Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Gratulerer med hytte! Og ikke minst beslutningen om flere barn :rodmer: Det er sikkert godt med egen ja! 

Jeg får også dårlig samvittighet men får stadig høre at jeg gjør mye og han er mye med meg. Han får jo mat og ligger somregel inntill eller på meg :fnise: Tror det går bra jeg ;) mener likevel det er lurt å være bevisst på det, spesielt senere, vil ikke at han skal huske en barndom hvor foreldrene satt bak hver sin skjerm :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer med hytte! Og ikke minst beslutningen om flere barn :rodmer: Det er sikkert godt med egen ja! 

Jeg får også dårlig samvittighet men får stadig høre at jeg gjør mye og han er mye med meg. Han får jo mat og ligger somregel inntill eller på meg :fnise: Tror det går bra jeg ;) mener likevel det er lurt å være bevisst på det, spesielt senere, vil ikke at han skal huske en barndom hvor foreldrene satt bak hver sin skjerm :( 

Takk! Så nå driver vi å planlegger hva vi trenger skaffe til hytta. Den er fult utstyrt, men noe skifter vi jo ut og må få litt oybt og stæsj så den blir vår 😆

---

Med fare for TMI her.. Jeg har for første gang fått med meg at jeg har eggløsning 😂 Aldri merket det før! Masse egghvitt slim og litt stikkinger i magen. Hvis vi skulle prøvd å få barn igjen ville det vært perfekt nå 😂 Sa nei til ligg i går da, orker ikke bekymre meg for at vi har et uhell 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en fin dag ☺ Utrolig hvor mye mer som blir gjort når begge to er hjemme 😃 Fikk en drøy time trilletur med hunden, vært på 60 intervall spinning og handlet. På kvelden kom kusina til samboer og mannen på besøk, de kom uanmeldt - noe som er topp syns jeg 👍 Lille K elsker besøk og generelt å være der det er litt ekstra snakk og støy (kafe, selskap, besøk). Aldri noe skriking da, mamma & pappa er visst ikke bra nok alene 😂 Neida, flott at hun koser seg med andre rundt seg 😆

I dahq jobber samboer.. 12 timer vakt 😑 Hater å være så lenge alene, blir ganske kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet under på hyttekontrakt i dag, gjenstår bare banken så er den vår sånn på ordentlig 😆

Trillet en lang tur i det flotte høstværet tidligere i dag, hadde med hund. På tur hjemover våknet K og etter få minutter ville hun opp! Hylte og hylte. Helt forferdelig å høre på. Måtte ringe samboer så han hentet hunden og jogget selv hjem med vogna 😂 Livet ble topp igjen så fort vi kom hjem 😉

Har de siste dagene tenkt på om jeg bør avslutte pumpingen, begynner å bli litt lei. Samtidig som jeg mener mm er viktig. Så i forlengelsen av den tanken gjorde jeg et ammeforsøk i ettermiddag etter at jeg hadde pumpet litt. Og gjett hvem som "bet seg på"? K la seg helt fint til og begynte suge! Prøvde igjen nå 17.30 før flaska som jeg hadde klar, hun ammet i 20 minutter. Tok henne litt vekk underveis og da sto melkespruten 😂 Så uansett må hun ha fått i seg noe? Drakk ikke opp flaska etterpå. Har lagt henne til igjen nå, mest for å få henne til å sove 😉

Rart å plutselig prøve igjen, er jo 6 uker siden sist. Men det ville vært fantastisk om jeg kunne delammet før hver flaske fremfor å pumpe. Krysser fingrene for at det ikke kun er ren tilfeldighet i dag 🙏 Meeen, hvordan skal jeg stole på at hun faktisk får i seg noe? Må nok pumpe en gang i kveld når hun sover 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med signert hyttekontrakt da! :hoppe: 

Føler med deg angående trilletur og hylende baby! Det er min store skrekk, derfor tør jeg ikke gå så langt hjemmefra enda :sjenert: Flaks samboeren din kunne hjelpe til i situasjonen! 

Og så fantastisk at hun ikke er sugeforvirret etter så mange uker borte fra puppen! Ville absolutt gitt det et forsøk til siden hun kobler seg på og du har vært så flink å pumpe som gjør at melken fremdeles er der! Og det var jo til og med etter pumping hvor melken burde renne litt saktere! Man får ut mindre ved pumping enn amming sies det, så man skal ikke stole på at det som kommer ut etter pumping er det som babyen får i seg under amming. Det er jo mulig hun trenger mer enn hva du har akkurat nå, men jeg har stor tro på at du kan trappe ned på mme´en og at du kan la K styre puppeshowet ;) Så lenge hun virker fornøyd og fortsetter med våte bleier fremover så tror jeg dette kan gå veien :) Og funker det ikke så er det jo heller ingen krise :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Carouselle skrev:

Grattis med signert hyttekontrakt da! :hoppe: 

Føler med deg angående trilletur og hylende baby! Det er min store skrekk, derfor tør jeg ikke gå så langt hjemmefra enda :sjenert: Flaks samboeren din kunne hjelpe til i situasjonen! 

Og så fantastisk at hun ikke er sugeforvirret etter så mange uker borte fra puppen! Ville absolutt gitt det et forsøk til siden hun kobler seg på og du har vært så flink å pumpe som gjør at melken fremdeles er der! Og det var jo til og med etter pumping hvor melken burde renne litt saktere! Man får ut mindre ved pumping enn amming sies det, så man skal ikke stole på at det som kommer ut etter pumping er det som babyen får i seg under amming. Det er jo mulig hun trenger mer enn hva du har akkurat nå, men jeg har stor tro på at du kan trappe ned på mme´en og at du kan la K styre puppeshowet ;) Så lenge hun virker fornøyd og fortsetter med våte bleier fremover så tror jeg dette kan gå veien :) Og funker det ikke så er det jo heller ingen krise :)

 

 

Takk 😆 Bankmannen vår er ikke på jobb i dag da, så må avvente fortsatt.. Vi håper jo å få testet den før jul! Mørketiden sniker seg på nå..

Ja, var heldig som kunne få litt nødhjelp på trilleturen i går 😉 Heretter blir det maks 45 minutter. Hun sover aldri mer enn 20 minutter foruten natt, så skjønner jo det er kjedelig å ligge der våken alene 😂

K fortsatte med puppesuksess i morgen og nå 👍 Trappet ned litt på flaska, så fikk hun det først og nå ammer hun som "bare" det. Har ingen tro på å plutselig fullamme altså, men å kunne droppe en pumping eller to i døgnet ville være gull!

Og som du sier: ingen krise om det ikke fungerer for dette dette uansett bare et positivt slumptreff etter at jeg jo hadde slått all amming fra meg 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med hytte og puppesuksess! Husker ikke om jeg har kommentert hytta tidligere, men hallo! Begge deler fortjener en gratulasjon :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Weebs skrev:

Gratulerer med hytte og puppesuksess! Husker ikke om jeg har kommentert hytta tidligere, men hallo! Begge deler fortjener en gratulasjon :biggrin: 

Takk 😃 Haha, puppe er helt klart en snakkis med bebi 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går i mye av det samme 😉

I morgen kommer broren min, svigerinna og nevøen på 1 år 😊 De har aldri besøkt meg her i nord, så det blir stas 😃

K tar fortsatt puppen, men teknikken er vel mer smokking enn å die.. men det kan jo være det kommer seg 👍 Ringte helsesøster i går og fortalte utviklingen. Hun var overrasket over at jeg hadde pumpet så lenge, og at bebi nå tok brystet. Fortalte at jeg ikke vet om hun gjør det riktig eller får noe i seg 😕 På sånt har de lite å komme med.. "Legg henne til ofte" er svaret som er gjenganger. Det er ikke så lett, ikke så lett å vite om det er rett, spesielt ikke med en bebi på 10 uker som har fått flaske så og si hele tiden 😯 Svigerinna mi ammet nevøen min så vurderer faktisk å be henne om å se på teknikken vår 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Du kan høre at hun svelger ;) Det er slik jeg avgjør det. Uansett så vil det at hun ligger på puppen stimulere produksjon ;) Kaaaanskje det går? Det hadde jo vært utrolig :) Men som du sier, nå er det en hyggelig overraskelse og så får du se framover. Du legger til før hver mating nå? Jeg krysser fingrene for dere :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra! Du kan høre at hun svelger ;) Det er slik jeg avgjør det. Uansett så vil det at hun ligger på puppen stimulere produksjon ;) Kaaaanskje det går? Det hadde jo vært utrolig :) Men som du sier, nå er det en hyggelig overraskelse og så får du se framover. Du legger til før hver mating nå? Jeg krysser fingrene for dere :duskedame: 

 

1 time siden, Mumsy skrev:

Så fantastisk fint at lille K tar puppen:) Var på tide at du fikk en liten opptur med puppesuksess nå:biggrin:

Jeg trooor jeg hører henne svelge av og til, ser det i hvertfall, men det kan jo være spytt haha 😉 Og hun stimulere det er sant. Når jeg pumper rett etter kommer det veldig lite, mens i natt når jeg pumpet etter noen timer uten noe kom det masse. 

Uansett, puppen har helt klart blitt den nye trøsten 😂 Så, vi har kunnet ligge i senga 1,5 time lengre både i går og i dag når hun fikk ligge der 😉

---

Straks får vi besøker av broren min, svigerinne og nevø 😆😃 Gledet meg! 

God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke ☺ Har hatt besøk i helgen, så koselig 😊 Nevøen min på 1 år har blitt så stor! Han er både lengre og tyngre enn snittet så en skikkelig stor sjarmør 😉 Men herremin så mye energi.. Foreldrene (og vi når vi gadd 😉) måtte jo vokte han som en hauk for skuffer, skap, ting hele tiden 😂 Og hunden vår fikk mer oppmerksomhet enn han visste han hadde lengtet etter 😂 Gruer meg litt til den tiden nå 😉 Men svigerinna mi (og samboeren min) mente at jenter ikke hadde helt den samme utforskertrangen som smågutter har. Krysser fingrene for det 😉

K pupper og pupper. Tar fort 1,5 time gangen! Hun er ikke så effektiv, men kan ikke forvente en proff puppebebi sånn plutselig 😉 I dag lå vi i senga til 09, var digg å ikke måtte stå opp kl 6! Fikk ei flaske kl 7, jeg tør ikke helt stole på at mye og hyppig pupping holder sånn med en gang (kanskje ikke i det hele tatt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, maja87 skrev:

Mandag, ny uke ☺ Har hatt besøk i helgen, så koselig 😊 Nevøen min på 1 år har blitt så stor! Han er både lengre og tyngre enn snittet så en skikkelig stor sjarmør 😉 Men herremin så mye energi.. Foreldrene (og vi når vi gadd 😉) måtte jo vokte han som en hauk for skuffer, skap, ting hele tiden 😂 Og hunden vår fikk mer oppmerksomhet enn han visste han hadde lengtet etter 😂 Gruer meg litt til den tiden nå 😉 Men svigerinna mi (og samboeren min) mente at jenter ikke hadde helt den samme utforskertrangen som smågutter har. Krysser fingrene for det 😉

K pupper og pupper. Tar fort 1,5 time gangen! Hun er ikke så effektiv, men kan ikke forvente en proff puppebebi sånn plutselig 😉 I dag lå vi i senga til 09, var digg å ikke måtte stå opp kl 6! Fikk ei flaske kl 7, jeg tør ikke helt stole på at mye og hyppig pupping holder sånn med en gang (kanskje ikke i det hele tatt). 

Det er så koselig at K koser seg med puppen! Tenk hvilken lykke det må være for henne å plutselig få tilgang til kosen over alle koser :fnise: Om hun ikke spiser effektivt, så får hun i hvert fall masse nærhet, trøst og kos i den! Du kan jo muligens få veid henne før og etter et måltid på helsestasjonen, for å sjekke hvordan teknikken hennes er i forhold til å få i seg mat via ammingen? Men ville ikke forsøkt å stresse rundt det, som sagt så får hun mer enn bare mat ved at du ammer. Pupp er så mye mer enn et matfat :) Og igjen - skulle det feile så har jeg hundre gode grunner til at flaske er topp :fnise: 

Kjenner igjen beskrivelsen av en ettåring.. Det er absolutt noen nye utfordringer som følger med i den fasen! Mini var akkurat slik du beskriver, og hun er jo ikke gutt.. så tror det er litt personlighet inne i bildet også. Og verken mannen eller jeg var som henne som barn, så hvor det kommer fra aner jeg ikke :sjenert:  Slitsomt er det! Kanskje den mest utfordrende tiden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carouselle skrev:

Det er så koselig at K koser seg med puppen! Tenk hvilken lykke det må være for henne å plutselig få tilgang til kosen over alle koser :fnise: Om hun ikke spiser effektivt, så får hun i hvert fall masse nærhet, trøst og kos i den! Du kan jo muligens få veid henne før og etter et måltid på helsestasjonen, for å sjekke hvordan teknikken hennes er i forhold til å få i seg mat via ammingen? Men ville ikke forsøkt å stresse rundt det, som sagt så får hun mer enn bare mat ved at du ammer. Pupp er så mye mer enn et matfat :) Og igjen - skulle det feile så har jeg hundre gode grunner til at flaske er topp :fnise: 

Kjenner igjen beskrivelsen av en ettåring.. Det er absolutt noen nye utfordringer som følger med i den fasen! Mini var akkurat slik du beskriver, og hun er jo ikke gutt.. så tror det er litt personlighet inne i bildet også. Og verken mannen eller jeg var som henne som barn, så hvor det kommer fra aner jeg ikke :sjenert:  Slitsomt er det! Kanskje den mest utfordrende tiden! 

Hehe! Ja, mamma mente det var ner personlighet enn kjønn. Hun sa at jeg og broren min var all over the place etter at vi lærte å gå 😂 Hun sa den perioden var desidert den mest slitsomme 😉 Men da får vi jo go trim!

Ja, puppen er kos og noe mat. Gir hun uansett flaske etter hvert måltid, bedre at hun legger på seg for mye enn for lite som samboeren min sa. Vi veide før og etter på sykehuset, men tenkte å unngå det nå, tror det bare blir stress ☺ Ja..flaske har mange gode fordeler. Spesielt på natt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 😊 Ikke at ukedagene har mye å si når jeg er i permisjon da 😂 I går var vi alle fem (3 tobente og to firbente) på formiddagstur til hytta 👍 Den første snøen kom i går her og, meste har forsvunnet igjen nå. 

Samboer har jobbhelg så venter på ei venninne som skal komme. Vi skal ta oss en tur ned i byen. 

Gleder meg til godis i dag altså! Haha, begynner bli lite å skrive her om dagen. Har det supert 👍

Akkurat nå ammer jeg, som jeg gjør ofte syns jeg 😂 Spesielt på kvelden, men har fått med meg at det er vanlig. Så de lange kveldene med sovende bebi er forbi (i hvertfall for øyeblikket). Gir fremdeles litt flaske, ca 3 om dagen. Ikke fordi hun skriker etter det, men fordi jeg ikke helt stoler på at hun får helt nok enda. Er null stress å gi noe tillegg i løpet av dagen. Bare det å være kvitt pumpingen er jo gull 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig fint at det fortsatt går bra med ammingen:) Kos deg med godteri i kveld! Jeg klarte ikke å vente, så det ble en skål i går kveld også gitt:tongue: Det er jo tragisk billig nå før Halloween. God helg:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at K tar puppen :laugh: Heldig! A har gått fra å prøve litt pupp uten skjold til å ikke skjønne hva det er for noe om jeg fjerner skjoldet :ler:

Gratulerer med hytte. så kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...