Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Hurra @Sjela ! 💕 det er så herlig å se den lille. 

I dag var jeg hos jordmor og alt stod bra til. Hun er vist en skikkelig forkjemper for å føde uten epidural og sier at kroppen min er laget for en enkel fødsel. Jaja, vi får se på det! 😅 men selvfølgelig betryggende å høre spesielt siden hun er den andre som sier at jeg har bra forutsetninger. Kanskje de sier det til alle? 😄

Men en ting jeg ble veldig usikker på var at hun var skeptisk til at jeg gikk på spinning en gang i uka. Jeg passer jo på å ikke presse meg så hardt og jeg mener bestemt at trening er bra for mor og barn så lenge man ikke overdriver. Jeg fikk mast meg til å spinne så lenge jeg ikke presser meg,  men kjenner jeg ble veldig usikker. Hva tenker dere andre gravide om slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Chandra skrev:

I dag var jeg hos jordmor og alt stod bra til. Hun er vist en skikkelig forkjemper for å føde uten epidural og sier at kroppen min er laget for en enkel fødsel. Jaja, vi får se på det! 😅 men selvfølgelig betryggende å høre spesielt siden hun er den andre som sier at jeg har bra forutsetninger. Kanskje de sier det til alle? 😄

Men en ting jeg ble veldig usikker på var at hun var skeptisk til at jeg gikk på spinning en gang i uka. Jeg passer jo på å ikke presse meg så hardt og jeg mener bestemt at trening er bra for mor og barn så lenge man ikke overdriver. Jeg fikk mast meg til å spinne så lenge jeg ikke presser meg,  men kjenner jeg ble veldig usikker. Hva tenker dere andre gravide om slikt? 

Takk :)
Synes jordmora di virker gammeldags! Så lenge du kjenner på kroppen at det ikke blir for mye så kjør på med spinning tenker jeg :) Det er jo mange som har jogga helt frem til fødsel, så da bør det vel heller ikke være noe problem å sykle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått stikk motsatt beskjed av min jordmor @Chandra - at spinning (og svømming) er den mest skånsomme formen for trening jeg kan bedrive mens jeg er gravid! Kjør på sier min jordmor :tommelopp: 

Hvor tungt du klarer å trø regulerer seg selv tenker jeg, etterhvert har vi en diger mage som bremser oss litt - og kondisjonen er også langt fra det den var (her iallefall!) Pass på at du ikke kjører på for høy puls bare (helst ikke over 85% av maxpuls) og spinn av hjertens lyst :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! Det er jo det jeg har tenkt også. Jeg kjenner jo kroppen min godt så jeg presser meg aldri for mye, og spinning er jo skånsomt. Jordmoren går snart av med pensjon så hun er kanskje ikke helt oppdatert på treningsfronten. Da drar jeg på spinning i morgen med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Så deilig å se den lille. Synd at h^n ikke ønsket å vise seg. 

Vi skal innover i dag, for å se babyen. Og for å få bekreftet at det er en liten gutt eller om det viser seg å kanskje være ei lita frøken. Er litt artig at samme dagen som vi har UL, så kjenner pappaen babyen bevege seg og sparke litt. Halvtrøtt, men fornøyd at han også fikk kjenne. Nå er det full rulle inni der. Kjenner nå et par dult mot rompa mi, så tror babyen enten står og hopper eller står på hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Emiliania :) Lykke til i dag! Håper dere er litt heldigere enn oss da. Lurer på om jeg klarer å vente helt til begynnelsen av juni for å se hva vi venter :fnise: "Heldigvis" ligger morkaka så langt nede at jeg får en ultralydkontroll i uke 32 også for å sjekke at den har flytta seg. Jordmora sa at den stort sett gjorde det, og håper det også gjelder oss. Frister ikke å ta keisersnitt :sjenert: Men det skal jeg ikke bekymre meg for før det eventuelt blir aktuelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Sjela skrev:

Takk @Emiliania :) Lykke til i dag! Håper dere er litt heldigere enn oss da. Lurer på om jeg klarer å vente helt til begynnelsen av juni for å se hva vi venter :fnise: "Heldigvis" ligger morkaka så langt nede at jeg får en ultralydkontroll i uke 32 også for å sjekke at den har flytta seg. Jordmora sa at den stort sett gjorde det, og håper det også gjelder oss. Frister ikke å ta keisersnitt :sjenert: Men det skal jeg ikke bekymre meg for før det eventuelt blir aktuelt :) 

Takk, håper vi er heldige. I verste fall kjøper jeg med en cola eller noe søtt å drikke, slik at det blir litt futt i minien. :jepp: Ligger morkaken veldig tett mot livmormunnen da eller? Siden det kan være snakk om keisersnitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emiliania skrev:

Takk, håper vi er heldige. I verste fall kjøper jeg med en cola eller noe søtt å drikke, slik at det blir litt futt i minien. :jepp: Ligger morkaken veldig tett mot livmormunnen da eller? Siden det kan være snakk om keisersnitt? 

Det var smart :) Tenkte ikke jeg på da vi var der :P Hun jordmora sa det som om det var det mest normale. At det bare er god rutine å sjekke det i uke 32 siden den ligger litt lavt. Hun sa ikke at den dekket mormunnen. Så vi snakket ikke så mye om keisersnitt. Det ble bare nevnt at dersom den ligger og dekker så kan man ikke føde normalt (noe som betyr keisersnitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjela skrev:

Det var smart :) Tenkte ikke jeg på da vi var der :P Hun jordmora sa det som om det var det mest normale. At det bare er god rutine å sjekke det i uke 32 siden den ligger litt lavt. Hun sa ikke at den dekket mormunnen. Så vi snakket ikke så mye om keisersnitt. Det ble bare nevnt at dersom den ligger og dekker så kan man ikke føde normalt (noe som betyr keisersnitt).

Jeg har allerede planer jeg. :fnise: Neida, fikk bare lyst på søt drikke akkurat nå. Det er bedre det at de sjekker enda en gang da, selv om den ikke dekker livmormunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emiliania skrev:

Jeg har allerede planer jeg. :fnise: Neida, fikk bare lyst på søt drikke akkurat nå. Det er bedre det at de sjekker enda en gang da, selv om den ikke dekker livmormunn. 

Ja, veldig bra :) Hun sa at det var rutine, og at den stort sett flytter seg med utvidelsen av livmora. Solgte det inn som en bonus-ultralyd til oss i alle fall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten gutt der inne! Skulle så gjerne sagt at alt står bra til og alt er supert! Men, vi må til nok en sjekk... Tarmene var hvite på ultralyden (echogenic bowel), noe som er en mulig indikator for mulige sykdommer (ikke nødvendigvis, kan være babyen har fått i seg blod med fostervannet).. Så, ja... Blir et par dager i limbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt :hjerte:

Så leit å få den beskjeden. Krysser fingrene for at det ikke er noe galt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.3.2016 at 14.27, Chandra skrev:

Trening er bare bra for både deg og babyen :) Legen min sier at jeg skal trene som vanlig så lenge kroppen orker, bare ikke noe som gir slag eller press på magen selvfølgelig. Så jeg trener styrke og kondisjon 2-3 ganger i uka. Kjører ikke maks vekt og prøver å øke på vekter, men tungt nok til at jeg blir sliten.

49 minutter siden, Emiliania skrev:

Det er en liten gutt der inne! Skulle så gjerne sagt at alt står bra til og alt er supert! Men, vi må til nok en sjekk... Tarmene var hvite på ultralyden (echogenic bowel), noe som er en mulig indikator for mulige sykdommer (ikke nødvendigvis, kan være babyen har fått i seg blod med fostervannet).. Så, ja... Blir et par dager i limbo.

Uff, det var en lei beskjed å få! Men krysser fingrene for dere og håper at alt ser bra ut på neste sjekk:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
1 time siden, Emiliania skrev:

Håper alt viser seg å være i orden, eller i det minste ikke veldig alvorlig! Og gratulerer med gutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emiliania skrev:

Håper alt viser seg å være fint med den lille gutten! Etter litt kjapp googling ser det ut som at alt er fint i de fleste tilfeller, men jeg kan jo allikevel bare forestille meg hvordan det er å få en slik beskjed :( Sender en stor klem din vei :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer med gutt :hjerte:

Så leit å få den beskjeden. Krysser fingrene for at det ikke er noe galt :klem:

1 time siden, Rux skrev:

Uff, det var en lei beskjed å få! Men krysser fingrene for dere og håper at alt ser bra ut på neste sjekk:hug:

55 minutter siden, Sisti skrev:

Håper alt viser seg å være i orden, eller i det minste ikke veldig alvorlig! Og gratulerer med gutt! 

13 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Håper alt viser seg å være fint med den lille gutten! Etter litt kjapp googling ser det ut som at alt er fint i de fleste tilfeller, men jeg kan jo allikevel bare forestille meg hvordan det er å få en slik beskjed :( Sender en stor klem din vei :klem: 

Takk! Det er jo kjipt å høre, men ja. Vi prøver å være positive. Leste også at mest vanlig årsak er blødning i livmor og at babyen da får i seg det.. Og det er nok størst sannsynlighet siden jeg faktisk har hatt det. Beklager at jeg ødelegger stemningen her inne, men trengte å få sagt det, at ikke alt var helt supert.. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Emiliania skrev:

Takk! Det er jo kjipt å høre, men ja. Vi prøver å være positive. Leste også at mest vanlig årsak er blødning i livmor og at babyen da får i seg det.. Og det er nok størst sannsynlighet siden jeg faktisk har hatt det. Beklager at jeg ødelegger stemningen her inne, men trengte å få sagt det, at ikke alt var helt supert.. :sjenert: 

Det siste du skal tenke på er om du ødelegger stemningen! Her er det takhøyde for å lufte både gode og vanskelige tanker! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
8 minutter siden, Emiliania skrev:

Ødelegge stemning? Stemningen er at vi skal dele hvordan vi faktisk har det, både gleder og bekymringer. Å få barn er dessverre en stor porsjon bekymringer også, og det skal man da ikke legge skjul på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Det siste du skal tenke på er om du ødelegger stemningen! Her er det takhøyde for å lufte både gode og vanskelige tanker! :klem: 

:klem: Takk, det er godt å høre. Jeg liker liksom ikke å være den som hele tiden kommer med kjipe ting under svangerskapet. :fnise: Blødninger her, og en myk markør der. Håper det stopper snart altså. 

5 minutter siden, Sisti skrev:

Ødelegge stemning? Stemningen er at vi skal dele hvordan vi faktisk har det, både gleder og bekymringer. Å få barn er dessverre en stor porsjon bekymringer også, og det skal man da ikke legge skjul på. :)

Det er desverre en utrolig stor porsjon bekymringer. Dette svangerskapet har gitt en haug med gråe hår. Er heldig som er rimelig lyshåret, så synes det ikke så fort. :fnise: Nei, forhåpentligvis er det ingenting.  Mannen er den positive, som mener at det mest trolig er ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en :klem: @Emiliania  Kjip beskjed å få, så skjønner godt at det blir noen dumme dager fremover, forhåpentligvis viser det seg å være null problem.

Selv sitter jeg her og ser på One born every minute, og kan for mitt bare liv ikke skjønne at folk faktisk ønsker å ha med seg gubben og gamla og hele haremet inn når de skal føde. Jeg skjønner selvsagt at de vil ha med mannen ja, men tanter og onkler og bestforeldre osv osv osv.  I tillegg så virker de helt komfortable med at folk glor dem rett opp i hufsa mens det står på som verst.  Er det et sted jeg virkelig ikke vil at familien min skal titte, så er det der, og iallefall ikke mens jeg føder... Kjære vene altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...