Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3

Chandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må sove uten bh pga mulig soppinfeksjon, og har endelig lært meg noen triks. Sover på et håndkle med et putevar over (så det er mykt å ligge på), og har et dynetrekk som jeg har mellom meg og dyna, som jeg passer på at dekker puppene GODT , så dyna ikke blir blaut. Så det anbefales hvis du tre å sove uten bh (men har man ikke plager trenger man ikke det!). Er ganske kaotisk i senga med alt dette + gulpekluter, ekstra puter, ammepute og vannflaske (utover natta havner alt i senga). :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg må sove uten bh pga mulig soppinfeksjon, og har endelig lært meg noen triks. Sover på et håndkle med et putevar over (så det er mykt å ligge på), og har et dynetrekk som jeg har mellom meg og dyna, som jeg passer på at dekker puppene GODT , så dyna ikke blir blaut. Så det anbefales hvis du tre å sove uten bh (men har man ikke plager trenger man ikke det!). Er ganske kaotisk i senga med alt dette + gulpekluter, ekstra puter, ammepute og vannflaske (utover natta havner alt i senga). :ler:

Ikke rart mannfolka ikke får plass i senga :hoho:

Var det du som skrev du hadde kjøpt vaskemiddel til saueskinn, Chandra? Hva slags middel er det og har du noen tips til vaskeprosessen? Man må vel gre det etterpå også? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sisti skrev:

Gleder meg til å sove med bh i natt! Jeg har tenkt at jeg bør sove uten men siden jeg ikke har noen plager kan jeg som du sier helt sikkert sove med! Det ser ut som om du har funnet noen triks da, så de skal jeg huske! Det er ikke såå gøy å skifte sengetøy hele tiden eller våkne opp i en dam av melk. :fnise:

5 timer siden, Sjela skrev:

Ikke rart mannfolka ikke får plass i senga :hoho:

Var det du som skrev du hadde kjøpt vaskemiddel til saueskinn, Chandra? Hva slags middel er det og har du noen tips til vaskeprosessen? Man må vel gre det etterpå også? :klo:

Ja, stemmer. Kjøpte bare det de selger på babybanden.no samtiig som jeg kjøpte brystpumpe. Jeg vasket det bare på 30 grader ullvask og hang det opp. Knadde det kanskje litt og det var det. Det ser greit ut etter vask! Er mykt og godt fremdeles. 

-----------

Nå sitter jeg og venter på at mannen kommer hjem fra trening. Har sett på netflix og er nede i kopp nummer 2 med te. Lille J sover på sofaen i babynestet. I kveld ruslet vi i 55 minutter med hund og baby så det ble dagens lille trim. Mannen tok et bilde av oss der jeg hadde en forferdelig holdning så nå har jeg gjort yogaøvelser og noen øvelser for musklene mellom skulderbladene. :tongue:  Gjorde også knipeøvelsene. Hater virkelig å gjøre knipeøvelser, det er både kjedelig og vanskelig å få tak. Nå er det snart bare 3 uker til jeg kan begynne å trene igjen og det gleder jeg meg til. Det er motivasjonen min til å gjøre kjipe øvelser hjemme. Trenger en kropp som fungerer så jeg ikke ender opp med belastningsskader med en gang. Tror jeg skal starte med svømming, sykling/spinning og lett styrke. Joggingen får jeg ta litt etterhvert når kroppen fungerer bedre. Gleder meg til å få tilbake kroppen min og jobbe mot treningsmål igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :) må jeg sjekke ut. Tenkte jeg liksom bare kunne bruke Milo jeg :klo:

Knipeøvelser er virkelig kjedelig men jeg gjør litt hver dag i frykt for inkontinens og lite stramhet down stairs. Litt er bedre enn ingenting :)

Så godt du setter deg mål. Det er viktig. Jeg har noen diffuse mål jeg også. Ikke like store som dine. Tror ikke det er lurt å sikte for høyt... Men jeg ønsker å få strammet opp mage, rumpe, lår og overarmer.  Ønsker også å være i bedre form før en eventuell neste graviditet  (om leeenge til) og giftemål. Selv har jeg alltid syntes at trening er utrolig kjedelig. Det er resultatene som motiverer meg. Og når jeg først setter i gang er jeg veldig målbevisst. Dvs sunt kosthold og trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt var det min tur til å ha våkenatt. For første gang hadde jeg mest lyst til å putte ungen i en skuff eller noe.  :ohmy: 

Fy så trøtt og typisk at vi skal på helsestasjonen snart! Bare amme litt før masse kaffe! Masse kaffe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sjela skrev:

Åja :) må jeg sjekke ut. Tenkte jeg liksom bare kunne bruke Milo jeg :klo:

Knipeøvelser er virkelig kjedelig men jeg gjør litt hver dag i frykt for inkontinens og lite stramhet down stairs. Litt er bedre enn ingenting :)

Så godt du setter deg mål. Det er viktig. Jeg har noen diffuse mål jeg også. Ikke like store som dine. Tror ikke det er lurt å sikte for høyt... Men jeg ønsker å få strammet opp mage, rumpe, lår og overarmer.  Ønsker også å være i bedre form før en eventuell neste graviditet  (om leeenge til) og giftemål. Selv har jeg alltid syntes at trening er utrolig kjedelig. Det er resultatene som motiverer meg. Og når jeg først setter i gang er jeg veldig målbevisst. Dvs sunt kosthold og trening. 

Kan helt sikkert bruke det også vil jeg tro. Var bare så redd for å ødelegge skinnet at jeg likegjerne kjøpte det vaskemiddelet. :fnise: 

Nå skal vi snart dra og jeg er litt mer våken. Har småkranglet litt med mannen og grått litt, men nå er det bra igjen. :P

Vi skal ut på campingen til svigermor etter timen på helsestasjonen. Bare slappe av og få servert mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære @Sjela. Unnskyld. Det hørtes tøft ut med en sånn natt, så det er ikke meningen å le. Men det måtte jeg bare av "mye kavring". Regner med det var kaving, men jeg så bare for meg masse kavringer og smuler i senga. Det begynte med fnising, men til slutt ble det så morsomt at jeg måtte kaste hodet bakover og le skikkelig høyt. 

Nei, huff. Nå har jeg roet meg så nå må jeg lese resten av innlegget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig på helsestasjonen og mini veier nå over 3500 gram! Jeg bytter navn til Dagros. :) Beinet var bra og trengte ikke mer tøying. Nå er vi på mc Donalds. Fysj og fy! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Kjære @Sjela. Unnskyld. Det hørtes tøft ut med en sånn natt, så det er ikke meningen å le. Men det måtte jeg bare av "mye kavring". Regner med det var kaving, men jeg så bare for meg masse kavringer og smuler i senga. Det begynte med fnising, men til slutt ble det så morsomt at jeg måtte kaste hodet bakover og le skikkelig høyt. 

Nei, huff. Nå har jeg roet meg så nå må jeg lese resten av innlegget. 

:skratte:

Forbaska autocorrect :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært ganske liten da! Tror det var det jeg veide da jeg ble født! :PBra foten er fin igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Rainbow skrev:

Hun har vært ganske liten da! Tror det var det jeg veide da jeg ble født! :PBra foten er fin igjen! 

Ja var 3105 da hun ble født og rundt 2800 gram da vi reiste fra sykehuset. :) En venn av megfikk baby i dag og den veide 2600 gram! :ohmy: Den var ute på en halvtime da så litt misunnelig på den. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var vektoppgangen sin det! 
Så flinke dere er, vell fortjent med en liten tur innom Mccrn ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Beccy87 skrev:

Det var vektoppgangen sin det! 
Så flinke dere er, vell fortjent med en liten tur innom Mccrn ;)  

Og nå spiser jeg popcorn. :P 

Er veldig glad for vektoppgangen for da slipper jeg i alle fall å bekymre meg for det i det minste.

Ellers er jeg bare deppa i dag. Aner ikke hvorfor egentlig. Føler meg bare ensom på en måte, selv om jeg ikke har noen grunn til å være det. Ensom og litt fanget i eget hjem, selv om vi har vært på farta i store deler av dagen så det gir ikke mening. Gråter for ingen ting. Håper det bare er på grunn av minimalt med søvn i natt. Mannen er på trening og jeg føler at han har det så enkelt som bare kan dra avgårde, noe jeg ikke kan. Føler liksom at jeg mister meg selv litt for det er så intenst. Føler meg til og med mislykket? 

Håper på en bedre dag i morgen altså. Nå skal jeg sette på Netflix igjen så jeg får tankene over på noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en cyberklem :klemmer: 

Det er ikke så mange dagene med lite søvn som skal til for at følelsene lett kommer utenpå og tårene triller av ingenting. Jeg vil anbefale deg å begynne pumpingen slik at mannen kan avlaste deg med matingen og at du kan komme deg ut av huset uten å være eneste kilde til mat. Det er viktig å få litt tid til seg selv også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig kjipt at du føler det sånn! Tenker på deg og sender masse klemmer og håp om at du får litt egentid og ikke minst søvn!! Hele livet er jo snudd på hodet, så ikke rart at det føles overveldende!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sjela skrev:

Sender deg en cyberklem :klemmer: 

Det er ikke så mange dagene med lite søvn som skal til for at følelsene lett kommer utenpå og tårene triller av ingenting. Jeg vil anbefale deg å begynne pumpingen slik at mannen kan avlaste deg med matingen og at du kan komme deg ut av huset uten å være eneste kilde til mat. Det er viktig å få litt tid til seg selv også :) 

13 timer siden, Rainbow skrev:

Så utrolig kjipt at du føler det sånn! Tenker på deg og sender masse klemmer og håp om at du får litt egentid og ikke minst søvn!! Hele livet er jo snudd på hodet, så ikke rart at det føles overveldende!! 

Tusen takk begge to! :hjerte: Det var nok lite søvn som var synderen for føles bedre ut nå heldigvis. 

Skal sterilisere og sette sammen brystpumpa etterpå og absolutt gi den et forsøk nå. Tenkte å ta med meg hunden på en tur i skogen når mannen kommer fra jobb med høy musikk på øret om det passer sånn. Trenger nok litt alenetid selv om jeg virkelig elsker lille J og vil være med henne. Det er vel så enkelt at man trenger begge deler sikkert? :) 

Også må jeg jobbe med at jeg ikke trenger å være perfekt og at jeg ikke er mislykket om ikke alt er supert hele tiden. Puh!

Nå skal mini bare amme seg ferdig og så er det opp og hoppe med frokost og endelig kaffe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som har det sånn..om det hjelper å vite det er vel ikke godt dokumentert, men litt kanskje 😉 Her kommer følelsen av å mislykkes på kvelden, tårene triller lett og bekymringen henger løst. Vi opplevde en stor vektnedgang hos lille på sykehuset, og sliter fremdeles med vektoppgangen. Går konstant å bekymrer meg for om hun eeegentlig får nok mat, selv om hun får tillegg etter hver amming. Har knapt vært utenfor døra på snart to uker. Samboer foreslår flere ganger at jeg skal ta meg en tur ut, men så er jeg så redd for at hun vil ha mat akkurat da.. Men, i dag skal jeg komme meg en liten tur ut 😃

Enig med deg: vi trenger ikke være perfekte hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, maja87 skrev:

Vi er flere som har det sånn..om det hjelper å vite det er vel ikke godt dokumentert, men litt kanskje 😉 Her kommer følelsen av å mislykkes på kvelden, tårene triller lett og bekymringen henger løst. Vi opplevde en stor vektnedgang hos lille på sykehuset, og sliter fremdeles med vektoppgangen. Går konstant å bekymrer meg for om hun eeegentlig får nok mat, selv om hun får tillegg etter hver amming. Har knapt vært utenfor døra på snart to uker. Samboer foreslår flere ganger at jeg skal ta meg en tur ut, men så er jeg så redd for at hun vil ha mat akkurat da.. Men, i dag skal jeg komme meg en liten tur ut 😃

Enig med deg: vi trenger ikke være perfekte hele tiden!

Takk for at du skriver det. Jeg unner selvfølgelig ikke deg å ha det sånn, men det hjelper veldig å høre at vi er flere! Her er det også kvelden som er problemet, og spesielt om mannen er på trening og jeg er alene. Da kommer liksom tankene og tårene veldig lett. Håper og satser på at det går seg til etterhvert. Jeg merker godt at det kommer når jeg er trøtt og sliten.

Håper også at det går bra med vektoppgangen og at det går seg til. Leste at hun hadde gått opp i vekt og det er jo helt supert! :)

Da får vi begge ha en plan om å komme oss ut på egenhånd i dag! Jeg sal ha treningsmusikken på full guffe selv om jeg bare skal gå med hunden.

------

Denne natten har vært mye bedre. Lille J har måttes ammes noen ganger og skiftet litt bæsjebleier men har fått 2-4 timer søvn mellom hver gang. I tillegg kan vi feire at hun for første gang har klart å beholde pysjen hele natten uten å måtte skifte. :P Endelig!

Nå har vi ammet ganske mye og nå sover hun i vuggen ved siden av meg. Tenkte å vaske og sterilisere brystpumpa nå så jeg kan teste den senere i dag eller i morgen. Håper det fungerer. 

Målet i dag er å ha middagen klar når mannen kommer fra jobb for første gang etter fødselen og å gå tur etter middagen før en god venninne kommer på besøk i kveld. 

I dag er J 3 uker! Merker vi får mer øyekontakt og slikt og det er veldig koselig. Passer på å synge og snakke med henne når hun er våken og blid. Har også fått henne til å ta smokken noen ganger. Passer på å gjøre det når jeg vet hun er mett da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...