Gå til innhold

Gentlemannan er utryddet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes alle skal gå inn på artikkelen og lese kommentaren til May Frøshaug. May er en dame som har skjønt det. Jeg vil ti ganger heller sammenliknes med en dame som May, enn med neket som har skrevet artikkelen. 

Neket er en slik som gir antifeministene vann på mølla, og slike trenger vi slett ikke i likestillingsdebatten. 

Anonymkode: 0e7f1...ba0

Hun ER en antifeminist.

Anonymkode: 6f946...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde jenter likte likestilling jeg.

Artikkelen handler om ei sprek jente på 24 år. Hu har ikke noe vondere av å stå enn herren som satt seg.

Om man ønsker likeverd mellom kjønnene så må dere også belage dere på at likestilling ikke bare gjelder når det passer dere.

Gravide er fortsatt mennesker. Min tidligere sjef sa til meg måndentlig: "Graviditet er ingen sykdom". Deretter la hun ut om hvordan gravide kan jobbe normalt.

Hvorfor føler du at kvinner har mer rett på sitte plasser enn menn? Det er diskriminerende og manneundertykkende å kreve sær rang over det motsatte kjønn.

Om man ikke greier å stå på en buss mens man er gravid så får man ordne seg andre former for transport som f.eks taxi eller eventuelt kjøpe en rullator man kan bruke om man er så dårlig til bens og svak. 

Det er ikke andre sitt problem at du har blitt smelt på tjukka. 

er da TOTALT forskjellig om personen er gammel eller gravid vs ei normal sunn 24 åring.skjønner ikke hvorfor du skal gå OT .....

Herregud denne dama kan ta seg en bolle. 2 unge spreke mennesker og en ledig sitteplass? Ja da er det første person til mølla. Hvorfor i helvete skal en mann gi fra seg plassen til en som fint kan stå?
Hun prøvde å smile seg til en sitteplass og fyren bet ikke på. Og nå lager hun blogginnlegg der hun syter over at hun ikke fikk viljen sin. Stakkarslig.

Ser ingen grunn til at hun skulle ha plassen før han. Prinsessefakter kaller man slikt. 

Dersom det er en gammel person eller av en eller annen grunn noen som har et behov for å sitte så er det en selvfølge at man lar denne personen sitte.

En annen greie er "kvinner og barn først". Når er tidspunktet guttebarnet er ute av den likningen. Når han fyller 18 år og kan stemme og kjøre bil? Eller når han har skjegg på haka? 

Anonymkode: 9a406...a82

Hva skal dere med gentleman? Idag har dere noe som kalles likestilling og dermed kan vi behandle kvinner som menn. Før hadde jenter og gutter treningstime hver for seg. Nå har jenter og gutter trening sammen. Likestilling kalles dette så dermed har dere ikke lenger bruke for gentlemen.

Hvis man vil ha alle de andre forventningene som gjelder kjønnsroller også, er vel sørstatene en god ide :) Men da er det nok en del særnorske dameting som må legges bort også. Ellers blir det bare ønske om pose OG sekk, og da er man ikke kvinne, men bortskjemt drittunge, og det er lite sjarmerende. 

 

"I have tits, so I have rights", liksom :D

Anonymkode: e13a9...1ab

Herregud, hvorfor har hun mer rett på det setet enn mannen? Fordi hun er kvinne? Hva skjedde med likestillingen spør nå jeg..

Irriterende at gentlemenkortet blir dratt når en bortskjemt dame ikke får viljen sin. 

Sjarmerende gitt....Hvordan i all verden kan slike kupp som dere gå rundt ukapret? 

Anonymkode: c33db...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sjarmerende gitt....Hvordan i all verden kan slike kupp som dere gå rundt ukapret? 

Anonymkode: c33db...2fb

Likestilling er kanskje ikke sjarmerende, men det er dette feminister har kjempet frem = At kvinner skal behandles likt som menn og at vi skal være likeverdige. Om vi er likeverdige så har ikke ei dame mer rett på et sete enn en mann.

For å snu litt på flisen da, om du ønsker deg særbehandling på gata av fremmede menn, at du forventer at menn skal betale for deg når du er ute på date (til tross for at du mest sannsynlig har egen inntekt som er noe tilsvarende mannens lønn) , kan da menn kreve særbehandling av dere i hjemmet slik det var i gamle dager?

For den kommentaren du viser til hinter jo indirekte til at du ønsker norske menn skal oppføre seg mer som i gamle dager før feministene og 69-generasjonen forandret kjønnsrollene.

Idag kan man bli regelrett angrepet eller få seg en ørefik om man er gentleman ettersom mange kvinner ser på det som nedverdigende å bli behandlet som evneveike barn som ikke greier åpne en dør eller ikke engang greier stå på en buss!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling er kanskje ikke sjarmerende, men det er dette feminister har kjempet frem = At kvinner skal behandles likt som menn og at vi skal være likeverdige. Om vi er likeverdige så har ikke ei dame mer rett på et sete enn en mann.

For å snu litt på flisen da, om du ønsker deg særbehandling på gata av fremmede menn, at du forventer at menn skal betale for deg når du er ute på date (til tross for at du mest sannsynlig har egen inntekt som er noe tilsvarende mannens lønn) , kan da menn kreve særbehandling av dere i hjemmet slik det var i gamle dager?

For den kommentaren du viser til hinter jo indirekte til at du ønsker norske menn skal oppføre seg mer som i gamle dager før feministene og 69-generasjonen forandret kjønnsrollene.

Idag kan man bli regelrett angrepet eller få seg en ørefik om man er gentleman ettersom mange kvinner ser på det som nedverdigende å bli behandlet som evneveike barn som ikke greier åpne en dør eller ikke engang greier stå på en buss!

Regelrett angrepet?Har du opplevd dette selv?Jeg har aldri sett eller hørt om at kvinner har gått til angrep på menn verbalt eller fysisk på grunn av dette.For meg er en gentleman en som er snill,høflig og hjelper andre på en uselvisk måte når det trengs.Og det er egenskaper jeg setter stor pris på hos en mann.

Endret av Sandie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelrett angrepet?Har du opplevd dette selv?Jeg har aldri sett eller hørt om at kvinner har gått til angrep på menn verbalt eller fysisk på grunn av dette.For meg er en gentleman en som er snill,høflig og hjelper andre på en uselvisk måte når det trengs.Og det er egenskaper jeg setter stor pris på hos en mann.

Tror aldri jeg har fått en nesestyver for å holde en dør åpen, men har hørt en del feminister påstå ting som at slike ting bidrar til å opprettholde patriarkiet, rape culture og så videre. Et av de første treffene på et kjapt Google-søk:

"Chivalry is what is known as 'benevolent sexism.' Though on the surface it benefits women, it is still based on the same misogynous ideas that lie at the root of all sexism, e.g. holding a door open for a woman because she is too weak/fragile to do it herself. The underlying sexism of chivalry that leads men to find it necessary to hold a door open for a woman also often has them refuse to walk into a room when a door is being held open by a woman."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelrett angrepet?Har du opplevd dette selv?Jeg har aldri sett eller hørt om at kvinner har gått til angrep på menn verbalt eller fysisk på grunn av dette.For meg er en gentleman en som er snill,høflig og hjelper andre på en uselvisk måte når det trengs.Og det er egenskaper jeg setter stor pris på hos en mann.

Jeg har det ja, her på KG fikk jeg voldstrusler og fortalt at de ville slå meg når jeg spurte om det var kvinnediskriminerende av meg å tilby ei på lageret på jobben å bære en gjenstand som var tung. Hun jobbet altså på lageret , men det gjorde ikke jeg så strengt tatt var det hennes jobb å løfte den. 

Men jeg var i tvil om jeg skulle tilby meg eller ikke, for jeg hadde jo løftet den lett. Men jeg har lest tråder her på KG av damer som sier de ofte blir utsatt for kvinnediskriminering på jobb. F.eks damer som jobber i elektronikk butikker , så kommer det kunder å spør om de heller kan bli betjent av en mann når varen de har kjøpt skal løftes ut.

Uansett, tråden min ble et hav av personangrep om hvor grusom jeg var siden jeg ville løfte en ting for ei dame. Jeg tror moderator sletta 4-5 sider med det verste, men her er hvertfall det som er igjen av den  :

http://forum.kvinneguiden.no/topic/942325-var-jeg-kvinnediskrimerende-på-jobb/?page=1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra leserinnlegg om den norske gentlemannens død. Tenk å ta setet fra en jente! Hvem MANN gjør noe sånt?

http://gjest.blogg.no/1447877916_den_norske_gentlemann.html

Anonymkode: f07dc...e86

En bortskjemt drittunge syter over at noen andre får sitteplass. Hvor patetisk går det an å bli?

Jeg gir bort setet mitt til f.eks. eldre, uføre, gravide eller små barn. Voksne, friske mennesker klarer faen meg å stå selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmerende gitt....Hvordan i all verden kan slike kupp som dere gå rundt ukapret? 

Anonymkode: c33db...2fb

Jammen så flytt til Saudi-Arabia eller et annet sted med veldig tradisjonelle kjønnsrollemønstre, så får dere det som dere vil.

Vil dere bli behandlet som voksne, selvstendige individer, eller som skjøre, hjelpeløse gjenstander?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har fått en nesestyver for å holde en dør åpen, men har hørt en del feminister påstå ting som at slike ting bidrar til å opprettholde patriarkiet, rape culture og så videre. Et av de første treffene på et kjapt Google-søk:

"Chivalry is what is known as 'benevolent sexism.' Though on the surface it benefits women, it is still based on the same misogynous ideas that lie at the root of all sexism, e.g. holding a door open for a woman because she is too weak/fragile to do it herself. The underlying sexism of chivalry that leads men to find it necessary to hold a door open for a woman also often has them refuse to walk into a room when a door is being held open by a woman."

Har aldri hørt om den type argumenter før nå,og tør påstå at de må være fremsatt av kvinner som absolutt ikke er representative for kvinner flest.Ekstremist-feminister kan det kanskje kalles?De jeg kjenner som oppfører seg som gentlemen er ikke ihvertfall ikke menn med et dårlig eller spesielt gammeldags kvinnesyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ja, her på KG fikk jeg voldstrusler og fortalt at de ville slå meg når jeg spurte om det var kvinnediskriminerende av meg å tilby ei på lageret på jobben å bære en gjenstand som var tung. Hun jobbet altså på lageret , men det gjorde ikke jeg så strengt tatt var det hennes jobb å løfte den. 

Men jeg var i tvil om jeg skulle tilby meg eller ikke, for jeg hadde jo løftet den lett. Men jeg har lest tråder her på KG av damer som sier de ofte blir utsatt for kvinnediskriminering på jobb. F.eks damer som jobber i elektronikk butikker , så kommer det kunder å spør om de heller kan bli betjent av en mann når varen de har kjøpt skal løftes ut.

Uansett, tråden min ble et hav av personangrep om hvor grusom jeg var siden jeg ville løfte en ting for ei dame. Jeg tror moderator sletta 4-5 sider med det verste, men her er hvertfall det som er igjen av den  :

http://forum.kvinneguiden.no/topic/942325-var-jeg-kvinnediskrimerende-på-jobb/?page=1

Jeg hadde bare blitt glad om noen hjalp meg,jeg.Og da tror jeg at jeg snakker på vegne av mange kvinner ute i det virkelige liv,selv om folk her på KG er negative.Jeg hadde ikke tenkt at "Han spør fordi han tror jeg er svak og ynkelig",men heller at han gjør det for å være hyggelig,og fordi han faktisk vil hjelpe.Har opplevd på jobb at enkelte mannlige kunder vil prate med min mannlige kollega fremfor meg.På papiret er det vel diskriminering,men jeg tenker ikke så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen så flytt til Saudi-Arabia eller et annet sted med veldig tradisjonelle kjønnsrollemønstre, så får dere det som dere vil.
Vil dere bli behandlet som voksne, selvstendige individer, eller som skjøre, hjelpeløse gjenstander?

 MIN mann vet hvordan damer liker å bli behandlet. Jeg vet selvsagt også hvordan han vil bli behandlet. Flytt til Saudi-Arabia selv.

Likestilling er kanskje ikke sjarmerende, men det er dette feminister har kjempet frem = At kvinner skal behandles likt som menn og at vi skal være likeverdige. Om vi er likeverdige så har ikke ei dame mer rett på et sete enn en mann.

For å snu litt på flisen da, om du ønsker deg særbehandling på gata av fremmede menn, at du forventer at menn skal betale for deg når du er ute på date (til tross for at du mest sannsynlig har egen inntekt som er noe tilsvarende mannens lønn) , kan da menn kreve særbehandling av dere i hjemmet slik det var i gamle dager?

For den kommentaren du viser til hinter jo indirekte til at du ønsker norske menn skal oppføre seg mer som i gamle dager før feministene og 69-generasjonen forandret kjønnsrollene.

Idag kan man bli regelrett angrepet eller få seg en ørefik om man er gentleman ettersom mange kvinner ser på det som nedverdigende å bli behandlet som evneveike barn som ikke greier åpne en dør eller ikke engang greier stå på en buss!

Huff, du er skummel.

Anonymkode: c33db...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare blitt glad om noen hjalp meg,jeg.Og da tror jeg at jeg snakker på vegne av mange kvinner ute i det virkelige liv,selv om folk her på KG er negative.Jeg hadde ikke tenkt at "Han spør fordi han tror jeg er svak og ynkelig",men heller at han gjør det for å være hyggelig,og fordi han faktisk vil hjelpe.Har opplevd på jobb at enkelte mannlige kunder vil prate med min mannlige kollega fremfor meg.På papiret er det vel diskriminering,men jeg tenker ikke så mye på det.

Det er aldri godt å vite hva som er undertrykkende i disse dager hvor alt av mannlig adferd dømmes nord og ned uansett hva han gjør eller sier.

Om man spør en kvinne om hu trenger hjelp så er man undertrykkende. Om man ikke spør om hu trenger hjelp så er man uhøflig og egoist.

Om man titter på ei kvinne så er man en mannsgris som seksualiserer å ser på kvinner som et objekt. Om man ikke titter på ei kvinne så er man kald, reservert, arrogant og kjølig. 

Om man tilbyr seg å spandere maten på resturant så er man en utdatert huleboer som ikke hører hjemme i dagens likestilte samfunn. Om man ikke tilbyr seg å spandere middagen så er man en gnien gjerrigknark. 

Om man er pågående og kontaktsøkende med en flørt så er det creepy og han fremstår som en needy og patetisk desperat fyr. Om man ikke er pågående med en flørt så er han uinteressert, uengasjert, uhøflig og sårende.

Listen fortsetter i det uendelige med "damned if you do, damned if you dont". 

Det her er ikke ting jeg finner på av fri fantasi, men utsagn jeg har lest av mange kvinner her på KG gjennom tidene. Ikke rart menn blir matte og resignerte. Det beste for å unngå at man støter, krenker eller skaper konflikt er strengt tatt å ikke gjøre eller si noe som helst. Er sånn det har blitt i dagens politisk korrekte samfunn.

Endret av WubWub
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er aldri godt å vite hva som er undertrykkende i disse dager hvor alt av mannlig adferd dømmes nord og ned uansett hva han gjør eller sier.

Om man spør en kvinne om hu trenger hjelp så er man undertrykkende. Om man ikke spør om hu trenger hjelp så er man uhøflig og egoist.

Om man titter på ei kvinne så er man en mannsgris som seksualiserer å ser på kvinner som et objekt. Om man ikke titter på ei kvinne så er man kald, reservert, arrogant og kjølig. 

Om man tilbyr seg å spandere maten på resturant så er man en utdatert huleboer som ikke hører hjemme i dagens likestilte samfunn. Om man ikke tilbyr seg å spandere middagen så er man en gnien gjerrigknark. 

Om man er pågående og kontaktsøkende med en flørt så er det creepy og han fremstår som en needy og patetisk desperat fyr. Om man ikke er pågående med en flørt så er han uinteressert, uengasjert, uhøflig og sårende.

Listen fortsetter i det uendelige med "damned if you do, damned if you dont". 

Det her er ikke ting jeg finner på av fri fantasi, men utsagn jeg har lest av mange kvinner her på KG gjennom tidene. Ikke rart menn blir matte og resignerte. Det beste for å unngå at man støter, krenker eller skaper konflikt er strengt tatt å ikke gjøre eller si noe som helst. Er sånn det har blitt i dagens politisk korrekte samfunn.

Godt mulig,men ville ikke tatt alt som blir skrevet her på KG så seriøst.Jeg vet ihvertfall ikke om noen kvinner jeg kjenner som tenker så svart/hvitt.De finnes nok,men de er i mindretall.Og uansett vil de ikke være attraktive kjæresteemner for menn flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare blitt glad om noen hjalp meg,jeg.Og da tror jeg at jeg snakker på vegne av mange kvinner ute i det virkelige liv,selv om folk her på KG er negative.Jeg hadde ikke tenkt at "Han spør fordi han tror jeg er svak og ynkelig",men heller at han gjør det for å være hyggelig,og fordi han faktisk vil hjelpe.Har opplevd på jobb at enkelte mannlige kunder vil prate med min mannlige kollega fremfor meg.På papiret er det vel diskriminering,men jeg tenker ikke så mye på det.

Ja, klart kvinner er glad for å få ekstra privilegier fordi de er kvinner og har innovertiss og dermed er et mål for mange menn som vil ha sex med den nevnte innovertiss.

Men hvis du tenker etter ligger nettopp en nedverdigelse av kvinner i slik "hjelp".

Ville mannen vært hyggelig og gjort det overfor en annen mann fordi han faktisk ville hjelpe? Ikke faen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra leserinnlegg om den norske gentlemannens død. Tenk å ta setet fra en jente! Hvem MANN gjør noe sånt?

http://gjest.blogg.no/1447877916_den_norske_gentlemann.html

Anonymkode: f07dc...e86

Hørt om noe som kalles for likestilling. Dere jenter\kvinner vil ha likestilling så da kan dere ikke syte når vi behandler dere på samme måte vi behandler andre menn. 

Anonymkode: 7c3f9...8b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomsterert

Veldig bra leserinnlegg om den norske gentlemannens død. Tenk å ta setet fra en jente! Hvem MANN gjør noe sånt?

http://gjest.blogg.no/1447877916_den_norske_gentlemann.html

Anonymkode: f07dc...e86

Ja,men de er ikke utryddet! Jeg elsker dem høyt :-)

Og hvem gjør ikke det? Å bli sett,tatt hensyn til og tatt vare på.Trenger ikke være romantikk i bildet! De bare oppfører seg sånn,og jeg tenker at dama deres er heldig :-)

Alt skal lksom handle om sjekking,være sex-motivert.Det er ikke sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Pose og sekk og prinsessesyndrom er alt jeg får utav det vrævlet dette neket har skrevet i sitt innlegg.
Såkalt "gentleman" er jeg mot min utkårede, utenom det er det normal folkeskikk som gjelder.
Å gi setet sitt på bussen til eldre og syke (graviditet er ingen sykdom), å holde døren åpen, å hjelpe folk om de bærer tungt eller å hjelpe den gamle damen/mannen med handlevarene eller over veien/opp en trapp.
Kjønn har ingenting å bety innen normal folkeskikk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...