Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest Speilvegg
37 minutter siden, FruJohansen skrev:

Fru Johansen ble luket bort i semifinalen, men har betalt sine 399 kr for invitasjon og stiller på prisutdelingen i morra 😁

Sjekk hva jeg skal ha på meg på Facebooksiden min #reklame

Du får hilse Mads Hansen, og jeg håper han får en pris. 😬 Men de tør vel ikke gi han en............😏

Likte skjorta di. 😍 😆Kos deg. 🤘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Speilvegg skrev:

Du får hilse Mads Hansen, og jeg håper han får en pris. 😬 Men de tør vel ikke gi han en............😏

Likte skjorta di. 😍 😆Kos deg. 🤘

Jeg tror han får en av prisene han er nominert til :) Takk! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TyrkiskPepper skrev:

GJETT OM JEG SKAL FØLGE MED!!! 😄

Endelig kom en snapper opp som folkets favoritt nemmelig: YUMMYMUMMY!

I mylderet av influencere som tjener penger på jenters dårlige selvbilde er det helt vilt deilig å se henne skal stille imot bloggerene: Komikerfrue, Martine Lunde, Funkygine og Isabel Raad!
Det er en endring på gang, og DET liker jeg! ❤️

 

Heia YUMMYMUMMY ! 👏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruJohansen skrev:

Fru Johansen ble luket bort i semifinalen, men har betalt sine 399 kr for invitasjon og stiller på prisutdelingen i morra 😁

Sjekk hva jeg skal ha på meg på Facebooksiden min #reklame

Liker antrekket ditt! 👍😃

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at hvis Vixen skulle fulgt med at alle de nominerte fulgte reglene hadde det blitt få nominerte og en svært eksklusiv gjeng som hadde blitt med på fest. Forbausende bra artikkel fra Min mote om temaet i dag: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24540359/vixen-finalister-med-daarlig-reklamemerking-juryen-mener-det-ikke-er-en-problemstilling 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Oline12 skrev:

Jeg tror at hvis Vixen skulle fulgt med at alle de nominerte fulgte reglene hadde det blitt få nominerte og en svært eksklusiv gjeng som hadde blitt med på fest. Forbausende bra artikkel fra Min mote om temaet i dag: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24540359/vixen-finalister-med-daarlig-reklamemerking-juryen-mener-det-ikke-er-en-problemstilling 

Jeg kom inn for å poste lenke til artikkelen. Aaaargh sier jeg bare. Det er veldig bra at minmote tar saken, og setter Vixen til veggs. Men Forbrukertilsynet er altfor defensive, derav aaaargh. Her hadde de en gylden mulighet til å formidle budskapet sitt, men er utrolig lite klare i uttalelsene. 

Jeg sier det igjen, den eneste grunnen til at influencerne ikke skjerper merking, er jo at det ikke får noen konsekvenser å bryte regelverket. Og ansvaret for å iverksette konsekvenser, det er Forbrukertilsynet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24540359/vixen-finalister-med-daarlig-reklamemerking-juryen-mener-det-ikke-er-en-problemstilling

Takk min mote😁

Tydeligvis kan ikke enkelthendelser som er sendt inn som bevis diskvalifisert influencerne... 

Blir det samme som å si at om du kjørte 200km/t slipper du bot hvis det var første gangen? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Vixen holder konferanse for influencere om etikk og moral. Syns kanskje Vixen kan feie for egen dør først, når finalistene igjen har flere svin på skogen.

Dokumentasjon og dagens tema på bloggen til Asti: https://influencere.wordpress.com/2019/01/17/vixen-etikk-og-moral/

Jeg var på den konferansen i dag. Interessante greier 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse "influenserne" må være tjukkere i huet enn jeg hadde trodd. "Jeg syns reglene er uklare, og for min del blir dette pirk, sier Mashadi til MinMote." Reglene, som er gjengitt i artikkelen hos MinMote, er jo KRYSTALLKLARE! Tror heller det er viljen til bloggerne som er uklar her. Viljen til å motta spons, men uten å måtte skatte av det.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malassezia Furfur skrev:

Disse "influenserne" må være tjukkere i huet enn jeg hadde trodd. "Jeg syns reglene er uklare, og for min del blir dette pirk, sier Mashadi til MinMote." Reglene, som er gjengitt i artikkelen hos MinMote, er jo KRYSTALLKLARE! Tror heller det er viljen til bloggerne som er uklar her. Viljen til å motta spons, men uten å måtte skatte av det.

Og er du usikker så merker du mer. Altså, du kan jo ikke få problemer med for mye merking, du kan derimot få problemer med for lite. Så å påstå at det er noe uklart her, må man faktisk lenger ut på landet med.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marriet skrev:

Og er du usikker så merker du mer. Altså, du kan jo ikke få problemer med for mye merking, du kan derimot få problemer med for lite. Så å påstå at det er noe uklart her, må man faktisk lenger ut på landet med.

Nettopp!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo akkurat det FT har sagt også - det er bedre å merke en gang for mye enn en gang for lite. 

 

Det er ikke rakettforskning. Jeg synes veilederen er skrevet på en veldig lettforståelig måte.

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle over en mental alder på 10 forstår den veilederen. Å påstå at den er vanskelig, er rett og slett bortforklaringer. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo faktisk FT som er defensive når de igjen sier at de skal rådgi og veilede mer, og se om reglene er tydelige nok. Og imens går den ene påvirkeren etter den andre inn som finalist i Vixen, på tross av hva Valen-Utvik bedyrer.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...