Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Shabachtani skrev:

Alle i familien, venner og kolleger har visst det i ca to uker nå, og i går la vi ut nyheten på Facebook. Kjente det var veldig greit og deilig, siden 90% av de som har fått vite det f2f har reagert med ulike varianter av "hæ, hvordan klarte du det?!" (Er gravid med homofil venn, og selv gift med en dame) Ingen tør å skrive det på fb, der skal det jo bare være hurrarop og hjerter ;) Synes det er helt topp at magen er så synlig :) Nå begynner jeg å forstå at jeg er gravid... At jeg skal bli MAMMA :hakeslepp::jepp::strix:

Hva folk får seg til å spørre om altså! :hakeslepp: Det er jo faktisk på linje med å spørre hva slags stilling ungen ble unnfanget i, og det er jo ingen som finner på å spørre et heterofilt par om ungen ble laget i doggy liksom :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Frøken Vims skrev:

Gratulerer med en liten :babygutt:! :strix: 

Neste tirsdag er det ul for oss også, så det blir spennende! Mannen har noen ville tanker om at det ville vært gøy å ikke vite kjønn, men som jeg har forklart han så har han valgt feil dame hvis han ville ha en sånn tålmodig og rolig variant :ler: 

Takk! 

:fnise: Det er jo gøy det også, å ikke vite. Fin overraskelse etter 9 måneder. :fnise: Skal ærlig innrømme at jeg faktisk tviler på om det er en liten gutt, har sittet og studert ultralydbildet og tror jeg ser jentedeler. :fnise: Så, helt sikkert om det er gutt vet jeg nå ikke. Får vente til jeg får en bekreftelse ved 20-uker ultralyden (bare 4 uker å vente........ :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Frøken Vims skrev:

Hva folk får seg til å spørre om altså! :hakeslepp: Det er jo faktisk på linje med å spørre hva slags stilling ungen ble unnfanget i, og det er jo ingen som finner på å spørre et heterofilt par om ungen ble laget i doggy liksom :hoho: 

Åpenbart ikke! Jeg har blitt innmari overrasket, trodde ikke det var god folkeskikk å spørre om det (i alle fall ikke før man har sagt noe i retning av "så hyggelig å høre."). Noen blir veldig sjokkert, mens andre tror jeg vil vise seg "liberale" og vise at de har greie på det, typ "Å, dere har sikkert vært i Danmark" eller "Ja, nå kan jo alle få sæddonasjon." Jeg synes det er krenkende, fordi jeg har tatt et veldig bevisst valg om å IKKE bruke sæddonor. Vel, sånn er visst verden skrudd sammen :P

Det finnes jo dog noen hetero-par som er veldig opptatt av å fortelle omgivelsene HVOR ungen er unnfanget! Det synes jeg kan bli litt TMI ;) Er jo strengt tatt ikke så viktig for andre å de tekniske detaljene, sånn i det lange løp :)  hvis man ikke er veldig nysgjerrig på andres sex-liv, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har det bare med å være så innmari nysgjerrige av seg @Shabachtani :haar: Det ser man på alt fra sykemeldings-spekuleringer på jobben til hva som foregår hos naboen. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg kjenner litt på nysgjerrigheten selv til tider, men prøver å legge lokk på den så mye som mulig. 

Et annet spørsmål jeg blir litt satt ut av er om det var planlagt. Altså, folk sitter altså og spekulerer i om din graviditet var planlagt eller ikke og tror de er berettiget til et svar når de er bare perifere bekjente av deg. Dette er venner av meg som har opplevd og jeg blir paff. Jeg har ikke selv fått spørsmålet da vi ikke har fortalt det til så mange, men det hadde ikke forundret meg om spørsmålet dukker opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For utenforstående finnes det ingen intimzone hos gravide, tydeligvis. Har allerede hatt familie som har tatt på magen uten å spørre. Heldigvis sluppet unna "er det planlagt?", for vi sa vi hadde planer om å få et barn til..  At vi hadde stoppet en liten periode hadde vi ikke fortalt noen, så de aller fleste tror minien var planlagt. Helt planlagt var det ikke, men skitt au. Elsket høyt av begge. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emiliania skrev:

For utenforstående finnes det ingen intimzone hos gravide, tydeligvis. Har allerede hatt familie som har tatt på magen uten å spørre. Heldigvis sluppet unna "er det planlagt?", for vi sa vi hadde planer om å få et barn til..  At vi hadde stoppet en liten periode hadde vi ikke fortalt noen, så de aller fleste tror minien var planlagt. Helt planlagt var det ikke, men skitt au. Elsket høyt av begge. :fnise: 

Lurer på om det var like vanlig å være opptatt av planlegging før? Mas om "skal dere ikke snart ha barn?" har vel fantes i tusenvis av år, men "var det planlagt?" kan neppe ha blitt et relevant spørsmål før på 1900-tallet :klo: Begge spørsmål er like teite å stille. Hvis foreldrene vil at du skal vite sånne private ting, så veit du det antageligvis uten å ha spurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mage skal ikke bli allemannseie altså!  Kjenner jeg blir stressa av tanken....  jeg er heller ikke så innmari interessert i at andre skal dele historier fra sin fødsel (gjerne skrekkhistorier har jeg hørt :klaske: ) eller spørre og grave om alt som jeg synes er privat. Hører liksom folk bli spurt om de har hemoroider og sånt :hakeslepp:  Altså om folk har det vil jeg egentlig ikke vite det altså :fnise: også velmente råd og sammenligninger med deres egen graviditet og fødsel sier jeg nei takk til. Uff nå høres jeg skikkelig negativ ut :ler: Jeg har bare lest så mye rart her på KG at jeg blir helt satt ut. Satser på at virkeligheta er litt annerledes :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer litt an på hva slags vennekrets man har.  Jeg har sluppet unna rare spørsmål , men har hørt flere venninner fortelle at folk har spurt om alt mulig rart.  Folk har tydeligvis ingen hemninger når det gjelder gravide damer... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Tror jammen jeg hadde min første kynner i går kveld. Det gjorde i alle fall noe satans vondt nederst i magen rett før jeg skulle legge meg. Ble mindre vondt da jeg bøyde meg fremover og gikk fort over. Mannen ble noe bekymret, da!

Ellers så tror jeg at jeg skal konkludere med at jeg fortsatt ikke har kjent noe ordentlig tegn til liv i magen. Må ha bare innbilt meg det før. Nå er det bare en uke igjen til ordinær ultralyd, så da får vi sjekket om alt er i orden der inne fortsatt.

Sitter og titter litt på babytøy. Jeg har ikke kjøpt inn noe som helst lenger, men jeg er litt listefreak, så tenkte jeg skulle lage en liste med det som trengs. Jeg er helt blank på dette med babyer, men har jeg skjønt det riktig at selv om det blir julibarn, så bør de ha ulltøy?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Shabachtani skrev:

Lurer på om det var like vanlig å være opptatt av planlegging før? Mas om "skal dere ikke snart ha barn?" har vel fantes i tusenvis av år, men "var det planlagt?" kan neppe ha blitt et relevant spørsmål før på 1900-tallet :klo: Begge spørsmål er like teite å stille. Hvis foreldrene vil at du skal vite sånne private ting, så veit du det antageligvis uten å ha spurt!

Det er utrolig teite spørsmål og ikke minst privat. Om barnet var planlagt eller ikke, er ikke av interesse. Det er et barn som er elsket av begge foreldre. Både jeg og mannen var ikke planlagt, og ingen av ungene våres ville komme når vi ville planlegge å ha barn (pauser i prøvingen)

10 timer siden, Sjela skrev:

Min mage skal ikke bli allemannseie altså!  Kjenner jeg blir stressa av tanken....  jeg er heller ikke så innmari interessert i at andre skal dele historier fra sin fødsel (gjerne skrekkhistorier har jeg hørt :klaske: ) eller spørre og grave om alt som jeg synes er privat. Hører liksom folk bli spurt om de har hemoroider og sånt :hakeslepp:  Altså om folk har det vil jeg egentlig ikke vite det altså :fnise: også velmente råd og sammenligninger med deres egen graviditet og fødsel sier jeg nei takk til. Uff nå høres jeg skikkelig negativ ut :ler: Jeg har bare lest så mye rart her på KG at jeg blir helt satt ut. Satser på at virkeligheta er litt annerledes :fnise: 

Ja, er liksom greit å komme med råd og sammenligninger med egne svangerskap. Svigermor var veldig: "Slik var det ikke for meg" om jeg hadde problemer med diverse ting, som kvalme. Mamma var mer støttende og sa at hu hadde lignende svangerskap som det jeg har, når jeg spurte that is. Du kan også si at om du vil ha råd, så spør du om det. Og sammenligninger faller liksom litt sammen. Noen blir dårligere enn andre, sånn er det bare. 

Forhåpentligvis er det annerledes. Det er heldigvis færre slike sammenligninger og slikt denne gangen, siden jeg allerede vet hva jeg har kastet meg uti. :fnise: 

47 minutter siden, LempikasPromise skrev:

Tror det kommer litt an på hva slags vennekrets man har.  Jeg har sluppet unna rare spørsmål , men har hørt flere venninner fortelle at folk har spurt om alt mulig rart.  Folk har tydeligvis ingen hemninger når det gjelder gravide damer... 

Også familiekretser er det avhengig av, noen er mer på enn andre. Har fått kommentarer om bosituasjonen vår, vi eier leilighet, at det ikke er bra nok for en familie på 4... Det er heldigvis det eneste vi har fått så langt denne gangen, heldigvis. Ellers er det mye glede for den nye babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg være med her? :) Jeg er i midten av tyveårene og venter mitt første barn i juli! Min foreløpige termin er 10. juli, men vi får se hva ultralydterminen sier....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Surriball skrev:

Hei!

Kan jeg være med her? :) Jeg er i midten av tyveårene og venter mitt første barn i juli! Min foreløpige termin er 10. juli, men vi får se hva ultralydterminen sier....

Velkommen! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll hos jordmor, hjertelyden var herlig å høre på og livmor vokser som den skal. Hurra. Mannen er sykemeldt og var med. Han fikk spørsmålet om dette var vårt første barn sammen.... :fnise: Guuuud hu tråkket i salaten. :fnise: Grunnen til spørsmålet er alderforskjellen mellom storesøster og lillebror (?), som er nesten 5 år. Jeg svarte som var at neida, samme pappa, men det passet dårlig å få barn tidligere med tanke på masteroppgaven og sånt, pluss at naturen ikke helt jobbet sammen med oss når vi planla å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. februar 2016 at 8.06, Anubiel skrev:

 

Sitter og titter litt på babytøy. Jeg har ikke kjøpt inn noe som helst lenger, men jeg er litt listefreak, så tenkte jeg skulle lage en liste med det som trengs. Jeg er helt blank på dette med babyer, men har jeg skjønt det riktig at selv om det blir julibarn, så bør de ha ulltøy?!

Her på KG er det liksom opplest og vedtatt at det eneste som duger av klær til babyer er ull. Min erfaring derimot er at vi med storebror ikke brukte et eneste ullplagg hele sommeren. Jeg hadde en pysj i ull-silke som vi brukte litt utover høsten, ellers brukte vi i hovedsak bomull frem til han ble litt større og begynte å bevege seg rundt på gulvet lenger ut på høsten. Min erfaring er at bomull er mye mykere mot sart babyhud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om akkurat 48 timer skal vi på ordinær ultralyd :hoppendeglad:  Gleder meg utrolig, og er veldig spent på om vi får vite kjønn. Har en liten følelse av at det er ei jente som gjemmer seg i magen, men begge kjønn er like kjærkomment :rodmer:  At babyen er frisk er uansett det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Om akkurat 48 timer skal vi på ordinær ultralyd :hoppendeglad:  Gleder meg utrolig, og er veldig spent på om vi får vite kjønn. Har en liten følelse av at det er ei jente som gjemmer seg i magen, men begge kjønn er like kjærkomment :rodmer:  At babyen er frisk er uansett det viktigste!

Så spennende! Kan tenke meg du gleder deg til å se babyen :rodmer: Føler alle sier de har en konkret gutt-eller jentefølelse. Til og med jordmor stilte meg det spørsmålet :P Vi har snakket mye om jente men jeg har ikke noe følelse for verken eller :vetikke: Bare håper at alt er bra med den lille. Jeg skal på OUL 9. Mars og det føles som en liten evighet til :fnise: Etterpå skal jeg vise frem magen og ikke skjule den i store gensere og venner og bekjente skal få ta del i nyheten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken Vims skrev:

Om akkurat 48 timer skal vi på ordinær ultralyd :hoppendeglad:  Gleder meg utrolig, og er veldig spent på om vi får vite kjønn. Har en liten følelse av at det er ei jente som gjemmer seg i magen, men begge kjønn er like kjærkomment :rodmer:  At babyen er frisk er uansett det viktigste!

Så artig! :jepp: Kanskje det er ei lita frøken der. Gleder meg til å høre hva dere venter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på ultralyd på fredag og jeg gleder meg til det, skal bli godt å få se den lille og forhåpentligvis vite at alt er bra med den og evt hvem som lurer der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd på torsdag, her. Jeg er så innmari utålmodig! Det er sååå vanskelig å vente! Håper selvsagt at alt er bra med mini der inne, men er også veldig, veldig spent på om det er gutt eller jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...