Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anubiel skrev:

Altså, shopping... Jeg innser at det er utrolig mye som skal kjøpes inn før vi får ny leieboer i juli. Kom akkurat nå over tilbud på 40% på alt barneutstyr, inkl. dundyner. Tenkte jeg skulle kjøpe en i størrelse sprinkelseng. Trenger jeg dundyne i størrelse vogn? Hva bruker man i vogn i juli? Og utover høsten bruker man kanskje vognpose?? Jeg er forvirret :sprettoy:

40 prosent?! :hakeslepp: Hvor?! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Sisti skrev:

Jeg har jo ingen erfaring selv, @Sjela, men har fra flere termingrupper inntrykk av at det også for førstegangs er normalt med synlig mage på det stadiet du/vi er på. Livmoren er jo ca opp til navlen nå, så det er jo ikke rart, og baby er ca 15 cm? Spesielt når man er slank fra før blir jo kontrasten større. Så du er nok overhodet ikke unormal på noen måte. Og klart, oppblåsthet gjør jo ikke saken bedre. :ler: men vil tro magen du har tidligere på dagen rett og slett skyldes at det er en faktisk babymage. ;)

Det er bra :) Det er vel forskjellig fra person til person. Kanskje jeg bare bærer veldig foran eller noe. Men fortsetter det sånn er jeg redd jeg blir i størrelse hval :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
21 minutter siden, Sjela skrev:

40 prosent?! :hakeslepp: Hvor?! :hoppe:

Princess. De har herlig Muscovy dundyner der, slike har de ikke på IKEA, så vidt jeg vet... Svanemerket osv. Vi har en sånn i dobbeldyne og den er fantastisk. Lett, men god og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sjela skrev:

Jeg har alltid vært slank og har hatt forholdsvis flat mage og det er derfor veldig synlig  at jeg allerede har fått en skikkelig kul på magen. Er dette unormalt? Jeg føler liksom magen er altfor stor til å være førstegangs og bare 16 uker på vei :sjenert: Hører det er så mange som sier den ikke var synlig før 5. Mnd som førstegangs. Mye er jo oppblåsthet vil jeg tro. For på kvelden er den kjempestor :fnise: Jeg begynner å tenke at jeg kanskje ikke klarer å skjule det frem til etter OUL allikevel. Det er som om magemusklene har tatt pause og slipper alt ut i fri utfoldelse :ler:

Hva slags erfaringer har dere? Mulig jeg bærer langt ut? :klo:

Jeg er også slank med forholdsvis flat mage, og har i både dette og forrige svangerskap fått mage tidlig. Jeg bærer langt ut og fikk stoooor mage sist, selv om jeg ikke la på meg spesielt mye på resten av kroppen. Forrige gang hadde jeg problemer med å skjule magen rundt tiden du er nå, og denne gang enda tidligere. Så det er helt normalt å få mage tidlig :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anubiel skrev:

Princess. De har herlig Muscovy dundyner der, slike har de ikke på IKEA, så vidt jeg vet... Svanemerket osv. Vi har en sånn i dobbeldyne og den er fantastisk. Lett, men god og varm.

Oioi, kanskje man må slå til på tross av at det er bittelitt tidlig enda? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Jeg skal i alle fall slå til. Har tenkt litt og kjøper nok en i størrelse vogn og en i størrelse sprinkelseng. Kjekt å ha! :fnise: Og så selvsagt sengetøy som passer til og noen helsetepper. Ha det bra, lønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde to stk av den minste dyna i starten sist og kjøpte ikke dyne for sprinkelseng før storebror byttet seng fra beside crib til sprinkelseng når han var rundt 6 mnd. Utover dyner brukte jeg helsetepper masse. Hadde to stk, og det skal jeg ha denne gangen også. Har også bestilt strikking av mor Signes babyteppe i myk kløfri ull av mamma. Hadde først planer om å strikke et selv, men har klart å være nøktern nok til å innse at jeg er ingen strikker. Jeg har til dags dato aldri ferdigstilt et strikkeprosjekt, og dette teppet hadde nok ikke blitt noe unntak :fnise: 

Jeg brukte forøvrig dyne i vogna til et godt stykke utpå høsten. Storebror er født i mars, og deg var kun noen få uker jeg brukte dunposen i starten også før jeg gikk over til dyne. Jeg hadde lammeskinn i vongbagen, så det ble uansett godt og varmt oppi der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et ullteppe og trekk her den første perioden, er anbefalt av lege. Når de er så små er vel vognpose det ideele. Lurer på hvordan det er når det kryper mot 30 pluss (som er rimelig vanlig her). Tror jeg skal snakke med svigermor, ene kusina til mannen og jordmor for å finne ut mer. De fleste unger født i familien er født i alle andre sesonger enn sommeren. 

Vi har en haug med ting etter vesla, så er bare vogn og babysete som trengs egentlig. 

Og ble nettopp ringt opp av sykehuset. Tok et par tester i forbindelse med blødningene samt en celleprøve fra livmorhalsen. Ingen infeksjoner (ingen klamydia og candida) og ingen unormal vekst. :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt med dere som er flergangs! Jeg lærer masse :danse: Suger til meg all kunnskap og informasjon dere kommer med :popcorn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på om jeg også kanskje har kjent litt liv! Det er noe som kjenner ut som en slags krampe som ikke gjør vondt, evt en kjempefis som flytter seg inni magen. Eller kanskje et dult? Jeg har morkaka på framsida, så jeg kan liksom ikke være helt sikker. Men jeg kjente det mens jeg drakk kakao i morges, og nå i stad... I stad var det faktisk en del aktivitet. Gleder meg til jeg kan vite noe sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Surriball skrev:

Nå lurer jeg på om jeg også kanskje har kjent litt liv! Det er noe som kjenner ut som en slags krampe som ikke gjør vondt, evt en kjempefis som flytter seg inni magen. Eller kanskje et dult? Jeg har morkaka på framsida, så jeg kan liksom ikke være helt sikker. Men jeg kjente det mens jeg drakk kakao i morges, og nå i stad... I stad var det faktisk en del aktivitet. Gleder meg til jeg kan vite noe sikkert!

Høres nogenlunde det samme som meg, med unntak av at jeg gjerne ikke har krampe, men mer bobler og dult. Kan godt hende det er frøkna som turner rundt. Jeg har også på framsiden og det er gjerne på sidene og oppe og nede jeg kjenner disse dultene, bare ikke på midten om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emiliania skrev:

Høres nogenlunde det samme som meg, med unntak av at jeg gjerne ikke har krampe, men mer bobler og dult. Kan godt hende det er frøkna som turner rundt. Jeg har også på framsiden og det er gjerne på sidene og oppe og nede jeg kjenner disse dultene, bare ikke på midten om du skjønner.

Ja, det er omtrent der jeg også kjenner noe. Opp mot toppen av livmora eller på sidene :) Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Surriball skrev:

Ja, det er omtrent der jeg også kjenner noe. Opp mot toppen av livmora eller på sidene :) Spennende!

Tror kanskje det er den lille da. Eller, håper det. :fnise: 

3 minutter siden, trudb skrev:

Da er det bekreftet 2 små jenter i magen<3

Hurra! Gratulerer! Tidlig ultralyd du også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva venter vi? Gutt, jente eller overraskelse (dinosaur?):

Frøken Vims: :babygutt:

Anubiel: :babygutt:

Nott: :babygutt:

Surriball: :babyjente:

Mandel88: :babyjente:

LilleMy1989: :babygutt:

Purreløk: :babygutt:

Emiliania: :babygutt: (mest trolig)

Sisti: :babygutt:

LempikasPromise: :babyjente:

Trudb: :babyjente::babyjente:

frk. fersken: :babygutt:

Om jeg har glemt noen, skriiik ut. Samme gjelder om jeg har registert feil.. :sjenert:  

Endret av Emiliania
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emiliania skrev:

Tror kanskje det er den lille da. Eller, håper det. :fnise: 

Hurra! Gratulerer! Tidlig ultralyd du også? 

Pga endel problemer får jeg en gang i uken:D derfor har jeg vært lite aktiv åsså siden plutselig ble så mye usikkert men nå føler vi oss litt trygge igjenn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, trudb skrev:

Pga endel problemer får jeg en gang i uken:D derfor har jeg vært lite aktiv åsså siden plutselig ble så mye usikkert men nå føler vi oss litt trygge igjenn:D

Usj da, ikke greit med en del problemer. :klem: Håper alt går bedre nå! Har selv vært i en lignende situasjon, men jeg har hatt en haug med blødninger, noen fra livmorhals, andre fra morkaka. Så vi har vært inne 5 ganger på UL.. :sjenert: Men så artig med to små jenter :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emiliania skrev:

Usj da, ikke greit med en del problemer. :klem: Håper alt går bedre nå! Har selv vært i en lignende situasjon, men jeg har hatt en haug med blødninger, noen fra livmorhals, andre fra morkaka. Så vi har vært inne 5 ganger på UL.. :sjenert: Men så artig med to små jenter :D 

Det er pyton når det blir problemer å man bare sitter usikker men nå er det satt strikk på livmor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy å høre hva alle skal få, var akkurat på tidlig ultralyd, ble heldigvis flyttet litt på, så er lengre på vei enn jeg trodde :) Jordmoren som utførte undersøkelsen virket ganske sikker på at det var en gutt :) Noen som har bestemt seg for vogn eller har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emiliania skrev:

Hvordan er det med gutte-jenteratioen nå? Jeg kan godt sette opp en liste, bare for morro skyld.. :sjenert: 

Jaaa! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...