Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Du er absolutt ikke alene om å føle deg sånn. :troest:
Jeg kjenner meg igjen, hadde veldig mange sånne tanker (det første halve året egentlig) med Trollet. 
(I ettertid så ser jeg jo at jeg faktisk hadde en form for fødselsdepresjon, med tanke på at jeg faktisk ikke klarte å bli ordentlig glad i barnet mitt den første tiden heller.)
Og jeg tror en del av det kom av at jeg faktisk satt fast og fikk en unge som ikke ville flaske, så da var det ikke noe stort rom for meg til å kunne dra noen steder eller bare være Beccy.
Så om du får det til og kan komme deg avgårde alene om det så bare er noen timer her og der så anbefaler jeg det på det på det sterkeste. 
Den første tiden er tøff for de fleste uansett og det ER faktisk som alle sier, det BLIR enklere/bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Beccy87 skrev:

Du er absolutt ikke alene om å føle deg sånn. :troest:
Jeg kjenner meg igjen, hadde veldig mange sånne tanker (det første halve året egentlig) med Trollet. 
(I ettertid så ser jeg jo at jeg faktisk hadde en form for fødselsdepresjon, med tanke på at jeg faktisk ikke klarte å bli ordentlig glad i barnet mitt den første tiden heller.)
Og jeg tror en del av det kom av at jeg faktisk satt fast og fikk en unge som ikke ville flaske, så da var det ikke noe stort rom for meg til å kunne dra noen steder eller bare være Beccy.
Så om du får det til og kan komme deg avgårde alene om det så bare er noen timer her og der så anbefaler jeg det på det på det sterkeste. 
Den første tiden er tøff for de fleste uansett og det ER faktisk som alle sier, det BLIR enklere/bedre :klem:

Tusen takk for fine ord. :) Leit å høre om deres historie og at det ikke ble plukket opp av helsestasjonen slik at du kom raskere ut av det.

Jeg skal være veldig obs på dette, selv om jeg tror og håper at jeg slipper unna en fødselsdepresjon. Fikk kommet meg ut en time i går helt alene (med hunden da) og følte at bare det hjalp veldig. Skjønner godt at du følte deg fanget når du ikke fikk kommet deg noe sted. Håper det fungerer bedre med jenta som er på vei slik at du slipper å gå gjennom det samme. :)

Her er morsfølelsen/kjærligheten veldig sterk, så jeg håper at det er et godt tegn med tanke på depresjon. :)

------------

I natt har hun vært skikkelig sulten så vi har ammet mye. Det har fortsatt i hele dag så jeg lurer på om det er økedøgn på gang? Har hatt besøk av en venninne noe som var veldig koselig. Fikk et kjempesøtt klessett og hun sjekket tennene til hunden min for tannstein. Kjekt! Hun ble jo kjempepopulær siden hun også hadde med tyggebein til hunden. Pluss i boka der altså! :laugh: Er veldig glad jeg har blitt komfortabel med å amme når jeg har besøk for da blir det ikke stress med ammingen.

Hadde besøk av en annen venninne i går og der fikk vi en kjempeartig gave. En kjempefin kopp med forbokstaven på. 

Fikk med rosa topp og bokstaven J. http://lilleprinsen.no/melamin-med-ARNE-JACOBSEN-typografi-KOPP

Det syntes jeg var et godt gavetips jeg skal huske til senere. Det er jo fint å få ting som kan brukes frem i tid også. :)

Nå drikker jeg kaffe og spiser bolle. Man trenger litt ekstra kos når man er melkeku døgnet rundt. Har i en fart fått brettet litt tøy og shinet kjøkkenet. Nå har jeg planer om å ikke gjøre noe før mannen kommer fra jobb. Vurderer å kjøre avgårde å hente hudpleien jeg har bestilt og kjøpe flere gulpekluter, men jeg kommer vel aldri så langt i dag heller. Føler at jeg skriver at jeg skal gjøre det hver dag. :tongue: Fikk akkurat snap av mamma med bilde av en kjempesøt pysj hun hadde kjøpt da. Bortskjemte unge! :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for nattens første amming. Rakk å sove 3 timer først og det er ok. Forrige natt ble det bare maks 2 timer sammenhengende søvn og det er for lite rett og slett. Krysser fingrene for at vi kan sove lenge etterpå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov til halv tolv i dag så nå er jeg uthvilt! Masse amming og så mye som 5 bæsjebleier før vi stod opp da!   Håper på mindre etterhvert så njwg kan sove mer på natten og ikke sove så lenge for å ikke være død. 

Tok henne med til mamma og her har jeg fått mat, kaffe og nå skal jeg låne dusjen. Luksus. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chandra skrev:

Vi sov til halv tolv i dag så nå er jeg uthvilt! Masse amming og så mye som 5 bæsjebleier før vi stod opp da!   Håper på mindre etterhvert så njwg kan sove mer på natten og ikke sove så lenge for å ikke være død. 

Tok henne med til mamma og her har jeg fått mat, kaffe og nå skal jeg låne dusjen. Luksus. :fnise:

Høres ut som en deilig formiddag ☺ Må nesten sove så lenge når det blir så avbrutt 😉 

Jeg har kommet meg på tur i dag. Trillet rolig i 30 min, deilig med frisk luft! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du har fått sovet litt, det gjør så mye godt! 

Har dere mye familie i nærheten? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, maja87 skrev:

Høres ut som en deilig formiddag ☺ Må nesten sove så lenge når det blir så avbrutt 😉 

Jeg har kommet meg på tur i dag. Trillet rolig i 30 min, deilig med frisk luft! 

Hurra for tur! Det hjelper godt på humøret også. :) 

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Så deilig at du har fått sovet litt, det gjør så mye godt! 

Har dere mye familie i nærheten? :)  

Søvn er virkelig det beste som finnes! Burde satt mer pris på det før jeg fikk barn. :tongue: Hele familien bor i en radius på rundt 20 minutter unna så det er kjekt. 

2 timer siden, Sjela skrev:

Så deilig med søvn! :) Og den koppen var veldig fin og et veldig bra gavetips ;)

Veldig godt selv om det er litt kjedelig p måtte stå opp så sent for å bli uthvilt. Men det går seg vel til. 

I dag var jeg en kort tur på shopping og gikk en time med hunden i skogen mens mannen gav lille J morsmelk på flaske. Elsker brystpumpa og kommer nok til å ty til den nå og da: :) Er så glad for at det fungerte! 

Har også fått duppet av litt på sofaen i kveld. Første gang etter fødselen jeg har klart å sovne på sofaen/dagen. Fin dag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! I natt har vi ammet før midnatt en gang, klokken 03:00, 05:55 og 09:20. Da går det an å bli uthvilt. Det er jo ganske likt som det pleier men i natt har det gått så glatt og både jeg og mini har sovnet kjapt etter amming og det har bare vært 3 bæsjebleier hvorav den ene var litt over 9 og den tok mannen. :)

Nå spiser jeg sen frokost igjen selv om jeg kom meg opp i 11-tiden. Jeg og mini sov sammen fra ammingen klokken 09 og frem til 11. Det er så koselig. :) 

Mannen skal på fisketur i dag så vi er litt alene, men det er jo greit. Håper hun kan sove litt slik at jeg får ordnet litt med blomster og slikt i dag før søster kommer i kveld. Kosedag. Satser på at jeg får overtalt søster til å gå tur med hund og barnevogn før vi spiser etterpå. :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chandra skrev:

Woho! I natt har vi ammet før midnatt en gang, klokken 03:00, 05:55 og 09:20. Da går det an å bli uthvilt. Det er jo ganske likt som det pleier men i natt har det gått så glatt og både jeg og mini har sovnet kjapt etter amming og det har bare vært 3 bæsjebleier hvorav den ene var litt over 9 og den tok mannen. :)

Nå spiser jeg sen frokost igjen selv om jeg kom meg opp i 11-tiden. Jeg og mini sov sammen fra ammingen klokken 09 og frem til 11. Det er så koselig. :) 

Mannen skal på fisketur i dag så vi er litt alene, men det er jo greit. Håper hun kan sove litt slik at jeg får ordnet litt med blomster og slikt i dag før søster kommer i kveld. Kosedag. Satser på at jeg får overtalt søster til å gå tur med hund og barnevogn før vi spiser etterpå. :tongue: 

 

Så deilig! Virker som ting går fint for dere :) Høres kjempekos ut å duppe sammen :rodmer:
Noen som kan oppskriften på at de sover så mye fremover i livet også? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, charmisss skrev:

 

Så deilig! Virker som ting går fint for dere :) Høres kjempekos ut å duppe sammen :rodmer:
Noen som kan oppskriften på at de sover så mye fremover i livet også? :fnise:

Ja, nå har hormonene etter fødselen endelig roet seg! :hoppe:

Mini sover fremdeles så nå har jeg laget meg smoothie og skal titte serier. Har fått plantet blomster, vannet, brettet tøy, ryddet og ordnet litt her og der. Luksus. :) 

Må si jeg gleder meg til hun skal sove enda lengre på natten da. Men jeg kan vel ikke klage heller. :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh det er så godt det! :laugh: Kjøpte selv søtpotet i passende størrelse til dette formålet i dag. Muligens det blir det til middag med bacon, rømme og mais i morgen :lur:

Og så ryktes det at svigers stiller med eplekake på kaffebesøk i morgen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sjela skrev:

Ååh det er så godt det! :laugh: Kjøpte selv søtpotet i passende størrelse til dette formålet i dag. Muligens det blir det til middag med bacon, rømme og mais i morgen :lur:

Og så ryktes det at svigers stiller med eplekake på kaffebesøk i morgen :danse:

Nam! Akkurat det tilbehøret jeg hadde også. Med sitron, basilikum, salt og pepper i rømma. :) Nå kom jeg på at jeg egentlig ikke har middag i morgen. :P godt man har søndagsåpne butikker pm det ikke er noe i fryseren da. 

Eplekake høres sykt digg ut da! Nå blir jeg bare sulten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper han sovner snart: :( J sovnet akkurat på puppen så jeg snek henne opp i sprinkelsenga og hun sovnet. Nå snorker hun faktisk! Håper hun sover lenge! 😁 ;) Men nå er jo jeg våken da. Typisk. 

Har funnet med et joggebånd til hunden jeg kan ha rundt livet på eBay til hele 38,- da. Da gjenstår bare å fikse kne og vente til noen uker til før vi kan løpe litt sammen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig! Her ammet vi nok en gang og han sovnet på armen. Våknet selvsagt når jeg la han i senga :sur: Ligger på armen til mannen nå mens han synger julesanger av alle ting :hoho: men virker som det funker!

EBay :laugh: Jeg måtte ta en pause derfra en periode. Klikket litt vel mye hjem i postkassen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper julesanger funket! :fnise:

Mini våknet nå for mat. Jeg er så trøtt!! Angrer på at jeg la meg så sent, :P

Jeg er desverre kjedelig fornuftig. Siste kjøp var vel noen perlekleshemgere jeg bestilte i mai. 

I morgen/etterpå skal vi prøve å ta noen fine bilder av J. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...