Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Chandra skrev:

Høres ut som om du begynner å bli proff på melkeblandinga nå! Gøy å høre at hverdagen går lettere og at du kan trille og trene mer. :) Jeg føler meg også litt "dvask". Vekta er grei men jeg savner virkelig musklene mine! Gleder meg til de kommer tilbake en eller annen gang. :P Hva slags trening planegger du å gjøre fremover?

Skjønner godt at du ikke er lysten til å sitte å pumpe en time på natta. Det er viktigere å være menneske enn å drive med det greiene der tror jeg altså. Man skal jo overleve dagen også.

Jeg syntes det er helt greit at folk passer mini 2-3 timer. For min del er det så verdt det, men da savner jeg virkelig mini og det er jo også en god følelse. Men liker best å etterlate henne hos mannen eller mammaen/pappaen min. Svigermor har også passet henne og det går jo kjempebra, det er vel bare det at det ikke er min familie også guller hun så veldig med henne nusser og slikt. Det vil jeg bare gjøre selv men kan liksom ikke si noe. ;) 

Ha en super dag!

Hverdagen har heldigvis blitt mye bedre ☺ Rekker ikke allverden, men det forventet jeg aldri så det er ikke noe nederlag. 

Satser på å trille både lengre og raskere i første omgang, deretter spinning (samboer har i tillegg landeveissykkel på rulle så kan gjøres hjemme også) og styrke (savner det!). Tenkte å komme meg på senteret innen de nærmeste dagene 👍

Så godt at du er komfortabel med å la andre passe mini ☺ Blir nok det etterhvert jeg og 😃 Kjenner allerede at det ikke virker så skremmende lenger etter å ha satt ord på det til samboer ☺

Håper dagen din var fin 😀 Det har min vært, venter på samboer som er på jobb og gleder meg til å krype til sengs 😆

---

Vi var på 6-ukerskontroll i dag. Lille K var helt normal og fin, visstnok ikke så sterk i nakken i følge legen (vi og de som har sett henne har ment hun er veldig sterk, men men 😉), men det var visst vanlig. Vekten var økt mye! Veide 4600 i dag, opp 800 gram siden sist (3 uker). 

Har etterkontroll hos jordmor neste uke, men helsesøster spurte om jeg hadde tenkt på prevensjon enda. Har gått på cerazette i flere år så har vel vært inne på tanken om å gå på de igjen. Hun sa det var reelt bare tre valg (minipille, spiral eller sprøyte). Hva med mannen og kondom? Hmm, hvorfor skal egentlig vi damer fikse dette også? Luftet det for samboer, så ikke ut som om han var heeelt med på det 😛

God natt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde skrevet et laaangt innlegg i morges da jeg satt og ventet på at bilen skulle bli ferdig på verksted, så forsvant nettet og det lange innlegget 😑

Jaja...

I går hadde lille K en av sine beste dager! Så bli og herlig. Det blir mer og mer respons og smil for hver dag som går ☺ Hun er en veldig utålmodig frøken, skriker fort opp om oppmerksomheten forsvinner eller det er noe hun vil 😂 Akkurat som mora si i følge samboer og familien min 😉

Dagene er veldig bra for tiden. Får kommet meg/oss ut på en liten ting eller trilletur hver dag, har det bra med samboer, får spist (kunne nok sovet en del mer da..), litt praktiske ting hjemme og pumpet. 

Er godt motivert for å fortsette med pumping. I går bestilte jeg et ekstra sett med deler til pumpen sånn at det ikke må vaskes hele tiden. I tillegg kjøpte jeg en pumpebh (sånn at hendene kan være fri 😂). I helgen er planen å ha noen økedager igjen (dobblet nesten etter sist). Økedager vil si å pumpe hver andre time i noen dager. Tøft, men siden det ga resultater sist gir jeg det en ny sjanse 👍

Lille K har vokst i fra sine første plagg i 50. Syv uker tok det så er glad vi endte med å kjøpe litt smått 😉 I går bestilte jeg også noen nye pysjer og smekker til henne. Har ikke heeelt oversikt ovwr hva vi har i de neste størrelsene, det bør jeg få snart! 

Er også usikker på hva jeg skal gjøre med denne dagboken. Overføre den til genrell? Avslutte den eller bare fortsette? Er enig med Chandra at det ikke er en gravidbok lenger.. Men det er fint å ha et sted å skrive litt og fint å følge med andre. Får mye bra tips og inspirasjon fra de andre dagbøkene. Får se det ann, etterhvert blir nok lille mer aktivt og mindre tid til KG 😉

Ha en super dag om du har lest deg igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvfølgelig fortsette å skrive uansett om det blir i denne eller en ny ;) 

Vi hadde også bruk for 50 lenge, 6 uker tok det men vi kunne nok byttet tidligere. De skal jo ikke stramme eller dra noen plass,  heller se for store ut ;) 

Så flott at du er motivert til å pumpe :jepp: Tror nok en slik bh vil gjøre det enklere ja! Og de ekstra delene... Vi må jo koke alle smokker og sprøyter en gang daglig så jeg vet at det er litt styr. 

Får du ikke prøvd power pumping på dagtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 22.53, LilleMy1989 skrev:

Du må selvfølgelig fortsette å skrive uansett om det blir i denne eller en ny ;) 

Vi hadde også bruk for 50 lenge, 6 uker tok det men vi kunne nok byttet tidligere. De skal jo ikke stramme eller dra noen plass,  heller se for store ut ;) 

Så flott at du er motivert til å pumpe :jepp: Tror nok en slik bh vil gjøre det enklere ja! Og de ekstra delene... Vi må jo koke alle smokker og sprøyter en gang daglig så jeg vet at det er litt styr. 

Får du ikke prøvd power pumping på dagtid?

Ja, må nok legge vekk mer i 50 snart. Men foreløpig strammer det ikke så mye, syns nesten det er verre med bodier som er så slakke at bleia siger 😉

Lite tid til powerpumping på dagtid.  De gangene jeg prøver må jeg som regel skippe den siste 10 minutter'n 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ☺ Her har vi vært oppe et par timer (7 er absolutt ikke verst!), men lille har alt tatt en blund i sjalet 😉 Blir mer og mer glad i sjalet. Effektivt til å roe ned, mer behagelig enn å bære på armen og godt og nært 😊

På lørdag fikk vi ryddet og vasket huset! Jeg hadde henne i sjalet mens jeg ryddet og tørket støv, samboer støvsugde og etter en tur med bikkja vasket jeg gulvet 😆 Dæven, det føltes bra ut! Kunne til og med legge på nyvaskede og strøkne duker 😄

I går var vi på hyttevisning. Må gå litt fra der bilen parkeres, men med sjalet var det null problem ☺ Skal by på den i dag 😃

Bestilte meg ringslynge i går siden @LilleMy1989 har reklamert sånn for det 👍

I dag har jeg lite planer. Kanskje en trilletur? Ganske avslappet med tanke på hvor mye jeg skal gjøre i løpet av dagen. Får vi til noe er det bra, hvis ikke så er det helt greit der og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med hyttevisning! Er det langt unna der dere bor?  Fjell eller sjø? 

Liker holdningen din til at man ikke trenger å ha så mange planer eller å få gjort så mye i løpet av dagen :) I dag er jeg fornøyd med meg selv fordi jeg tørket av tvén (den så ikke ut da Mini har vært der og trodd at hun kan "swipe" på skjermen, så den var full av små klissete avtrykk av barnehender og fingre ;) ) - og jeg har gått tur og vært i butikken :)

Bæresjal må være veldig kjekt! :) Merker at jeg bærer lillebror på armen nesten konstant når han ikke mates eller sover dypt (da kan jeg kanskje legge han i sengen, nestet eller dagsengen) - bærer man i sjal eller sele så får man jo armene mer fri og kan gjøre mer :) Vi har en bæresele som jeg må finne frem før det er for sent! Kjøpte den til Mini, men tok den nok i bruk litt for sent så hun likte seg aldri i den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Carouselle skrev:

Så spennende med hyttevisning! Er det langt unna der dere bor?  Fjell eller sjø? 

Liker holdningen din til at man ikke trenger å ha så mange planer eller å få gjort så mye i løpet av dagen :) I dag er jeg fornøyd med meg selv fordi jeg tørket av tvén (den så ikke ut da Mini har vært der og trodd at hun kan "swipe" på skjermen, så den var full av små klissete avtrykk av barnehender og fingre ;) ) - og jeg har gått tur og vært i butikken :)

Bæresjal må være veldig kjekt! :) Merker at jeg bærer lillebror på armen nesten konstant når han ikke mates eller sover dypt (da kan jeg kanskje legge han i sengen, nestet eller dagsengen) - bærer man i sjal eller sele så får man jo armene mer fri og kan gjøre mer :) Vi har en bæresele som jeg må finne frem før det er for sent! Kjøpte den til Mini, men tok den nok i bruk litt for sent så hun likte seg aldri i den. 

 

Ja, spennende! Ringte inn interesse til selgeren i går, han har ingen budrunde med en gang. De som var interessert skulle ta kontakt først. Så nå har vi gjort det! Den ligger på vidda, ved en lakseelv i fint jakt-og turområde. Helt uten biltrafikk og støy 👍

I går rakk jeg/ hadde jeg overskudd til trilletur med barn og hund, samt spinning på kvelden 😆 Var SÅ deilig å trene igjen 😃 Litt skummelt å dra vekk fra bebien, men det gikk selvsagt heeelt. Hun har jo en super pappa, sikkert bare bra jeg lar de være alene sammen også 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formiddagspumping i fred og ro i senga 😃 På stua passer pappaen bebi og storesøster som er på høstferie. Storesøster er stolt og bryr seg akkurat passe. Og jeg er litt hønemor, redd for at storesøster plutselig finner på å løfte bebi i et ubevoktet øyeblikk 😂 Hun er nok litt sjalu, men takler det fint syns jeg. Er nok tøft å plutselig skulle dele på pappaen sin i den dyrebare tiden de har sammen 💕 

Lille K er såå nysgjerrig! Strekker seg som en kalkun og hodet går nesten rundt og rundt når hun sitter på skulderen 😂 Spesielt da vi var på kafe i går 😉

Ikke trent noe mer annet enn trilling siden mandag, men har i hvertfall begynt 👍

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å min gud, det er så søtt når de begynner å bli skikkelig nysgerrige! Strekker seg som en kalkun var en fantastisk beskrivelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende med hytte! Jeg har aldri vært i nord Norge men ser liksom for meg at en hytte på vidda hørtes riktig så idyllisk ut! Ser dere ofte nordlys?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta høres idyllisk ut! :)  

Jeg kan bare drømme om å selv ha råd til hytte akkurat nå, får leve på familien sin litt til ;)

Storesøster er fra et tidligere forhold eller? Trodde K var din første :) Mulig jeg har misforstått hele tiden ;) 

Skjønner at du er skeptisk, jeg er også nervøs når jeg snur ryggen til Mini og lillebror ligger alene. Når de er så små skal man jo også være litt på vakt for Mini har ikke helt forutsetninger til å forstå at ting som er godt ment (legge teppe sitt over ansiktet til lillebror) kan være farlig. Men foreløpig har det gått fint, hun er egentlig minimalt interessert i den lille bylten. Men slikt kan jo fort endre seg om hun føler seg tilsidesatt.. Har hørt om søsken som klyper og slår de i hodet med iPader. 

Gøy med utviklingen til K! :) Alle perioder i nyfødtes liv har sin sjarm, men det er veldig morsomt når de blir mere med på det som skjer! 

Og synes du er råflink som kom deg på spinning! Wow! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Weebs skrev:

Å min gud, det er så søtt når de begynner å bli skikkelig nysgerrige! Strekker seg som en kalkun var en fantastisk beskrivelse :fnise:

Ja, hu ser litt ut som en kalkun der hun strekker seg opp 😂 Når hun sitter i sjalet ser det ut som om hun strekker seg opp en vinduskarm (sitter vendt innover altså 😉). 

5 timer siden, Chandra skrev:

Oi så spennende med hytte! Jeg har aldri vært i nord Norge men ser liksom for meg at en hytte på vidda hørtes riktig så idyllisk ut! Ser dere ofte nordlys?

 

 

Er en del nordlys ja, alltid stas å se det (men løper ikke ut på trapa for å se det hver gang noen annonserer det på fb da😉).  Venter spent på om vi får hytta fremdeles, skulle få svar ila uka 😃

5 timer siden, Carouselle skrev:

Hytta høres idyllisk ut! :)  

Jeg kan bare drømme om å selv ha råd til hytte akkurat nå, får leve på familien sin litt til ;)

Storesøster er fra et tidligere forhold eller? Trodde K var din første :) Mulig jeg har misforstått hele tiden ;) 

Skjønner at du er skeptisk, jeg er også nervøs når jeg snur ryggen til Mini og lillebror ligger alene. Når de er så små skal man jo også være litt på vakt for Mini har ikke helt forutsetninger til å forstå at ting som er godt ment (legge teppe sitt over ansiktet til lillebror) kan være farlig. Men foreløpig har det gått fint, hun er egentlig minimalt interessert i den lille bylten. Men slikt kan jo fort endre seg om hun føler seg tilsidesatt.. Har hørt om søsken som klyper og slår de i hodet med iPader. 

Gøy med utviklingen til K! :) Alle perioder i nyfødtes liv har sin sjarm, men det er veldig morsomt når de blir mere med på det som skjer! 

Og synes du er råflink som kom deg på spinning! Wow! :)

Storesøster er fra hans tidligere forhold ja. Hun er hos oss bare en langhelg/uke hver mnd (alt ettersom det er ferie eller ikke) så er jo ikke her så mye. Dette var første gang hun traff lillesøster. Går bare bra, men jeg passer nøye på (og håper faren gjør det samme...). 

Det er jo som du sier ikke at de vil gjøre de noe vondt, men velment omsorg kan fort bli feil! Og OM noe skulle skje, hvordan vil de store takle det 😕 Best å være føre var, både med storesøsken og dyr 👍

---

Akkurat kommet hjem fra en drøy time trilletur til et byfjell (grusvei opp). Ikke gått den siden i sommer da jeg var på slutten og høygravid, gikk mye bedre nå, selv med vogn 😂

Fikk forresten det ekstra pumpeutstyret i går. Deriblant en større trakt, ser ut som det var smart 😉 Da kan jeg ha høyere trykk - mer ut 👍 Digg å slippe å koke etter hver gang også 😃

Nå får hun to av sju flasker med morsmelk - tar seirene jeg får 😉 Og pumping er nå ikke noe som bare er herk, skuldrene er senket og tar en dag av gangen 👌

 

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11.oktober - i dag er det akkurat et år siden jeg tok minipille sist 😉 Hvem hadde trodd at jeg et år etter satt med verdens fineste lille jente på 2 mnd sovende på brystet i sjalet sitt? Har vært på etterkontroll hos jordmor i dag og fikk ny resept på cerazett, nesten litt småkomisk at det falt på "årsdagen". Føler meg veldig heldig siden ting gikk så fort og bra 😍

Etterkontrollen gikk fint. Godt å snakke litt om hvordan alt har vært. Ble selvsagt snakk om keisersnittet og ammeproblemene. Jordmor har klaget til sykehuset for at de sendte oss hjem uten at ammingen var i orden, hun sa også at det sjelden gikk problemfritt dersom ting ikke gikk bra fra starten. Hun syns jeg gjorde en kjempejobb med pumping og at jeg virkelig hadde prøvd. Er godt å høre det, for noen ganger føles det ut som vi ga opp for raskt 😕 Hun syns heller ikke det var rart at jeg hadde vært skikkelig nedfor i starten, og at vi neste gang skulle være obs på depresjon. Ble heldigvis ikke deprimert og tror ikke jeg plutselig blir det nå, men godt å være forberedt til neste gang (ja, blir helt klart en til 😉). 

Fikk pakke i posten i dag; noen supersøte pysjer og smekker jeg hadde bestilt, samt en jakke (uten hette selvsagt! Teite hetter..) jeg hadde bestilt. Merker at det er helt uinteressant å handle til meg selv for tiden 😂 Sparer masse penger da 👍

Tror vi har kjøpt oss hytte i dag 😆 Samboer skulle sende sms til selger i dag så skulle det visst gå i orden 😃 Blir fint! Svigers har hytte, men det er ikke det samme som å ha egen 😯

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rundt i stua med lille i sjalet og er litt småirritert 😕 Ikke på bebien selvsagt, men fordi jeg føler meg litt fanget her hjemme.. Syns ting tar så mye tid før jeg endelig kan komme meg ut av huset. Planen var å trille en tur ned til byen, men i dag har lille en sånn "klenge-jeg må sitte i sjalet"- dag. Da har jo ikke jeg sjans til  ordne meg eller fikse det vi må ha med (i hvertfall ikke uten at det bare blir ståk). Så vi blir nok hjemme.. Håper jeg klarer å få av meg olabuksa jeg rakk få på meg i stad 😂 Sofaen krever ikke olabukse 😉 

Må overbevise meg om at sånn er det bare! Føler meg av og til (som i dag) fryktelig lat for at jeg ikke kommer meg mer ut med vogn eller hund 😕 Men tenker jeg etter så gjør jeg så og si en ting hver dag, og det har jo vært målet. Fader, dagbok er jo gull! Nå er jeg ikke irritert mer 😂😂

Ble hytte i går, så nå må vi vel planlegge og ordne den litt før mørketiden setter inn 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med hytte, så utrolig spennende :) Vil tro det blir noe annet med egen ja, slik at man slipper å "være på besøk" under hele oppholdet.

Kjedelig med følelsen om å være fanget i eget hus, men bra du er blitt mindre irritert at å få ut litt frustrasjon her :fnise:

Ønsker dere en fin dag videre, selv om den bare blir hjemme! Hjemme er bra nok :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Mumsy skrev:

Gratulerer så mye med hytte, så utrolig spennende :) Vil tro det blir noe annet med egen ja, slik at man slipper å "være på besøk" under hele oppholdet.

Kjedelig med følelsen om å være fanget i eget hus, men bra du er blitt mindre irritert at å få ut litt frustrasjon her :fnise:

Ønsker dere en fin dag videre, selv om den bare blir hjemme! Hjemme er bra nok :biggrin:

Ja, hjemme er bra nok ☺ Den lille bryr seg  nok ikke 😂 Jeg kan lufte meg når samboer komme fra jobb 👍

Ha en fin dag du og 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk skrevet fra deg irritasjonen. :tongue: Jeg skjønner hvilken følelse du har. Det er lett å føle seg låst, spesielt når man legger planer som mini ikke er enig i! Jeg er jo ekstremt låst om dagen men har bare sluttet å være lei meg for det siden det er en situasjon jeg ikke får gjort noe med. Men det er jo ikke alltid like lett.

Gratulerer med hytta! Er den langt unna dere? Skjønner at nordlys ikke er like spennende når man ser det ofte. Jeg har aldri sett det så hadde sikkert tatt helt av. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2016 den 11.13, Chandra skrev:

Så bra at du fikk skrevet fra deg irritasjonen. :tongue: Jeg skjønner hvilken følelse du har. Det er lett å føle seg låst, spesielt når man legger planer som mini ikke er enig i! Jeg er jo ekstremt låst om dagen men har bare sluttet å være lei meg for det siden det er en situasjon jeg ikke får gjort noe med. Men det er jo ikke alltid like lett.

Gratulerer med hytta! Er den langt unna dere? Skjønner at nordlys ikke er like spennende når man ser det ofte. Jeg har aldri sett det så hadde sikkert tatt helt av. :fnise:

Hehe, ja fint å skrive fra seg 😉

Hytta er ca 45 min kjøring og deretter 10-15 minutter å gå fra der vi parkerer. Har bare vært der en gang, så blir spennende å dra dit neste gang, nå som den er VÅR 😃 

Nordlys er stas altså! Den dagen vi blir lei av p se det har man blitt litt grunn syns jeg 😉

---

Vært veldig trøtt og sliten i dag. Så for første gang siden bebi kom (som er ni uker i dag) har jeg tenkt at "kunne vært godt med ei pause hvor jeg kun hadde meg selv å tenke på" 😉 Hun har absolutt ikke vært noe spesielt krevende eller sutrete i dag, kun min energi som gjorde et dropp. 

Fikk også litt dårlig samvittighet da jeg så hva det skulle handle om på schrødinges katt i dag 🙈 Mobilbruk og bebi (så ikke programmet altså, men skjønner tegninga 😉). Jeg er bevisst på å ikke sitte med mobil rett foran bebi, være mer opptatt av den osv. Men, synder en del! Det er jo ikke til å legge skjul på at time etter time med en bebi er litt kjedelig... Jeg er jo mye alene så snapper med venninner er kjærkomment. Men skal heretter forsøke å ikke bruke den mens jeg er med bebien, begrense det til hun sover. Samboeren min er superflink til å droppe telefonen når han er med bebi eller foøk generelt. Men, han er jo ikke med bebien alene i timevis 😕

Teknologi er fint, men det tar mye tid og oppmerksomhet altså 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg så episoden med Schrødingers katt.. Nå er det mange mødre som kommer til å føle seg som elendige mammaer, for hvem har ikke gjort dette? Det er som du sier begrenset hvor kult det er å vie hundre prosent oppmerksomhet til barnet sitt 24 timer i døgnet. Men nå skal vi altså stemples som fæle mennesker som ikke har øyekontakt med babyene 24-7.. For all del, det er mange som trenger å legge bort mobilen litt. Inkludert min mann ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...