Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Weebs skrev:

Den tacogratengen er vi også fan av her hjemme. Kjempegod! :) Jeg tenkte at det kom til å bli en tøff natt, babyer er kanskje ikke så unike at de kan sove et døgn liksom. Jeg vet godt hvordan det er å være døgnvill som skiftarbeider :P 

Når du skrev "oppfriskning av en vask" kom jeg plutselig på at jeg glemte å ta ut håndklær som jeg vasket i går! Fader, de trenger vel en oppfriskning de også :dry:

Fin fredagskveld! Det er jo begynt å bli mørkt på kveldene, da er tente lys et must :biggrin: Håper dere har fått sovet bedre i natt.

Jeg har jobbet noen nattevakter men det er ikke noe for meg. Ble kjempegretten av det! Eller nå har jeg forsåvidt jobb som nattevakt da, eller døgnvakt kan man vel kalle det. Men har jo verdens søteste arbeidsgiver akkurat nå så! :tongue:

Denne natten var god. Mannen skiftet litt bleier og jeg sov kjempegodt mellom hver amming. Vi sov lenge også. Kjenner jeg er superlat i dag. Er hjemme alene hele dagen så må komme meg ut på tur med hund og baby og så hadde jeg en plan om å bake foccacia etterpå. Vi får se, som regel går det greit når jeg først kommer i gang da. 

Har akkurat fått i meg en kjøleskapsgrøt jeg fikset i går kveld. Kjempegodt. Tror jeg må huske å lage det hver kveld fremover. Hadde en periode jeg spiste det hver dag. Havregryn, melk chiafrø, valnøtter, honning og diverse bær. Pleier også å ha på en hjemmeblandet frøblanding men det glemte jeg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jadda, kom i gang gitt. :) Har gått en time på grusvei i skogen med Lille J og hunden i nyydelig høstvær! Eneste skåret i gleden er hjortelusflua som har kommet for fullt.  :angry: Dere som ikke har den kan være glade! 

Badet ble vasket mens J lå i babygymmen (må bare vaske og støvsuge over gulvet) og nå sover J i vogna mens jeg skal lage focaccia. Skal ha den til kyllingsuppe i kveld som jeg har i fryseren (som mamma har laget :tongue:). Hadde gruet meg litt til å være alene hjemme i hele dag og kveld men dette er så langt veldig koselig. 

I dag er lille J akkurat 1 måned. Tiden går så fort! Nå er hun litt sterkere i nakken og er mer baby å ta i. Er mer våken og blid og får mye mer kontakt med henne. Det er så koselig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du får dagene til å gå altså, så imponert 👍 Hadde en plan om å bake litt en dag jeg og, men så langt kan jeg se langt etter tid til det 😉 Fikk meg en tur med hunden i sta da. Egentlig så har jeg ikke det så trangt med tid i og med at vi bruker flaske, men 😯 Ser stor forskjell på så små bebier altså, nesten fra dag til dag 😀 Gratulerer til lille J med en måned 👍 Vår "fyller" det på torsdag. 

Bruker dere babygym eller noe lignende enda? Vi har bestilt en bebigym, men litt usikker på når der begynner bli interessant? Hun kikker mye rundt seg da, spesielt på det med sterke farger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, maja87 skrev:

Skal si du får dagene til å gå altså, så imponert 👍 Hadde en plan om å bake litt en dag jeg og, men så langt kan jeg se langt etter tid til det 😉 Fikk meg en tur med hunden i sta da. Egentlig så har jeg ikke det så trangt med tid i og med at vi bruker flaske, men 😯 Ser stor forskjell på så små bebier altså, nesten fra dag til dag 😀 Gratulerer til lille J med en måned 👍 Vår "fyller" det på torsdag. 

Bruker dere babygym eller noe lignende enda? Vi har bestilt en bebigym, men litt usikker på når der begynner bli interessant? Hun kikker mye rundt seg da, spesielt på det med sterke farger 😊

Takk! :dagens-rose: Merker at ting begynner å gå seg til og at det er lettere å få gjort ting nå. 

Deilig med tur med hunden, det er viktigere enn baking! Jeg fikk bakt foccacia men tror ammetåka må ha gjort at jeg har surret med oppskriften for jeg fikk den ikke til å heve og det ble en heller flat foccacia. :tongue:

Kveldens planer ble litt endret og Lille J og jeg kjørte til kameraten til mannen der vi fikk servert indrefilet med fløtegratinerte poteter. Det eneste som manglet var et glass vin! :fnise: 

Det ble alt for sent i går. Jeg kjørte hjem før mannen og han hadde ikke nøkkel og jeg turte ikke å ikke låse så jeg lå våken til klokken 2 for å låse han inn. Rimelig trøtt i dag, men mini sov fra 07 til 11 så jeg fikk tatt igjen litt søvn da. 

Har kranglet litt med mannen nå, men sånn er det. Vi er ikke helt enige i prioriteringer så det blir litt krasj. Han trener på kvelden fire ganger i uka og jeg blir da sittende hjemme og planer vi gjør må planlegges rundt det. tidspunktet Jeg får vel bare svelge den kamelen, men det er litt surt til tider kjenner jeg. På den andre siden vil jeg jo at han skal trene og at det er viktig for han og ikke minst for helsa. Hm... vet liksom ikke helt hva jeg skal mene bare at jeg skulle ønske vi hadde mer tid sammen hjemme. Jeg tror nok det er vanskelig for mannfolka å sette seg inn i hvor mye tid vi bruker og hvor intenst det er å være den som er matstasjonen for babyen døgnet rundt, og når man er alene mye av tiden mens mannfolka er på jobb så har man behov for å ikke være alene på kvelden også? Det som kanskje utløste det denne gangen er at vi har avtalt at han er på trening mandag, tirsdag og torsdag og at det er greit. Men så slenger han ut i en bisetning at vi må være hjemme til da og da fordi han skal på trening i kveld også. Om jeg bare hadde vist hva han planlegger uten å hele tiden nevne det samme dag hadde det vært fint. Han fikk jo være hos kameraten i hele går fra formiddagen til natt (selv om jeg kom på besøk noen timer på kvelden). Egentlig syntes jeg at jeg er veldig veldig greit med han som gir han så mye fritid!

Jaja, dette ble vel bare surrete skrevet. :P Men godt å få ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, humøret ble betraktelig bedre etter litt kaffe og mat. ;) Dagens planer er middag hos svigers (igjen!). Føler vi spiser mye middag der altså. :fnise: Etter middag skal jeg gå en runde på 7 km med hunden der også blir jeg der mens mannen trener. God plan! Tror jeg må pumpe litt melk for å være på den sikre siden.

Nå må jeg komme meg i gang. Mannen skal klippe plenen og jeg trenger å gjøre en innsats med klesvasken og jeg er nødt til å vanne planter og rydde kjøkken. Har egentlig lyst til å bare sitte å kose med mini da. 

I morgen må jeg huske å bestille legetime for 6 ukerskontroll. Skal også bestille meg en time for behandling av kroppen slik at den får en gjennomgang før jeg begynner å trene. Nå er det faktisk bare en og en halv uke til jeg kan begynne å trene. Jeg kunne sikkert begynt før, men jeg vil gjerne "følge boka" så jeg ikke går på en smell. Dessuten har jeg en litt rar nedpressfølelse i underlivet når jeg går blant annet som jeg gjerne vil snakke med legen om. Jeg tror nok det bare en bekkenmuskulaturen som er på bærtur, men vil gjerne være sikker. Med sugekopp og hele pakka tror jeg nok at underlivet fikk kjørt seg litt ekstra under fødselen. Kniper i alle fall for harde livet om dagen. Blir ikke noe løping før det er på plass så kommer til å starte med spinning og svømming og kanskje litt lett styrke og yoga? Tror forresten at magemusklene mine har grodd sammen igjen. :) Som jeg gleder meg til å trene!

@Rainbow er jo en inspirasjon her siden hun faktisk klarer å trene knallbra hjemme med resultater. Det må nok jeg belage meg på i tillegg for å få trent nok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med tanke på at mannens liv "er mindre forandret" en våres 😕 De aner åpenbart ikke hvordan det er å sitte hjemme hele dagen mens de er på jobb, og jaggy etterlate oss alene igjen flere ettermiddager 😒

Jeg sitter her og er møkkasur fordi mannen måtte ta på seg en vakt i dag (10 timer) for å få fri en helg i oktober fordi datteren hans kommer på høstferie. Han ringte fra jobb en dag og spurte om det var greit, hvilke valg hadde jeg egentlig?! Neste helg begynner jakta og helgen etter det er det ny arbeidshelg. I tillegg må hunden hans daglig ha et par timer med jakttrening 😠

Gleder meg oss så mye til å trene igjen! Vært en time ut med vogna nå, i rolig tempo, så deilig 👍 Må nok være forsiktig med en del styrketrening, men gleder meg til spinning og etterhvert jogging igjen 😆

Ha en fin middag hos svigers 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, maja87 skrev:

Kjenner meg igjen med tanke på at mannens liv "er mindre forandret" en våres 😕 De aner åpenbart ikke hvordan det er å sitte hjemme hele dagen mens de er på jobb, og jaggy etterlate oss alene igjen flere ettermiddager 😒

Jeg sitter her og er møkkasur fordi mannen måtte ta på seg en vakt i dag (10 timer) for å få fri en helg i oktober fordi datteren hans kommer på høstferie. Han ringte fra jobb en dag og spurte om det var greit, hvilke valg hadde jeg egentlig?! Neste helg begynner jakta og helgen etter det er det ny arbeidshelg. I tillegg må hunden hans daglig ha et par timer med jakttrening 😠

Gleder meg oss så mye til å trene igjen! Vært en time ut med vogna nå, i rolig tempo, så deilig 👍 Må nok være forsiktig med en del styrketrening, men gleder meg til spinning og etterhvert jogging igjen 😆

Ha en fin middag hos svigers 😃

Så vi er flere i den klubben ja! Jeg tror ikke helt de skjønner at det er jobb å være hjemme også og at vi gjerne vil se de mer. Vet om veldig mange bekjente som klager på det samme, om det er noe trøst. :P 

Skjønner at du syntes det er kjipt, og det er jo ikke noe du kan si nei til heller på en måte. Men det hørtes slitsomt ut om han må trene med hunden to timer hver dag i tillegg, da går jo det veldig ut over deg og din hund. Hvordan er egentlig jaktsesongen? Er det ut på jakt hver helg da? 

Jeg er blid på mannen igjen nå altså, men godt å få ut litt frustrasjon. Dette var jo ikke noe problem før da begge hadde et liv, men jeg merker det så godt nå når jeg er mer hjemme. 

Jeg glemte at du spurte om babygymmen i forrige innlegg! VI har arvet en mumitroll babygym og jeg legger henne der noen ganger om jeg holder på med noe i 2. etasje og jeg syntes den er fin å bruke når vi trener på å ligge på magen. Hun titter kanskje litt, men ikke så mye enda. Så sånn sett hadde vi fint klart oss uten om vi ikke hadde hatt den fra før. :) Hun er egentlig mer interessert i å titte på lys fra lamper og slikt og på ansiktene våre. Vi har også en uro over stellebordet og den kan hun følge med litt på men det har hun først begynt med nå i det siste. Den spiller også musikk og det tror jeg hun liker.

---------------

Etter middagen i dag fikk jeg gått langtur med hunden i fantastisk høstvær. Gikk nesten 8,5 km i skogen og rundt et vann og det tok 1 time og 45 minutter. Jeg og hunden gikk alene mens mannen var på trening og svigermor passet Lille J. Hun fikk et flaskemåltid som jeg pumpet før jeg dro og det gikk veldig fint. :) Både jeg og hunden satt pris på en så lang tur så må prøve å få prioritert det en gang i uken fremover. Trilleturer blir liksom ikke helt det samme for han. 

Vi har fått tegningene for utbygging av huset nå og jeg tror det blir fint. Er litt vanskelig å se for seg hvordan det blir og det er så vanskelig å liksom skulle bestemme seg endelig før man sender søknad, men det løser seg vel. Det er vanskelig å forholde seg til noe som er så usikkert syntes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å være frustrert på både mann og andre i denne tiden. Det er jo bare de som sitter i samme situasjon (gjerne på KG :P) som forstår hvor kjedelig det kan føles å være låst hjemme med baby den første tiden. 
Det går seg til da, selv om det sikkert ikke er siste gang dere krangler! :P 

Det med nedpress kan kanskje være livmoren din som fortsatt er litt løs, jeg hadde det (tror legen kalte det fremfall) og det løser seg med knipeøvelser. ;)  
Blir godt å komme i gang med treningen igjen, høres ut som du savner det veldig! Utfordringen blir jo den samme som alt det andre; når skal man få tid til det? Jeg trente veldig mye hjemme, passet på å trene mens Trollet sov eller mens han lå i babygymmen og pludret. Kjørte halvtimes programmer og så lenge jeg var streng med meg selv så var det veldig effektivt. 
Eller har du kanskje mulighet til å trene på senter med mor-barn timer og sånt? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Beccy87 skrev:

Det er veldig vanlig å være frustrert på både mann og andre i denne tiden. Det er jo bare de som sitter i samme situasjon (gjerne på KG :P) som forstår hvor kjedelig det kan føles å være låst hjemme med baby den første tiden. 
Det går seg til da, selv om det sikkert ikke er siste gang dere krangler! :P 

Det med nedpress kan kanskje være livmoren din som fortsatt er litt løs, jeg hadde det (tror legen kalte det fremfall) og det løser seg med knipeøvelser. ;)  
Blir godt å komme i gang med treningen igjen, høres ut som du savner det veldig! Utfordringen blir jo den samme som alt det andre; når skal man få tid til det? Jeg trente veldig mye hjemme, passet på å trene mens Trollet sov eller mens han lå i babygymmen og pludret. Kjørte halvtimes programmer og så lenge jeg var streng med meg selv så var det veldig effektivt. 
Eller har du kanskje mulighet til å trene på senter med mor-barn timer og sånt? :)  

Godt å høre! Det er som du sier sikkert ikke siste gangen vi krangler. :P Heldigvis tåler vi det og vi blir fort venner igjen. Det vil si, jeg blir fort blid igjen. Jeg har en del temperament mens mannen ikke er så oppfarende. :fnise:

Fremfall er det det heter ja! Da tror jeg nok at jeg har det for det passer til beskrivelsen jeg leste på nettet. Sikkert ikke i noen stor grad men. Kniper for harde livet om dagen så håper det hjelper. Hater kniping så det får bare hjelpe! Ekkel følelse når man føler at noe presser på der nede. Hvor lang tid tok det før det forsvant på deg?

Jeg gleder meg veldig veldig til å trene igjen. For å si det sånn får mannen stille opp så jeg får dratt avgårde et par dager i uka.  :fnise: Hvis ikke skal jeg prøve en del hjemmetrening om jeg klarer å være disiplinert nok. Kan jo også jogge med hunden etterhvert når baby ikke er med. Hva slags videoer trente du til? Eller kjørte du programmer uten video?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke og nye muligheter!

Lille J sov fra amming 21:30 til ny amming 02:25! Det er ny rekord! Men hva med mammaen? Nei jeg fikk ikke sove før halv ett jeg... Det er fantastisk irriterende! Jeg sov heldigvis bra resten av natten av vi ammet klokken 04 og 06:50 og 11. Men det virker som om vi er inne på en slags rutine nå og det er bra. 

Drømte masse rart. Blant annet at jeg vant 9 millioner i lotto, at faren min fikk dårlig hjerte og at jeg tok meg jobb på et skip som skipsgutt som skrubbet gulvet. Dyrket også masse sølvløk som jeg skulle flette sammen? Jaja. :ph34r: 

Hva planene i dag vet jeg ikke helt. Vurderer å gå en trilletur med baby og hund før mannen kommer fra jobb. Har laget marinade og marinert noen sommerkoteletter vi skal ha til middag. Tenkte å ha søtpotet og en salat ved siden av. Ellers står forhudsrens av hunden på planen (ja det er like spesielt som det høres ut som :fnise::fnise::fnise: ) og den berømte klesvasken må tas så det ikke hoper seg opp. Har også lyst til å shine litt i 2. etasje, men det får vi se på for må jo kose masse med lille J også. Hun er jo hovedpersonen. :hjerte:

I morgen skal jeg besøke jobben og senere i uka har jeg planer med både søster og mamma uten at jeg helt hvilke dager det blir. 

Nå skal jeg bestille meg time til behandling og time til 6-ukerskontroll og bestille hotell. Selv om jeg har permisjon fra jobb slipper jeg vist ikke unna å bestille hotell for andre. :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye du rekker over :overrasket: men veldig fint for dere :) Sikkert godt å være i såpass form at du har energi til det! Her jobbes det mest med å eliminere sjokoladeplater og nettshopping :fnise:  Har du et hemmelig triks? 

Forhudsrens tror jeg ikke at jeg trenger å vite mer om altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den forhudsrensen savner jeg ikke med å ha hund :fnise: Men herregud, så nødvendig det er! Får virkelig igjen hvis du sløver med den delen :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhudsrens? Aldri hørt om..og jeg har hatt og vi har fortsatt en hannhund 😯 Han jeg avlivde for en måned siden var veldig omstendelig med rens av stellet sitt hver kveld 😂 Styra noe voldsomt i hundegården med det! Så så kleint ut.. Men, er det noe alle bør gjøre med hannhundene sine? Aldri hørt snakk om, og jeg vanker stort sett bare med hundefolk 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi rensa bare når vår fikk katarr og vi tilfeldigvis spurte om det hos veterinær. For lenge sida, han har hatt det siden også, men da ser det ut til at han har fiksa det selv. Dette syns jeg er mye mer normalt å prate om enn intime babyting! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ganske nødvendig hos oss i slutten. Lurer på om det kommer an på rasen også? Han vår var sjelden nedi der å fikset opp selv i alle fall :fnise: Luktet ikke akkurat blomster hvis vi lot det gå for lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Herregud så mye du rekker over :overrasket: men veldig fint for dere :) Sikkert godt å være i såpass form at du har energi til det! Her jobbes det mest med å eliminere sjokoladeplater og nettshopping :fnise:  Har du et hemmelig triks? 

Forhudsrens tror jeg ikke at jeg trenger å vite mer om altså :P 

Kan vel ikke akkurat klage på formen og er veldig glad for at vi får gjort litt hver dag. :)

Jeg bruker mye tid i sofaen  med lille J også da. Mitt "hemmelige" triks er så sove så lenge som mulig på morgenen/formiddagen før jeg står opp så jeg slipper å sove på dagen. I tillegg lager jeg meg en liten liste over ting jeg vil få gjort i løpet av dagen og jeg forter meg å gjøre det mens Lille J sover. Om jeg får gjort litt hver dag slipper ting å hope seg opp og da er det ikke så tiltak å begynne heller. Også hjelper det selvfølgelig at jeg har hunden som må ut på tur hver dag da, men det gir virkelig energi. 

Om du ikke vil vite mer om forhudsrens bør du stoppe å lese nå. ;)

5 timer siden, Weebs skrev:

Akkurat den forhudsrensen savner jeg ikke med å ha hund :fnise: Men herregud, så nødvendig det er! Får virkelig igjen hvis du sløver med den delen :ohmy:

 

1 time siden, maja87 skrev:

Forhudsrens? Aldri hørt om..og jeg har hatt og vi har fortsatt en hannhund 😯 Han jeg avlivde for en måned siden var veldig omstendelig med rens av stellet sitt hver kveld 😂 Styra noe voldsomt i hundegården med det! Så så kleint ut.. Men, er det noe alle bør gjøre med hannhundene sine? Aldri hørt snakk om, og jeg vanker stort sett bare med hundefolk 😕

 

29 minutter siden, Rainbow skrev:

Vi rensa bare når vår fikk katarr og vi tilfeldigvis spurte om det hos veterinær. For lenge sida, han har hatt det siden også, men da ser det ut til at han har fiksa det selv. Dette syns jeg er mye mer normalt å prate om enn intime babyting! :fnise: 

 

26 minutter siden, Weebs skrev:

Det ble ganske nødvendig hos oss i slutten. Lurer på om det kommer an på rasen også? Han vår var sjelden nedi der å fikset opp selv i alle fall :fnise: Luktet ikke akkurat blomster hvis vi lot det gå for lang tid. 

Hehe, da ble det en diskusjon om forhudsrens allikevel. Beklager alle sarte sjeler. ;) 

Nå har jeg lest litt om det og det er ikke nødvendig om man ikke blir plaget av det. I vårt tilfelle får han gul/grønn gugge på tissen som setter merker på møbler, der han legger seg ned osv... Så for vår del er det absolutt nødvendig! Det har egentlig vært sånn en stund uten at vi visste at vi kunne gjøre noe med det så dette her ble virkelig en redning for vår del da det er ganske ekkelt. Det virker ikke som om han blir plaget av det, men vi blir absolutt plaget av det. Spesielt siden han får lov til å være i sofaen, så jeg ble overlykkelig da det faktisk fantes en løsning på problemet! :)

------

I natt har J sovet litt dårlig, men heldigvis sover hun veldig godt på morgenen og ut over formiddagen og da lå vi tett inntill hverandre i senga og sov sammen. Det er så koselig. Vi samsover ikke om natten og da er det ekstra koselig å sove sammen på morgenen. Hun sover ekstra godt inntil meg men sover heldigvis også veldig bra i sprinkelsengen sin.

I dag hadde jeg egentlig tenkt til å dra innom jobb for å hilse på men utsetter det litt til. Mannen har hjemmekontor og skal ut å handle vom til hunden og støtter til frukttrærne våre etterpå. Jeg har egentlig ingen planer foreløpig så får tenke litt på den. Nå er jeg snart ferdig med å føre over alle mobilbildene til dropboxen så kanskje jeg får sortert og send inn en bildebestilling i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Chandra skrev:

Fremfall er det det heter ja! Da tror jeg nok at jeg har det for det passer til beskrivelsen jeg leste på nettet. Sikkert ikke i noen stor grad men. Kniper for harde livet om dagen så håper det hjelper. Hater kniping så det får bare hjelpe! Ekkel følelse når man føler at noe presser på der nede. Hvor lang tid tok det før det forsvant på deg?

Jeg gleder meg veldig veldig til å trene igjen. For å si det sånn får mannen stille opp så jeg får dratt avgårde et par dager i uka.  :fnise: Hvis ikke skal jeg prøve en del hjemmetrening om jeg klarer å være disiplinert nok. Kan jo også jogge med hunden etterhvert når baby ikke er med. Hva slags videoer trente du til? Eller kjørte du programmer uten video?

 

Husker ikke hvor lang tid det tok egentlig, knep som en gal en stund etter at jeg ble oppmerksom på det... Kanskje en til to uker? :klo:

Jeg startet med den appen som heter ''mamma mage'' eller noe i den duren som fokuserer på dødskjedelige mage og bekkens øvelser for å styrke den indre musklaturen riktig i starten. 
Så gikk jeg over til 4 uker med Jillian Michaels ''30 day shred'', fant aldri level 3 på youtube så kjørte to uker med 1 og to uker med 2. 
Så gikk jeg over på Kayla Itsines sin BBG - 12 ukers program med styrke øvelser à 30 min 3-4 ganger i uka man lett kan gjøre hjemme på stua og etterhvert kardio som kan gjøres ute eller på tredemølle. Det koster 400kr eller noe og er et helt program man laster ned uten videoer og jeg vil faktisk si at det er verdt pengene fordi øvelsene er så effektive og varierte at man rekker ikke kjede seg (for det er mitt absoulte største problem) siden øvelsene, intensiteten og vansklighetsgraden forandrer seg fra uke til uke.  
Det er en matplan der også, men jeg valgte å ikke følge den... 
Jeg kommer til å bruke BBG når jeg er ferdig med å være gravid denne gangen også. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du får gjort imponerende mye! Her går det bare i pupping og bleieskift... Kanskje jeg får vasket klær. :P

Jeg hadde aldri godtatt at mannen min hadde trent på kvelden flere ganger i uka denne perioden altså... :sjenert: denne perioden varer så kort tid, plutselig begynner de å legge seg kl 19 og man har all verdens tid til å trene, så frem til det forventer jeg faktisk at mannen prioriterer å være sammen med oss. Trene kan man gjøre på morgenen, eller senere i livet! Så syns mannen din skal gi deg masse kred og blomster for at du ikke er like kjip som meg altså, det er ingen selvfølge... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Beccy87 skrev:

Husker ikke hvor lang tid det tok egentlig, knep som en gal en stund etter at jeg ble oppmerksom på det... Kanskje en til to uker? :klo:

Jeg startet med den appen som heter ''mamma mage'' eller noe i den duren som fokuserer på dødskjedelige mage og bekkens øvelser for å styrke den indre musklaturen riktig i starten. 
Så gikk jeg over til 4 uker med Jillian Michaels ''30 day shred'', fant aldri level 3 på youtube så kjørte to uker med 1 og to uker med 2. 
Så gikk jeg over på Kayla Itsines sin BBG - 12 ukers program med styrke øvelser à 30 min 3-4 ganger i uka man lett kan gjøre hjemme på stua og etterhvert kardio som kan gjøres ute eller på tredemølle. Det koster 400kr eller noe og er et helt program man laster ned uten videoer og jeg vil faktisk si at det er verdt pengene fordi øvelsene er så effektive og varierte at man rekker ikke kjede seg (for det er mitt absoulte største problem) siden øvelsene, intensiteten og vansklighetsgraden forandrer seg fra uke til uke.  
Det er en matplan der også, men jeg valgte å ikke følge den... 
Jeg kommer til å bruke BBG når jeg er ferdig med å være gravid denne gangen også. :)  

Takk for tips! Da har jeg masse å velge i om et par uker. :) Den appen skal jeg garantert laste ned. :)

7 timer siden, Sisti skrev:

Enig i at du får gjort imponerende mye! Her går det bare i pupping og bleieskift... Kanskje jeg får vasket klær. :P

Jeg hadde aldri godtatt at mannen min hadde trent på kvelden flere ganger i uka denne perioden altså... :sjenert: denne perioden varer så kort tid, plutselig begynner de å legge seg kl 19 og man har all verdens tid til å trene, så frem til det forventer jeg faktisk at mannen prioriterer å være sammen med oss. Trene kan man gjøre på morgenen, eller senere i livet! Så syns mannen din skal gi deg masse kred og blomster for at du ikke er like kjip som meg altså, det er ingen selvfølge... :nigo:

Jeg har kanskje hatt flaks med baby? :) Lite vondt i mage og null ammeproblemer. Bare flaks med andre ord. Men da får man jo sikkert mer overskudd til andre ting også. Samtidig som jeg generelt er mye i aktivitet da. 

Men det var godt å høre at jeg da tydeligvis er ekstra grei mot mannen. Det skal jeg få han til å huske altså! :):fnise: Mannen driver med lagidrett og er avhengig av å møte opp på treninger for å være med da de spiller på toppnivå i den idretten. Derfor sitter det også langt inne å nekte han det. 

------------

I dag har det vært skikkelig høstvær med masse vind og overskyet. Vi har hatt en lat kosedag på sofaen. Gått en time i skogen med hunden og puslet litt hjemme men ellers bare slappet av. Har endelig fått overført bildene og bestilt bilder som skal fremkalles av lille J. Samtidig fikk jeg bestilt bilder fra bryllupet og bryllupsreisen for 2 år siden. På tide, og det var så koselig å gå gjennom de bildene. :) Nå gjenstår bare å få alt inn i album og huske å fortsette å fremkalle bilder med jevne mellomrom. 

Nå ligger J og sover i pysjen på sofaen. Ser skikkelig behagelig ut med armene slengt ut alle veier. Når begynner man egentlig med leggerutiner? Nå plukker jeg henne bare med meg når jeg legger meg. Føler liksom ikke for å legge henne alene på soverommet enda. Dessuten må jeg jo nusse og se på henne hele tiden. :P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min i går var å overføre bilder fra mobil og fremkalle, etter inspirasjon fra deg. Sp begynte pc med oppdateringer og det tok 1,5 time! Da var bebi våken igjen og pcen ble slått av..  Bedre lykke neste gang for min del! 

Leggerutiner ja.. Leste om når det burde begynne, men husker ikke når.. Lurer på om det var nærmere 3mnd jeg? Vi og tar henne med oss når vi går for kvelden. Hun sover aldri alene i et annet rom. Da ville jeg jo måtte sjekke hele tiden! Også vil jeg jo akkurat som du både beundere og nusse jevnlig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...