfattere og som kunne fortsatt Skam serien? kanskje det til og med kunne blitt bedre enn det Andem gjorde? Men nå er det sagt at NRK tjener ikke penger på serien og Andem skal jobbe med Skam på amerikansk grunn, så der har vi vel den egentlige forklaringen på at det bare blir 4 sesonger. 

http://www.aftenposten.no/kultur/Skam-tar-av_-men-serien-gar-fortsatt-i-minus-for-NRK-613697b.html

Anonymkode: d13b7...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke nevne andre regissører/dramaturger i fleng. Andem var relativt ukjent før Skam tok av. Er det virkelig så utenkelig at det finnes andre flinke, ukjente studenter på en eller annen filmskole eller som jobber som prod.asser eller er aspirerende forfattere og som kunne fortsatt Skam serien? kanskje det til og med kunne blitt bedre enn det Andem gjorde? Men nå er det sagt at NRK tjener ikke penger på serien og Andem skal jobbe med Skam på amerikansk grunn, så der har vi vel den egentlige forklaringen på at det bare blir 4 sesonger. 

http://www.aftenposten.no/kultur/Skam-tar-av_-men-serien-gar-fortsatt-i-minus-for-NRK-613697b.html

Anonymkode: d13b7...b3b

Nei. Andem har jobbet 10 år i NRK med produksjon av dramaserie for NRK Super, og har vel bevist ganske solid nå at hun er helt enestående i sin research av ungdommene i aldersgruppen. Hun har aldri sagt det skal bli 6 sesonger, og jeg er egentlig helt uenig i at serien er bygget opp slik. Alt fokuset på russebuss i 1. sesong fungerte for å samle jentegjengen. Fokus på William som russ var sentralt for Nooras ambivalens rundt å bli sammen med han. I sesong 3 med Isak var vel russetiden knapt nevnt. 

Andem skylder ingen å fortsette å jobbe døgnet rundt med det presset hun sikkert har på seg. Som andre her nevner er det også vanskeligere å få med skuepsillerne når de har så mye annet. Noora har stor rolle på Trøndelag teater, både Eskild og Ina går på teaterhøyskolen, Isak og Jonas er fremdeles på vgs, Eva har flere mindre prosjekter på gang. 

La oss bare nyte denne siste sesongen og være takknemlig for at Andem har orket 4 sesonger!

Anonymkode: c43ee...9c7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper virkelig at sesong 4 inneholder flere enn de 4 episodene som står på NRK.....

Anonymkode: 7b4d6...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor Olafiaklinikken?

Anonymkode: 7f0b8...dbf

Haha...den har du vel skjønt?? :fnise:

Olafiaklinikken tester, behandler og følger opp seksuelt overførbare infeksjoner (soi).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke hva hun mente at de fant, jeg 😁

Men spennende at det blir mer plass til andre enn bare hovedpersonen. Gleder meg til å se videre, selv om  begynnelsen har vært treg hittil. :)

Anonymkode: ae4c5...237

At de fant en gutt Noora kan bli interessert i. HUn sier de må finne det rett før de ser guttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stod i kommentarfeltet under et av klippene nylig. Veldig troverdig, får en si. 

Anonymkode: da7fd...deb

Nei nei. Det var en avis. Ikke et kommentarfelt heller. muligens vg som skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...