Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Veldig enig, det må ryddes opp. Jeg så Grung postet et innlegg i stort og smått som ble slettet, DESSVERRE, myntet til HPNH. Han hadde visst gitt henne råd om å ligge lavt i mediene og ikke lage ting til personsaker, hvor hun skrev at det var pressen og meningsopinionen som laget ting til personsaker og ikke henne. Veldig ofte. Hun spurte i gruppen om HP mente det samme nå som han som person ble «offer» fremfor saken og hvorfor han inntok offerrollen når rådene har gir er akkurat det: å ikke innta offerrollen. Troverdigheten hands som PR rådgiver har lik 0. Punktum. 

Nå har vel ikke Grung spesielt stor troverdighet heller. Hun snur kappa etter den veien vinden blåser. Hun virker veldig krampe på å prøve holde seg inne med både "blogg eliten" og kjendiser. Hun er en nobody. Hun mener veldig mye til stadighet . Hun roper høyt for å bli hørt, men blir ikke tatt seriøst. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, virkelig skrev:

Nå har vel ikke Grung spesielt stor troverdighet heller. Hun snur kappa etter den veien vinden blåser. Hun virker veldig krampe på å prøve holde seg inne med både "blogg eliten" og kjendiser. Hun er en nobody. Hun mener veldig mye til stadighet . Hun roper høyt for å bli hørt, men blir ikke tatt seriøst. 

Grung har mye mer legitimitet og kilder i sine uttaler enn mange andre. Jeg synes det er tøft av henne å tørre å ta opp saker som engasjerer henne. Synes hun for det meste holder seg saklig og fin, men tør også å stille de vanskelige spørsmålene. Er sletts ingen blodfan, men synes hun er en tøff dame, selv om jeg ikke alltid deler hennes meninger. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en blanding av klesstiler. Noen kom i joggeklær/ olabukser og hettegenser. Andre i galla. Lol.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Korsihalsen skrev:

Virkelig en blanding av klesstiler. Noen kom i joggeklær/ olabukser og hettegenser. Andre i galla. Lol.

Noen flyr tydeligvis høyere oppe i de rosa skyene enn de andre... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, halvehimmelen skrev:

Skal forsøke å gjengi det riktig, men klarte omtrent ikke se ferdig hele greia, så kan være noen kan være mer korrekte enn meg. 

Han holdt egentlig ikke særlig til tale. Han ble introdusert som juryleder, foredragsholder, plusspluss, og når han kom opp på scenen startet han med å legge til at han også er forhatt. Fortsatte med en kunstpause, for å et par ganger si "drama". Deretter fikk vi en liten historie ot VG hadde ringt og ringt, og at medier var noe herk. Mye sukking og pauser, tror også han nevnte noe om at han var utslitt. Opplevde det hele som en liten seanse for å gjøre narr av situasjonen og høste litt sympati hos Vixengjengen. 

Han skulle så dele ut pris, hvor vinneren var Ulrikke Falch. Han kom med en masse lovord om henne, og sa det var synd hun ikke ville ta i mot, og at prisen ikke ville bli delt ut. Videre kom hele juryen opp på scenen, og juryens valg skulle presenteres. Her begynnter Hans Petter å ty til tårene og blir tydeligvis veldig rørt når han forteller om Pappahjerte og hvorfor han vinner prisen. Litt sukking og hulking, det er riktig så emosjonelt. 

Tror det var det meste, her slo i alle fall jeg av. Opplevde det hele som litt tragikomisk. Kanskje det fungerte for de som synes Vixen er toppers, men fra utsiden så det veldig kunstig og tilgjort ut. 

Virkelig? Hva slags gjeng er dette? Tåler ingen av dem kritikk? Selvfølgelig hets og falske beskyldninger er ikke bra, men han har vel til dags dato ikke forklart konkret hvorfor BOTB ble disket, og hvorfor han svartelistet dem mens det pågikk en avstemning? Han burde virkelig ta selvkritikk her. Det har vært veldig pinlig å følge denne saken, og dette du beskriver her topper virkelig det hele! 😳

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vet vi at jurylederen i Vixen egentlig er en rosablogger in disguise. Samme resksjonsmønsteret. Driver de med kurs i sånt? 

Agenda: 

1. Hvordan gå i strupen på kritikere (hetsere). 

2. Hvordan kun svare på det man vil svare på. 

3. Hvordan svare slik at man får diskreditert den andre. 

4. Hvordan svare på noe helt annet enn det man blir spurt om. 

5. Hvordan skylde på andre (først og fremst kritikere dvs hetsere).

6. Hvordan få frem krokodilletårer (ta med egen løk). 

7. Hvordan legge seg i fosterstilling (ta med behagelige klær). 

Vel hjem. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker? http://tekstdoktor.no/vixen-influencer-awards-en-hyllest-til-folk-jeg-er-stolt-av/

Sitat

Jada, vi i juryen var naive. Vi tok oss vann over hodet. Det var for eksempel ingen lett beslutning å både kaste noen ut og deretter ta dem inn igjen. Men da vi fikk innsyn i kommunikasjon fra Forbrukertilsynet som vi ikke hadde sett tidligere, måtte vi rett og slett omgjøre beslutningen vår. Vi visste at vi ville se vinglete og uprofesjonelle ut, men hadde vi ikke gjort det, ville vi vært feige.

Og jeg vil heller virke vinglete og uprofesjonell, enn å være feig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Shamgura skrev:
 

Calvert kom skikkelig, skikkelig, dårlig ut for meg når hun og HPNH holdt en "saklig" debatt i sosiale medier gruppa. De evnet ikke å komme med fakta, og å holde seg til tema. For meg fremstår hun arrogant og uten ydmykhet, to egenskaper jeg ikke finner sjarmerende hos noen. Føler både hun og HPNH ikke har noe problem med å lire av seg både det ene og det andre, uten at det trenger å ha rot i virkeligheten, det skal bare gagne dem. Det provoserer.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Og til deg som kalte Vixen en «looserplace» – ta deg en bolle. Og lær deg å stave «loser». Det er en god start neste gang du har lyst til å snakke ned noen.

Sleivspark mot Trine Grung inkludert. Så flott at man ikke er passivt aggressiv.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, halvehimmelen skrev:

Grung har mye mer legitimitet og kilder i sine uttaler enn mange andre. Jeg synes det er tøft av henne å tørre å ta opp saker som engasjerer henne. Synes hun for det meste holder seg saklig og fin, men tør også å stille de vanskelige spørsmålene. Er sletts ingen blodfan, men synes hun er en tøff dame, selv om jeg ikke alltid deler hennes meninger. 

Helt enig. Har fulgt henne i mange år og mener bestemt flere mener feil om henne. Hun heier ekte, er troverdig, har masse kunnskap om markedsføring i sosiale medier og kursene hennes selger godt. Solgt over 1800 nettkurs og det sier sitt. Uten annonser. 

Hun har holdt veldig lav profil i tre år og ikke uttalt seg til pressen om noe. Lært av sine feil og leser en bloggen så ser en dette. Synd mediene ikke fokuserer mer på det hun faktisk har gjort selvom jeg forstår mange kan mene hun er "mye". 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, virkelig skrev:

Nå har vel ikke Grung spesielt stor troverdighet heller. Hun snur kappa etter den veien vinden blåser. Hun virker veldig krampe på å prøve holde seg inne med både "blogg eliten" og kjendiser. Hun er en nobody. Hun mener veldig mye til stadighet . Hun roper høyt for å bli hørt, men blir ikke tatt seriøst. 

Helt uenig, hva baserer du dette på? Har du fulgt henne de siste tre-fire årene? Endret masse og hun har et stort nettverk av bloggere og kjente personer i nettverket sitt...ergo helt naturlig om hun heier siden hun kjenner mange av dem. Pluss hun var ekstremt tidlig ute med bruk av sosiale medier men aldri solgt en annonse. Det synes jeg gir henne masse kred. Faktisk

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Shamgura skrev:

Hun kan jo ikke mene noe annet enn at hun, og resten av juryen, er stolt over vinnerne: Det er de som har valgt dem ut. 

Samtidig, dette er det samme som vi har hørt gjennom hele debatten: Det er de stakkars bloggerne som får gjennomgå, og det er konflikten mellom dem som frontes som kjernen, samt media sitt kjør på de stakkars bloggerne så klart. At mye av kritikken har vært rettet mot nettopp juryen, og bindingene hit og dit nevnes ikke med et ord. 

Riktignok nevner hun deres avgjørelse med å ta tilbake to bloggere i varmen igjen, men samtidig nevner hun ikke kritikken som ble rettet mot dem i forbindelse med dette: Flere av de som ikke ble disket har grove brudd på markedsføringsloven på seg, og hvis de virkelig ønsket å gjøre dette redelig hadde det vært ganske lett å bare lagt brevet fra FT (som det nå heter) til grunn og gått ut i fra det. De hadde strengt talt ikke trengt å ta seg vann over hodet. 

Videre syns jeg det er teit å trekke frem en kommentar på facebook - som gikk på kritikk til selve Vixen og bransjen, ikke bloggerne som enkeltpersoner og mennesker. Kritikk og latterliggjøring av både avgjørelser og utdeling er nesten hva de må tåle når de roter det til så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det innlegget til Calvert, kan jeg ikke unngå å tenke på åndverksloven og bloggomtoppbloggere. Er det noen forskjell på hennes bilde av Trine Grung sitt svar på stort og smått eller bildelinken til den bloggen lenger oppe, og botb sin måte gjøre det på? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Eirasi skrev:

Angående det innlegget til Calvert, kan jeg ikke unngå å tenke på åndverksloven og bloggomtoppbloggere. Er det noen forskjell på hennes bilde av Trine Grung sitt svar på stort og smått eller bildelinken til den bloggen lenger oppe, og botb sin måte gjøre det på? 

Hehe, nei, det er vel akkurat samme prosedyre? 

BOTB har gått ut nå og sagt at de har fått gjennomgått sine innlegg, og fått bekreftet av en annen advokat at de ikke bryter åndsverkloven. Hadde vært litt lettere å vite hvem som har rett her hvis Vixen kunne pekt på hva og hvilke innlegg de mener deres jurister har kommet til at bryter med regelverket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig legge til at jeg er overrasket over at hverken CBE eller Camilla Phil fikk noen priser i år. CP pleier vel alltid å hanke inn noen priser. Om CBE har vunnet de siste årene er jeg usikker på, men kategorien årets  business  var nok ikke helt treffende. Hun var også nominert til kategorien livsstil, og passer nok mer der, sånn utover at jeg er litt usikker på hva slags livsstil det siktes til. Vi har jo alle en slags livsstil liksom. 

Camilla Phil er helt drøy på dårlig merking, så sånn sett syns jeg det er veldig bra at hun ikke vant noen pris, men hun var nominert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare Falch som er en «influencer» «på ekte»? 

Hun er den eneste som ærlig kan si at følgerne fra hele verden hverken er kjøpt eller følger for drama / sex / utlevering ...

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...