Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

1 time siden, Chandra skrev:

Oi, sov til nå jeg! Ammet i ett tiden, halv seks tiden og så ni tiden. Nå er klokka 12. :rolleyes:

Lille J har arvet mammas sovehjerte. :rodmer: 

Håper hun våkner snart for nå er jura sprengte. :P

 

Så deilig. Blir ikke mindre babysyk av å lese her.. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, charmisss skrev:

 

Så deilig. Blir ikke mindre babysyk av å lese her.. :gravid:

Du kan bare glede deg altså! Når er terminen din igjen? Det er selvfølgelig en berg og dalbane, men aller mest fantastisk. :hjerte:

Den 12.8.2016 at 22.05, Strikkesokken skrev:

Så deilig at mammaen din er der og lager mat til deg! Kjenner jeg blir litt misunnelig. Selv om min mamma bor rett i nærheten og sikkert vil gjøre noe sånt her og. Koselig:hjerte:

Herlig at stingene begynner å falle ut! Jeg sydde et par pyntesting da jeg fikk L, men et av dem revnet opp igjen så den ene indre kjønnsleppen er kløyvd..skikkelig dritt! Dro til lege for å sjekke om det var noe jeg kunne få fikset på, men hun mente det kun var kosmetisk så det var ikke nødvendig. Går helt greit nå liksom, men håper ikke det samme skjer denne gangen. Foretrekker et helt underliv:fnise:

Må innrømme at det var veldig luksus. Fikk også masse rester. Både mine foreldre og mannens foreldre har kommet med mat og kaker og boller osv. Det er første barnebarn så de er ganske ivrige. :P Svigermor ville passe ungen allerede i går, men der takket jeg nei. Klarer jo ikke å være uten lille J enda. 

Det hørtes veldig ubehagelig ut med den syingen og at de revnet! Da hadde jeg fått rimelig panikk! Kanskje de kan fikse det hvis de først må sy der etter fødselen? 

Den 12.8.2016 at 18.42, Beccy87 skrev:

Jeg drakk myye kaffe etter fødselen.. Viste ikke at det ikke var greit... Wooops.. :sjenert:

Det er sikkert ikke krise vil jeg tro. Det står i det ammeheftet som staten har laget så det er jo helt sikkert greit å følge det selvfølgelig. Men tviler på at det har gjort noe skade å drikke mer kaffe. Det er jo mange som også mener at man må opp i så mye som 5 kopper for å gjør skade så. :) Men jeg mins jeg leste at barna kan bli våkne av koffeinen mor drikker, så det er jo greit å ha i bakhodet.

Likte de klutene du linket til veldig godt. De virket perfekte! Kanskje vi skal driste oss en tur på ikea snart siden vi uansett skal ha et skap til barnerommet.

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig da! Lurt å være først ute med å gi dem barnebarn ;) Litt tidlig å passe allerede, kanskje ja:fnise: men skjønner at de er ivrige!

Ja, jeg merket faktisk ikke så mye til det da det revnet opp igjen:klo: men har et håp om at de kan fikse det denne gangen ;) regner med jeg må sy litt nå og..*grøss*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chandra skrev:

Du kan bare glede deg altså! Når er terminen din igjen? Det er selvfølgelig en berg og dalbane, men aller mest fantastisk. 

 

Har termin i april, så har ikke helt skjønt at det er noen her inne enda :ph34r:

Men utrolig artig å lese om andre som nettopp har fått barn, kjenner det kribler litt. :hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi skikkelig på farten. Først middag hos svigers og så var vi på første harrytur til Sverige. Det gikk veldig bra. Hos svigers sov hun bare og vi ammet rett før vi kjørte til Sverige. Her fikk jeg låne et soverom så det var veldig greit. I Sverige sov hun hele tiden. Før vi reiste vasket mannen badet og støvsuge oppe mens jeg ammet. Flink mann! :hjerte:

Vi fikk tittet godt i babyhyllene i matbutikken og for et utvalg!! Kommer nok til å kjøpe alt vi trenger av mat osv her. De hadde en hel vegg med bare skjeer og mateting. Kjøpte et sett med neglfil, neglsaks og neglklipper til 30,- Da kan vi teste ut alle alternativene og se hva som fungerer. Ble også med en pumpeflaske med babyolje hjem og en økologisk krystalldeodorant til mor. Det er så gøy at de har så bra med økologiske alternativer til alt Jeg kjøpte meg også et lite tapas sett med serranoskinke, ost og oliven så fikk kost meg skikkelig da vi kom hjem. :) 

I dag har vi slappet av hjemme. Mannen tok med hunden på en totimerstur i skogen og jeg har fått unna litt klesvask, ryddet litt, vannet planter, jobbet litt med babyboka, ammet, skiftet bleier og bare kost meg. Begynner å få litt rutine på ting nå. Natten i natt ble litt dårligere men vi fikk allikevel sovet bra. Slet litt med at hun var for trøtt til å amme ordentlig og bare lå og småsutret etter pupp for så å sovne igjen etter å ha ammet bittelitt. Jeg fikk skikkelig melkespreng og lakk masse på både meg selv, senga og ungen. Herlig. :tongue: Endte med å måtte melke ut litt i vasken på badet på formiddagen i dag. Har heldigvis ammet bra på dagen i dag så det gikk seg til igjen. Vi har også arvet enda mere klær og i stad ble jeg ferdig med å sortere og legge det på plass.

Nå er jeg egentlig litt trøtt så jeg vurderer en liten middagslur etter neste amming. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har dratt på trening og jeg er ensom. Etter at lille J ble født syntes jeg det er så trist når mannen drar fra oss. Ikke fordi jeg føler meg utrygg av å være alene med henne men jeg blir liksom litt "deppa" i mangel på bedre ord. Føler meg liksom så alene selv om det bare er for noen timer. Det kan jo godt være det at jeg ikke kan dra noe sted men må være hjemme. Kjenner jeg gruer meg litt til mannen skal på jobb igjen fra tirsdag, men det går seg nok til det også. Heldigvis skal vi ha masse besøk til uka! Også har man jo KG. :tongue: 

Snek meg en tur ut i hagen nettopp og ser at jeg har litt jobb å gjøre der. Det er meldt knallvær til uka så håper jeg kan slenge på en babycall og fikse litt mens J sover. Må høste solbær, amerikanske blåbær og salat. Ikke minst trengs det en runde med luking og kantklipper. Kantklipping kan sikkert mannen gjøre. 

Jeg lurer også på om den ene katten vår er borte. Tror ikke vi har sett han på 4 uker? Han pleier å være lenge borte på sommeren men ikke så lenge! Denne katten fulgte med huset da vi kjøpte det og er ikke så veldig kosete eller sosial så for å være ærlig er det ikke krise om han er vekk. Håper jo selvfølgelig ikke at han er død, men det kan jo hende han har flyttet inn et annet sted. De forrige eierne kunne ikke ha han fordi de skulle flytte til leilighet og vi kunne jo ikke la de avlive han. På en måte holder det mer enn nok med en katt, en hund og en baby i det lille huset vårt. Huff, men det kan jo hende han dukker opp igjen da. :) 

I morgen får jeg besøk av mine to kontorkollegaer og før det skal jeg til legen med urinsmertene mine. Håper vi får gått en tur på dagen for jeg trenger å komme meg ut litt. :) 

Nå har jeg en sovende J på den ene siden av meg og en snorkende hund på den andre siden. Lille J holder på å våkne heldigvis. Da blir det amming og film!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter hos legen og venter nå. Føler egentlig at jeg ikke trenger timen da. Men men. Litt rare smerter må man vel bare forvente. 

I natt sov vi 3timer-amme-3 timer-amme-2timer-amme

Veldig greit og da får jeg 8 timer søvn men kommer ikke opp før rundt 11 med det regimet. Men det er jo greit for da trenger jeg ikke å sove på dagen. :D 

I dag fikk jeg gått en time i skogen med hunden i bra tempo. Kroppen kjennes fin ut. Runden som tok 1 time og 20 minutter som høygravid tok 55 minutter i dag. Med treningsspillelista på full guffe føltes det fantastisk ut!  :hoppe: Jeg er ikke lagd for å bare være inne altså! Det er så herlig å se at man kan kose seg masse med baby men også komme seg ut. Håper det fortsetter. :) Føler at det gir meg mer energi til å ta meg av lille J også og humøret blir mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos legen? 

Så deilig å komme seg ut og at kroppen er blitt så bra allerede. Kjempe gøy å se hvor fort den henter seg inn igjen. 
Har du J i vogn eller i sele/sjal når dere er ute i skogen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Hvordan gikk det hos legen? 

Så deilig å komme seg ut og at kroppen er blitt så bra allerede. Kjempe gøy å se hvor fort den henter seg inn igjen. 
Har du J i vogn eller i sele/sjal når dere er ute i skogen? :) 

Fikk en 3 dagers antibiotikakur så satser på at det tar knekken på smertene. :) Nå gjør det mindre og mindre vondt for hver dag da så det hadde muligens gått over av seg selv. Jeg liker egentlig ikke å ta antibiotika om det ikke er helt nødvendig, men en liten kur skader sikkert ikke og legen mente jo at det var best.

Man blir egentlig ganske imponert av kroppen sin evne til å lege seg! Godt er heldigvis det da! :)

I går var J med pappaen mens jeg gikk med hunden, men vanligvis har vi henne i vogn og går på grusveier sammen med hunden. Men har kjøpt en ergobaby bæresele som jeg skal bruke etterhvert. Planen er da å kunne gå på skogsstier med hund og baby, men jeg syntes hun virker for liten til den enda selv med spedbarnsinnlegg. Blir sikkert bedre når hun veier 3,5-4 kg håper jeg. :)

-------

I dag var det mannens første dag på jobb igjen og jeg gruet meg egentlig til det. Foreløpig har det gått helt fint for vi bruker jo så langt tid på å komme i gang på dagen. Vi kommer oss ikke i seng før midnatt siden hun ammes så mye mellom ti og midnatt og hun er alltid sulten litt før 11 på morgenen og da tar vi den ammingen i senga. Det fører til at vi bruker litt tid på å komme oss opp om morgenen og dagen mens mannen er på jobb flyr jo bare. :tongue:

Det var kjempekoselig med besøk i går og J fikk et nydelig armebånd med hjerte. Det er det første smykket hun har fått. Hunden oppførte seg derimot ikke så bra. Litt som en guttunge i trassalderen som gjør alt for å få oppmerksomhet. Ble nesten litt flau. Ikke bare bare å være storebror alltid!

I dag har vi ingen store planer. Vi skal grille og ut på en trilletur med hunden. Men nå er vist lille sulten igjen så vi får gå å amme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg shoppet! Brystpumpe og vaskemiddel til lammeskinn. Babyting er så gøy å shoppe! :)

Har enda ikke fått bestilt meg hudpleien jeg skulle før fødselen så kanskje jeg får gjort det også snart. Må faktisk feire at jeg nettopp klarte å "skrape sammen" nok penger til å løse inn resten av billånet ved neste forfall. I tillegg venter jeg på skatteoppgjøret. Jeg vet jeg får igjen men aner ikke hvor mye. Håper at det blir nok til at vi kan kjøpe inn til barnerommet og samtidig spare litt.

Kjøpte Medela Swing Maxi siden den har vunnet best i test og det virker som om folk er veldig fornøyd med den. Valgte modellen der man kan pumpe begge bryst samtidig. 

http://www.babybanden.no/products/medela-swing-maxi

Jeg vil vente til hun er 4 uker for å være på den sikre siden med tanke på ammingen, men da vil jeg begynne å pumpe meg litt nå og da slik at jeg kanskje kan få en sovenatt eller dra avgårde uten å tenke på å forte meg tilbake for å amme. Håper det fungerer. :) Utenom det skal jeg selvfølgelig amme vanlig. 

Hittil i dag har jeg bare sittet i sofaen og latet meg. Lille J sover godt i vuggen ved siden av meg. Nå skal jeg komme meg opp og få unna en liten økt klesvask, kjøkkenrydding og shining. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag feiret Lille J 2-ukersdagen sin med å sprutbæsje på mammaen sin og utover baderomsgulvet. :tongue: Herlig! Ikke hadde hun noen forståelse for at jeg måtte legge henne ned på saueskinnet på gulvet for å få ryddet opp i kaoset heller. ;)

Jeg var så utrolig trøtt i går så i dag bestemte jeg meg for at vi skulle sove ut og vi sov vel til 11 for så å ligge i senga og amme. Allikevel klarte jeg ikke å spise frokost før nærmere ett. Ting tar tid med amming og bleieskift. Jeg må få til å stå opp tidligere altså, hele dagen flyr jo. Det var lettere når mannen var hjemme og han tok morgenstellet og jeg bare kunne stå opp etter amming. Det var luksus! ;)

I dag skulle vi egentlig få besøk av en venninne men det ble avlyst pga syk unge. Da har vi null planer men satser på at det blir en trilletur i kveld. I går ble det en tur på en time og det var deilig. Jeg trenger virkelig frisk luft altså! 

I morgen kommer naboen på besøk og så kommer mamma innom en tur for å passe på litt slik at jeg kan gjøre litt hagearbeid. Det skal bli godt å få møkkete negler igjen. ;) Har savnet det! 

Men at det er mulig å være så trøtt??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt deppa nå! Prøvde buksene fra før graviditeten og ingen passet! Hoftene har rett og slett blitt for brede. :dry:

Jaja sikkert fin unnskyldning for å oppgradere garderoben da! 

I dag har det virkelig gått i amming hele tiden. Har fått skiftet på senga og brettet en maskin og fikset meg litt før vi skal på middag til svigers da. Det var det liksom. Glad jeg slipper å lage middag, 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brede hofter har skjedd her også. Det er ikke bare magen som hindrer meg i å gå med de vanlige buksene mine, jeg får de rett og slett ikke over lårene!

Skjønner godt at dagene flyr avgårde når du får i deg frokost klokka ett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Weebs skrev:

Brede hofter har skjedd her også. Det er ikke bare magen som hindrer meg i å gå med de vanlige buksene mine, jeg får de rett og slett ikke over lårene!

Skjønner godt at dagene flyr avgårde når du får i deg frokost klokka ett :fnise:

Det går sikkert ikke tilbake igjen heller. Men men, aldri feil å bli litt frodigere. :fnise:

Nei ikke rart at dagene flyr da! Må legge til at jeg har lekt melkeku x antall ganger og bleieskiftarbeider som blir bæsjet ned før frokost da. Ligger ikke akkurat på latsiden selv om det føles sånn ut. :P Heldigvis er amming koselig da og hun blir så fornøyd når hun ser puppen. 

I dag har hun spist og spist så har ikke fått gjort mye. Nå har vi derimot vært hos svigers og spist og gått en times tur og da sov hun hele tiden da. Nå er vi på vei hjem og planen er å sløve og spise. Har spist alt for lite i dag og det er dårlig i kombinasjon med mye amming. Var kjempesur da mannen kom fra jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fascinerende at kroppen bare forandrer seg sånn permanent! Har en venninne som fikk større skostørrelse, det gikk aldri tilbake heller. 

Høres ut som du har mye hjelp i mannen og i familien så du får henta deg inn igjen innimellom, og at dere likevel passer på at hunden får turene sine. Veldig bra og et eksempel til etterfølgelse :)

Har hørt mye om at det tar timevis å komme seg noe sted eller å få gjort det man hadde tenkt når man hadde det med baby, så man må visst beregne mye mer tid. 

Den bæsjeoppplevelsen hørtes særs lite hyggelig ut, må jeg si! :fnise: 

LItt søtt at hunden ble oppmerksomhetssyk da det kom besøk, da. Skjønner han godt, selv om det nok var slitsomt for dere. Litt sånn "Halloooooo jeg er jo her, jeg er kul, se jeg kan gjøre triks, det kan ikke den babyen! See daa" Akkurat som en menneskestorebror/søster ville gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mye å lese seg opp på! Jeg har hatt en rar følelse når har tisset, helt siden de tok ut kateteret etter keisersnittet. Ikke vondt, men en litt ubehagelig følelse.. Kanskje det har noe med kateteret å gjøre, tanken har ikke slått meg en gang før jeg leste du lurte på det. 

Du er sprek og heldig som får vært mye ute å beveget deg! Håper jeg og snart får til det. Vi trillet en ørliten tur i går kveld. Mannen trillet og jeg gikk rolig ved siden av, noen ganger havnet jeg bak 😂 Satser stort på fødsel neste gang.. 

Føelseslivet er en berg og dalbane her og. Er så godt å lese om at det er helt vanlig 😊

Kos deg masse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Rainbow skrev:

Så fascinerende at kroppen bare forandrer seg sånn permanent! Har en venninne som fikk større skostørrelse, det gikk aldri tilbake heller. 

Høres ut som du har mye hjelp i mannen og i familien så du får henta deg inn igjen innimellom, og at dere likevel passer på at hunden får turene sine. Veldig bra og et eksempel til etterfølgelse :)

Har hørt mye om at det tar timevis å komme seg noe sted eller å få gjort det man hadde tenkt når man hadde det med baby, så man må visst beregne mye mer tid. 

Den bæsjeoppplevelsen hørtes særs lite hyggelig ut, må jeg si! :fnise: 

LItt søtt at hunden ble oppmerksomhetssyk da det kom besøk, da. Skjønner han godt, selv om det nok var slitsomt for dere. Litt sånn "Halloooooo jeg er jo her, jeg er kul, se jeg kan gjøre triks, det kan ikke den babyen! See daa" Akkurat som en menneskestorebror/søster ville gjort. 

Ja må si vi har veldig god hjelp i familien og det setter jeg sp stor pris på! :) 

Hunden må jo få sitt og det går heldigvis bra foreløpig. Tror ikke det blir noe problem. Det handler vel vare om prioriteringer. Han elsker jo å få besøk og i dag har han vel hatt en drømmedag med maks oppmerksomhet. :) Det er sp typisk han å skulle vise frem leker og tyggebein og slikt til de som er på besøk. :P

7 timer siden, maja87 skrev:

Oi, her var det mye å lese seg opp på! Jeg har hatt en rar følelse når har tisset, helt siden de tok ut kateteret etter keisersnittet. Ikke vondt, men en litt ubehagelig følelse.. Kanskje det har noe med kateteret å gjøre, tanken har ikke slått meg en gang før jeg leste du lurte på det. 

Du er sprek og heldig som får vært mye ute å beveget deg! Håper jeg og snart får til det. Vi trillet en ørliten tur i går kveld. Mannen trillet og jeg gikk rolig ved siden av, noen ganger havnet jeg bak 😂 Satser stort på fødsel neste gang.. 

Føelseslivet er en berg og dalbane her og. Er så godt å lese om at det er helt vanlig 😊

Kos deg masse 😊

Godt å høre st flere har følt det samme! Da er det nok bare det her også. Det har heldigvis blitt mye bedre nå. :) 

Er veldig glad for at formen er så bra. Skjønner at det tar lengre tid etter keisersnitt men håper det blir litt og litt bedre for hver dag. :)Min første tur etter fødselen var også ganske jævlig. Jeg gikk litt for langt og det gjorde brått kjempevondt i stingene. 

Angående følelsene så merker jeg at det stabiliserer seg litt nå. Veldig opp og ned men ikke like mye som i starten heldigvis! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har vært så bra! Vi kom oss opp i god tid og var ferdig kledd og ammet til naboen kom klokken 11 på besøk. Kjempekoselig å bli mer kjent med naboen siden vi bare har en nabo. ;) Klokken 12 kom mamma for hun skulle passe prinsessa mens jeg gjorde hagearbeid. Hun gikk til og med en tur med hunden og han har blitt med meg i hagen hele dagen. Fått masse oppmerksomhet. 

Fikk gjort masse. Luket, klippet kanter, vannet og har spadd om hele komposten. Det var så deilig med litt fysisk arbeid igjen og nå begynner hagen å se ok ut igjen også. Kommer til å sove godt i natt for det var hard jobbing selvfølgelig med ammepauser. 😃 Det er så mye lettere nå som vi klarer å amme sittende. Mamma ropte meg inn hver gang hun var sulten.

Etterpå kom pappa og vi lagde middag sammen hele gjengen. Nå skal jeg og mannen straks ha filmkveld. Vi skal se Klovn filmen. Deilig med slik herlig enkel, tvilsom humor!  :tongue:

Liker slike gode dager, spesielt siden gårsdagen var litt lei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så forbaska aktiv, jeg er nesten glad jeg ikke har permisjon nå. Hadde garantert fått dårlig samvittighet hver dag! :fnise:

Høres ut som en fin fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Du er så forbaska aktiv, jeg er nesten glad jeg ikke har permisjon nå. Hadde garantert fått dårlig samvittighet hver dag! :fnise:

Høres ut som en fin fin dag! :)

Sier hun som jobber 84-timers uker!  :fnise: Det hadde jeg seriøst aldri klart eller rett og slett orket. Permisjon blir barnemat i forhold! :) Hagearbeid er jo å regne som hobby for meg og da blir man jo ikke så sliten heller. 

Nå har vi sett Klovn filmen og det må være noe av det morsomste jeg har sett på lenge! Det sier sikkert litt om humoren min men. Nå er det virkelig leggetid. Blir nok lat dag i morgen. :) Skal i bursdag på kvelden da. Det er jeg spent på. I kveld har jeg ammet nesten konstant så jeg håper det roer seg litt i morgen. Er ikke så komfortabel med å amme så offentlig enda! Merker også at jeg blir vanvittig sulten av så mye amming på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...