Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 11/3/2015 at 12.23, CecilieX skrev:

Har fått meg konto på Linkedin, høhø. 

Søkte på Thomas Moen CEO hos UI og han skriver en varm anbefalinga av Hans Petter Nygård-Hansen. Da er det vakkert å lese Hans Petter sin anbefaling av Thomas sin bok 123 blogg.

http://hanspetter.info/2012/06/jeg-har-lest-thomas-moen-sin-nye-bok/

Og nå sitter Hans Petter N-H i juryen og skal bedømme blogger for Vixen.no

Da må man jo bare regne med at fotballfruen får sine første priser i år, siden hun nå er UI blogger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2016 at 22.14, Cornucopia skrev:

Gjør det du, Asti. Hele hensikten med Vixen er jo borte. De burde ha avblåst hele greia i år.

De har nesten gjort det i år. I motsetning til tidligere år hvor prisutdelingen har vært en storslått happening, skal prisene i år deles ut på et lukket arrangement hvor kun semifinalister og presse er tilstede. Derimot er etterpåfesten blåst opp og det virker som at det er "the shit" i år. Like greit for meg, for jeg bryr meg ikke nevneverdig om selve prisen, for jeg er kun interessert i å være med for å møte og sosialisere med andre bloggere, og jeg ble derfor veldig glad da jeg i forrige uke fikk invite og dermed skal delta for andre gang. For det er temmelig ensomt der i den lilla bobla mi foran dataskjermen :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

http://ipad.kjendis.no/2016/01/15/kjendis/caroline_berg_eriksen/vixen_blog_awards/annonsemarkering/sosiale_medier/42732668/

Humrer litt, for det nytter å stå på. Kudos til Dagbladet for å ha tatt i saken.

Humrer IKKE over svaret fra HP, det er for defensivt, han virker å ha malt seg inn i et hjørne, litt sånn opp som en løve og ned som en fell. Og påfallende men ikke uventet at CBE ikke vil uttale seg. Strutsemetalitet som vanlig og de er jo vant til at det funker, i alle fall der de har regien selv. UI vil heller ikke kommentere, og det sier det meste om profesjonaliteten i selskapet. Ja, ja, likevel en god start på det nye året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

http://ipad.kjendis.no/2016/01/15/kjendis/caroline_berg_eriksen/vixen_blog_awards/annonsemarkering/sosiale_medier/42732668/

Humrer litt, for det nytter å stå på. Kudos til Dagbladet for å ha tatt i saken.

Humrer IKKE over svaret fra HP, det er for defensivt, han virker å ha malt seg inn i et hjørne, litt sånn opp som en løve og ned som en fell. Og påfallende men ikke uventet at CBE ikke vil uttale seg. Strutsemetalitet som vanlig og de er jo vant til at det funker, i alle fall der de har regien selv. UI vil heller ikke kommentere, og det sier det meste om profesjonaliteten i selskapet. Ja, ja, likevel en god start på det nye året!

Såg først etterpå at du også lenket. :) Ja, kudos til Dagbladet, for det er virkelig på sin plass at dette kommer frem. :)

HP virker ikke helt å forstå, når han uttaler

- "Jeg tviler på at hun blir diskvalifisert for å innrette seg, det er jo egentlig positivt.".

Poenget er at ved ettermerking så har du ikke innrettet deg. Og to av tilfellene med ettermerking skjedde over to måneder etter blogginnleggene var publisert. 

Og:

- "Markeringen til Berg Eriksen har ifølge dokumentasjonen Dagbladet besitter også være mangelfull på Facebook og i sosiale medier. Nygård-Hansen forklarer at mange bloggere gjør feil her. De har i år droppa to av de planlagte kåringene, rett og slett fordi brukerne ikke følger åndsverkloven.".

Det virker ikke som HP helt forstår at dette gjelder promotering av reklameinnlegg på blogg. Slik at denne feilmerkingen på andre SoMe-kanaler er siktet inn mot bloggen, og derfor bør få konsekvenser.

Videre virker dette merkelig:

- "Et av eksemplene han nevner er et av hennes tidligere samarbeid med den treningstøykjede. - Samarbeidet er avslutta, så om hun nå bruker tøy fra den kjeden nå får hun massevis av kommentarer på at hun mangler merkinger....."

Eksemplene er fra august til slutten av november i fjor i følge Dagbladet, og da var ikke samarbeidet med Get Inspired avsluttet.

Jeg undrer meg over om Vixen har høyere terskel for å kaste ut Caroline Berg Eriksen enn andre?

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så HPNH sjekket ikke opp det som CBE er godt kjent for og som tom. såvidt ble tatt opp i Stort og smått-gruppa på FB med LKE; ettermerkingen? 

Håper i det minste at det ikke blir noen pris, om de ikke disker pga merking og rapping av bilder, som alle de andre som ble disket.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro at Nygård-Hansen kjenner bloggmediet så godt at han forstår at ettermerking etter feks et døgns tid i praksis er jevngodt med ingen merking, siden blogginnlegget da er lest uten merking av følgerne, og det er blitt etterfulgt av nye innlegg som overtar oppmerksomheten.

Men for lesere av Dagbladet som ikke har tenkt gjennom problematikken virker det jo sikkert plausibelt at ettermerking er bedre enn ingen merking, og noe som taler til CBEs fordel. At en slik tolkning er rimelig viser ironisk nok hvor slu denne utbredte ettermerkingspraksisen faktisk er dersom den er bevisst og kalkulert gjort.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Asti skrev:

Såg først etterpå at du også lenket. :) Ja, kudos til Dagbladet, for det er virkelig på sin plass at dette kommer frem. :)

HP virker ikke helt å forstå, når han uttaler

- "Jeg tviler på at hun blir diskvalifisert for å innrette seg, det er jo egentlig positivt.".

Poenget er at ved ettermerking så har du ikke innrettet deg. Og to av tilfellene med ettermerking skjedde over to måneder etter blogginnleggene var publisert. 

Og:

- "Markeringen til Berg Eriksen har ifølge dokumentasjonen Dagbladet besitter også være mangelfull på Facebook og i sosiale medier. Nygård-Hansen forklarer at mange bloggere gjør feil her. De har i år droppa to av de planlagte kåringene, rett og slett fordi brukerne ikke følger åndsverkloven.".

Det virker ikke som HP helt forstår at dette gjelder promotering av reklameinnlegg på blogg. Slik at slik feilmerking på andre SoMe-kanaler er siktet inn mot blogg, og derfor bør slik feilmerking få konsekvenser.

Videre virker dette merkelig:

- "Et av eksemplene han nevner er et av hennes tidligere samarbeid med den treningstøykjede."

Eksemplene er fra august til slutten av november i fjor i følge Dagbladet, og da var ikke samarbeidet med Get Inspired avsluttet.

Det virker som om Vixen har høyere terskel for å kaste ut Caroline Berg Eriksen enn andre. Merkelig....

Jeg lurer også på hvordan en vanlig leser kan vite om det foreligger en årsavtale/langtidsavtale eller ei? Og når vet vi om dette avtalen eventuelt har utløpt eller ikke?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Man skulle jo tro at Nygård-Hansen kjenner bloggmediet så godt at han forstår at ettermerking etter feks et døgns tid i praksis er jevngodt med ingen merking, siden blogginnlegget da er lest uten merking av følgerne, og det er blitt etterfulgt av nye innlegg som overtar oppmerksomheten.

Men for lesere av Dagbladet som ikke har tenkt gjennom problematikken virker det jo sikkert plausibelt at ettermerking er bedre enn ingen merking, og noe som taler til CBEs fordel. At en slik tolkning er rimelig viser ironisk nok hvor slu denne utbredte ettermerkingspraksisen faktisk er dersom den er bevisst og kalkulert gjort.

Tror den mannen er litt fake selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Roadrunner skrev:

Jeg lurer også på hvordan en vanlig leser kan vite om det foreligger en årsavtale/langtidsavtale eller ei? Og når vet vi om dette avtalen eventuelt har utløpt eller ikke?

Har sagt det før et sted, men gjentar gjerne: det ville være nyttig med transparens i form av synlighet over samarbeidspartnere med årsavtale og enkeltavtaler.

Vi gjør det på jobben min: alle våre samarbeidspartnere er listet opp på nettsiden vår, nettopp for å unngå tvil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr.  "Når Dagbladet spør jurymedlem Nygård-Hansen om han er kjent med ettermerking av innleggene, sier han at de så ekstra nøye på Berg Eriksen før nominasjonene falt. - Disse tilfellene hadde jeg ikke hørt om, men vi gikk ekstra godt gjennom bloggen hennes.", jfr. http://www.kjendis.no/2016/01/15/kjendis/caroline_berg_eriksen/vixen_blog_awards/annonsemarkering/sosiale_medier/42732668/

Nygård-Hansen kommenterte selv i tråden vedr. feilmerking hos Caroline Berg Eriksen inne "Stort og smått om sosiale medier i Norge":: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/923762887707167/?comment_id=924539280962861&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D .  Så det er litt rart hvis han da ikke fikk med seg hva som ble diskutert... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Asti skrev:

Vedr.  "Når Dagbladet spør jurymedlem Nygård-Hansen om han er kjent med ettermerking av innleggene, sier han at de så ekstra nøye på Berg Eriksen før nominasjonene falt. - Disse tilfellene hadde jeg ikke hørt om, men vi gikk ekstra godt gjennom bloggen hennes.", jfr. http://www.kjendis.no/2016/01/15/kjendis/caroline_berg_eriksen/vixen_blog_awards/annonsemarkering/sosiale_medier/42732668/

Nygård-Hansen kommenterte selv i tråden vedr. feilmerking hos Caroline Berg Eriksen inne "Stort og smått om sosiale medier i Norge":: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/923762887707167/?comment_id=924539280962861&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D .  Så det er litt rart hvis han da ikke fikk med seg hva som ble diskutert... 

Eneste sannsynlige konklusjon er at han snakker mot bedre vitende.

Alle medieutspill i løpet av uken har nok dreid seg om å "redde" kveldens kåring ved å ofre noen nominerte for å gi inntrykk av å ha ryddet solid opp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg akkurat nå er litt yrkesskadet etter å ha jobbet med akademinsk skrivning og PR-kommunikasjon.

Jeg tok en titt på vixen sin side for å lese hva de ulike blogg-prisene innebærer og betyr.

Kort sagt: Ikke imponert. Tror et par av mine lærere ville gremmets om de leste der.

http://www.vixen.no/2015/11/14/dette-er-kategoriene-i-vixen-blog-awards-2015/

- Språket. aaaaaarrhrrgggggg! Jeg er ikke et geni når det gjelder tekst, og derfor studerer jeg heller ikke tekst-design. Men profesjonelt og uprofesjonelt språk ser jeg forskjellen på.

- Layout og grafisk design. Er dette skoleprosjekt på videregåendeskole?

-Hva er deres fokus egentlig? hva vil de fremheve, hva er fyllstoff? Man skulle jo tro at gårsdagens bloggawards var topp nyheter. Men virker som at bildene av folk på den røde løperen er viktigst - ikke deres egen pris!

- Bildtekst! Hallo, hvem er folka, hva skjer, hva er det vi ser på egentlig???

- EDIT: Fotografiene. Med dagens kamerakvalitet og photoshop burde det være mulig med bilder bedre enn dette.

Påminner om Kvineguidens "journalistik" som de hadde for en tid tilbake, med en annen redaktør.

Til Vixen: om dere vil ansette med som kunsulten så står dere fritt til å ta kontakt. MVH informasjondesign student. :P

Endret av BlendaSensitive
om fotografier
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en suppe. Blogger A blir kastet ut mens blogger B får delta til tross for minst like graverende regelbrudd.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Trosten skrev:

For en suppe. Blogger A blir kastet ut mens blogger B får delta til tross for minst like graverende regelbrudd.

Ja, dette er så idiotisk. Men jeg tror de innså at de hadde gravd sin egen grav ved å innføre disse reglene. Hvem kunne fått prisen som årets blogg dersom de skulle håndheve alle retningslinjer til punkt og prikke? Utrolig tragisk - å hive ut noen og ikke andre. CBE har jo selv lånt bilder i lassevis, i likhet med Vanessa. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...