Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest Loffeliten

Mm Tone trenger publisitet, Vixen fikser.

Syns forøvrig det er utrolig vittig at Tone, som nettopp ble løst fra avtalen sin med Betsson, nå kommer med en låt ved navn Pinnacle. :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.1.2017 den 18.22, Aricia skrev:

Som også @Kollontaj og @Ovnsbakt Paprika er inne på: Noe av det mest provoserende i Dagblad-saken er at både Marna Haugen og Nygård Hansen trekker et slags kvinnekort for å føyse vekk og ufarliggjøre den berettigede kritikken og den framlagte dokumentasjonen.

Hvor mange menn kunne bortforklart gjentatte lovbrudd de gjorde seg skyldige i i sin yrkesutøvelse med at "det blir fort travelt i hverdagen med to barn?" Kvinner kan det selvsagt heller ikke, selv ikke de som er profesjonelle bloggere, det er en patetisk unnamanøver som igjen forsøker å dra veksler på det uklare skillet mellom yrkesliv og hverdagsliv, eller iscenesatt blogg og virkelighet som bloggere tyr til når de blir stilt til ansvar for sine handlinger som voksne yrkeskvinner.

Og hva er Nygård Hansens argument? "Hvor mange innlegg skriver ikke DISSE JENTENE i løpet av et år?" 

:filer: 

Ikke jenter, Nygård Hansen. Voksne, erfarne bloggergründere med millionomsetning. Du kan liksom ikke satse på at ingen blogglesere også leser avisen, og bare kjøper sånt stereotypisk tull.

Er vi virkelig ikke kommet lenger enn dette her?

"Det blir fort travelt i hverdagen"?? Når de blogger ER DE PÅ JOBB!! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein Oslo-klikk som knapt gjør anna enn å snikreklamere for kvarandre.

Ja, her er nokre høve:

Odd Magnus Williamson som berre ELSKER

Karpe Diem så høgt at han slipp til (på KRONIKKPLASS!!!!!) i Dagbladet med skamlaus reklame

Dagbladet har etterpå fjerna krediteringen så no står det ingen forfattar, men det kjem fortsatt frem av teksten.. 

Synnøve Skarbø som berre må reklamere for den nye boka si ved ei ny liksom-kronikk i dagbladet, (ein del av den gjengen der er truleg i Dagbladet sjølv) som også er bestevenninner med Rudjord og Tjelta, Rudjord har sjølvsagt berre lovord å si om boken hennar.

Tinashe Williamson som berre ELSKER

Angst bar og Karpe Diem så mykkje at dei ikkje klarar å gifte seg uten

Den nyeste Boka til Sophie Elise

Karpe Diem som går ut og forsvarar Vanessa Rudjord når ho brukar Costume-bladet som ein måte å kanalisere venninnetjenester, eller Costume Awards for å dele ut prisar til alle vennene sine?

Og bak det heile

ANTI. Reklamebyrået som har Sophie Elise, Madcon, har fremma prosjekt fra OMW osv. Og jo, heile CBE som blei koseintervjua i DN av bestevennen til Peter Peters? Dei også. 

Friendly. Managementet til Peter Peters, Camilla Pihl og alle vennene deira

Dette basert på 35 minutters googling. Hadde dette ikkje berre vert noko som irriterte meg og det ikkje var fint ver ute ville eg kanskje vurdert å bruke ein time til på dettte.

Kvifor i helvete er det berre Mina Lunde som har turt å seie noko om dette idiotiet i offentligheten? Er det så jævla viktig å få tatt selfie med Jenny Skavlan at det er heilt greit at ein lukka vennegjeng spiller heile riksmedia for å tene egne interesser?

Ikkje ein einaste frilansjournalist som kunne tenke seg å reise litt helvete?

 

Ryddet for sitert innlegg som er slettet.

Edie, mod.

Endret av Navios
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2015 den 11.46, CecilieX skrev:

Jeg har i lengre tid undret med over Vixen.no. Hvert år deler de ut Vixen Blogawards,  og hvert år har jeg undret meg over hvorfor Vixen får så stor oppmerksomhet, de er jo ikke å betrakte som et medium som mange leser eller har et forhold til.

Så derfor har jeg undersøkt litt. 

Ansvarlig utgiver av Vixen.no er Chili Publications. Hvis du besøker deres hjemmeside så ser du at de er et Content marketing byrå, som særlig benytter bloggere i sin markedsføring av kunder. Contene marketing er en markedsføringsmetode som går ut på å låne journalistikkens klær, slik at leseren ikke forstår at det er reklame de leser. Akkurat slik som bloggeren lager et blogginnlegg om et produkt, men gjør det på en slik måte at du ikke oppfatter at det er reklame. 

Så altså, min påstand er at Vixen.no ser ut som et tradisjonelt magasin, men er altså et magasin som er laget for å promotere kunder og bloggere. Chili er jo avhengig av å hype bloggere, fordi de bruker bloggerne som markedsføringskanal. I årest jury sitter blant annet Hans Petter Nygård-Hansen som selv på sin blogg har trukket frem Content Marketing som det store gullegget.

Og hvert år blir det stor oppmerksomhet om Vixen Blogawards, både i mediene og hos bloggeren. Ingen ser ut til å stille spørsmålstegn ved at Vixen (et ubetydelig nettmagasin) deler ut kanskje årets viktigste pris for bloggerne. I realiteten påstår jeg at dette er lureri. Dette er ikke et redaksjonelt uavhengig magasin, det er en ren markedsføringskanal for Chili Publications, som alle ser ut til å svelge rått, meg selv inkludert. Blogawards er bare et virkemiddel i denne markedsføringen.


Aldri hørt om Vixen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2016 den 19.52, CecilieX skrev:

Hva med Camilla Pihl da?

Reglene sier " Skriver du vanligvis på norsk, skal også merkingen din være på norsk. 

Ad eller adlinks er ikke nok.

Jeg aner ikke. Jeg har ikke noe forhold til det. Jeg vet ikke hva det er en gang. Vixen? :klo:

Nei - jeg orker ikke, jeg har ikke tid, men de er veldig søte. :)

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så bra intervju med Mina Lunde

"Karpe Diem-fella er at de startet med å skulle være stemmen til de svake, skulle skildre hvordan det var å tilhøre en minoritet, de som alltid ble spytta på og mistrodd og vokste opp med det. Men på et eller annet tidspunkt, antakelig ganske proporsjonalt med platesalget, så gikk de over til å tilhøre Oslos desiderte elite, den derre Angst-gjengen. Altså, når Chirag ivrig og ampert forsvarer Vanessa Rudjord mot kritikk for hva hun har gjort i Costume, så føler jeg at de har mista litt av det jeg trodde de levde og åndet for."

http://www.nattogdag.no/2016/08/smil-gift-fru-hjort-mina/

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Navios skrev:

Ein Oslo-klikk som knapt gjør anna enn å snikreklamere for kvarandre.

Ja, her er nokre høve:

Odd Magnus Williamson som berre ELSKER

Karpe Diem så høgt at han slipp til (på KRONIKKPLASS!!!!!) i Dagbladet med skamlaus reklame

Dagbladet har etterpå fjerna krediteringen så no står det ingen forfattar, men det kjem fortsatt frem av teksten.. 

Synnøve Skarbø som berre må reklamere for den nye boka si ved ei ny liksom-kronikk i dagbladet, (ein del av den gjengen der er truleg i Dagbladet sjølv) som også er bestevenninner med Rudjord og Tjelta, Rudjord har sjølvsagt berre lovord å si om boken hennar.

Tinashe Williamson som berre ELSKER

Angst bar og Karpe Diem så mykkje at dei ikkje klarar å gifte seg uten

Den nyeste Boka til Sophie Elise

Karpe Diem som går ut og forsvarar Vanessa Rudjord når ho brukar Costume-bladet som ein måte å kanalisere venninnetjenester, eller Costume Awards for å dele ut prisar til alle vennene sine?

Og bak det heile

ANTI. Reklamebyrået som har Sophie Elise, Madcon, har fremma prosjekt fra OMW osv. Og jo, heile CBE som blei koseintervjua i DN av bestevennen til Peter Peters? Dei også. 

Friendly. Managementet til Peter Peters, Camilla Pihl og alle vennene deira

Dette basert på 35 minutters googling. Hadde dette ikkje berre vert noko som irriterte meg og det ikkje var fint ver ute ville eg kanskje vurdert å bruke ein time til på dettte.

Kvifor i helvete er det berre Mina Lunde som har turt å seie noko om dette idiotiet i offentligheten? Er det så jævla viktig å få tatt selfie med Jenny Skavlan at det er heilt greit at ein lukka vennegjeng spiller heile riksmedia for å tene egne interesser?

Ikkje ein einaste frilansjournalist som kunne tenke seg å reise litt helvete?

 

Ryddet for sitert innlegg som er slettet.

Edie, mod.

Å herregud. Det er verre enn jeg trodde. Møkkabransje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2015 den 12.46, CecilieX skrev:

Jeg har i lengre tid undret med over Vixen.no. Hvert år deler de ut Vixen Blogawards,  og hvert år har jeg undret meg over hvorfor Vixen får så stor oppmerksomhet, de er jo ikke å betrakte som et medium som mange leser eller har et forhold til.

Så derfor har jeg undersøkt litt. 

Ansvarlig utgiver av Vixen.no er Chili Publications. Hvis du besøker deres hjemmeside så ser du at de er et Content marketing byrå, som særlig benytter bloggere i sin markedsføring av kunder. Contene marketing er en markedsføringsmetode som går ut på å låne journalistikkens klær, slik at leseren ikke forstår at det er reklame de leser. Akkurat slik som bloggeren lager et blogginnlegg om et produkt, men gjør det på en slik måte at du ikke oppfatter at det er reklame. 

Så altså, min påstand er at Vixen.no ser ut som et tradisjonelt magasin, men er altså et magasin som er laget for å promotere kunder og bloggere. Chili er jo avhengig av å hype bloggere, fordi de bruker bloggerne som markedsføringskanal. I årest jury sitter blant annet Hans Petter Nygård-Hansen som selv på sin blogg har trukket frem Content Marketing som det store gullegget.

Og hvert år blir det stor oppmerksomhet om Vixen Blogawards, både i mediene og hos bloggeren. Ingen ser ut til å stille spørsmålstegn ved at Vixen (et ubetydelig nettmagasin) deler ut kanskje årets viktigste pris for bloggerne. I realiteten påstår jeg at dette er lureri. Dette er ikke et redaksjonelt uavhengig magasin, det er en ren markedsføringskanal for Chili Publications, som alle ser ut til å svelge rått, meg selv inkludert. Blogawards er bare et virkemiddel i denne markedsføringen.

Gjennområttent! Det lukter virkelig dritt av det hele, og det er uforståelig at ingen har outet dette. I stedet henger tabloidmediene seg på og hyller «vinnerne» med bilder og intervjuer. Jeg har ikke ord for hvor meningsløst bedritent, frekt og skruppelløst hele opplegget er.

PS Finnes det frilansjournalister her inne som kan ta denne saken dit den bør tas? Til DN, Aftenposten eller NRK (FBI)? 

Endret av orfeus
La til et PS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har juryformann Hans-Petter Nygård Hansen i Vixen uttalt seg om Dagbladet-artikkelen -

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1235215026561950/?comment_id=1236434419773344&reply_comment_id=1237987332951386&comment_tracking={"tn"%3A"R"}  -  http://bildr.no/image/MjNMcklX.jpeg

Til orientering hadde Dagbladet bl.a. denne dokumentasjonen - http://forum.kvinneguiden.no/topic/1079895-cbelo-freia-og-tv2/?page=3#comment-19198541 - da de kontaktet Nygård-Hansen. At juryformannen ikke forstår at det bare var eksempler han fikk forelagt overrasker meg. Tror han virkelig at Dagbladet skriver en slik reportasje basert på noen få eksempler gjennom et helt år? 

Tilføyelse:  Den samme dokumentasjonen tipset jeg også Vixen om via deres kontaktskjema i desember -16. 

Oppdatert kl. 22.46:  Jeg sendte mail til Dagblad-journalisten med spørsmål om det juryformann skriver stemmer. Jeg fikk dette svaret " Hans-Petter ble forelagt flere eksempler fra flere av bloggerne, mer enn det vi totalt endte opp med å skrive i artikkelen. Det kan godt være at jeg kun sendte tre-fire, men presiserte overfor ham at det var flere lignende eksempler.  " - skjermbilde av mailen:  http://imgur.com/a/CmrUT

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Haters". 

Nå ble jeg skuffet. Jeg trodde faktisk han var ganske oppegående, men ganske naiv han også. Synd for bransjen. 

Jeg har virkelig ikke noe til overs for løgnere, da er det bedre å være stemplet som en hater. 

Endret av Louiah
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere hatt sansen for noe av det jeg har sett Nygård-Hansen har skrevet, men nå er han jo beviselig helt i klørne på bloggesirkusets største bedragere. Talen hans på Vixen (juryprisen) sa jo det meste. Han har mistet all troverdighet. 

(Det han sa til Style C var ok, men hvor mange ganger skal han si at nå begynner bloggerne å få innflytelse? Jeg mener at språkbruken tyder på at noen ønsker lite fokus og at folk fortsatt skal se på dem som "jenter som blogger litt innimellom når de har tid".)

Endret av Kollontaj
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Asti skrev:

Da har juryformann Hans-Petter Nygård Hansen i Vixen uttalt seg om Dagbladet-artikkelen -

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1235215026561950/?comment_id=1236434419773344&reply_comment_id=1237987332951386&comment_tracking={"tn"%3A"R"}

Til orientering hadde Dagbladet bl.a. denne dokumentasjonen - http://forum.kvinneguiden.no/topic/1079895-cbelo-freia-og-tv2/?page=3#comment-19198541 - da de kontaktet Nygård-Hansen. At juryformannen ikke forstår at det bare var eksempler han fikk forelagt overrasker meg. Tror han virkelig at Dagbladet skriver en slik reportasje basert på noen få eksempler gjennom et helt år? 

Tilføyelse:  Den samme dokumentasjonen tipset jeg også Vixen om via deres kontaktskjema i desember -16. 

Oppdatert kl. 22.46:  Jeg sendte mail til Dagblad-journalisten med spørsmål om det juryformann skriver stemmer. Jeg fikk dette svaret " Hans-Petter ble forelagt flere eksempler fra flere av bloggerne, mer enn det vi totalt endte opp med å skrive i artikkelen. Det kan godt være at jeg kun sendte tre-fire, men presiserte overfor ham at det var flere lignende eksempler.  " - skjermbilde av mailen:  http://imgur.com/a/CmrUT

Som en klok mann en gang sa: Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves...

Jeg må si at jeg ikke er veldig overrasket, da. Vennebloggeklikken Vixen kommer da aldri i livet til å velge jurymedlemmer fra utenfor klikken sin. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Cavatina skrev:

Snakk om å drite seg langflat ut @hpnhansen, SoMe-ekspert.

Og han synker bare dypere etterhvert som han ror for harde livet...

Endret av Rosalie
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...