Gå til innhold

Hvorfor kan venninna mi gå i samme kjolen som meg , men ikke jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, du kler kjolen kjempegodt! Synes du skal bruke den om du liker den :) Store hofter/rumpe er jo dritsexy, så det klarer jeg ikke å få til å bli noe negativt. Spesielt når midjen er smal ;) 

Tenk på alle som betaler i dyre dommer for figuren til J-Lo, Beyoncè, og Sofia Vergara :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke at du er veldig bred over hoftene og kjolen er absolutt veldig fin på deg, men personlig synes jeg det er finere med kjoler som ikke er både trange og utringet på en gang. Så jeg ville følt meg bedre i enten en trang kjole med mindre utringning eller en utringet kjole som er videre fra midjen og ned, men du må naturligvis gå i det du selv føler deg komfortabel med. :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjolen ikke er kortere enn på bildet, og du viser classy kløft fremfor at puppene "velter ut" vil jeg tro nokså sikkert at venninnene dine er sjalu.

Det handler ikke om at du ikke er tynn, men at du har store pupper og nok vil få endel oppmerksomhet fra menn.

Om det plager deg at endel menn snur seg fordi du har ganske synlige former hadde jeg valgt en litt annerledes kjole, det kommer litt an på størrelsen på brystene 

Men de har etter mitt syn rett i at klær kan se vulgært ut på noen, og ikke på andre. Det har å gjøre med at alle assosierer pupper og rumpe/underliv med noe seksuelt, og dess kortere kjolen blir og mer pupp/rumpe man viser, dess mer seksuelt ladet blir uttrykket.

Jeg har lange ben, og "kan ikke" velge samme type skjørt som endel venninner. På meg blir det superkort, på dem helt normal lengde. 

Tar jeg på meg kort kjole vet jeg hva slags oppmerksomhet jeg får på byen, fremfor om jeg dropper det. Jeg blir ikke lei meg av det faktumet, me. opplevde som deg i tenårene at endel jenter mente jeg var "styggtynn" i bena, mens de fra 25+ gir meg positive komplimenter.

Men ja, det brutale svaret er at du oser sex en stund før venninna di med mindre pupper/dramatiske former gjør det. 

Selvsagt, siden det kan jo overhodet ikke være at TS faktisk ikke kler kjolen og ser vulgær ut og venninnene oppfører seg som gode venninner som sier ifra. Det må jo selvsagt dreie seg om at venninnene er sjalu på hennes former og at hun får oppmerksomhet fra menn. :rolleyes:

Når man har store bryster vil man i mye større grad risikere å se vulgær ut i forhold til når man har små bryster. Den totale kroppsfasongen vil også ha en betydning for helhetsinntrykket. En kort, tettsittende kjole som har V-hals har jeg ingen problemer med å forstå kan se vulgær ut på flere kroppsfasonger. Modellen på bildet ser ikke vulgær ut med kjolen da hun har en kroppsfasong som gjør at hun kler kjolen godt. Det er dermed et dårlig utgangspunkt for å vurdere om den ser vulgær ut på noen som du ikke aner kroppsfasongen til. 

Og vennligst dropp sjalusikortet. Dette er et typisk svar fra noen som ikke evner å ta til seg kritisk tilbakemelding. Det er ganske spesielt å mene at ingen i sin rette forstand kan mene at en ikke ser bra ut i et gitt plagg. 

Anonymkode: 5016a...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes den var kjempefin på deg! Ikkje vulgær, men definitivt sexy.

Nei, du kler kjolen kjempegodt! Synes du skal bruke den om du liker den :) Store hofter/rumpe er jo dritsexy, så det klarer jeg ikke å få til å bli noe negativt. Spesielt når midjen er smal ;) 

Tenk på alle som betaler i dyre dommer for figuren til J-Lo, Beyoncè, og Sofia Vergara :)

Tusen takk! Mener dere dette? Så rart venninne mine sa jeg var vulgær, blir så usikker. Skal til byen nå sammen med de og lete etter ny kjole. Så får se hva det blir til. Ble så usikker når de sa hun passet den så godt men ikke jeg :P

Hun er typisk tynn med små pupper. Jeg synes vi begge så fine ut men da venninnegjengen skulle si sin mening var det jo at jeg så vulgær ut .

Anonymkode: 9d05f...e45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, siden det kan jo overhodet ikke være at TS faktisk ikke kler kjolen og ser vulgær ut og venninnene oppfører seg som gode venninner som sier ifra. Det må jo selvsagt dreie seg om at venninnene er sjalu på hennes former og at hun får oppmerksomhet fra menn. :rolleyes:

Når man har store bryster vil man i mye større grad risikere å se vulgær ut i forhold til når man har små bryster. Den totale kroppsfasongen vil også ha en betydning for helhetsinntrykket. En kort, tettsittende kjole som har V-hals har jeg ingen problemer med å forstå kan se vulgær ut på flere kroppsfasonger. Modellen på bildet ser ikke vulgær ut med kjolen da hun har en kroppsfasong som gjør at hun kler kjolen godt. Det er dermed et dårlig utgangspunkt for å vurdere om den ser vulgær ut på noen som du ikke aner kroppsfasongen til. 

Og vennligst dropp sjalusikortet. Dette er et typisk svar fra noen som ikke evner å ta til seg kritisk tilbakemelding. Det er ganske spesielt å mene at ingen i sin rette forstand kan mene at en ikke ser bra ut i et gitt plagg. 

Anonymkode: 5016a...083

Jeg har lagt ut bilde av meg selv i kjolen også og ser det er litt forskjellige meninger. Du må gjerne si meningen du også, blir ikke sint av den grunn :)

Jeg synes ikke at du er veldig bred over hoftene og kjolen er absolutt veldig fin på deg, men personlig synes jeg det er finere med kjoler som ikke er både trange og utringet på en gang. Så jeg ville følt meg bedre i enten en trang kjole med mindre utringning eller en utringet kjole som er videre fra midjen og ned, men du må naturligvis gå i det du selv føler deg komfortabel med. :) 

Ok, skal til byen nå og se etter en annen kjole så kommer jeg inn her og kan vise dere den om jeg går for ny kjole :) Tusen takk alle sammen for tilbakemeldinger. Alltid bra å gå inn her og høre meninger :)

Ha en fin dag :)

Anonymkode: 9d05f...e45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjolen er fin den! Men skaff deg en BH som passer :)  Da blir ikke kløfta så drøy. Gå på en undertøysbutikk og få litt skikkelig hjelp (ikke Change, de selger det de har, ikke det som passer). Jeg bruker 65H, og får ikke upassende kløft i sånne kjoler siden jeg bruker rett BH. Riktig BH sitter helt inntil brystbeinet mellom puppene, og separer puppene slik at det ikke blir vulgært! Kan være verdt å prøve. 

Anonymkode: fde26...f85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida blir ikke lei meg, har du andre forslag til noe som passer min store rumpe bedre? Er jo bred i over hoftene og har stor rumpe

Anonymkode: 9d05f...e45

Det virker som du har en form for pærefasong, uten at jeg er helt sikker.
For å vise til hva jeg mener, så linker jeg denne siden istedet:

http://www.wikihow.com/Dress-if-You've-Got-a-Pear-Shaped-Figure

Det å ha en slik kjole, får deg til å virke mye mye større enn hva du er på en måte...Jeg vet ikke, jeg er ikke ekspert på mote eller kjoler, men jeg bare ser hva jeg ser og svarer deretter. Er vel en slik person som legger merke til mønster og fasonger noe ble bare feil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den , synes dere jeg ser vulgær i den?

Anonymkode: 9d05f...e45

Jeg må vel si meg noe enig med venninnene dine. Du har en ganske stor byste, som gir en stor kløft. Ikke at det er noe negativt, men det kan se noe vulgært ut. Det som er det viktige her er hvilke omstendigheter du bruker en slik kjole. Det kan være passende i noen tilfeller, men her bør du være litt obs. 

Anonymkode: 5016a...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er brystfager i en tettsittende kjole, ser vi ikke en velkledd kvinne, men et par digre daier på luftetur, med eieren på slep.

Det er selvsagt fritt opp til hver enkelt å kle seg som en vil i dette landet. Uheldigvis er det ikke fritt fram å bestemme hvordan andre oppfatter en i habitten. Sannsynligvis er du heldig som har venninner som tør å si fra, og spare deg for å bli oppfattet som østeuropeisk prostituert.

Se bort fra dette hvis du har tatt silikon og botox, og er keen på å vise frem nyervervelsen, og huke med deg en enkeltnatting og et tog med asyalnter på hjemveien.

Endret av Kamikatze
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, du ser dødsheit ut. Sjalusikortet ble nettopp styrket. Kjør på, du. Men ton gjerne ned smi ke og tilbehør og sånn :)

Nettopp.. Siden man kan for all del ikke ha forskjellige meninger...

Anonymkode: 5016a...083

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk! Mener dere dette? Så rart venninne mine sa jeg var vulgær, blir så usikker. Skal til byen nå sammen med de og lete etter ny kjole. Så får se hva det blir til. Ble så usikker når de sa hun passet den så godt men ikke jeg :P

Hun er typisk tynn med små pupper. Jeg synes vi begge så fine ut men da venninnegjengen skulle si sin mening var det jo at jeg så vulgær ut .

Anonymkode: 9d05f...e45

Jeg synes at det er veldig synd at de mener at din (utrolig fine) kropp ikke kan være kledd i samme kjolen som din tynne venninne. Den ser kjempebra ut på deg, og du burde ærlig talt prøve å slutte å bry deg så mye om hva andre mener.

Det kommer alltid til å være delte meninger om absolutt alt her i verden, men ikke la det stoppe deg fra å gå i det du har lyst til. Mange her inne har sagt at de synes du kler den kjempegodt, så det er jo synd at du vil finne en annen på grunn av det, når du i utgangspunktet likte den.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

For noen kjipe venninner du har. Gå i kjolen du, om så bare for å irritere dem litt for at de ikke har makta til å bestemme hva du skal gjøre. 

Veldig enig i det, faktisk. Jeg var med en jentegjeng på handletur en gang. Hvorfor i alle dager gadd jeg det, tenker dere vel. Vel, jeg kjente byen, noe de ikke gjorde, så de bestakk meg med løfter om vin mot å være guide. De var egentlig sjarmerende vesner alle sammen. Men litt utpå dagen snudde stemningen en smule. En av de prøvde en tettsittende bukse. Jeg syntes den så perfekt ut for henne, nesten skreddersydd. ALLE de andre damene rottet seg sammen og anbefalte at hun ikke måtte GÅ i noe sånt, det så SÅÅÅ vulgært ut. Nevnte kvinnemenneske lot buksa ligge. Da anledningen bød seg spurte hun meg hva jeg faktisk mente, jeg sa som sant var, at det var det beste plagget hun hadde prøvd den dagen. Hun ga meg kortet hennes og ba meg gå tilbake i smug og kjøpe buksen. Det var vel da jeg lærte to ting: Det er ikke alltid kvinner vil hverandre det beste (av en eller annen grunn), og dere trenger alltid en kamerat å få moteråd fra fremfor fra andre kvinner. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig i det, faktisk. Jeg var med en jentegjeng på handletur en gang. Hvorfor i alle dager gadd jeg det, tenker dere vel. Vel, jeg kjente byen, noe de ikke gjrode, så de bestakk meg med løfter om vin mot å være guide. De var egentlig sjarmerende vesner alle sammen. Men litt utpå dagen snudde stemningen en smule. En av de prøvde en tettsittende bukse. Jeg syntes den så perfekt ut for henne, nesten skreddersydd. ALLE de andre damene rottet seg sammen og anbefalte at hun ikke måtte GÅ i noe sånt, det så SÅÅÅ vulgært ut. Nevnte kvinnemenneske lot buksa ligge. Da anledningen bød seg spurte hun meg hva jeg faktisk mente, jeg sa som sant var, at det var det beste plagget hun hadde prøvd den dagen. Hun ga meg kortet hennes og ba meg gå tilbake i smug og kjøpe buksen. Det var vel da jeg lærte to ting: Det er ikke alltid kvinner vil hverandre det beste (av en eller annen grunn), og dere trenger alltid en kamerat å få moteråd fra fremfor fra andre kvinner. 

Nå er det jo ofte slik at menn synes vulgære plagg er helmaks da. 

Anonymkode: 5016a...083

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Oi det bildet var ikke det jeg forventet å se. Jeg trodde jeg kom til å få se saker og ting tyte ut over alt. Den kjolen der er kjempefin på deg! Ikke vulgær i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den , synes dere jeg ser vulgær i den?

 

 

20151107_120715.jpg

Anonymkode: 9d05f...e45

Så ikke dette før forrige post. Vanskelig å si, uten å se sideprofilen. Herfra virker du litt fortung. Og så ville det hjulpet med skikkelig kvass V-hals. Med så avrundet åpning ledes blikket mot brystene og ikke videre mot navelen.

Har sett mye verre ute på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket

Nå er det jo ofte slik at menn synes vulgære plagg er helmaks da. 

Anonymkode: 5016a...083

Merker jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i det. Så jeg går for at jeg har god smak OG ikke har samme forutsetning for å bli sjalu på kvinner som tar seg bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en smashing kropp, men jeg syns også at den kjolen ble litt for vulgær på deg. Det var ikke mye om å gjøre, men jeg ville ikke vist kløft og samtidig hatt en så tettsittende kjole, som ei over her også skrev.

Anonymkode: 6cb3a...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ofte slik at menn synes vulgære plagg er helmaks da. 

Anonymkode: 5016a...083

Alt til sin tid. :P

 

Selv om vi kan nyte synet av en velplassert ungdommelig kameltå, er det ikke noe vi venter å finne på kontoret eller på galla. Og det vil helt klart prege vår oppfatning av innehaverens kvalifikasjoner, om hun må ty til slike avledningsmanøvre. Hey, når det gjelder kvinner er vi menn dumme, ikke uintelligente. Dah!

Endret av Kamikatze
Hadde mer på hjertet...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: jeg kunne gått slik med et sjal i halsen, det toner ned utrigninga ;)

Anonymkode: 6cb3a...cc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...