Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
6 timer siden, Rosalie skrev:

Vilde... :strix:

Teori: William har nok reist til far i London for å si at nok er nok, nå får han ta affære overfor den bedritne eldstesønnen. En rettssak mot Nico vil kunne dra farens gode navn og rykte ned i søla også, et ekstra argument for at faren skal engasjere seg.

Skjermbilde 2016-05-22 kl. 20.51.04.png

Tror nok det, ja.

Anonymkode: 49d82...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, ankara skrev:

I tillegg til klippene som danner fredagens episoder får man innblikk i Instagram-bilder, chat-meldinger på Facebook og sms-samtaler.

Det var da enda godt :nigo::fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 19.5.2016 at 23.20, michaeline__07 skrev:

Hva?

Det er en tv-serie, og det begrenser seg litt om hvor jordnær den er, men hvorfor kalles serien for skam? Hva er det å skamme seg over? Kanskje de litt ufine i mot hverandre, men alle er vel det når de er i den alderen? På en annen side så har ikke alderen noe med saken å gjøre mener nå jeg. Serien er ganske bra egentlig. 

Jeg har tenkt at det blir konseptnavnet eller bussnavnet dems på et vis. Da de skulle velge konsept var det viktig å finne et kort ord på fire bokstaver, og de bestemte seg vel halvveis for KRED. Jeg gjetter på at ordet blir SKAM istedet, og at det er derfor serien heter det? Det handler jo mye om skam. Skam over å ha stjålet typen til bestevenninna, skam over å bli dumpa etter å ha vært needy, skam etter spiseforstyrrelser, skam etter overgrep etc etc etc. 

Anonymkode: d455f...38e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjermbilde 2016-05-22 kl. 20.51.04.png

Tror nok det, ja.

Bare jeg som ikke får opp dette bildet? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, literally skrev:

Jeg får det heller ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fantastisk episode! Vilde er virkelig god som gull. Så dere bildet av Noora i niende? Sykelig tynn, mere som bygger opp under teorien om spiseforstyrrelser i fortiden. Og flotte, flotte Vilde som tok grep og fikk i venninna si litt mat. Noora myket totalt opp, og tok imot kjærligheten fra Vilde. Åååh, hjertet mitt :hjerte:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vilde sa om at maten var laget av poteter, var det ikke noora som sa det til hun først i sesong 1 eller er jeg på bærtur? Morsom serie ihvertfall;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, torskehodet skrev:

Det vilde sa om at maten var laget av poteter, var det ikke noora som sa det til hun først i sesong 1 eller er jeg på bærtur? Morsom serie ihvertfall;)

Du er ikke på bærtur, det stemmer. :) Hun sa det vel forsåvidt i denne sesongen, da de var på hyttetur i "Hemsedal", haha. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kraula skrev:

Du er ikke på bærtur, det stemmer. :) Hun sa det vel forsåvidt i denne sesongen, da de var på hyttetur i "Hemsedal", haha. 

Oi denne sesongen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at tittelen på serien henviser til at hver av jentene har noe å skamme seg over. Eva hadde det at hun svek bestevenninnen,  Nora har sin spiseforstyrrelse og opplevelsenmed Nikko. 

Anonymkode: 7f0b8...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Serien heter SKAM fordi den følelsen som var gjennomgående hos samtlige tenåringer redaksjonen snakket med i research-perioden følte på skam. 

Anonymkode: 33d94...e36

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 timer siden, literally skrev:

Bildet var en skjermdump fra SKAM-gruppa 20+, hvor en mann hadde skrevet nøyaktig det samme før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt at det blir konseptnavnet eller bussnavnet dems på et vis. Da de skulle velge konsept var det viktig å finne et kort ord på fire bokstaver, og de bestemte seg vel halvveis for KRED. Jeg gjetter på at ordet blir SKAM istedet, og at det er derfor serien heter det? Det handler jo mye om skam. Skam over å ha stjålet typen til bestevenninna, skam over å bli dumpa etter å ha vært needy, skam etter spiseforstyrrelser, skam etter overgrep etc etc etc. 

Anonymkode: d455f...38e

Ja, ok. Den kunne ha hett KRED, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JAAA! ENDELIG. Det var akkurat det jeg hadde håpet på, at det ikke hadde skjedd noen voldtekt. Ja, han har fortsatt tatt det bilde, men det var ikke noe mer! ER så lettet nå! DET ORDNER SEG FFS! Endelig får vi litt mer bakgrunnsinfo! Det VAR seg selv Niko snakka om! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD, så glad jeg ble nå! Var virkelig det jeg håpte på! :laugh: Likte dette klippet skikkelig godt, endelig fikk vi vite mye om familien til William. Nå MÅ han jo bare svare snart, han kan jo ikke droppe alle eksamener og ødelegge så mye for seg selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, literally skrev:

HERREGUD, så glad jeg ble nå! Var virkelig det jeg håpte på! :laugh: Likte dette klippet skikkelig godt, endelig fikk vi vite mye om familien til William. Nå MÅ han jo bare svare snart, han kan jo ikke droppe alle eksamener og ødelegge så mye for seg selv.

Ikke verdens undergang om han dropper eksamen.  Eneste er at han ikke får studert rett etter VGS.

Anonymkode: 36ff7...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...