Chandra Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #321 Del Skrevet 4. juli 2016 40 minutter siden, maja87 skrev: Tar på denne bebigroingen 😉 Kjenner meg igjen i det å ønske så mye mer, og savne den vanlige energien. Selv har jeg ikke vært på tur med hunder etter jobb i dag.. Ryddet og ordner en del småting, blant annet festet tråder i strikketøy og skrudd sammen sprinkelsengen, sånt må gjøres det og 😉 Men vi gjør nok i sum nok begge allikevel ☺Om en måned er du jo fult bebiokkupert! Blir godt med ferie og permisjon, kun to arbeidsdager igjen her 😊 Om fem halve kan du sprette farrisflaska 👍 Huff, ja det tar på og det er godt at vi er flere i samme båt! Sprette farrisflaska ja! Nå gav du meg en idè om å dra på polet og finne en god flaske musserende vin (alkoholfri selvfølgelig). Har hørt noen rykter om at det finnes noen greie. ------ Kom meg opp av sofaen og fikk ryddet inn i stellebordet og pakket litt i fødebagen. Det tok jo ikke så lang tid men føltes godt. Nå har jeg laget nam smoothie med blant annet jordbær fra hagen og brødskiver med ost og reddiker fra hagen. Det skulle ikke mer til for å gjøre meg glad igjen. Nå skal jeg kose meg med en episode Outlander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #322 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Da var enda en dag på jobb over! 😃 I dag fløy tiden. Systemproblemer og det er egentlig det som er artig å jobbe med selv om det er litt ugunstig når ting tar kvelden. Fikk som sagt opp stellekommoden i går så legger ut bilde av hvordan den foreløpig er. Sov ok i natt så nå er planen å brette klær og rydde litt. Trenger å omorganisere badet litt også. Etterpå blir det grilling før vi skal på tur med hunden. Fridag i morgen! Den skal nytes med blant annet fotpleie. Må legge ved bilde av hjemreiseantrekket til sykehuset også da! Takk med en body i hver størrelse. Endret 5. juli 2016 av Chandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. juli 2016 #323 Del Skrevet 5. juli 2016 Der var det orden, du! Veldig bra Og så heldig som har plass til den stellekommoden Når hjemreiseantrekket er klart så nærmer det seg kraftig! Gleder meg på dine vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 5. juli 2016 #324 Del Skrevet 5. juli 2016 Å så koselig 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. juli 2016 #325 Del Skrevet 5. juli 2016 Det er samme stellekomode som vi har, bare at din er 1000 ganger med organisert! Kanskje jeg kunne dratt nytte av et par sånne bokser, hvor har du kjøpt de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #326 Del Skrevet 5. juli 2016 6 timer siden, Weebs skrev: Der var det orden, du! Veldig bra Og så heldig som har plass til den stellekommoden Når hjemreiseantrekket er klart så nærmer det seg kraftig! Gleder meg på dine vegne Takk! Får håpe det varer da! Nå nærmer det seg veldig ja. Tenkte på det i stad og brått ble det skremmende nærme. Men jeg gleder meg! 5 timer siden, maja87 skrev: Å så koselig 😆 1 time siden, Beccy87 skrev: Det er samme stellekomode som vi har, bare at din er 1000 ganger med organisert! Kanskje jeg kunne dratt nytte av et par sånne bokser, hvor har du kjøpt de? Det er sikkert lettere å holde den organisert før den er i bruk. Men jeg får prøve! De boksene er kjøpt på Ikea. De selges i 3 pk. De var i utstillingsmodellen som stod på Ikea, og syntes det så veldig praktisk ut! Har de både i hyllen og i den øverste skuffen. -------- Nå har jeg shoppet! Bæresele fra Ergobaby og uglenattlampe. Litt usikker på hvor praktisk fargen på bæreselen er, men den lyste bare meg! Mannen sa at det ikke var noe tvil - den måtte jeg ha og svart er jo så kjedelig! Uglelampa har jeg ikke klart å legge vekk så da måtte den bli med også. Snille mannen gav meg kortet sitt også. I tillegg fikk han stort pluss i boka for å klippe gresset mens jeg sov middagslur i dag. Han er ikke så dum selv om man ikke kan sende han på sverigetur. http://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baereseler/ergobaby-startpakke-original-galaxy-grey http://www.jollyroom.no/barnerommet/barnelamper-belysning/nattlamper/woodlii-nattlampe-ugle-star-projector-gra Tror faktisk det er det første halvunødvendige kjøpet mitt til baby. Bæreselen var jo nødvendig for den har jeg planer om å bruke mye sammen med hunden. Håper den fungerer så bra som jeg håper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. juli 2016 #327 Del Skrevet 6. juli 2016 Kjempefin farge på bæreselen! Den hadde nok jeg også falt for hvis vi kunne hatt Ergobaby. Og svart er faktisk ikke alltid så praktisk, føler at nesten alt av skitt viser! Da jeg hadde en grå bil for noen år siden så den alltid ren ut. Den svarte jeg har nå blir jo skitten på null komma niks Søren, altså. Grå bil neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #328 Del Skrevet 6. juli 2016 2 timer siden, Weebs skrev: Kjempefin farge på bæreselen! Den hadde nok jeg også falt for hvis vi kunne hatt Ergobaby. Og svart er faktisk ikke alltid så praktisk, føler at nesten alt av skitt viser! Da jeg hadde en grå bil for noen år siden så den alltid ren ut. Den svarte jeg har nå blir jo skitten på null komma niks Søren, altså. Grå bil neste gang! Det har du faktisk rett i! Da er jeg enda mer sikker på kjøpet. Gleder meg til å teste den. Nå ligger jeg i senga og tenker at det er på tide å stå opp. Fridager er herlige! Må ut av huset om under en time så kanskje greit å komme i gang. Sovet veldig godt i natt også. Beste søvnen på minst en uke! Brukte tid i går på å lage liste over hva vi mangler før baby kommer og hva som skal kjøpes litt raskt etter fødselen og hva vi trenger på sikt. Liste kommer på både det og fødebagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. juli 2016 #329 Del Skrevet 6. juli 2016 Yeah, lister! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #330 Del Skrevet 6. juli 2016 Fridag OG pent vær! Ny rekord. Har til og med fått solt meg bittelitt på verandaen. Hadde time til fotpleie i stad og det kan anbefales! Nå har jeg freshe myke sommerføtter. Om jeg får litt penger til overs kommer jeg absolutt til å gjøre det igjen. Ble inspirert og ryddet i gamle neglelakker da jeg kom hjem og brått hadde jeg fått organisert og ryddet i forskjellige ting på badet. Fikk jammen meg kastet litt i dag også. Det er så godt å kvitte seg med ting og få orden altså. Hva skal jeg liksom med en ansiktsmaske fra 2007?? Den var ikke akkurat brukbar lenger. Skulle ønske det var like gøy å vaske. I går ryddet jeg i smykkene. Siden jeg hadde ånden over meg fikk jeg til og med lagt ut en bukse på finn. Har flere ting som skal legges ut etter hvert. Greit å få litt penger for ting som kan selges. Resten går på loppemarked, og den haugen begynner også å vokse nå. Planen er å rydde mer og få alt ut av huset før baby kommer. Hunden har til og med fått seg en times tur så hittil dag har jeg vel gjort mer enn jeg pleier å gjøre på en hel dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #331 Del Skrevet 6. juli 2016 Pakkeliste til fødebag (det som er streket over er pakket): - 3 stk truser - Ammebher - Mobillader - Mobil - Helsekort - 2 halvlitere cola og noe å drikke til mannen (jordmor anbefalte cola for å få energi om man blir kvalm). En vannflaske - En pose med noe godt (fordi jordmor anbefalte det) og kjeks eller powerbar av noe slag. - Matpakke til mannen om tid - Purelan salve - Lesestoff (kjøpe et par blader) - Bind . Toalettmappe med tannkrem, tannbørster, hårbørste, hårstrikk, ansiktskrem, leppomade, sminke, shampo og balsam - Slipperser - Ammeinnlegg - 3 par sokker - Ny joggebukse - Grå bomullsgenser - Grå cardigan - Flere topper/ammesingletter - Grå joggebukse (kjøpe ny?).+ blå bukse - Pysj Ting til baby: - Teppe i babyull til hjemreise - body i 50 og 56, bukse, sokker og lue til hjemreise - Gulpeklut - Noen bleier til hjemreise/i tilfelle et eller annet - Sette på plass bilsete i bilen Litt usikker på det med klær. Det kommer vel litt an på hva jeg reiser inn i så får ta med det som passer. Kommer til å pakke noen av klærna på forhånd og ta resten på sparket. Vi bor tross alt 15 minutter unna sykehuset og jeg har ikke planer om å bli så lenge. Har laget listen i et word dokument og kommer til å printe det ut når jeg har pakket alt jeg kan pakke på forhånd og legge arket i bagen slik at jeg/mannen raskt kan pakke restene når fødselen er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 6. juli 2016 #332 Del Skrevet 6. juli 2016 Jeg ville tatt med flere truser Fikk beskjed om å ha med nok skift for man kan svette ganske mye etter fødsel visstnok. Ellers ville jeg tatt med t-skjorte og undertøy til mannen, stelleveska til baby med bleier og kluter. Jeg ser nå at jeg må pakke teppe og gulpeklut til baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #333 Del Skrevet 6. juli 2016 2 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Jeg ville tatt med flere truser Fikk beskjed om å ha med nok skift for man kan svette ganske mye etter fødsel visstnok. Ellers ville jeg tatt med t-skjorte og undertøy til mannen, stelleveska til baby med bleier og kluter. Jeg ser nå at jeg må pakke teppe og gulpeklut til baby Takk for tips. kanskje jeg tar med noen flere truser ja. Har tenkt at de nettingtrusene er ok det første døgnet men det skader jo ikke å ha for mange siden de tar lite plass. Stakkars mannen må jo få med skift. Har glemt å skrive opp han. Tøyet til baby skal i stelleveska hennes ja. Gleder meg til å bruke den for første gang! siden vi bor så nærme tenker jeg at det ikke er krise om vi skulle glippe på noe i alle fall og baby får jo alt den trenger på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 7. juli 2016 #334 Del Skrevet 7. juli 2016 Så fint du har ordna deg med stellebord! Er så søtt med sånne bittesmå klær og greier! For meg som ikke har peiling ser det ut som en bra liste. Gleder meg til du får baby, jeg! Kjenner jo egentlig ikke deg, men du skriver jo så fint om hele prosessen. Hvordan blir det for vofse å bli storebror, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #335 Del Skrevet 7. juli 2016 1 time siden, Rainbow skrev: Så fint du har ordna deg med stellebord! Er så søtt med sånne bittesmå klær og greier! For meg som ikke har peiling ser det ut som en bra liste. Gleder meg til du får baby, jeg! Kjenner jo egentlig ikke deg, men du skriver jo så fint om hele prosessen. Hvordan blir det for vofse å bli storebror, da? Så søt du er! Håper jeg ikke skremmer deg bort om en måned da! Voffse gleder seg tror jeg! Han elsker barn så det blir ikke noe problem med å godta barn. Må bare lære han til å bli litt mindre ivrig. Men jeg er ikke bekymret selv om jeg er spent. Hadde besøk av en veninne med en datter på 4 år og de to ble bestevenner. Lå sammen i sofaen og var supersøte. Så jeg håper han og baby blir gode venner når baby ikke er baby lenger. Babyperioden blir jo spennende men må nok bare sette grenser fra dag 1. Det jeg er mest redd for er lekestjeling for han er rask til å ta ting som ligger fremme og gjemme seg fordi han vet han ikke får lov. ----- Snart er enda en dag på jobb over. Straks 3 dager igjen. Helt villt! Etter jobb skal jeg rett til en veninne på lunsj. Hun er vegetarianer og lager mye godt. I dag skulle det bli noe med aubergine. Spennende! Nydelig vær er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #336 Del Skrevet 7. juli 2016 Hurra! Endelig fått svar fra NAV om at søknaden er innvilget. Da er det en mindre ting å bekymre seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #337 Del Skrevet 8. juli 2016 36+4 Jordmortime i dag og hun bekreftet at hodet er festet! Ellers alt bra. Ikke noe utslag på urinen nå. SF målet lavt som vanlig men det var bedre enn forrige uke. Men hun følger sin egen vekstkurve så det er ingen grunn til bekymring. Har uansett fått ultralyd på sykehuset onsdag neste uke for enda en ultralyd. Det er jo bare gøy. Er spent på hva de kan si om veksten da siden det er såpass nærme termin. Fikk også laget en oppfølgingsplan på et annen helsestasjon i juli slik at jeg slipper å dra til fastlegen. Jeg spurte også om dette med kynnere, stikninger etc. Jeg har jo ikke følt noe til dette og var redd for at det betyr at ungen aldri kommer til å komme ut og at kroppen min ikke gjør den jobben den skal. Men det skulle ikke ha noe å si og det var helt vanlig å ikke føle ubehag. Kroppen gjør jobben allikevel selv om jeg ikke merker så mye til det. Om den føler for det kan den godt gjøre det under fødselen også altså! Men der slipper jeg vel ikke unna! -------------- Og dagens store opptur var jo da jeg før jobb endelig fikk målt dynene etter tips fra @Weebs . Jeg har nemlig i alle år slitt med at dynetrekkene er for store for dynene. Jeg har irritert meg grønn over at de ikke kan produsere dynetrekk som fungerer. Etter å ha målt i dag fant jeg ut at dynen som skal være 220x140 er 205x125!! Ikke rart det ikke har fungert. Så rett etter jobb dro jeg på KID og kjøpte nye dyner på salg. Nå henger de ute til lufting før jeg ser frem til å legge på rent sengetrekk i kveld. Stakkars KID om målene ikke stemmer nå altså! Gikk for rimelige dyner, så nå har baby dyrere dyner enn oss. Men det er vel sånn det skal være. Nå føler jeg nesten at natten er reddet! Fikk også kjøpt et laken til vogn/vugge siden jeg ikke har kjøpt det enda, så da var enda et punkt på listen krysset av. Blir vel å kjøpe litt til, men jeg ville sjekke at størrelsen faktisk stemte først. Jeg trenger også et ekstra sengesett til sprinkelsenga men jeg finner jo aldri noe jeg liker. Nå roper jeg hurra for helg, og mannen skal vist diske opp med club sandwich og hjemmelagd pommes frites a la Christer Berens så det er jeg veldig spent på! Har også bilen full av babyting som må ut. Har arvet en kjempefin uro av en kollega, har Babybjørn vippestolen der samt en del leker jeg også har arvet som må på plass. For ikke å glemme at jeg hentet Jollyroompakken med bæresele og uglelampe på posten i stad. Nå gleder jeg meg bare til å få alt på plass og kjøpe de helt siste innkjøpene til baby og fødbag. Nå er det virkelig bare småplukk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 8. juli 2016 #338 Del Skrevet 8. juli 2016 Hurra for festet hode! Så du hadde skrevet purelan salve på lista og vil bare gi mitt beste tips for å unngå såre brystvorter; smør de inn med morsmelk og la de lufttørke etter hver amming. Det blir mye pupp ute på vift men mm er rett og slett kroppens egen beste medisin. Håper dere sover godt i natt med nye dyner, må fnise litt av hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #339 Del Skrevet 8. juli 2016 1 time siden, Beccy87 skrev: Hurra for festet hode! Så du hadde skrevet purelan salve på lista og vil bare gi mitt beste tips for å unngå såre brystvorter; smør de inn med morsmelk og la de lufttørke etter hver amming. Det blir mye pupp ute på vift men mm er rett og slett kroppens egen beste medisin. Håper dere sover godt i natt med nye dyner, må fnise litt av hele greia. Takk for tips! Det skal jeg ikke glemme! Det er fint å få slike råd på forhånd så man kaanskje kan unngå det verste. Ser ikke frem til såre pupper. Jeg forventer å sove fantastisk i natt altså! I alle fall så sengetrekket 100 ganger freshere ut når det faktisk ble fylt ut av dyna! Så da måtte jeg jo rydde soverommet og støvsuge og i samme slengen fikk jeg støvsugd hele 2. etasje. Kanskje det er håp for å få tatt 1. etasje i morgen da. Nå skal jeg ikke røre meg resten av kvelden og endelig kom mannen hjem for å fikse mat også. Liste over det lille som gjenstår å kjøpe før fødselen: - Ammesingletter fra HM - Sett med 2 omslagsbodyer fra HM i str 56 - Sengesett til sprinkelseng - Et ekstra laken til vogn - Neglfil/klipper til baby - Noen håndklær - Skumgummimadrass vi skal skjære ut til vugga vi har fått låne (men vil gjerne bytte madrassen) - Grå joggebukse til meg - Snacks og drikke til fødebagen Satser på å ta med mamma på en shoppingrunde i starten av permisjonen og få unna alt. Kjøpes raskt etter fødsel: - Elektrisk brystpumpe. Tror det blir Philips Avent. Vil se at jeg kan amme før jeg bruker penger på det. Tenker å bruke det slik at mannen kan få mate litt etterhvert og jeg har mulighet til å dra ut på tokt alene. Håper det fungerer i praksis og man må jo bare prøve. - Flere ammebher (vil se an størrelsen og om de fra ebay fungerer bra for da bestiller jeg flere). Resten får vi ta som det kommer etter behov og hva vi får i gaver. Jeg føler i alle fall at vi har det vi trenger og at jeg ikke har kjøpt for mye unødvendige ting. Nå satser jeg bare på å få ryddet og ordnet i alt i løpet av helgen så kan egentlig baby bare komme. Men hun får vente noen uker til altså! Jeg har tross alt en liste med ting som skal ordnes i huset når jeg går ut i permisjon. Derfor vil jeg helst ha alt til baby på plass før neste uke er ferdig slik at skuldrene kan senkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 10. juli 2016 Forfatter #340 Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Da var enda en helg over. Tiden flyr så fort og i morgen er jeg i uke 37+0. Da begynner det å nærme seg fødsel altså! I helgen har vi fått unna ganske mye hagearbeid. Fått freshet opp krukkene med blomster (stemorsblomstene fra tidlig vår hadde gjort sitt), pottet om noen planter, klippet kanter, luket, klippet gress osv. Deilig å få gjort litt selvom det tar tid nå. Har også fått kost med med bringebær og jordbær fra hagen og fått høstet redikker. Snart er salaten klar også. Ser frem til masse bringebærplukking (og ikke minst spising) fremover og håper jeg orker å plukke blåbær i skogen når permisjonen er i gang. Skulle ta det veldig med ro i helga men endte opp på flere timer med piknik og tur i skogen på dagen og grillbesøk på kvelden i går. Masse hagearbeid, tur med hunden og husarbeid i dag. Ble veldig sliten så sov noen timer på sofaen da. Blir så fort sliten! 8 arbeidstimer igjen til permisjon nå! Fantastisk! Endret 10. juli 2016 av Chandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå