Gå til innhold

Gentlemannan er utryddet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står gjerne og lar de få det ledige setet. For ellers blir visse kvinner sure. Ikke alle. Men det er noen som tror kvinner er mer handikappet enn menn og må sitte. Det er ikke slitsomt å stå, så skjønner ikke hva problemet er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artikkelen handler om ei sprek jente på 24 år. Hu har ikke noe vondere av å stå enn herren som satt seg.

Om man ønsker likeverd mellom kjønnene så må dere også belage dere på at likestilling ikke bare gjelder når det passer dere.

Det handler om å være gentlemann. Men det nytter vel ikke å forklare til noen som ikke vet hva en gentlemann er.

Anonymkode: f07dc...e86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor føler du at kvinner har mer rett på sitte plasser enn menn? Det er diskriminerende og manneundertykkende å kreve sær rang over det motsatte kjønn.

Det handler ikke om rett, men om likestilling. Jeg sier ikke at mannen har gjort noe ulovlig, men han har gjort noe som ville vært utenkelig for en gentlemann. 

Anonymkode: f07dc...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å være gentlemann. Men det nytter vel ikke å forklare til noen som ikke vet hva en gentlemann er.

Anonymkode: f07dc...e86

Hvorfor kan ikke kvinner tilby setet sitt til en mann? hva skjedde med likestilling og likeverd?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestillinga er veldig annerledes i usa enn i norge.
 

Nei, kvinner har full stemmerett der. 

Anonymkode: f07dc...e86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blander folk inn graviditet og eldre her? Denne kvinnen var verken gravid eller gammel eller sto med krykker så hvorfor har hun mer rett på setet enn mannen?Kun pga hun er kvinne?Det er for tåpelig synes jeg.

likestilling handler da ikke om seteplass eller hva?er hun er lady da?hva gir henne større rett til seteplassen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kvinner har full stemmerett der. 

Anonymkode: f07dc...e86

likestilling er da VELDIG mye videre enn bare stemmerett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig når menn tilbyr andre plassen sin, men det burde være valgfritt. Kvinner har ikke et større behov for å sitte enn en mann. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en norm i mine øyne at man lar kvinner sitte framfor mannen, med mindre han er syk. 

Helt enig! Dette er en av de små tingene, som det handler om. La henne sitte, betale taxi- og restaurantretninger, holde dører og stoler for henne. Og før dere maser om urettferdighet: Jeg har ingenting imot at kvinnen gjør litt mer husarbeid. 

Anonymkode: f07dc...e86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet, de var jevngamle og hadde lik rett på det setet. Hadde vært noe annet hvis det var en eldre dame/mann, en gravid dame eller en handikappet. Men, når det er sagt, er en del uhøflige og lite observante mennesker der ute som verken gir setet sitt til eldre eller venter på sin tur osv. Tror begge kjønn er likt representert der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke kvinner tilby setet sitt til en mann? hva skjedde med likestilling og likeverd?

En kvinne kan ikke være gentlemann. Som sagt, du har ikke clue. 

Anonymkode: f07dc...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blander folk inn graviditet og eldre her? Denne kvinnen var verken gravid eller gammel eller sto med krykker så hvorfor har hun mer rett på setet enn mannen?Kun pga hun er kvinne?Det er for tåpelig synes jeg.

likestilling handler da ikke om seteplass eller hva?er hun er lady da?hva gir henne større rett til seteplassen? 

Det handler ikke om rett, men om å være gentlemann. Mannen som tok setet fra henne gjorde ikke noe ulovlig, men han oppførte seg ikke som en gentlemann. I USA hadde dette aldri skjedd. 

Anonymkode: f07dc...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne kan ikke være gentlemann. Som sagt, du har ikke clue. 

Anonymkode: f07dc...e86

hvorfor skal ikke en kvinne være høflig eller snill?
er det pga tradisjoner? at det alltid har vært slik at mannen skal være gentlemannen

Endret av herremann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om å være gentlemann. Men det nytter vel ikke å forklare til noen som ikke vet hva en gentlemann er.

Anonymkode: f07dc...e86

Om man er gentleman i dagens samfunn blir mann stemplet som en mannsjåvenist og feministene hyler opp om diskriminering.

Da blir menn kjeftet nord og ned med frasene "JEG ER EI STERK SELVSTENDIG KVINNE, JEG TOLERER OG AKSEPTERER IKKE AT DU BEHANDLER MEG SOM ET EVNEVEIKT BARN".

Mer enn sannsynlig, om jeg hadde tilbudt ei feminist sete plassen på bussen ville hu lagd et sint blogg innlegg om kjønnsdiskrimineringen hun ble utsatt å langet ut om at jeg så på henne som det svake kjønn, undertrykket hu å behandlet a som et barn. Blablabla damned if you do, damned if you dont.

 

Endret av WubWub
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig når menn tilbyr andre plassen sin, men det burde være valgfritt. Kvinner har ikke et større behov for å sitte enn en mann. 

Her har vi en som endelig har skjønt det. Det handler ikke om behov eller rett. Det handler om å være hyggelig og oppføre seg som en gentlemann. 

Anonymkode: f07dc...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal ikke en kvinne være høflig eller snill?
er det pga tradisjoner? at det alltid har vært slik at mannen skal være gentlemannen

Hun skal være høflig og snill, men kvinner og menn har litt forskjellige måter å vise høflighet og snillhet på. En mann er en mann. En kvinne er en kvinne. Det ER forskjeller. 

Anonymkode: f07dc...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun skal være høflig og snill, men kvinner og menn har litt forskjellige måter å vise høflighet og snillhet på. En mann er en mann. En kvinne er en kvinne. Det ER forskjeller. 

Anonymkode: f07dc...e86

en mann er en mann, og en kvinner er en kvinne.
ergo en kvinne hører hjemme på kjøkkenet med ungene.
godt å vite. takk

lenge leve likestilling

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er gentleman i dagens samfunn blir mann stemplet som en mannsjåvenist og feministene hyler opp om diskriminering om vi åpner dørene for dere, om vi bærer paraply over hodet deres mens vi selv blir våte, om vi tilbyr oss å bære ting for dere.

Da blir menn kjeftet nord og ned med frasene "JEG ER EI STERK SELVSTENDIG KVINNE, JEG TOLERER OG AKSEPTERER IKKE AT DU BEHANDLER MEG SOM ET EVNEVEIKT BARN".

 

Ja, jeg er helt enig i at feministene har sin del av skylden. De vil ikke la menn være gentlemenn. 

Då må bare ikke bry deg om disse feministene. Ikke alle kvinner er feminister. 

Anonymkode: f07dc...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremstår ihvertfall ikke helt som en gentlekvinne, som må blogge om at noen tok et sete før henne. Han hadde like stor rett til å hvile rumpa litt.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble stille fra e86......uansett:

Vil gjerne legge til at jeg er 100% for likestilling. At menn og kvinner blir sett på som likeverdige og at vi blir gitt de samme muligheter og rettigheter i dagens samfunn.
Problemet er at selv om dere kvinner vil ha full likestilling, så krever dere også ekstra særbehandling på andre ting. Særbehandling som dere har krav på pga. dere er kvinner. Behandling oss menn ikke har rettigheter på.

Da er det ikke lenger likestillt.
Da har vi et samfunn hvor vi menn er likeverdige på noen punkter, og vi er mindreverdige på andre punkter hvor dere krever særbehandling. Bare pga dere er kvinner.

Endret av herremann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...