Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke at de gad å avlyse noe som helst... :daane:

Jeg kan ikke annet enn :ler: . Av de 17 nominerte til "årets moteprofil" finner man altså igjen 13 fra listen over nominerte til "årets blogg". Og vær du sikker på at det er en av disse som vinner... 

Endret av Asti
Feil tall...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke annet enn :ler: . Av de 17 nominerte til "årets moteprofil" finner man altså igjen 14 fra listen over nominerte til "årets blogg". Og vær du sikker på at det er en av disse 14 som vinner... 

Ja, noe annet vil komme som en bombe på undertegnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på hva Costume egentlig mente med Årets moteprofil, og fant dette: "...årets moteprofil skal ha vært kreativ, engasjerende og gjort seg ekstra bemerket i mote-Norge i året som har gått".

På hvilken måte er dette annerledes enn kriteriene for å vinne prisene de nå har gått bort fra, bortsett fra at ordene er ommøblert?
Har googlet, men finner ikke ordlyden på opprinnelige kriterier. Uansett, så tåpelig å avlyse "prisen" og erstatte den med en annen pris, med omtrent de samme nominerte. Var det noen som ble "veldig, veldig skuffet" over å ikke få vinne i år og presset frem en ny kategori? Jeg mener, de kunne avlyst hele greia og likevel holdt fest. De kunne kalt det bransjevenner-julebord, som det uansett er.

(Bare bittelitt oppgitt)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på hva Costume egentlig mente med Årets moteprofil, og fant dette: "...årets moteprofil skal ha vært kreativ, engasjerende og gjort seg ekstra bemerket i mote-Norge i året som har gått".

På hvilken måte er dette annerledes enn kriteriene for å vinne prisene de nå har gått bort fra, bortsett fra at ordene er ommøblert?
Har googlet, men finner ikke ordlyden på opprinnelige kriterier. Uansett, så tåpelig å avlyse "prisen" og erstatte den med en annen pris, med omtrent de samme nominerte. Var det noen som ble "veldig, veldig skuffet" over å ikke få vinne i år og presset frem en ny kategori? Jeg mener, de kunne avlyst hele greia og likevel holdt fest. De kunne kalt det bransjevenner-julebord, som det uansett er.

(Bare bittelitt oppgitt)

De har jo gjort seg bemerket, med å ikke merke sponsede innlegg og stjele bilder fra nett. Kanskje ikke den retteste måte å bemerke seg på, men, men. Det er sikkert ikke så farlig så lenge folk driver med mote....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så Costume/Vixen synes det ikke er like viktig at reglene følges for en moteblogg/alle de andre kategoriene, som for "årets blogg"?

 

Merkelig. Trodde reglene gjaldt for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men de bloggerne er antageligvis ikke kurrante nok for de her firmaene de opererer som" mellomledd mellom firma og bloggere for betalt contem(p)t " for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bergensia
2 timer siden, Roadrunner skrev:

Flere er vraket fra finalen...

http://www.dn.no/etterBors/2016/01/07/1339/Blogg/kakeblogger-kastes-ut-p-grunn-av-margarinblemme

Synes det er bra at Hans Petter ser ut til å ha fått fokus på merking og gjentakende brudd på reglene!

Veldig bra! Og jeg er ikke så overrasket over at Vibeke Klementsen også ble kastet ut, husker at hun svarte meg ganske så frekt når jeg påpekte at hun ikke hadde merket innlegg korrekt for en tid tilbake ;)

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant de ikke bedre blogger enn annebrith . no sin blogg i matkategorien?? Vet da om flere renodla matblogger enn dette. Med bedre tekst, bilder og innehold.

 

Jaja, viser jo bare at det er andre krefter enn "den beste xxx-bloggen" som styrer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Roadrunner skrev:

Flere er vraket fra finalen...

http://www.dn.no/etterBors/2016/01/07/1339/Blogg/kakeblogger-kastes-ut-p-grunn-av-margarinblemme

Synes det er bra at Hans Petter ser ut til å ha fått fokus på merking og gjentakende brudd på reglene!

Jeg opplever at dette bare er "pynting" for å bevare troverdigheten. Jeg er uenig i forklaringen til Hans Petter vedr. å godta feilmerking ca. 1/2-parten av året, og henge ut enkeltbloggere som ikke har klart å følge med i "timen" de siste månedene. Husk på fokuset Caroline Berg Eriksen har fått fra KG vedr. feilmerking dette året. Hadde f.eks. Ida Gran-Jansen fått en brøkdel av dette trykket, ville nok hun også merket korrekt, og gått videre. Er det rettferdig? Ikke i mine øyne. Jeg har pr. dato ingenting til overs for Blixen Blog Awards. Som overskriften sier dette er "kun en bløff", og de klarte ikke å avlyse selv om de burde. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Asti skrev:

Jeg opplever at dette bare er "pynting" for å bevare troverdigheten. Jeg er uenig i forklaringen til Hans Petter vedr. å godta feilmerking ca. 1/2-parten av året, og henge ut enkeltbloggere som ikke har klart å følge med i "timen" de siste månedene. Husk på fokuset Caroline Berg Eriksen har fått fra KG vedr. feilmerking dette året. Hadde f.eks. Ida Gran-Jansen fått en brøkdel av dette trykket, ville nok hun også merket korrekt, og gått videre. Er det rettferdig? Ikke i mine øyne. Jeg har pr. dato ingenting til overs for Blixen Blog Awards. Som overskriften sier dette er "kun en bløff", og de klarte ikke å avlyse selv om de burde. Hvorfor?

Enig.

Det burde vært en mye ryddigere sak, med krav til bloggere at de skal følge reglene for å i det hele tatt være nominert. Det er MYE å ta tak i i bransjen, med dårlig merking, manglende merking og villedende merking. I tillegg til "lån" av bilder, "inspo" fra Pinterest/Google/Instagram osv. Observante og dyktige medlemmer på KG har vært en sterk bidragsyter til at enkelte bloggere har blitt flinkere til å merke (deriblant CBE og tidvis SE (dog i mikroskrift)), mens andre ikke har fått denne "hjelpen" og dermed blir disket.

De har allerede fjernet kategoriene for Snapchat og Instagram fordi det ble umulig å følge opp... Mens jeg mener hele Vixen burde vært avlyst.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Roadrunner skrev:



De har allerede fjernet kategoriene for Snapchat og Instagram fordi det ble umulig å følge opp... Mens jeg mener hele Vixen burde vært avlyst.

Nå ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom jeg over denne kommentaren - http://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?page=860#comment-17306805 - nå, der det fremkommer feilmerking av blogginnlegg hos CBE i høst. Er ikke Vixen klar over det, eller bryr deg seg ikke siden CBE har gått videre...? Til opplysning: Jeg tok skjermbilder av alt i dag...

Tilføyelse:

Det er også dokumentert  eksempler her på Rampelys vedr. manglende merking på bl.a. facebook, instagram, twitter vedr. promotering av blogginnlegg., jfr.

Vurderer å sende en mail til media om dette, da her er noe merkelig med hele Vixen-nomineringen. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

Jeg kom jeg over denne kommentaren - http://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?page=860#comment-17306805 - nå, der det fremkommer feilmerking av blogginnlegg hos CBE i høst. Er ikke Vixen klar over det, eller bryr deg seg ikke siden CBE har gått videre...? Til opplysning: Jeg tok skjermbilder av alt i dag...

Tilføyelse:

Det er også dokumentert  eksempler her på Rampelys manglende merking på bl.a. facebook, instagram, twitter vedr. promotering av blogginnlegg., jfr.

Vurderer å sende en mail til media om dette, da her er noe merkelig med hele Vixen-nomineringen. 

Gjør det du, Asti. Hele hensikten med Vixen er jo borte. De burde ha avblåst hele greia i år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...