Gå til innhold

Hvordan tolke dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Angående selvrespekt: jeg følte at det var så rett å skrive den mld igår. Jeg har god intuisjon, og jeg følger hjertet mitt. Når jeg følte det som jeg gjorde, var det helt rett å mld henne igår. Og responsen var jo helt ok. Som om alt var greit. Inntil ikveld da det haglet inn mld fra de, spesielt henne...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Er det noe vi kan konkludere med etter å ha lest hva du skriver her inne, så er det vel at du IKKE har god intuisjon. De fleste mennesker ville latt dette gå for lenge siden. Ja, du er skuffet og lei deg og det er greit, men kom deg videre. Han valgte en annen, det er over. Vil du virkelig kaste bort mer tid på noe som er tapt uansett?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av meg føler for å si ifra at jeg mld henne EN mld, mens hun tydeligvis har løyet til han og sagt at jeg har sendt MASSE mld, da han nevnte tlf terror, og at hun sa at jeg måtte slutte å sende kjipe mld. Jeg sendte som sagt EN mld, litt av min versjon av "historien". Skrev bl.a at han kunne sagt at han så henne, ikke den vonde mld jeg plutselig fikk den dagen ( fordi han aldri responderte på mld mine om å få tilbake det som var mitt ).

Kanskje hun nå har tenkt litt på det jeg skrev? Jeg skrev at jeg fortsatt er i sjokk etter den mld fra henne ( på hans tlf ) og at de har sett hverandre i ett år, dvs i samme tidsrom som han så meg... Kanskje dette nå har begynt å synke inn hos henne og at hun derfor reagerte som hun gjorde igår? Hun svarte jo rolig på sms'n fredag, men igår haglet det inn mld, selv om jeg ikke hadde skrevet noe mer...Hvorfor ble hun plutselig så sint på meg?

Ka jo ikke være så kult å tenke på at han så meg samtidig som han så henne, evt kanskje hun visste om det, men at hun nå får en reaksjon allikevel? La oss si hvis de f.eks har hatt kun en seksuell relasjon i starten? 

Glad jeg sa det var over i slutten av juni da jeg følte noe skurret ( angående den avtalen ) og at jeg fikk sagt endel av min historie, mens hun godtar å være sammen med en fyr som kjørte dobbelt, for det er jo det hun gjør. Men han legger vel skylda på meg, lyver som vanlig.. Han vet kanskje heller ikke om de mld hun sendte meg? Han skrev først ei mld til meg, ca 45 minutter etterpå hagler det inn mld fra henne...Tror dere hun sa til han at hun mld meg?

Forstår allikevel ikke dette behovet for å sende sytgge mld til meg igår, for det var det hun gjorde, 5 mld, ei der hun skrev "jeg driter langt faen i dine mld"...men det gjør hun jo ikke når hun reagerer som hun gjør?

Trodde alt var ok på fredag, siden hun responderte rolig på den mld...

 

En del av meg får lyst til å forklare, en del av meg tenker at det er best å la det ligge. Kanskje han tenker mer på meg når det bare er stillhet ffra min side? Kanskje han angrer på at han behandlet meg sånn som han gjorde..? Ofte kan stillhet være sterkere enn ord...Samtidig er det vondt å bli beskyldt for noe jeg ikke har gjort. Hun har lagt det frem som om jeg drev med tlf terror...

Av og til får jeg lyst å skrive til henne : glad han aldri fikk meg...

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kære Ts.

Jeg syns virkelig synd på deg,håper du ikke tar det ille opp,men det må være forferdelig å ha det som du har det i forhold til denne fyren.Av det jeg kan se,så var han interessert i deg,du i han,men det var problemer:-du slet med tilliten til han,og han slet med å få nærhet fra deg(du holdt han på armlengs avstand). Dette varte ved,og dermed burde dette "forholdet"tatt slutt for lenge siden.Istedenfor har det utviklet seg til å bli et mareritt,hvor du ikke klarer å se hvordan han kunne finne på treffe ei annen.Du er krenket og har fått tvangstanker,for du vil gjerne ha et svar som er tilfredstillende for deg selv.Dermed klarer du ikke la dette ligge,for det svaret,det kan ingen gi deg.

Saken er at du er ikke fritatt fra å føle deg sveket,vi har vel de aller fleste opplevd det en gang eller flere.Vi andre innser at ja,vi er blitt lurt,ja,vi fant ut det var en annen i bildet,og nei,vi fikk ingen tilfredstillende svar.Dette skjer med folk hver eneste dag,og da også i mer seriøse forhold.En kan bli knust,men de aller fleste plukker opp bitene og går videre.Det er å takle livet rett og slett,for ingen av oss er "hellige kuer"som er beskyttet mot vonde erfaringer.

Det er ikke du heller.Du er ikke skånet for vonde hendelser og erfaringer.Du må se på det som en del av livet,men du sliter hardt med det,for du føler deg mer krenket enn normalt.Du klarer ikke innse at du må gå videre uten han.For det er akkurat det du må.Og jeg tror du trenger hjelp til det.

Ikke bli så opprørt over svar her,noen blir hensynsløse,noen veldig oppgitte.De prøver med gode råd,jeg ser at flere føler med deg,men vil være fornuftige og hjelpe,men du tar ikke til deg,og folk blir lei.Syns noen kan spare seg visse ytringer,ingen grunn til spydigheter og latterligjøring.

Hvorfor tar du ikke kontakt med fastlegen din,og så få henvisning til psykolog? For skal du fortsette å gruble over at du er blitt krenket,kan du vippe over kanten til slutt,jeg bare sier det.Du er ikke dum,du er tvert i mot ganske intelligent tror jeg.Ser av argumentasjon og måten du skriver.Men det hjelper deg ikke når du sitter i det hamsterhjulet(!)du ikke kommer av.Du bør være snill mot deg selv,søk hjelp.

 

Tusen takk for svaret ditt. Du sa mye jeg skal tenke på. Ja, jeg bruker tid på ting, er følsom.

Nå har situasjonen forandret seg litt mtp at hun har sendt meg kjipe mld...Ikke lett dette..Som om de rotter seg sammen mot meg. Synes han har dolket meg så til de grader i ryggen. Han burde faktisk ha forståelse for min reaksjon, pga hans doble spill...

Ts

 

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, jeg synes dette er litt drøyt. Hvis ikke vi har konstruktiv tilbakemelding å komme med, synes jeg det er bedre å la være. Ts har det kjipt, spør om hjelp til å tolke eksen sin, hvem er vel vi som kan si de var kjærester eller ikke? Jeg synes oppriktig synd på deg, ts, fordi jeg vet det er vondt å sitte med tusen spørsmål, og ingen svar. Men noen ganger er det sånn, man får ikke de svar en søker. Da må man prøve å gå videre, og en dag legger man merke til at fuglene fortsatt kvitrer og himmelen fortsatt er blå.(skjønt ikke her i Bergen, den er stort sett grå.) det jeg har lært av mine tidligere forhold, som har endt med at jeg ble såret, er at det tar tid. Men tiden hjelper, selv om det er aldri så klisje. Jeg ønsker deg lykke til, ts, og sender en klem!

Anonymkode: caa80...82c

Tusen takk.

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg kan tilføre så mye her som ikke allerede har blitt skrevet, men det er åpenbart at dette ikke er lett for deg og jeg føler virkelig med deg. 

Når det er sagt, så er det tydelig at den tingen som var så viktig for deg å få tilbake, var kun et påskudd for å se han. Du gjorde det veldig klart at det var kun den tingen du ville ha, og du dyttet han vekk da han leverte den. Om du fortsetter å ta kontakt, og går i mot det du tidligere har sagt, kommer han aldri til å ta deg seriøst. Dette tror jeg uansett er for sent.

Og for å dra inn egne erfaringer, så har jeg vært borti den typen menn før. De som introduserer deg til venner, familie og sier alt du vil høre, for å så plutselig bli iskaldt og så finne ut at de møter flere jenter. Så mitt råd er: hold deg unna!! Forhold som har så mye problemer, kommer aldri til å bli noe bra og varig. Det er ikke slik det skal være overhodet. Om en sitter å analyserer hver minste lille ting, så skal jeg love deg at det er et veldig dårlig tegn. 

Men nå tror jeg dessverre ikke at du kommer til å følge noen av rådene du får her, så for mange er det bortkastet tid å i det hele tatt skrive noe, meg selv inkludert. Det virker som du foretrekker de rådene som ber deg ta kontakt med han, og det er antagelig det du kommer til å gjøre. Men da håper jeg det er et bevist valg og kanskje du trives med denne usikkerheten? Eller tror du at dette en dag kommer til å bli et stabilt forhold?

Anonymkode: 2fbde...3c0

Takk for svaret ditt. Du sier noe der, men jeg ville ha den tingen og fikk den, og grunnen til at jeg dytten han var fordi jeg har fått vite at de har sett hvernadre i ett år, store deler av tida han så meg...mener du at jeg går imot det jeg tidligere har sagt?

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hun skulle være sjalu og kontrollerende, noe du ikke vet noe om, så er da det virkelig ikke din sak!! Han har valgt henne, og vil naturlig nok forsvare henne framfor deg! Jeg synes virkelig du bør la alt ligge nå, ts! Jeg synes du går for langt nå! Du må nok leve med å ikke ha fått svar på alle spørsmål, og sånn er livet. Jeg har også ett par ekser jeg ikke fikk svar på alt etter bruddene, men jeg ville da aldri kontaktet deres nye kjærester for å få svar på det! Da tar man seg sammen, retter seg opp, tenker f...them og går videre med livet!

Anonymkode: 89376...f6a

 

Endret av Mouah*1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hun skulle være sjalu og kontrollerende, noe du ikke vet noe om, så er da det virkelig ikke din sak!! Han har valgt henne, og vil naturlig nok forsvare henne framfor deg! Jeg synes virkelig du bør la alt ligge nå, ts! Jeg synes du går for langt nå! Du må nok leve med å ikke ha fått svar på alle spørsmål, og sånn er livet. Jeg har også ett par ekser jeg ikke fikk svar på alt etter bruddene, men jeg ville da aldri kontaktet deres nye kjærester for å få svar på det! Da tar man seg sammen, retter seg opp, tenker f...them og går videre med livet!

Anonymkode: 89376...f6a

Ikke min sak at hun sender meg kjipe mld, og lyver til han om at jeg har drevet med tlf terror?

Da blir det jo også min sak...

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden handler om mine ettertanker. Jeg ønsker å gå videre og vil jo gjøre det etterhvert, men det er en slags terapi i å skrive her av og til, stille spørsmål, prøve å forstå. Kanskje jeg skal søke annen hjelp og, men det er isåfall mitt problem, min sak. Til dere som ikke takler at jeg skriver her, er det bare å la være å være her. Det finnes utallige andre tråder dere kan ta del i...

ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg her (utenom det åpenbare som allerede er nevnt her), er at du antar bare at du vet alt om forholdet deres. Hvordan vet du at ham holdt på med henne samtidig med deg, bare fordi hun sier hun har sett han i ett år? Kanskje de de ikke ble ordentlig sammen før mye senere. Hvordan vet du at hun ikke vet om deg og hvor lenge han har drevet med deg, og hva dere har snakket sammen om? Kjærester snakker sammen. Hvis du sier en ting til den ene, så kan du regne med at den andre vil få vite det. Du omgås ikke disse menneskene! Du kan rett og slett ikke vite hva slags forhold de har og hva den ene vet og ikke vet. Hvorfor har du så inderlig behov for å informere dem om hva du føler? Den fæle sannheten er dessverre at de ikke bryr seg. 

Og du bare antar at hun har løyet til han om at du har drevet telefonterror. Jeg skjønner at du føler at du ikke har sendt så mange meldinger, men det virker som at de synes det. Når noen fortsetter å ta kontakt med deg, selv etter at man har bedt de slutte mange ganger, så er det faktisk en form for telefonterror! Du risiker å bli anmeldt hvis du forsetter som dette. 

Jeg blir trist av å lese om situasjonen din, ts. Du minner meg om en venninne jeg hadde for flere år siden. Hun var en utrolig søt jente, men hun kunne bli helt besatt av ting. Hun slet også med andre ting, og en gang så skjedde det en sak hvor hun gjorde så mye sært at jeg og vennene mine rett og slett ikke ønsket å være venner med henne mer. Skal ikke gå i detaljer, men det var mye som ikke var greit. Etter dette så ble hun helt besatt. Hun sendte masse meldinger, i flere måneder, sendte rare ting i posten osv. Hun skulle hele tiden forklare sin del av historien og oftest av tiden så bare gjentok hun seg selv. Hun bar ikke interessert i å høre på noe av det hun fikk til svar, og konstruerte sine egne versjoner av ting som ikke stemte med virkeligheten. Det er leit for hvis hun bare hadde klart å gi slipp og ta kontakt som en voksen og beklaget for oppførselen sin, istedenfor å sendte melding på melding om hvordan alt var vår skyld, så hadde vi kanskje ikke trengt å kutte henne ut. Sist jeg vet så sitter hun nå helt alene med ingen venner. 

Vet ikke om du kommer til å ta dette til deg, ts, men skal prøve uansett: Ikke ta mer kontakt med dem! Det har ingen hensikt. Du kommer ikke til å overbevise de om noe. 

Følg heller de rådene du har fått her om å kontakte legen din og se om du kan få ordnet time hos psykolog. Jeg tror du behøver en person å prate med og bearbeide. Selv om folk begynner å bli lei nå så ønsker de fleste av oss bare at du skal ha det bra. 

 

Anonymkode: 1bc15...bc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du egentlig? Du skriver at kanskje han tenker på deg hvis du er stille. Vil du at han skal dumpe henne for deg? Du har jo gjentatte ganger sagt du hater han og at du er glad det ikke ble noe mer mellom dere. Likevel vil du at han skal elske deg, tenke på deg osv. Hvis du ikke vil ha han, kan han ikke da få lov til å være lykkelig med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har lest alt jeg har skrevet, lå det lenge en mistanke fra min side, men dette avfeide han hver gang, kalte meg paranoid o.l. Han skrev meg kjærlighetserklæringer, som at han ventet på meg og hadde gjort det i 3-4 år. Men så skjedde det episoder, som jeg stusset ved, og som nå kommer bedre frem. F.eks da han inviterte meg med ut på kvelden valentines, jeg hørte plutselig ikke ifra han, lurte på hvor han var, så jeg ringte han, klokka var i 20 tida. Da var det opptatt, leeenge. Jeg følte med en gang at noe var galt, jeg har sterke instinkter. Da vi omsider snakket med hverandre ( han snakket vel minst en time...), sa han at det var en kompis, men jeg trodde ikke på han, jeg sa at han garantert snakket med ei dame. Da ble han så sint at han kansellerte hele avtalen, skrev mange kjipe mld osv. Det ble en veldig vond kveld for å si det sånn, jeg som hadde gledet meg til og møtes...

Så tok han senere kontakt igjen, men det skjer det sånne drypp kontinuerlig. Han inviterte meg med på fest til kollegaer og venner i juni som sin ledsager, introduserer meg som dama si, følte da at han ville bli mer seriøs med meg,  jeg overnatter hos han ( flere ganger i juni ), men så skjer det noe St Hans, han er helt borte og jeg får kjip magefølelse. Så skriver han det vanlige tidlig neste dag, at han hadde "mobilen på lydløs", men jeg visste jo at han hadde ugler i mosen. Følte det så sterkt, men hadde ingen bevis. Så var det helga etter da han inviterte meg med på noe, men ga f... i avtalen med meg, ble bare borte og kom med"lydløs mobil" forklaring, men denne gangen var det NOK for meg, tok ikke tlf da han ringte meg seint på kvelden flere ganger for å prøve å forklare seg. Toget var gått. Skrev neste dag at han garantert holdte på med noen andre og at jeg ønsket ingen mer kontakt. Sa og at jeg vil ha tilbake det som er mitt, men det responderte han jo ikke på...Måtte ta det opp igjen 3 mnd etterpå, mase, inntil hun dama plutselig skrev til meg at jeg måtte slutte å mld han! Hun hadde ingenting i å blande seg i den saken mellom meg og han, hadde kun spurt om det som var mitt, han burde sagt det, og sagt at han hadde fått seg dame. Jeg sliter fortsatt med den mld fra henne! 

Han har vært en feiging hele veien! Illojal! Han sa jo at det var slutt med hun dama si når jeg kom uanmeldt for å hente det som var mitt. Det var vel slutt ei uke, til hun sladret og sa at jeg mld henne, men jeg mld henne angående å få tilbake det som var mitt fordi han hadde jo blokkert meg! Men hun la det tydeligvis frem som om ta jeg var kjip til han...

Så jeg følte for å si deler av min versjon, da han har kjørt løgner hele veien. Da jeg spurte han hvor lenge han hadde sett henne, sa han ca ETT ÅR, som  om at han glemte at jeg satt der og fikk bekreftet alle løgnene han har servert meg, dvs han så meg mens han så henne! Hun sa det samme, ca ETT ÅR, møttes i oktober ifjor! Og han er ingen type som venter , for å si det sånn, selv om han måttte det med meg, han er nokså direkte. Han sa jo flere ganger at jeg er den eneste som har fått han til å vemte så lenge...Skal vedde på at han var fysisk med henne høsten han møtte henne ( ifjor ), og at det fortsatte, mens han skrev meg håndskrevet brev og sms...

Angående hun jenta du nevner, kjenner jeg meg overhode ikke igjen, da dette er ingenting jeg har oppkonstruert i hodet mitt...

Dette er et svik, og det gjør vondt! 

 

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du egentlig? Du skriver at kanskje han tenker på deg hvis du er stille. Vil du at han skal dumpe henne for deg? Du har jo gjentatte ganger sagt du hater han og at du er glad det ikke ble noe mer mellom dere. Likevel vil du at han skal elske deg, tenke på deg osv. Hvis du ikke vil ha han, kan han ikke da få lov til å være lykkelig med henne?

Jeg vil at han skal tenke over hvordan han har vært mot meg, angre og kjenne litt på den smerten jeg føler nå, men det er vel heller usannsynlig da de ser ut til å "ha funnet hverandre". Jeg sliter med at han gikk bak ryggen min i så lang tid ( jeg hadde jo dårlig magefølelse ) og at han flere ganger kom unna med det. Jeg sliter med at han bare går videre, inn i nye nytt, uten å ofre meg en tanke, det vi hadde. Ikke nok med at han gikk bak ryggen min i lang tid, fremstiller hun meg som den kjipe nå, lyver og sier at jeg har sendt henne masse sms, tlf terror...og han går rett på og forsvarer henne..

Så en del av meg ønsker å si ifra, at jeg sendte henne EN sms, og at hun har overdrevet noe voldsomt, det var HUN som bombarderte meg med mld igår...kjipe mld. Hun svarte jo på sms'n jeg sendte fredag og jeg trodde alt var ok, inntil igår kveld da det haglet inn fra henne....Hvorfor hadde hun behov for å sende de mld?

Det er derfor jeg tenker at hun kanskje nå først skjlnner at han så meg en periode han så henne ( hvis hun ikke visste det ), og at hun reagerer på det...

Hvis de har et stabilt og bra forhold, burde jo det vært unødvendig å mld meg igår...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil at han skal tenke over hvordan han har vært mot meg, angre og kjenne litt på den smerten jeg føler nå, men det er vel heller usannsynlig da de ser ut til å "ha funnet hverandre". 

Det kommer aldri til å skje. Du ydmyker deg selv på det aller verste. Du selv gjør det. Ingen andre. Du har redusert deg selv så mye at du knapt nok har igjen noe. Redd stumpene, menneske. De forakter deg. Ingenting kan endre det.

Anonymkode: 13b92...602

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anonymkode: 98caf...76f

følte ikke helt at du leste hele innlegget mitt nå, siden du bare valgte å ramse opp hele historien en gang til, selv om vi alle har hørt den så mange ganger må at vi snart kan den utenatt. 

Jeg skjønner at du føler deg sveket, og at du føler for å forklare din side, men har du ikke fått gjort det nå da? Du har sendt melding og forklart hva du føler, du har fått svar, og du har fått beskjed om å la de være i fred. Mer enn det kan du ikke gjøre. Du kommer aldri til å endre meningen deres. Han kommer ikke til å ta deg tilbake. Det er slutt. 

Jeg mente ikke at du hadde funnet på dette når jeg nevnte den gamle venninnen min. Poenget var at denne jenta sendte meg masse meldinger slik som du har gjort, for å "forklare sin historie". Hun fortale historien sin gang på gang, og det endret ingenting. uansett hvor ofte jeg forklarte dette, så gav hun seg ikke. Selv ikke når vi bad henne la oss i fred. 

Jeg prøver en gang til: la de være i fred! Det er ikke mer du kan gjøre. Fortsett gjerne å skriv her om hva du føler, hvis du mener at det hjelper. Men slutt å skrive til disse to. Du oppnår ingenting for deg selv eller for dem. han kommer ikke til å ville ha deg tilbake uansett hva du skriver. Det eneste du vil kunne oppnå er å ødelegge deres forhold. 

 

Anonymkode: 1bc15...bc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...