Gå til innhold

Disse personlighetskravene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer den da? Sliter sånn med å skjønne meg på menn, hva skal jeg si/gjøre/mene for å være god nok? Jeg forstår ikke.. 

Anonymkode: 60629...461

Det nytter ikke uansett hva du sier og gjør, hvis du ikke føler du er god nok selv.

Liker du deg selv slik du er, så vil andre også respektere deg for den du er. De som ikke liker deg som du er blir da mindre viktig for deg. 

Begynn med å bygge oppselvfølelsen i stedet. Da har du et mye bedre utgangspunkt 😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen menn tror det finnes kvinner som har alle de egenskapene. Aldri hørt en mann protestere noen protestere når en mann sier "det finnes ikke kvinner som har alle de de tre egenskapene, pen, oppegående og morsom".

I beg to differ.

Omgangskretsen din må være særdeles lite verdensvant.

• Liker 3
Skrevet

Snakk om om skivebom a gitt! Ikke bare nevner du et hav av egenskaper de fleste menn ikke bryr seg om, men du utelater jo mange av de viktigste også :D

Som f.eks.? 

Skrevet

Jeg kjenner ganske mange av de damene. Men det ødelegger kanskje poenget i denne tråden.

Uansett: De damene er jo ikke målet for alle. En ting de jeg kjenner gjerne mangler, som ikke står på listen din, er tid og et reelt ønske om å stifte familie i de nærmeste årene. De to er jo helt essensielle for veldig mange når de skal velge seg en partner. Om man går etter perfeksjon i både kropp og arbeidsliv, så må man vite at de tingene ofte krever tid til "vedlikehold", noe som gjerne går utover noe annet igjen (og i samme gate finnes det en rekke eksempler på "baksiden" ved krav man har, som man gjerne ikke har tenkt over).

Om man tar en mer generell debatt om hvorvidt folk forventer mer enn de kan regne med å få, så er svaret ofte ja. Er man kravstor, må man regne med å vente lenge før man finner den "perfekte" partneren. Noen gjør gjerne det og vil heller være alene enn å fire på kravene, andre firer på kravene i ulik grad, og lever godt med det resten av livet. Noen har skikkelig flaks, og trenger hverken å fire på kravene eller å vente, mens andre firer på kravene bare for å oppleve at de aldri skulle gjort det. Det er ikke min jobb å dømme folk for hvilke krav de har, ulike mennesker krever ulike ting for å være fornøyde, sånn er det på alle områder i livet. 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Selvfølgelig har vi visse krav til damen vi ønsker å være sammen med, det skulle bare mangle. Jeg blir ikke glad av å være med en egoistisk dott som ikke har forståelse for hvordan verden rundt henne henger sammen. Tror de fleste oppegående menn vil ha en dame som er smart, omsorgsfull/varm og morsom. At hun er oppdatert i politikken synes jeg er kjekt, men det er ikke et krav. At hun er filosofisk anlagt og samfunnsengasjert er heller ikke noen krav for min del, men jeg vil ikke være sammen med en som ikke eier økonomisk fornuft. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Som f.eks.? 

Omgjengelig, generøs, SØT, lojal, kjærlig feks.

Forøvrig så VET jeg det finnes mange damer med ALLE kvalitetene du nevnte, men de fleste av de egenskapene er bare bonuser og ikke noe krav, og om en dame så skulle inneha alle disse attributtene, så har det jo ingenting å si se lenge man ikke er "på nett". U C...

Nei, det er ikke rart at det er mange single menn/kvinner, men jeg tror du missforstår om du mener at det i hovedsak skyldes "høye krav"...

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg har alle de egenskapene TS nevnte i HI*, og her sitter jeg en fredagsaften - mutters alene. :fnise: 

Men det er kanskje fordi jeg er litt for smart for disse mannfolka, slik at de føler seg intellektuelt underlegen. Det er kanskje fordi jeg er litt for pen, slik at mannfolka føler seg truet av andre mannfolk. Det er kanskje fordi jeg er litt for uavhengig, slik at disse herremennene føler seg truet i sin "påpasser/gentleman/beskytter"-rolle. Det er kanskje fordi jeg er litt for mentalt tvekjønnet, slik at mennene føler seg ubekreftet i sin maskulinitet. For svarte svingene, jeg kan lese kart, bruke skytevåpen, sløye fisk, og er et råskinn på traktorkjøring

Eller er det kanskje fordi jeg er litt for komplisert? Litt for klar over hva jeg ikke vil ha (etterhvert som man blir eldre, lærer en ikke bare hva man vil ha i en partner, men også hva man ikke vil ha)? 

*Dette er selvsagt skrevet med min litt for sedvanlige dose selvironi.

Gjest incognita
Skrevet

Kjenner meg greit igjen i hovedinnlegget egentlig. :nigo:

Skrevet

Kjenner meg greit igjen i hovedinnlegget egentlig. :nigo:

Stor rumpe? :P

• Liker 1
Skrevet

Hva er det egentlig dere menn tror? Før det første er kravet at dama skal ha et plettfritt ytre; langt, sunt hår, trent kropp, stor rompe og pupper, plettfri hud, være flink til å sminke seg, kle seg riktig, høye hæler osv. Men hun skal også være humoristisk, omsorgsfull, arbeidsom, holde kjeft, være smart, flink til å lage mat, filosofisk, politisk engasjert, samfunnsengasjert, økonomisk engasjert osv. 

:grine:

:ler: 

• Liker 2
Skrevet

Dette er selvopplevd. Alltid noe som kunne vært bedre, og i steden for å godta det, så dumper menn meg og går videre. På evig leting. 

Da er kanskje ikke lista så objektiv, men mer for å få ut frustrasjon?

Skrevet

Da er kanskje ikke lista så objektiv, men mer for å få ut frustrasjon?

Det er en jævlig objektiv liste tenk

Skrevet

Omgjengelig, generøs, SØT, lojal, kjærlig feks.

Forøvrig så VET jeg det finnes mange damer med ALLE kvalitetene du nevnte, men de fleste av de egenskapene er bare bonuser og ikke noe krav, og om en dame så skulle inneha alle disse attributtene, så har det jo ingenting å si se lenge man ikke er "på nett". U C...

Nei, det er ikke rart at det er mange single menn/kvinner, men jeg tror du missforstår om du mener at det i hovedsak skyldes "høye krav"...

Hvis det er så sinnsyke mange kvinner som har alle disse egenskapene, hvorfor klager dere menn da? Vi er ikke så kravstore! 

Skrevet

Kan du banne på. :flekke: 

du mener selvsagt  "you bet your/my big fat azz on it"!

Litt OT og sånn, men når ble store rumper egentlig en greie menn generelt sett synes er en positiv ting? Dette er en "trend" som har gått meg hus forbi i alle fall...

Skrevet

Hvis det er så sinnsyke mange kvinner som har alle disse egenskapene, hvorfor klager dere menn da? Vi er ikke så kravstore! 

Hvem er det som klager ?

Skrevet

Hvem er det som klager ?

Kvinner (les:meg) er lei av kravstore menn, som vil ha det beste av utseende og personlighet, men har lite til overs for menneskelige feil. Ikke kan de diske opp med så jævla mye heller

Gjest incognita
Skrevet (endret)

du mener selvsagt  "you bet your/my big fat azz on it"!

Litt OT og sånn, men når ble store rumper egentlig en greie menn generelt sett synes er en positiv ting? Dette er en "trend" som har gått meg hus forbi i alle fall...

Jeg vil tippe for ca 2-3 millioner år siden. Menn har alltid vært tiltrukket av former hos kvinnen (= tegn på fruktbarhet). Det er det motsatte som er å regne som "trend", hvor menn vil ha tynne jenter uten former. 

Endret av incognita
Skrevet

Det er en jævlig objektiv liste tenk

Hehe, da får du bare jobbe med å bli drømmedama da:-)

Skrevet

Kvinner (les:meg) er lei av kravstore menn, som vil ha det beste av utseende og personlighet, men har lite til overs for menneskelige feil. Ikke kan de diske opp med så jævla mye heller

Jada, det finnes både "kaustiske-kuser" og "bitre-pikker" i fleng her på bruket, og den ene er ikke bedre enn den andre, men sånn hvis man ser bort i fra KÅGE, så er det sjeldent man hører noen særlig klaging over "for høye krav", altså....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...