Vera Vinge Skrevet 10. mai 2016 #701 Del Skrevet 10. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det som gjør den så fengende er at det er realistisk. Ingen er dolla opp på en sånn måte at man ser de har stylist, ofte ser det faktisk ut som de har sminket seg selv (jeg glemmer aldri sminke-failen til Eva på revyfesten). Dialogene og meldingstrådene, Instagram, dramaet og problemene. Jeg kjenner meg igjen i alt! Enten har jeg selv opplevd det samme, eller så husker jeg venninner som gikk gjennom det. Utrolig bra skrevet alt sammen. Siden jeg nå er relativt avhengig har jeg sett sesong 1 og 2 på nytt og lagt merke til flere detaljer. F.eks den siste sangen Noora synger til William i episode 3. Hør på det en gang til!!! Den sangen passer perfekt inn etter det som skjedde på fredag og meldingen til William der han skrev "elsker deg". Det er så bra skrevet at jeg får frysninger. Umulig at det var tilfeldig at hun sang den sangen og de linjene. Jeg er mektig imponert!!! Anonymkode: 33d94...e36 Jeg syns noe av det beste med serien er alle de gjennomtenkte detaljene. Jeg husker jeg tenkte at teksten på den sangen passet veldig godt på det tidspunktet hun sang den også. Den dreide seg jo om å være delt i to (dvs. at Noora både ville og ikke ville), og at en ting er hva W sier, noe annet hva han gjør (kunne Noora stole på at han virkelig brydde seg om henne når det kom til stykket?). Jeg syns det var en utrolig fin scene. I grunnen syns jeg de har mange fine scener sammen, hvor det skjer mer enn bare en rett-fram-skildring av to ungdommer som er forelska. Jeg syns de spiller veldig godt sammen også. Likte bl.a. godt den siste scenen fra i går, selv om det var trist. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krystallklart Skrevet 10. mai 2016 #702 Del Skrevet 10. mai 2016 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro hun er en person som ikke er så Oslo-sentrert. Det meste på norsk TV er satt i Oslo. Det er akkurat kommet en ny film, "Pyromanen", som handler om en ung mann som herjet med ild i ei lita bygd på sørlandet på slutten av 70-tallet. Ingen hovedpersoner er sørlendinger, det er kun etablerte skuespillere fra Oslo - sett bort fra statistene. Selv om jeg elsker Oslo, så synes jeg man også skal sette mer lys på byer og steder rundt, bl.a. ved å inkludere folk med annen dialekt. Anonymkode: 49d82...2d6 Amen! Endret 10. mai 2016 av Krystallklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #703 Del Skrevet 10. mai 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro hun er en person som ikke er så Oslo-sentrert. Det meste på norsk TV er satt i Oslo. Det er akkurat kommet en ny film, "Pyromanen", som handler om en ung mann som herjet med ild i ei lita bygd på sørlandet på slutten av 70-tallet. Ingen hovedpersoner er sørlendinger, det er kun etablerte skuespillere fra Oslo - sett bort fra statistene. Selv om jeg elsker Oslo, så synes jeg man også skal sette mer lys på byer og steder rundt, bl.a. ved å inkludere folk med annen dialekt. Anonymkode: 49d82...2d6 What she said ^ Anonymkode: 61112...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #704 Del Skrevet 10. mai 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro hun er en person som ikke er så Oslo-sentrert. Det meste på norsk TV er satt i Oslo. Det er akkurat kommet en ny film, "Pyromanen", som handler om en ung mann som herjet med ild i ei lita bygd på sørlandet på slutten av 70-tallet. Ingen hovedpersoner er sørlendinger, det er kun etablerte skuespillere fra Oslo - sett bort fra statistene. Selv om jeg elsker Oslo, så synes jeg man også skal sette mer lys på byer og steder rundt, bl.a. ved å inkludere folk med annen dialekt. Anonymkode: 49d82...2d6 Jeg sikter til hvordan vedkommende skriver. Det er unødvendig krasse og umodent. Anonymkode: 07b78...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #705 Del Skrevet 10. mai 2016 Dette er utenfor skam-tema, men jeg har behov for å svare likevel. Det stemmer ikke at all handling i norske filmer og serier er fra oslo. Hva med alle filmene om varg veum? Hva med serien øyenvitne? Hva med alle med dialekt i det tredje øyet? Hva med Lilyhammer? Hvaler? Også finnes det jo alle de seriene jeg ikke har sett, men som sikkert handler om andre byer enn Oslo. Jeeeeezes Anonymkode: 33d94...e36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #706 Del Skrevet 10. mai 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er utenfor skam-tema, men jeg har behov for å svare likevel. Det stemmer ikke at all handling i norske filmer og serier er fra oslo. Hva med alle filmene om varg veum? Hva med serien øyenvitne? Hva med alle med dialekt i det tredje øyet? Hva med Lilyhammer? Hvaler? Også finnes det jo alle de seriene jeg ikke har sett, men som sikkert handler om andre byer enn Oslo. Jeeeeezes Anonymkode: 33d94...e36 Greit at Varg Veum er spilt inn i Bergen, men skuespilleren som spiller han er verken bergenser eller snakker bergensk. Anonymkode: 970bb...1b4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pissmaur Skrevet 10. mai 2016 #707 Del Skrevet 10. mai 2016 Stakkars Eskild:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #708 Del Skrevet 10. mai 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er utenfor skam-tema, men jeg har behov for å svare likevel. Det stemmer ikke at all handling i norske filmer og serier er fra oslo. Hva med alle filmene om varg veum? Hva med serien øyenvitne? Hva med alle med dialekt i det tredje øyet? Hva med Lilyhammer? Hvaler? Også finnes det jo alle de seriene jeg ikke har sett, men som sikkert handler om andre byer enn Oslo. Jeeeeezes Anonymkode: 33d94...e36 Jeg skrev "det meste", ikke alt. Varg Veum bor i Bergen, men snakker oslodialekt. Hovedpersonene i Øyevitne er fra Oslo-området, unntatt Per Kjerstad som er fra Nord-Norge, muligens noen flere, husker ikke. Det tredje øyet har jeg ikke kjennskap til. Lilyhammer og Hvaler er satt rundt Oslo-området, og det er mange flotte skuespillere, som ikke bare er fra østlandet selv om handlingen er satt der (hurra!). Vil også si hurra for Himmelblå som var spilt inn på Ylvingen i nord! Uansett, står fast ved at det meste er rundt Oslo. Med noen unntak, men ikke mange. Anonymkode: 49d82...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 10. mai 2016 #709 Del Skrevet 10. mai 2016 nytt klipp gitt! helt tydelig at noora sliter nå. ser ut som spiseforstyrrelsen hun muligens har hatt (hinter til det hele tiden synsjeg) kanskje er på vei tilbake. "jeg skulle spise to fiskekaker klokka fem!!!" . også går alt i grus. greit at det sikkert er alt for mye som skjer hos henne nå, men tror ikke det er tilfeldig at det var akkurat den replikken som ble lagt frem der. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #710 Del Skrevet 10. mai 2016 3 minutter siden, missdior skrev: nytt klipp gitt! helt tydelig at noora sliter nå. ser ut som spiseforstyrrelsen hun muligens har hatt (hinter til det hele tiden synsjeg) kanskje er på vei tilbake. "jeg skulle spise to fiskekaker klokka fem!!!" . også går alt i grus. greit at det sikkert er alt for mye som skjer hos henne nå, men tror ikke det er tilfeldig at det var akkurat den replikken som ble lagt frem der. Akkurat det jeg også tenkte! Er gjerne når man føler at alt annet spinner ut av kontroll at man "tar kontrollen" over matinntak.. Anonymkode: ae4c5...237 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 10. mai 2016 #711 Del Skrevet 10. mai 2016 Kongereplikk fra Linn: "Litt sant, da..." Men hundar det ikke godt nå, lille sterke, svake Noora... Hun har jo i utgangspunktet bygd så høye murer rundt seg, og nå ser de ut til å vokse helt ut av kontroll... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #712 Del Skrevet 10. mai 2016 Tror dere det kommer flere oppdateringer i dag? Anonymkode: d3124...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #713 Del Skrevet 10. mai 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dere det kommer flere oppdateringer i dag? Anonymkode: d3124...32f Nei det tror jeg ikke. Mulig en sms- eller facebooksamtale. Men jeg vet jo ikke, alt kan skje! Anonymkode: 33d94...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #714 Del Skrevet 10. mai 2016 1 time siden, missdior skrev: nytt klipp gitt! helt tydelig at noora sliter nå. ser ut som spiseforstyrrelsen hun muligens har hatt (hinter til det hele tiden synsjeg) kanskje er på vei tilbake. "jeg skulle spise to fiskekaker klokka fem!!!" . også går alt i grus. greit at det sikkert er alt for mye som skjer hos henne nå, men tror ikke det er tilfeldig at det var akkurat den replikken som ble lagt frem der. Oi veldig godt observert!!!! Det kan hende ja. Men nå syntes jeg det skjer aaaalt for mye på en gang! Mind fuck: hva om Linn er den Noora til slutt åpner seg for og får henne til å spørre Mari om hva som egentlig skjedde? Anonymkode: 33d94...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #715 Del Skrevet 10. mai 2016 Linn og Eskild MÅ jo skjønne at det er noe alvorlig galt med Noora. Eskild har tatt mat fra henne før, og Noora er generelt veldig omsorgsfull og tolerant med dem. Husker den messenger-tråden deres der Linn skriver at hun ikke kan ta vaskedagen sin siden hun er syk, og Noora svarer at hun kan gjøre det for henne og i tillegg spør om hun skal kjøpe noe til henne på apoteket. Å klikke sånn på kjøkkenet er out of charcter. Anonymkode: 33d94...e36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 11. mai 2016 #716 Del Skrevet 11. mai 2016 Nå må det bare komme noe snart altså! 😁🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #717 Del Skrevet 11. mai 2016 Anonymkode: ca006...287 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #718 Del Skrevet 11. mai 2016 Åå Eskild 💜 Anonymkode: 152fb...a53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tasia Skrevet 11. mai 2016 #719 Del Skrevet 11. mai 2016 Eskild er så god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 12. mai 2016 #720 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg syns det bygger seg opp mot at Eskild blir den som først skjønner hva som skjer med Noora. At hun på en eller annen måte åpner seg for han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå