Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

34 minutter siden, CecilieX skrev:

Blir du mer eller mindre skeptisk av det faktum at Vixen.no  sin redaktør Ida Elise Einarsdottir brukes som "ekspert" på trender og moter  hos Dagbladet @orfeus?

Bare å Google , legger ved et eksempel her

http://www.dagbladet.no/kjendis/glem-de-dype-utringningene-na-er-det-underbooben-som-gjelder/63957222

Hahaha - dette blir verre og verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er utdannet ved og har en master fra journalisthøyskolen, masteren handlet om mote og bloggere. At hun kan mye (eller lite) om mote, er ikke problemet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
12 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun er utdannet ved og har en master fra journalisthøyskolen, masteren handlet om mote og bloggere. At hun kan mye (eller lite) om mote, er ikke problemet. 

Selvfølgelig ikke. Problemet er jo at hun jobber for Vixen.no, som jo ikke er et uhildet magasin. Hennes ekspertuttalelser bør derfor taes med en klype salt. Samtidig var det jo Dagbladet som kritiserte Vixen sin mangel på diskvalifikasjon av finalister som ikke merket godt nok, så helsvart er det jo ikke. 

Edit, fjernet feilinformasjon.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
22 minutter siden, orfeus skrev:

Hahaha - dette blir verre og verre. 

Og i fjor satt ansatte fra både Dagens Næringsliv og Aftenposten i juryen til blog awards. 

Jeg tenker at det å få noen til Medienorge til å ta i denne saken kan være litt vanskelig, selv om tanken er god.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Mina Lunde? Hun er den journalisten som måtte ta hele støyten da fru Hjort ble blåst. Ser hun blogger for Nettavisen, og jeg vil tro at hun sprengte alle broer til journalist-og-blogger-kameraderiet med krasse innlegg/intervju i uavhengige medier og at hun anmeldte flere riksdekkende medier til PFU (og fikk noen av de dømt) etter hetsingen etter Fru Hjort.

https://www.facebook.com/mglstory/?ref=aymt_homepage_panel

Endret av Rosalie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Og i fjor satt ansatte fra både Dagens Næringsliv og Aftenposten i juryen til blog awards. 

Jeg tenker at det å få noen til Medienorge til å ta i denne saken kan være litt vanskelig, selv om tanken er god.

Men var de klar over sammenkoblingene og at det derfor blir en smule korrupt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Gjest pelikanen
På 2.11.2015 den 22.01, CecilieX skrev:

Så det, og ohoi her er det bare å grave.

for 2015 merker jeg meg følgende:

Hans Petter Nygård-Hansen er svoren tilhenger av Content Marketing

2 av medlemmene hører til i 730.no og melk og Honning. Begge deler er nettmagasiner, som Vixen, og eid av Gisle Stokland. Han er godt representert, må jeg si, uten at disse magasinene som han eier egentlig gir ham noe særlig kredibilitet.

Jeg ser med interesse at linken til Chili er fjernet på Tjaberg. Alle Vixentilknytning er også borte fra Chili sine hjemmesider. 

Marcel L er det ikke noe å finne på. 

Aftenposten og Dagens Næringsliv måtte jeg gnikke meg i øynene på, hva gjør ansatte i disse avisene i Blogawards?

 

Av de andre årene merker jeg meg at Side2 aka Nettavisen er representert. De er jo en velkjent bloggplattform. Og så er det noe med Ingeborg Heldal og Marianne Jemtegård som jeg forbinder med nettverksbygging, og også det med å skape seg et navn uten egentlig å være kjent for noe spesielt. 

Skjønner da hun i dn skrev at SE var årets viktigste mediakvinne. Noe hun selv presiserte flere ganger etterpå. Jeg er den viktigste mediakvinne. Jeg trodde jeg skulle ramle av stolen.  Hva er det de driver med? Se eks hva nyttig tilfører hun samfunnet? 

De greiene der...det er hyllest av hverandre. Og jeg nekter å tro at de tar avstemningen til grunn. Når de ser hvem de plukker ut osv    Dette er bare et stort samrøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, pelikanen skrev:

Skjønner da hun i dn skrev at SE var årets viktigste mediakvinne. Noe hun selv presiserte flere ganger etterpå. Jeg er den viktigste mediakvinne. Jeg trodde jeg skulle ramle av stolen.  Hva er det de driver med? Se eks hva nyttig tilfører hun samfunnet? 

De greiene der...det er hyllest av hverandre. Og jeg nekter å tro at de tar avstemningen til grunn. Når de ser hvem de plukker ut osv    Dette er bare et stort samrøre. 

Det er kvalmende. Før SE ble innlemmet i kosemoseklubben skrev hun at hele greia var korrupt, så fikk hun noen priser og kunne vise fram silikonpuppene og har ikke sagt et pip etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, orfeus skrev:

Det er kvalmende. Før SE ble innlemmet i kosemoseklubben skrev hun at hele greia var korrupt, så fikk hun noen priser og kunne vise fram silikonpuppene og har ikke sagt et pip etterpå. 

Der ser du, total makt korrumperer totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde opprette en pris for den bloggeren som har vist den mest miljøfiendtlige og dobbeltmoralske adferden gjennom det siste året. Samtlige av dem som ligger øverst på blogglisten er miljøsvin, så det kan kanskje bli vanskelig å velge en ...

De representerer overforbruk, støtter kleskjeder som misbruker arbeidere (+ forsøpler og forurenser), reiser utallige flyreiser, bruker dyretestet kosmetikk, sprøyter / opererer kroppen full av fremmedstoffer, bruker skinn/lær/pels, bruker extensions av hår fra fattigfolk som må klippe av seg håret for å få penger til mat, etc. 

:forvirret:

Endret av orfeus
rettet feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...