Weebs Skrevet 8. august 2016 #521 Del Skrevet 8. august 2016 Jaa! Når min havner på rygg så skubber jeg alltid borti han med en eneste gang, ellers høres han ut som en motorsag. Jeg har våknet flere ganger og lurt på hvorfor noen jobber utenfor midt på natta?! Har du noe ekstra i senga hennes eller sover hun godt med bare dyne på seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 8. august 2016 Forfatter #522 Del Skrevet 8. august 2016 6 timer siden, LilleMy1989 skrev: Ja det er lov! I det minste be han om å snu seg. Her hjelper det at han ligger vendt bort fra meg. Jeg takler ikke å høre pust eller bli pustet på *grøss* Tro meg, jeg dulter og ber men han snorker samme hvilken vei han ligger nå. Etterhvert ble han sur fordi jeg prøvde å flytte på han. Nå ble jeg glad for det du skrev med pust for pusten hans holdt på å irritere vettet av meg i natt! Hater også å bli pustet på. 5 timer siden, Weebs skrev: Jaa! Når min havner på rygg så skubber jeg alltid borti han med en eneste gang, ellers høres han ut som en motorsag. Jeg har våknet flere ganger og lurt på hvorfor noen jobber utenfor midt på natta?! Har du noe ekstra i senga hennes eller sover hun godt med bare dyne på seg? Huff, snorkende mannfolk altså! Jeg la henne i babynestet med dyne over i sprinkelsenga i natt. Det fungerte bra. Fester dyna fast i nestet så den ikke skal skli over hodet hennes. Er jo litt skeptisk til nest om natten, men det fungerer veldig bra. Dette var første natt med henne i senga. Ellers har vi hatt henne mellom oss men det takler jeg ikke. Jeg blir så varm om natta nå og jeg blir veldig stressa for å legge meg på henne. Men hun sov jo som en sten i hele natt kun våknet for amming midt på natta og på morgenen. Håper virkelig det er noe som fortsetter! ---- Sov vel ca 3 timer i natt. Får bare ikke sove og ligger og vrir meg og svetter. Det er kanskje hormoner eller fødselen (kombinert med snorking)? I alle fall fikk jeg brått på meg slippersene mine uten at de stramte på morgenen i dag og jeg hadde gått ned en kg i løpet av natten så det er tydeligvis vann som må ut. Er våken nå så tror dette vil gå seg til. Kroppen lever kanskje litt på fødselsadrenalinet enda? Også må jeg komme med et lite tips som jeg startet dagen med i dag! Siden jeg har sydd sa jordmor at det var deilig å fylle en balje med grønnsåpevan (slik man kjøper på apoteket) og sette seg nedi. I dag måtte jeg bare teste og det var veldig godt. Kan tenke meg at det var et morsomt syn men. Det lindrer godt og samtidig får man renset der nede. Det er forresten også veldig bra å sitte så mye på stingene, da heles det fortere. Nå sover baby på brystet til pappa og jeg spiser sen frokost. Har satt på en vaskemaskin og tatt av sengetrekk. Det går unna på vaskingen med baby i hus altså! Nå får vi besøk av svigerfamilien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 8. august 2016 #523 Del Skrevet 8. august 2016 Heldigvis snorker bare mannen her når han er forkjølet, men han sover alltid med åpen munn og det er jævlig når jeg snur meg mot ham på natten syns det er god nok grunn til å dytte i ham så han snur seg, så snorking er helt klart innafor Kjipt at du ikke sover godt. Kanskje litt adrenalin i kroppen fortsatt? Jeg husker jeg var enormt sprek etter fødselen med L, aldri hatt så mye energi før og kunne ikke skjønne hva dette maset om at alle var så slitne var for noe. Skjønner jo at det er slitsomt med babyer, men jeg var full av adrenalin og energi de første par ukene etter fødsel. Grønnsåpe fra apoteket står herved på innkjøpslisten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 8. august 2016 #524 Del Skrevet 8. august 2016 Så bra at det funker med nestet i senga Vi bruker det bare på dagtid i vugge og sofa men har nok tenkt tanken på å ha det i senga. Vi har nemlig bygd opp madrassen slik at han ligger litt skrått fordi han har vært litt tett, men også fordi de puster bedre tror jeg?? Det er også oppbygd i vugga. Den første natten han lå i senga etter den var oppbygd så vrei han seg slik at han gled nedover og da tenkte jeg det var lurt med nestet oppi slik han ikke havner under dyna. Endte likevel opp med å bare fortsette med de to helseteppene på hver side og heller legge nederste delen av dyna under bena hans. På den måten klarer han ikke å komme under dyna Det er litt av et styr dette sovegreiene. Jeg er også redd for at han skal rulle inntil meg og ikke få puste. Jeg sovner ofte under nattamming og synes det er veldig skummelt når han blir liggende på siden inntil meg Vet ikke helt hvordan jeg skal få til å løse det egentlig. Han våkner nemlig ofte når jeg prøver å flytte han over i egen seng. Si fra om du har noen tips eller ideer Deilig med noe som lindrer stingene! Jeg har ikke testet grønnsåpevann, jeg bare "holder ut". Det klør og er mer plagsomt enn forventet. Håper dine forsvinner raskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 9. august 2016 #525 Del Skrevet 9. august 2016 Nå har jeg endelig tid til å skrive her! Jeg har lest alt, og er så imponert over fødehistorien din og alt du har gått gjennom! Høres ut som du er ømfientlig for smerte sånn som meg, og da er jeg enda mer imponert, for jeg hadde aldri turt! Høres ut som en dramatisk og lang fødsel, men samtidig som at du hadde veldig trygge folk rundt deg som gjorde det lettere å komme gjennom. Er nest en slags hengekøye eller noe? Jeg vet det er noe som heter google, altså, men spør i stedet! Så slitsomt at du ikke får sove, de høres utmattende ut! Og så ligger typen din der og snorker i tilegg! Høres behagelig ut med grønnsåpevann! Har alltid syntes at det høres så fælt ut å sy der nede, jeg kniper sammen bare av tanken! Håper du koser deg og nyter dagene med den lille babyen, det må være så utrolig kult å ha skapt et helt menneske sammen med den man elsker! Mulig jeg hadde hatt hakket mer lyst på barn hvis det hadde vært mulig for oss, men det går jo ikke med to damer. Det virker så fascinerende at man etter hvert kan kjenne igjen trekk fra hverandre i babyen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. august 2016 #526 Del Skrevet 9. august 2016 Trollet sov i nestet i senga si den første tiden (helt til han vokste ut av den faktisk!) og det funket kjempe bra. Kommer til å gjøre det samme med den neste. Det er også vanlig å svette sinsyke mengder etter fødselen, alle hormonene og kroppen som fortsatt jobber på spreng med melk og healing osv.. Håper du får sove litt innimellom på dagen eller noe da. Hvor lenge skal mannen være hjemme fra jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 9. august 2016 Forfatter #527 Del Skrevet 9. august 2016 Den 8.8.2016 at 12.49, Strikkesokken skrev: Heldigvis snorker bare mannen her når han er forkjølet, men han sover alltid med åpen munn og det er jævlig når jeg snur meg mot ham på natten syns det er god nok grunn til å dytte i ham så han snur seg, så snorking er helt klart innafor Kjipt at du ikke sover godt. Kanskje litt adrenalin i kroppen fortsatt? Jeg husker jeg var enormt sprek etter fødselen med L, aldri hatt så mye energi før og kunne ikke skjønne hva dette maset om at alle var så slitne var for noe. Skjønner jo at det er slitsomt med babyer, men jeg var full av adrenalin og energi de første par ukene etter fødsel. Grønnsåpe fra apoteket står herved på innkjøpslisten! Tror nok det er mye adrenalin ja og litt skrekk for at babyen ikke skal få puste på natten. I natt ordnet det seg heldigvis. Jeg var helt utslitt siden jeg hadde fått så lite søvn siden vannet gikk og riene startet mandag forrige uke og frem til i går. Gikk helt ned for telling og ble helt tom og ville bare gråte i går kveld. Da løste vi det i natt ved at jeg la meg på naborommet og mannen sov med baby og tok henne med inn til meg hver gang hun skulle ammes. Det fungerte og jeg fikk endelig sovet masse den natten. Ammet henne rundt midnatt og la henne og hun våknet ikke før amming før klokken 05:00 og så 08:00. Jeg sov også etter det helt frem til 11:00 og følte meg endelig uthvilt! I natt skal jeg inn på soverommet igjen og satser på at det løser seg. Om mannen snorker for mye får han legge seg på naborommet. Er så glad for at baby sover så godt om natten og håper det fortsetter. Den 8.8.2016 at 13.24, LilleMy1989 skrev: Så bra at det funker med nestet i senga Vi bruker det bare på dagtid i vugge og sofa men har nok tenkt tanken på å ha det i senga. Vi har nemlig bygd opp madrassen slik at han ligger litt skrått fordi han har vært litt tett, men også fordi de puster bedre tror jeg?? Det er også oppbygd i vugga. Den første natten han lå i senga etter den var oppbygd så vrei han seg slik at han gled nedover og da tenkte jeg det var lurt med nestet oppi slik han ikke havner under dyna. Endte likevel opp med å bare fortsette med de to helseteppene på hver side og heller legge nederste delen av dyna under bena hans. På den måten klarer han ikke å komme under dyna Det er litt av et styr dette sovegreiene. Jeg er også redd for at han skal rulle inntil meg og ikke få puste. Jeg sovner ofte under nattamming og synes det er veldig skummelt når han blir liggende på siden inntil meg Vet ikke helt hvordan jeg skal få til å løse det egentlig. Han våkner nemlig ofte når jeg prøver å flytte han over i egen seng. Si fra om du har noen tips eller ideer Deilig med noe som lindrer stingene! Jeg har ikke testet grønnsåpevann, jeg bare "holder ut". Det klør og er mer plagsomt enn forventet. Håper dine forsvinner raskt Har dessverre ingen tips. Vi har nok bare hatt flaks ved at det bare er å legge henne i senga og hun sovner. Håper det fortsetter da. I natt skal vi prøve uten nestet. Jeg har litt angst for krybbedød så det skader ikke å prøve. 2 minutter siden, Beccy87 skrev: Trollet sov i nestet i senga si den første tiden (helt til han vokste ut av den faktisk!) og det funket kjempe bra. Kommer til å gjøre det samme med den neste. Det er også vanlig å svette sinsyke mengder etter fødselen, alle hormonene og kroppen som fortsatt jobber på spreng med melk og healing osv.. Håper du får sove litt innimellom på dagen eller noe da. Hvor lenge skal mannen være hjemme fra jobb? Ja har merket denne svettingen! Merker at kroppen gikk ned i vekt bare over den natten jeg svettet så mye. Nå løste det seg endelig med søvn i natt så håper det fortsetter. Hvis ikke blir det dagsoving, men med 8-9 timer søvn totalt i natt var det ikke behov. Deilig! Han skal være hjemme 14 dager. Gruer meg allerede til han skal på jobb igjen! Han har vært litt borte på kvelden/dagen noen dager nå da, så jeg får jo vent meg litt til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 9. august 2016 Forfatter #528 Del Skrevet 9. august 2016 7 timer siden, Rainbow skrev: Nå har jeg endelig tid til å skrive her! Jeg har lest alt, og er så imponert over fødehistorien din og alt du har gått gjennom! Høres ut som du er ømfientlig for smerte sånn som meg, og da er jeg enda mer imponert, for jeg hadde aldri turt! Høres ut som en dramatisk og lang fødsel, men samtidig som at du hadde veldig trygge folk rundt deg som gjorde det lettere å komme gjennom. Er nest en slags hengekøye eller noe? Jeg vet det er noe som heter google, altså, men spør i stedet! Så slitsomt at du ikke får sove, de høres utmattende ut! Og så ligger typen din der og snorker i tilegg! Høres behagelig ut med grønnsåpevann! Har alltid syntes at det høres så fælt ut å sy der nede, jeg kniper sammen bare av tanken! Håper du koser deg og nyter dagene med den lille babyen, det må være så utrolig kult å ha skapt et helt menneske sammen med den man elsker! Mulig jeg hadde hatt hakket mer lyst på barn hvis det hadde vært mulig for oss, men det går jo ikke med to damer. Det virker så fascinerende at man etter hvert kan kjenne igjen trekk fra hverandre i babyen! Det er rart hva man tørr når man ikke har noe valg altså! Men jeg må faktisk si at jeg er stolt av meg selv for jeg er superpyse. Jeg er tydeligvis tøffere enn jeg tror og det var en fin opplevelse for selvtillitten. Jeg føler meg jo alltid traumatisert etter tannlegebesøk liksom. Syying der nede er ikke så behagelig nei! Nå var jeg heldig og bare måtte sy det de klipte da! Jeg er faktisk glad de klipte når jeg tenker på det i etterkant, for hvis ikke kunne det jo revnet både her og der. Bedre med et kontrollert kutt. Men det er ikke så godt å sitte enda ei heller å gå langt. Nå koser vi oss veldig altså! Dagene flyr og det er mye å sette seg inn i og ting tar tid med amming og alt men det er så kost. Det er noe spesielt med å lage noe sammen med den man elsker, så jeg skjønner hva du mener. Dumt at teknologien ikke har kommet så langt enda! Et nest er på en måte som et slags rede. Litt som en hundeseng! Da sover de litt trangere og lunere og det er kjekt å ha i sofaen, senga osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 9. august 2016 Forfatter #529 Del Skrevet 9. august 2016 Tenkte å skrive litt oppdatering. I dag er lille J 6 dager og vi koser oss! Det er en stor omveltning å få barn, men jeg kunne ikke sett for meg livet uten henne! At man kan bli så forelsket på så kort tid! Dagene går veldig fort og veldig mye tid går med til amming og bleieskift. Hun er veldig rolig og sover godt både på dagen og kvelden noe som er veldig deilig. Jeg trodde faktisk ikke at jeg skulle trives så godt som mamma altså. Kunne bært rundt på den lille bylten min dagen lang. Hun er til og med søt når hun hyler! I går gikk jeg min første tur med hunden. Vi gikk i 55 minutter og jeg gikk like fort som en høygravid dame fremdeles. Det strammet godt i stingene når jeg gikk så det ble nok litt for mye siden jeg fikk litt vondt etterpå. Men det var uansett herlig å komme seg ut selv om jeg burde tatt en kortere tur. Jeg glemmer litt at kroppen har vært gjennom en stor prøvelse. I mens passet svigermor baby og mannen lagde middag. Det var en god fordeling! I går hadde vi også det første badet hjemme og hun likte det! Navlestumpen falt også av i går. I dag var vi på første trilletur. Jeg trillet henne og mannen tok hunden. Vi gikk vel i 40 minutter og det holdt for meg. Formen er ok, men etter en stund blir det ubehagelig i stingene. Jeg var i alle fall vanvittig stolt av å trille lille jenta vår. Det var en god følelse. :D Hun sov som en stein i vogna. Det blir nok mange av disse turene fremover. Jeg har glemt å skrive det, men hun ble født med en skjev fot. Foten var brettet opp mot forsiden av leggen og peker utover. Vi må tøye den 2 ganger 30 minutter ved hvert stell (ikke på natten) og det skal mest sannsynlig gå seg til etter det. Med en gang etter fødselen var jeg redd det var klumpfot da mannen var født med det, men det var det heldigvis ikke! ----------- Det siste døgnet har jeg hatt vondt i blæra når jeg tisser så jeg må bestille meg en legetime om det ikke blir bedre. Vet ikke om det kan være pga kateteret eller noe annet som urinveisinfeksjon? Noen som har følt noe liknende etter fødsel? Ellers kan jeg melde at bekkenmuskulaturen er totalt borte, så den må trenes opp! Nå har vi spist taco og prinsessa ligger og sover. Jeg skal forte meg å få unna litt klesvask og ordne litt i huset før hun helt sikkert våkner for amming etterhvert. Skal prøve å amme i sofaen neste gang. Ammingen går bra, men jeg får det best til liggende og det er litt styr å måtte legge seg i senga hver gang så vi får bare øve! Hadde vært deilig å sitte i sofaen og kose seg med ammingen og det får vi helt sikkert til snart. Holder også på å fikse meg en ammekurv jeg kan ha vann, snacks, kluter osv i. Også må jeg nevne at vi fikk gavekort på spedbarnfotografering i barselgave! Det gleder jeg meg veldig til. Må finne ut når vi skal gjøre det før det blir for sent. Ja, da har jeg vel oppdatert meg ferdig her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 9. august 2016 #530 Del Skrevet 9. august 2016 Nå har jeg endelig fått lest meg litt opp i dagboka di. Gratulerer så mye med jenta di Og for et langt forløp til fødsel! Ikke vanskelig å forstå at du var sliten nei. Jeg var også rimelig støl i kroppen etterpå. Særlig i venstre bein. Ugh det kateteret hadde jeg nesten glemt. Syntes det var skikkelig ekkelt. Glad det gikk fort å tømme blæra de gangene de måtte det. Men jeg var sånn at alt var småvondt og ekkelt hver gang de skulle inn å gjøre noe som helst kortvarig ubehag i motsetning til riene da Fikk du aldri tilbud om epidural eller ønsket du ikke det? Synes du er utrolig tøff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 10. august 2016 Forfatter #531 Del Skrevet 10. august 2016 13 timer siden, Sjela skrev: Nå har jeg endelig fått lest meg litt opp i dagboka di. Gratulerer så mye med jenta di Og for et langt forløp til fødsel! Ikke vanskelig å forstå at du var sliten nei. Jeg var også rimelig støl i kroppen etterpå. Særlig i venstre bein. Ugh det kateteret hadde jeg nesten glemt. Syntes det var skikkelig ekkelt. Glad det gikk fort å tømme blæra de gangene de måtte det. Men jeg var sånn at alt var småvondt og ekkelt hver gang de skulle inn å gjøre noe som helst kortvarig ubehag i motsetning til riene da Fikk du aldri tilbud om epidural eller ønsket du ikke det? Synes du er utrolig tøff! Tusen takk! Ja det var et langt forløp. Heldigvis gikk det raskt på sykehuset og godt var det siden kreftene var tømt. Jeg var sykt støl foran på leggene. Tror det var fordi jeg reiste meg opp på tærne mens jeg stod da riene var jævligst. Jeg ville prøve uten epidural og så se an fordi jeg hater sprøyter og fordi jeg ville stå under riene. Jeg spurte til slutt etter epidural da det var jævligst men da sa hun at vi skulle ta noen rier til og så skulle hun sjekke åpning først og da var jeg brått 10cm og det var for sent. Men da gikk det jo fint siden det verste var over selv om jeg hadde 2 timer med 10 cm etter det uten at hun ville ned i bekkenet. Har alltid trodd jeg har tidenes laveste smerteterskel så ble litt overrasket over meg selv der. Du fikk vel kjenne på det samme selv forstod jeg! Å ha så mange timer som du hadde fra 8 til 10 cm unner jeg ingen! ---------- Nå har jeg fått i meg frokost og koser meg med kaffe og har for første gang etter fødselen stått opp og matet og tisset hunden. Nå ligger han ved siden av meg i sofaen og nyter litt alenetid med mammen sin. Mannen og lille J ligger fremdeles i senga og sover og jeg regner med at hun våkner for amming snart. I natt sov alle sammen på soverommet og det fungerte igjen. Hun i sprinkelsenga på lammeskinn uten nestet og vi i dobbeltsenga. Jeg har vel fått rundt 6 timer med søvn og det føles greit ut. Vi styret en del med amminga i natt fordi hun våkner for å få mat men så sovner hun, også bæsjer hun, også skriker hun og så får vi endelig ammet før hun bæsjer igjen. Det er litt frustrerende når man er trøtt som en dupp selv. I natt ammet vi frem til halv to siden hun aldri ble ferdig med å spise, så rundt femtiden og så rundt klokken åtte. Jeg har så melkespreng nå så hun sliter litt med å få tak. Puppene mine ser ut som de verste silikonpuppene nå. Helt merkelig. Jeg er jo tynn og nå som magen er borte og puppene er svære så ser det ganske heftig ut. Får nyte det mens det varer! Håper dog at melkesprengen roer seg snart da! Også er hun såå søt når hun sover og strekker armene bakover over hodet! Hendene blir jo kalde men siden hun er varm i nakken går det nok greit. Er jo umulig å få henne til å ha hendene under dyna. Jeg er stadig redd for at hun både skal bli for varm eller for kald. --- I morgen får vi hjemmebesøk av helsesøster og jeg skal benytte dagen i dag til å få tatt en ukesvask. Det trengs veldig nå og det hadde jo vært greit å vist frem et rent hjem selv om hun helt sikkert har forståelse! Nå har vi hatt et par dager uten besøk og det har vært deilig så fra i morgen igjen tror jeg vi skal la venner komme på besøk. Det har vært godt å ha noen dager for oss selv altså for det skaper en mye større ro til å finne rutiner. Håper også vi får til en ny trilletur i dag! Det syntes jeg er veldig stas og hunden må jo uansett luftes så det passer bra å ta det sammen. Lille J sover vist enda så da skal jeg benytte muligheten til å sette på en klesvask. Har tatt av lapper på alt av større babytøy slik at det kan vaskes og sorteres til senere bruk. Kjekt å bli ferdig med det samtidig som vi har fått litt i mindre størrelser som vi kan bruke nå. Kan forresten skrive under på at det går unna på klesvasken. Gulp, tiss, pupper som lekker ++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 10. august 2016 #532 Del Skrevet 10. august 2016 Du, ass! Nybakt mamma og DEN tøffe fødselen, og du tenker på husvask og klesvask og annet husarbeid. Det tenker jeg stort sett på når hundehårene gjør sokkene mine loete! (Nå kan det fort skje fem min etter en vask, men likevel!) Det blir seriøst det største problemet med å flytte til hus. Slitsomt å holde 65 kvadrat på ett plan reint, jo...! Høres søtt ut at hun strekker armene over hodet! Og morsomt med gigapupper, haha! Uten epidural med lav smerterskel...! Jeg syns det er vondt å gre håret, så tror jeg hadde satsa på narkose fra første rie! Håper det varer med søvnen for dere, det er vel det største problemet med barn etter hvert, at man får sovet så lite med så mye oppvåkninger. Hvordan trives lille vofs som storebror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 10. august 2016 Forfatter #533 Del Skrevet 10. august 2016 5 minutter siden, Rainbow skrev: Du, ass! Nybakt mamma og DEN tøffe fødselen, og du tenker på husvask og klesvask og annet husarbeid. Det tenker jeg stort sett på når hundehårene gjør sokkene mine loete! (Nå kan det fort skje fem min etter en vask, men likevel!) Det blir seriøst det største problemet med å flytte til hus. Slitsomt å holde 65 kvadrat på ett plan reint, jo...! Høres søtt ut at hun strekker armene over hodet! Og morsomt med gigapupper, haha! Uten epidural med lav smerterskel...! Jeg syns det er vondt å gre håret, så tror jeg hadde satsa på narkose fra første rie! Håper det varer med søvnen for dere, det er vel det største problemet med barn etter hvert, at man får sovet så lite med så mye oppvåkninger. Hvordan trives lille vofs som storebror? Huff, ja der har du meg i et nøtteskall! Men altså. Badet er ikke vasket på 3 uker + og gulvene sikkert det samme så det trengs! Har liksom bare gått over med batteristøvsugeren og vasket klær den siste tiden. Vi bor i hus men det er heldigvis lite (rett under 100m2) men det tar sin tid å holde det i orden også. Jeg trives veldig godt med rutiner da, og det er kjekt å få gjort litt når baby sover søtt og jeg uansett er våken og opplagt. Det med søvn kan sikkert bli en utfordring etterhvert så jeg får nyte det mens det fungerer så greit. Merker at jeg tåler mindre søvn nå så lenge jeg får sovnet mellom slagene. Full narkose hadde vært å foretrekke. Men allikevel er jeg glad jeg har fødet for jeg føler meg så innmari tøff. Selv om jeg var mørbanket etterpå så fikk jeg litt den følelsen man får etter man har løpt og man føler seg helt på topp og litt høy. Typ "runners high" eller hva det heter. Men det betyr ikke at jeg har lyst til å gjenta det igjen med det første! Jeg vet faktisk ikke om jeg vil ha flere enn et barn. Vil ha tid og overskudd til barnet vi har, hund og alt det andre også. Men det tar jeg som det kommer. Kommer lysten på nummer 2 så blir det en nummer 2. Triatlon blir barnemat etter dette og jeg tror det var noe av det første jeg sa etter fødselen. Om jeg har klart å presse ut en unge skal jeg søren meg klare å svømme i det ekle vannet også! Nei, nå skal jeg komme meg opp av sofaen altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. august 2016 #534 Del Skrevet 10. august 2016 Ja det var heftig når det sto på. Men er stolt av kroppen og hva den får til. Jeg var også veldig skeptisk til epidural pgra bivirkninger i ettertid, men også det faktum at det er en sykt stor nål som settes i ryggen Og det gikk jo faktisk fint å føde uten selv om det var vondt! Men hadde noen tatt risposen min altså Håper du er like heldig med helsesøster som vi er. Her ringte hun nettopp for å høre hvordan det gikk med oss etter jeg var der på mandag etter en helg med lite søvn og mye hyling og magevondt. Det var ledig tid for avlastning av husmor om vi trengte det. Altså... føler meg så ivaretatt! Heldigvis har vi ikke behov for det nå ettersom smokk og semper dråper har gjort nytta si. Greit å ha i bakhodet om lille J skulle få vondt i magen Her går det også unna med klesvasken. Ikke vært like heldig med alt heller Fått gule melkeflekker på flere hvit bodyer/klær selv om jeg har vasket dem på 60 med hvitt vaskemiddel. Er sånn butikkens eget vaskemiddel så er sikkert for dårlig...rema.... de siste vasken jeg har tatt har jeg slengt inn en scoop vanish med i vasken som jeg er overbevist om må hjelpe Jeg ser for meg to barn, men neste barn kommer defintivt ikke med det første. Jeg vil ha tid til bare oss først. Og så vil jeg gifte meg før nummer to kommer. Tenker at jeg vil være litt mer trent også før en ny graviditet. 4 år til kanskje Selv om mamma kommenterte at hun syntes det var sent å få nummer to når man var så gammel vi snakker altså 34 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 10. august 2016 #535 Del Skrevet 10. august 2016 Høres ut som du koser deg skikkelig med baby supermom, jo! Du får jo gjort alt! Tror helsesøster bryr seg katten om huset er rent eller ikke, da.. Godt at søvnen er på plass igjen! J høres ut som en snill baby Spedbarnsfotografering har jeg og såå lyst på, hvis ikke vi får det i gave så må jeg investere i det selv. Hadde det ikke til L, og angrer veldig på det! Må få et fint søskenbilde denne gangen og henge på veggen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 11. august 2016 #536 Del Skrevet 11. august 2016 Spedbarnsfotografering var en god idé! Vi hadde ute-valpefotografering! (Sorry, men det er den sammenligningen jeg har! ) Det ble kjempefine bilder og virkerlig verdt det! Veldig gøy at denne opplevelsen har gjort deg tøffere mtp triathalonen. Du er kjempemodig som skal være med på det, men en fødsel må jo faktisk være enda verrre - i form av skumlere! Siden du er så glad i husarbeid er du hjertelig velkommen til å komme til oss og rydde, vaske og fikse i hagen, altså. Hva med å vaske ned leiligheten vår før vi flytter? Alt er greit! Du har god tid til å bestemme deg for om du vil ha flere barn, da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 11. august 2016 Forfatter #537 Del Skrevet 11. august 2016 Gud i natt har jeg ikke følt meg som noen supermamma altså. Måtte gråte en skvett på morgenen i dag. Det er stor omveltning å bli vant til å våkne så mange ganger i løpet av natten og alt tar så lang tid på natta. Alt som går enkelt på dagen blir liksom supervanskelig om natta. Men det går seg vel til! I tillegg tror jeg at jeg har fått urinveisinfeksjon. Har aldri hatt det før men det gjør vondt nederst i magen når jeg tisser (spesielt på slutten) og i tillegg må jeg tisse like mange ganger på natta som en høygravid dame. Jaja, kommer sterkere tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 11. august 2016 #538 Del Skrevet 11. august 2016 Awwwh! Så kjipt at det føles så vanskelig! Håper du kommer deg til legen og får sjekka om du har urinveisinfeksjon, det hørs ekstra ille ut når du må tisse så ofte. Håper du kan pumpe litt eller noe, så mannen kan mate og du sove! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 11. august 2016 #539 Del Skrevet 11. august 2016 Huff, skjønner at det er et slit med nattevåken! Det går seg nok til snart uvi er aldri godt! Jeg har det så ofte at jeg ikke merker det før jeg tisser blod. Det er vooondt! Du burde komme deg til legen og få noe for det. Og pass opp for feber og smerter oppover i mage og rygg! Kan fort bli nyrebekkenbetennelse og det trenger du ikke oppå alt nå.. Evt ta tranebærtabletter, drikk surt og unngå sukker fram til du får dratt til legen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. august 2016 #540 Del Skrevet 11. august 2016 Fasiken, UVI Sist jeg trodde jeg hadde det så ringte jeg og fikk beskjed om at jeg bare kunne komme innom labben med en urinprøve. Trengte ikke time hos legen. Legen skriver bare resept superkjapt hvis prøven slår ut, så kan du hive deg på en pillekur med en gang! Ring og hør! Trenger ikke det oppi alt det andre, liksom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå