Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble dessverre forsinket fra jobb i går og sendte en sms til barnehagen om at jeg kom sent. Da jeg kom frem, satt poden alene på en huske i barnehagen, døren var låst og de voksne var gått hjem. Han hadde fått beskjed om å sitte der til jeg kom. Jeg ble selvsagt rasende, og ringte rett til lederen, som sa hun skulle ta det opp i dag. Når jeg leverte i dag og ga de (u)ansvarlige en skyllebøtte, sa de bare at jeg skulle være glad de ikke ringte barnevernet, som egentlig var rett praksis. Ærlig talt, jeg strekker meg langt i min egen jobb hver dag, men disse barnehagetantene kan ikke strekke seg for noen?

Anonymkode: 30e58...07c

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var helt feil av de i bhg å gå i fra barnet ditt, men også uakseptabelt å komme for sent til å hente barnet sitt. Stakkars barn.

• Liker 26
Gjest solavskjerming
Skrevet

Jeg hadde blitt forbannet. Hadde faktisk heller ønsket at de tok kontakt med barnevernet enn at de lot barnet være igjen der alene.

Hadde bedt om et møte med barnehagen og en skikkelig redegjørelse for det som var hendt. Med leder og de ansvarlige tilstedet.

Var du mye for sen og ventet barne lenge alene?

Skrevet

Jeg ble dessverre forsinket fra jobb i går og sendte en sms til barnehagen om at jeg kom sent. Da jeg kom frem, satt poden alene på en huske i barnehagen, døren var låst og de voksne var gått hjem. Han hadde fått beskjed om å sitte der til jeg kom. Jeg ble selvsagt rasende, og ringte rett til lederen, som sa hun skulle ta det opp i dag. Når jeg leverte i dag og ga de (u)ansvarlige en skyllebøtte, sa de bare at jeg skulle være glad de ikke ringte barnevernet, som egentlig var rett praksis. Ærlig talt, jeg strekker meg langt i min egen jobb hver dag, men disse barnehagetantene kan ikke strekke seg for noen?

Nei man går virkelig ikke i fra et lite barn alene på den måten. Men du kan nok ikke forvente at du kan hente barnet etter stengetid, og du burde i det minste ha ringt og hørt med de om en av de ansatte kunne blir igjen til du fikk hentet. 
Det hendte jeg ble forsinket på jobb når jeg hadde barn i barnehage, da måtte jeg jo finne andre som kunne hente barna for meg. Men det kommer jo an på om dette dreier seg om 5 minutter mot en time og da. De burde kunne vente noen minutter over stengetid.
Uansett de burde ikke ha gått i fra ham.

Anonymkode: c92fb...35e

• Liker 6
Gjest Stringfellow1
Skrevet

hvor lenge ble barnet sittende der helt alene?

Skrevet (endret)

Hvor mye forsinket var du? Hvor gammelt er barnet? Har du vært forsinket mange ganger?

Endret av Zereta
  • Liker 9
Skrevet

Jeg er helt enig i at det er fullstendig feil av de barnehageansatte å gå fra barnet ditt. Samtidig er du pliktig til å hente barnet ditt i tide. Når du ikke rekker det burde du ha ringt i stedet for å sende sms. Om den som var sist i barnehagen av de tilsette f.eks skulle rekke å hente eget barn et annet sted hadde det vært mulig å avtale å møtes der det passet. S

Her får man forøvrig advarsel første gang man henter for sent, bot andre gang og det blir meldt til barnevernet tredje gang. 

Skrevet

Du kunne jo også kontaktet barnevernet. Du er ikke skikket til å jobbe med barn hvis du låser døren å går fra et barn på den måten! Og man kontakter ikke barnevernet med mindre du henter etter stengetid flere ganger I uken. 

Jeg hadde blitt rasende. 

Hvis ungene ikke er hentet når barnehagen stenger og personalet ikke har mulighet til å vente skal de faktisk ringe barnevernet eller barnevernvakten.

De skulle selvfølgelig ikke gått fra barnet på lekeplassen.

Anonymkode: aaaa6...196

• Liker 24
Skrevet

Man forlater rett og slett ikke et barn. Det er selvfølgelig veldig kjipt for de/den ansatte som må være igjen utover arbeidstid. Men det er uansvarlig å forlate et barn på den måten. Da får de heller gi deg en advarsel dersom dette har hendt før/de mener det er uakseptabelt at du en (evt fler) ganger har blitt forsinket og evt. kontakte barnevernet. Men du sendte melding om at du ble forsinket. Mye kan gjøre at en blir forsinket. Kan skjønne barnehagens frustrasjon dersom dette har skjedd ofte med deg (at du er forsinket fra jobb), men om ikke så ser jeg ikke helt greien. Det er mye som kan forsinke en...Man kan fint beregne en halvtime fra jobb til barnehagen, men så skjer det en bilulykke og man kommer et kvarter/en halvtime for sent...Dessverre er det slikt som kan skje og barnehagen bør ha en rutine på hvordan de skal håndtere slikt. 
Til en annen gang, hva med å høre om en av de andre foreldrene i barnehagen har muligheten til å hente ditt barn samtidig? Så slipper de ansatte i barnehagen å sitte igjen etter arbeidstid :) Selv om dette kanskje er din første gang å være forsinket, så skjer det sikkert innimellom med andre foreldre også. Så det kan bli en del tilsammen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og vi drar ALDRI fra et barn på den måten!

Anonymkode: 998ad...d78

• Liker 18
Skrevet

KREV at styrer tar tak i dette. Følg opp med styreren slik at den som gikk sist fra avdelingen får konsekvenser!! Si i fra til de som har med barnehager å gjøre på det øvre kommunale planet dersom det er en kommunal barnehage! Si gjerne i fra til lokalavisa di!!! (DET hadde søren meg jeg gjort!!)

Jeg hadde nok også spurt om ulønnet fri fra jobb for det hadde tatt lang tid før jeg hadde fått meg til å levere barnet mitt tilbake i den barnehagen igjen. Om barnet har flere år igjen før det begynner på skolen så hadde jeg søkt etter en ny barnehage ved neste opptak! Dette er så hårreisende at jeg finner ikke ord for det!

Anonymkode: f5744...f0f

• Liker 6
Skrevet

TS her.

Jeg var ca. 35 minutter for sen. Sto i en operasjon som tok lenger tid enn forventet, og det var ikke mulig å få avløsning der og da. Jeg kan ikke bare forlate jobben min under slike omstendigheter, men det er svært sjelden det skjer siden det var flere uheldige hendelser på en gang (litt krisetilstand på sykehuset). Det er første gangen jeg henter for sent. Hadde ikke mulighet til å mobilisere noen annen til å hente.

Hadde jeg jobbet i barnehage, hadde jeg heller tatt med meg en unge fremfor å la den sitte igjen alene. Men ansvarsfølelsen stikker kanskje ikke så dypt hos de som jobber der...

Skal be om et møte og anmode om at de lager en plan for hva som skal gjøres i slike tilfeller, som sørger for at ungene er trygge når det skjer uventede ting.

• Liker 37
Skrevet

De ansatte har ikke lov til å ta med seg ungene hvis de ikke blir hentet, sånn var det i alle fall hos oss, det eneste de kan gjøre er å enten vente eller å ringe barnevernet.

Anonymkode: aaaa6...196

• Liker 3
Skrevet

Verste jeg har hørt!

Har jobbet i mange herrans år i barnehage, aldri noen sinner har jeg eller kolleger engang vurdert å dra fra barnet i barnehagen! Vi har pent sittet og ventet, både 10-20- minutter, opptil 2 timer (på en fredag). Aldri kunne vi gått fra ett barn. Vi har også alltid vært to.

Håper dette er tull. Og er det ikke burde vedkommende som forlot ungen få sparken.

• Liker 14
Skrevet

Dette er jo helt skandale - de kan jo ikke bare GÅ fra et barn??? Om du så var årets sløveste mor/far som alltid kommer for sent så kan de ikke gå fra barnet alene under noen omstendighet, og hvis jeg var deg hadde jeg ikke gitt meg på dette. Ja, så ring barnevernet da, eller politiet eller hvem som helst, men ikke gå fra barnet. Er helt målløs her jeg sitter...

Anonymkode: bcad8...3e5

• Liker 18
Skrevet

Tror nok det var litt begge sin feil :) de skulle ikke gått, og du skulle sørget for å få til en bedre avtale. Ta en prat med de, og avtal at du ringer om du vet du blir sen, og hvor lenge. Også kan du jo prøve å spørre en venn eller familiemedlem om de kan være krisehjelp og hente barnet for deg:) 

Anonymkode: 466e6...40f

• Liker 4
Skrevet

Både du og barnehagen dreit dere ut. Det er ditt ansvar at du får hentet barnet ditt før barnehagen stenger. Men de skal selvsagt ikke overlate et barn til seg selv på den måten.

På den annen side, hvem skal sitte igjen på overtid fordi du ikke evner å organisere hverdagen? Skal du betale overtidslønna?

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...