Chandra Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #201 Del Skrevet 16. juni 2016 9 dager til høygravid! Hvor ble tiden av?? 7 timer til ferie. Det er heelt ok! Bakte pizzasnurrer til fryseren i går. Håper å fylle den opp litt og litt frem til fødselen. Greit med en mindre ting å tenke på når ungen er ute. Fikk også et lite husarbeidsanfall. Vasket huset frem til halv elleve på kvelden. Fikk bare gått over gulv og ryddet litt men det ble levelig. Føler at jeg alltid ligger etter med husarbeid om dagen samme hvor hardt jeg prøver. Jaja, det er vel livet som gravid det? Sov i alle fall supergodt i natt! Blir et magebilde fra i dag før jobb. Må vise frem verdens deiligste gravidbukse!! Det er bedre enn å gå i pysj! Kommer til å bo i slike bukser i sommer og egentlig for alltid! Har også kjøpt en blåmønstret på Cubus som ikke er gravidbukse og den fungerer like bra. Billige er de også. Syntes magen har sunket litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 16. juni 2016 #202 Del Skrevet 16. juni 2016 Tiden går fort ja! Blir vel bra med ferie ☺☺ Ser ut som en god bukse, og fin var den og magen og 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #203 Del Skrevet 16. juni 2016 1 minutt siden, maja87 skrev: Tiden går fort ja! Blir vel bra med ferie ☺☺ Ser ut som en god bukse, og fin var den og magen og 👍 Ja, det er egentlig fint men også skremmende at tiden flyr sånn. Brått er baby her og hverdagen blir snudd på hodet. Aner jo ikke hvordan det blir. Også er det jo alt som må på plass først. Er også rart å tenke på at gravidmagen skal vekk og at kroppen skal kunne fungere normalt snart. Det er både godt og trist. Jeg trives egentlig bra som gravid og nyter magen som blir større og som beveger seg. Det må da bli tomt uten den?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 16. juni 2016 #204 Del Skrevet 16. juni 2016 Jeg har også kjøpt to sånne bukser! Ikke gravidvarianten, men de har så bred strikk at jeg tipper det går bra en stund fremover. De er fantaaaastiske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #205 Del Skrevet 16. juni 2016 34 minutter siden, Weebs skrev: Jeg har også kjøpt to sånne bukser! Ikke gravidvarianten, men de har så bred strikk at jeg tipper det går bra en stund fremover. De er fantaaaastiske! Ja de uten gravidvariant fungerer uansett tror jeg. Har i alle fall en vanlig som er veldig behagelig. Den på bildet som er for gravide har bare litt bredere strikk og går fremdeles under magen. Mye mer behagelig enn de buksene som dekker hele magen. 😅 Hvorfor går ikke alle i slike bukser? Jeg er frelst! Er det innafor på vinteren mon tro? Mannen er ikke like overbevist da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 16. juni 2016 #206 Del Skrevet 16. juni 2016 Litt kaldt på vinteren kanskje Jeg skal ha på meg min i et familieselskap i dag. Whatever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #207 Del Skrevet 16. juni 2016 39 minutter siden, Weebs skrev: Litt kaldt på vinteren kanskje Jeg skal ha på meg min i et familieselskap i dag. Whatever Da får de finne opp en vinterversjon! jaja, buksebehovet går vel tilbake til det vanlige når ungen er ute. Jeg skal ha på min i familieselskap på lørdag. 3 1/2 time til ferieee! Gleder meg ikke i det hele tatt altså... Teorier skal starte ferien med å dra innom kiwi og hente siste babypakke. 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 16. juni 2016 #208 Del Skrevet 16. juni 2016 Fin bukse og fin gravidmage! Hvor kjøpte du buksen fra? Så på appen i dag og det er 50 dager igjen. Og bare 40 dager igjen til jeg er høygravid. Er så rart. Men glad for at vi snart er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #209 Del Skrevet 16. juni 2016 35 minutter siden, Sjela skrev: Fin bukse og fin gravidmage! Hvor kjøpte du buksen fra? Så på appen i dag og det er 50 dager igjen. Og bare 40 dager igjen til jeg er høygravid. Er så rart. Men glad for at vi snart er der Kjøpte den på H&M til 200,- :D Ja det er jeg også glad for. Det er rart men fy så godt det skal bli å bli seg selv igjen også. Tenk at vi snart er i mål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #210 Del Skrevet 17. juni 2016 Ferie!! :D Så langt i dag har jeg holdt på med å vaske barnerommet. Har så langt tatt vegger og tak og skal ta vinduet nå straks. Fy så kjedelig. Vil bare få unna vaskingen så jeg kan begynne å organisere og sette opp ting. Det er jo den morsomme biten. Jaja, nå får jeg komme meg opp og vaske vinduet før jeg skal på tur med hunden. Så skal listene og gulv gås over før jeg sier meg ferdig med vaskingen. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #211 Del Skrevet 17. juni 2016 Fikk vasket ferdig barnerommet og satt inn litt ting. Deilig å endelig få gjort det! Skal fortsette å organisere i morgen. Må tross alt få vekk alt som er ryddet ut av barnerommet også. I morgen får vi først besøk på dagen før jeg skal bort på kvelden så får vel ikke gjort så mye da. Deilig med ferie da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 18. juni 2016 #212 Del Skrevet 18. juni 2016 Hvor langt er du nå? Hvis de ligner på de cubusbuksene så er de helt fantastiske Jeg skal ha med meg en lang og forhåpentligvis 2 korte slike på føden @Sjela tror nok du er høygravid før det er gått 40 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 18. juni 2016 #213 Del Skrevet 18. juni 2016 8 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Hvor langt er du nå? Hvis de ligner på de cubusbuksene så er de helt fantastiske Jeg skal ha med meg en lang og forhåpentligvis 2 korte slike på føden @Sjela tror nok du er høygravid før det er gått 40 dager Det har du rett i Pregnancy brain altså. Jeg mente selvsagt 10 dager igjen til jeg er høygravid og det da er 40 dager igjen Koselig med klargjøring av barnerom! Her står alt klart. Må bare vaske babytøy og åpne ting som står i esken enda Skal kose meg med litt sånn når jeg nå går ut i ferie og permisjon om 2 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #214 Del Skrevet 18. juni 2016 2 timer siden, LilleMy1989 skrev: Hvor langt er du nå? Hvis de ligner på de cubusbuksene så er de helt fantastiske Jeg skal ha med meg en lang og forhåpentligvis 2 korte slike på føden @Sjela tror nok du er høygravid før det er gått 40 dager Nå er jeg 33+5. Eller 6 siden det er over midnatt. Går virkelig fremover nå! Ja den ligner på cubusbuksene. Har en cubusbukse også. Helt fantastisk! Nå er jeg helt satt ut for ble overrasket med babyshower i dag. Hadde aldri trodd jeg skulle få det og det var så koselig!! Siden det skjedde litt mye i dag endte jeg opp med å være i totalt 3 selskaper. Så nå er jeg så høyt oppe at jeg ikke får sove med det første. Alle tre selskapene ble med middag og dessert/kaker så nå triller jeg snart. Fikk så fine gaver og vi har laget en pakt med å være med på triatlon som er rett ved om et år. Så nå må jeg bli sprek mamma for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #215 Del Skrevet 19. juni 2016 Jeg føler meg fyllesyk! Har sovet som etter en kveld med for mye vin. Det var så hyggelig og jeg hadde ikke forventet noen babyshower i det hele tatt. Jeg hadde vist hatt noen veldig rare ansiktsutrykk og først sett veldig skeptisk ut. De hadde også fått det vanskelig med å få meg dit siden det dukket opp flere og flere planer den dagen så det var til slutt mamma og pappa som fikset å få meg dit og jeg ser jo i etterkant at de oppførte seg veldig rart. Godt jeg er naiv og lettlurt. Er fremdeles gira på triatlon. Trenger en unnskyldning til å komme i form igjen og da må jeg overvinne skrekken med å svømme langt ut over vannet. Tror det er 500meter svømming, 2 mil sykling og 5 km løping så det bør jo gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #216 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) Tidenes lateste dag. Har sovet lenge, sovet på sofaen osv... Tviler sterkt på at jeg får sove i kveld. Eneste fornuftige som har skjedd i dag er en 5km gåtur med hunden med noen forferdelig bakker. Er det en ting jeg gleder meg til er det å få tilbake kroppen slik at det ikke er et slit å gå altså. Bare det å jogge føles helt uoverkommelig ut akkurat nå. Har også funnet ut av stelleborddilemmaet. Vi kommer rett og slett til å lage et av kjøkkenstamme og benkeplate fra Ikea. Da får vi også bra med oppbevaring under og vi kan lage det akkurat som vi ønsker det. Håper vi kan få gjort det i løpet av neste uke slik at jeg får ordnet og satt på plass ting. I morgen er det fødselsforberedende kurs. Det blir sikkert ok. Det er bare et par timer så får vel bare litt informasjon vil jeg tro. Endret 19. juni 2016 av Chandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #217 Del Skrevet 20. juni 2016 34+0 i dag! Merker at jeg er rimelig trøtt om dagen så det passer bra med ferie. Har regnet jevnt i hele dag også og det blir man heller ikke direkte våken av. I dag har vi vært på fødselsforberedende kurs i et par timer. Gikk igjennom fødselsforløpet og fikk litt tips til fødebagen, når man skal ringe etc. Ikke noe nytt (nå leser man seg jo til det neste på nettet), men det var allikevel greit og betryggende. Kanskje ekstra greit for mannen som ikke har interesse av å lese om slikt. Etterpå ble det en tur på hunden i øs pøs regn. Holdt mer enn nok med 45 minutter for han ble gjennomvåt og iskald (og ikke minst full av gjørme). Det ble med andre ord rett i dusjen på han etterpå. Må huske å bestille et regndekken til frysepinnen. Fikk også en pakke med et par Hurtta seler og en kobbel i posten fra Sverige så endelig fikk hunden noe pent å gå med igjen. Kan jo ikke bare handle inn til baby, storebror må også få noe. Har funnet en svensk nettbutikk som har halv pris på det merket og med forhøyet momsgrense går det faktisk an å bestille. Jeg må bare si at jeg er så takknemlig for den hunden. Hadde det ikke vært for han hadde jeg nok satt mye mer i sofaen som gravid. Hund er virkelig gull verdt, selv på dager som denne hvor det bare regner og man blir kliss bløt. Nå ligger en gullende ren og trøtt hund og sover ved beina mine i godstolen. Jeg gleder meg til jeg har fått ut ungen og jeg kan begynne å jogge med hunden. En av grunnene til at jeg kjøpte han var jo for å få meg en treningskamerat. Kjekt med en hund som ikke er så stor, men som allikevel har et aktivitetsnivå og kondisjon som en stor hund. Har også fått inn kommoden på barnerommet og ryddet på plass litt. Må snart begynne å vaske alt også. Skal på shopping med en venninne i morgen og da tenkte jeg å kjøpe en eller to bukser og bodyer til. Trenger også et sengetrekk til samt laken til vogn/vugge. Til fødebagen må jeg kjøpe bind, Björn Borg hipstere og slipperser. Kanskje en behagelig mørk joggebukse og noen enkle topper/ammesignleter til? Må bestille en stellematte og kanskje en uro og resten skal være på plass. Bestilte 2 ammebher på ebay som termingruppa snakket så varmt om, og flere kjøper jeg etter fødselen. Nei, begynner nesten å føle meg klar nå. Må også gå over og gjøre klar vogna. Tenkte å sette den på barnerommet så lenge. Har også funnet en lampe jeg skal kjøpe til barnerommet også har jo ikke rommet gardiner enda heller. Teppe trenger det også. Jaja, litt skal man jo drive med før fødselen! Det er jo ikke noe hastverk med detaljer til rommet så det er siste prioritet. Jeg prøver også å overtale mannen til å dra på Ikea og ordne stellebord i løpet av uka. Nå lurer jeg på å bake boller, men det er kanskje litt for sent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #218 Del Skrevet 20. juni 2016 Jaja, det ble bollebaking! De er ferdig trillet og står til heving nå. Syntes deigen ble lit rar og hevingen går tregt så vi får se hvordan resultatet blir. Det som er sikkert og visst er at jeg aldri vil bli en mamma som baker perfekte kreasjoner til bursdager. Viktig å kjenne sine begrensninger! Men hvorfor skal alt være så perfekt alltid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #219 Del Skrevet 20. juni 2016 Her sitter jeg enda og venter på at bollene skal bli kalde slik at jeg får fryst dem. De endte med å bli skikkelig store og gode og jeg har allerede prøvesmakt 3. Baby syntes også de var veldig gode for hun har sprelleshow i magen nå. Merkelig at energien skal være best på kvelden/natten. Ikke har jeg sovet på dagen heller, men da sover jeg vel som en sten i natt igjen. Har virkelig ikke lyst til å ødelegge døgnrytmen helt. Flaks jeg har en avtale i morgen formiddag! Kroppen forbereder seg vel bare til å være våken til alle døgnets tider kanskje. Det er uansett litt koselig å høre på uværet ute og mannen som snorker på soverommet. Hunden har sloknet for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 21. juni 2016 #220 Del Skrevet 21. juni 2016 Tror det er vanlig så sent at man sover og her våken litt her og der på døgnet. Jeg klarer ikke sove noe særlig på dagtid lengre og sover dårlig på natten ofte. Det varierer om jeg får sove, våkner tidlig eller våkner midt på natten Før kunne jeg sove 12 timer i døgnet og gjerne 1 av de midt på dag Ah! Så. Lyst på boller! Er så. Mye jeg skal spise når knøtt er ute deilig å fylle frysern; ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå