Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

6 timer siden, tranedatter skrev:

Vixen får kritikk fra flere hold.

"Juryleder Valen-Utvik på sin side ser ikke på det som et problem for Vixen at finalistene merker feil.  

– Hvis det viser seg at det er noen som har merket dårlig eller drevet med skjult reklame av finalistene, kan det få noen konsekvenser i år? – Med de finalistene vi har i år, opplever ikke jeg at det er en problemstilling vi trenger å ta høyde for, sier Valen-Utvik. Rådgiver Pernilla Forsman mener det er et godt tegn at Vixen sier de skal ta reklamemerking på alvor, men at det er viktig at dette blir fulgt opp. – Til syvende og sist handler det om Vixens troverdighet, sier hun. "

 

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24540359/vixen-finalister-med-daarlig-reklamemerking-juryen-mener-det-ikke-er-en-problemstilling

Samme dritten og samme bortforklaringer hvert jævla år.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, dr_zhivago skrev:

Jeg synes uansett at det er en fjasete lov som bærer preg av misunnelse fremfor rettferdighet på noe vis. Om jeg ser noen ha på seg et klesplagg som jeg får lyst på, så driter jeg da langt i om vedkommende betalte for det av egen lomme. Fra lovens side burde de kun være opptatt av at skatt og moms ble betalt.

Det er en lov som beskytter forbrukerne mot manipulering.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dr_zhivago skrev:

Jeg lar meg kanskje ikke påvirke nok

Tror du selv ja. I virkeligheten er mennesket svært enkelt å påvirke. Og det skjer helt ubevisst.

Men hva skal man vel med selvinnsikt når man kan gå høyt ut med svada?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen bilder fra rød løper fra vixen. Det var da mye rar påkledning, var det en spesiell kleskode der at man skulle blande mest mulig? Veggen bak var krøllete og tydeligvis slengt raskt opp. Inntrykket er «billig» på noe vis?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2015 den 12.46, CecilieX skrev:

Jeg har i lengre tid undret med over Vixen.no. Hvert år deler de ut Vixen Blogawards,  og hvert år har jeg undret meg over hvorfor Vixen får så stor oppmerksomhet, de er jo ikke å betrakte som et medium som mange leser eller har et forhold til.

Så derfor har jeg undersøkt litt. 

Ansvarlig utgiver av Vixen.no er Chili Publications. Hvis du besøker deres hjemmeside så ser du at de er et Content marketing byrå, som særlig benytter bloggere i sin markedsføring av kunder. Contene marketing er en markedsføringsmetode som går ut på å låne journalistikkens klær, slik at leseren ikke forstår at det er reklame de leser. Akkurat slik som bloggeren lager et blogginnlegg om et produkt, men gjør det på en slik måte at du ikke oppfatter at det er reklame. 

Så altså, min påstand er at Vixen.no ser ut som et tradisjonelt magasin, men er altså et magasin som er laget for å promotere kunder og bloggere. Chili er jo avhengig av å hype bloggere, fordi de bruker bloggerne som markedsføringskanal. I årest jury sitter blant annet Hans Petter Nygård-Hansen som selv på sin blogg har trukket frem Content Marketing som det store gullegget.

Og hvert år blir det stor oppmerksomhet om Vixen Blogawards, både i mediene og hos bloggeren. Ingen ser ut til å stille spørsmålstegn ved at Vixen (et ubetydelig nettmagasin) deler ut kanskje årets viktigste pris for bloggerne. I realiteten påstår jeg at dette er lureri. Dette er ikke et redaksjonelt uavhengig magasin, det er en ren markedsføringskanal for Chili Publications, som alle ser ut til å svelge rått, meg selv inkludert. Blogawards er bare et virkemiddel i denne markedsføringen.

Jeg trekker frem hovedinnlegget igjen - for hvem står bak Vixen - og hva ER Vixen? Cecilie X greier greit ut om det her.

I år måtte man betale for billetten sin hvis man ikke var finalist. Jeg antar at det er fordi sponsorene ikke bidro med nok. Jeg synes også presseveggen så litt kjip it på bildene - og lyset (eller mangelen på lys) ved presseveggen var veldig amatørmessig. 

Hva gjør Vixen resten av året? Hvis man ser på nettsidene deres har de nesten ingen aktivitet mellom VIxen 2017 og Vixen 2018.

Forøvrig understreker Cecilie X det aller viktigste poenget - dette er en helkommersielle bransje med en rekke skjulte og ikke fullt så skjulte koblinger. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Justlooking skrev:

Så noen bilder fra rød løper fra vixen. Det var da mye rar påkledning, var det en spesiell kleskode der at man skulle blande mest mulig? Veggen bak var krøllete og tydeligvis slengt raskt opp. Inntrykket er «billig» på noe vis?

Veggen sto der fra formiddagen av, så de hadde i så fall god tid til å ordne det. Det var en del andre ting som ikke er like... eh... glamorøst som det kan se ut på Instagram.

En ting jeg skjønner enda mindre av nå, er hvorfor i huleste de bruker så mye tid på redigering og filtre når de legger ut bilder av seg selv. Det er så totalt unødvendig, de fleste er allerede over gjennomsnittet pene, og når de har full "bloggermaske" og stylingen på plass, i tillegg til de kjemiske justeringene mange av dem har gjort, så virker det helt sinnsykt på meg at de FORTSATT har behov for å legge på ENDA mer for å kamuflere sitt opprinnelige utseende. Langt de fleste så både yngre, freshere og ikke minst, gladere ut! i virkeligheten.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, FruJohansen skrev:

Veggen sto der fra formiddagen av, så de hadde i så fall god tid til å ordne det. Det var en del andre ting som ikke er like... eh... glamorøst som det kan se ut på Instagram.

En ting jeg skjønner enda mindre av nå, er hvorfor i huleste de bruker så mye tid på redigering og filtre når de legger ut bilder av seg selv. Det er så totalt unødvendig, de fleste er allerede over gjennomsnittet pene, og når de har full "bloggermaske" og stylingen på plass, i tillegg til de kjemiske justeringene mange av dem har gjort, så virker det helt sinnsykt på meg at de FORTSATT har behov for å legge på ENDA mer for å kamuflere sitt opprinnelige utseende. Langt de fleste så både yngre, freshere og ikke minst, gladere ut! i virkeligheten.

Det er jo det aller tristeste med bransjen - nydelige folk som blir så intenst selvstuderende og selvopptatt at de oppdager skavanker ingen andre ville sett om de fikk betalt for det. Man blir helt opphengt i detaljer - og korrigerer og sprøyter inn og fyller på, opererer inn og løfter opp.

Vi har jo hørt at adskillige av dem unnskylder alle korrigeringene de har gjort med egen usikkerhet  - samtidig som de ikke innser eller innrømmer hvordan de igjen påvirker andre til å bli mindre fornøyd og mer usikre på seg selv. jeg har sett flere av disse jentene "live" og er helt enig med deg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, jabx skrev:

Samme dritten og samme bortforklaringer hvert jævla år.

Jeg hadde høyere tanker om Valen-Utvik, men de viste seg å være helt feil 🙁

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, dr_zhivago skrev:

Jeg lar meg kanskje ikke påvirke nok til å bry meg 😛 . Vil jeg ha noe, så tar jeg det. Vil jeg ikke, så tar jeg det ikke.

men dette "noe" du vil ha - hvor tror det ønsket eller behovet kom fra? lever du alene i en boble der ingen påvirker deg?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Justlooking skrev:

Så noen bilder fra rød løper fra vixen. Det var da mye rar påkledning, var det en spesiell kleskode der at man skulle blande mest mulig? Veggen bak var krøllete og tydeligvis slengt raskt opp. Inntrykket er «billig» på noe vis?

jeg er nokså sikker på at kleskoden var "påfugl".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MissLucy skrev:

men dette "noe" du vil ha - hvor tror det ønsket eller behovet kom fra? lever du alene i en boble der ingen påvirker deg?

Joda, klart jeg blir påvirket til en viss grad. Men jeg har faktisk veldig få eiendeler, går aldri og "shopper" bare fordi jeg liker å kjøpe ting. Når jeg skal handle lager jeg en handleliste, går inn og finner det jeg skal ha, kjøper det, og går ut igjen. Er ikke alltid jeg lager handleliste for klær, men jeg har som oftest en klar formening om hva jeg skal kjøpe og holder meg til det. Hva bloggere har på seg eller blir sponset til å bruke tar jeg lang fart og driter i 😛 .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_1975

Jeg har aldri fulgt med på noen blogger eller sett på Vixen. Men leste en sak om det nå, og da står det at "Emma Ellingsen jobber som modell og youtuber". WTF?? Teller Youtuber som noe?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frøken_1975 skrev:

Jeg har aldri fulgt med på noen blogger eller sett på Vixen. Men leste en sak om det nå, og da står det at "Emma Ellingsen jobber som modell og youtuber". WTF?? Teller Youtuber som noe?? 

Youtubere med mange klikk tjener enormt med penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, FruJohansen skrev:

Veggen sto der fra formiddagen av, så de hadde i så fall god tid til å ordne det. Det var en del andre ting som ikke er like... eh... glamorøst som det kan se ut på Instagram.

En ting jeg skjønner enda mindre av nå, er hvorfor i huleste de bruker så mye tid på redigering og filtre når de legger ut bilder av seg selv. Det er så totalt unødvendig, de fleste er allerede over gjennomsnittet pene, og når de har full "bloggermaske" og stylingen på plass, i tillegg til de kjemiske justeringene mange av dem har gjort, så virker det helt sinnsykt på meg at de FORTSATT har behov for å legge på ENDA mer for å kamuflere sitt opprinnelige utseende. Langt de fleste så både yngre, freshere og ikke minst, gladere ut! i virkeligheten.

 

22 timer siden, pøbelsara skrev:

Det er jo det aller tristeste med bransjen - nydelige folk som blir så intenst selvstuderende og selvopptatt at de oppdager skavanker ingen andre ville sett om de fikk betalt for det. Man blir helt opphengt i detaljer - og korrigerer og sprøyter inn og fyller på, opererer inn og løfter opp.

Vi har jo hørt at adskillige av dem unnskylder alle korrigeringene de har gjort med egen usikkerhet  - samtidig som de ikke innser eller innrømmer hvordan de igjen påvirker andre til å bli mindre fornøyd og mer usikre på seg selv. jeg har sett flere av disse jentene "live" og er helt enig med deg. 

Men dette har også en annen side ved seg og det er det at absolutt alt handler om de pene jentene uansett.

22 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg trekker frem hovedinnlegget igjen - for hvem står bak Vixen - og hva ER Vixen? Cecilie X greier greit ut om det her.

I år måtte man betale for billetten sin hvis man ikke var finalist. Jeg antar at det er fordi sponsorene ikke bidro med nok. Jeg synes også presseveggen så litt kjip it på bildene - og lyset (eller mangelen på lys) ved presseveggen var veldig amatørmessig. 

Hva gjør Vixen resten av året? Hvis man ser på nettsidene deres har de nesten ingen aktivitet mellom VIxen 2017 og Vixen 2018.

Forøvrig understreker Cecilie X det aller viktigste poenget - dette er en helkommersielle bransje med en rekke skjulte og ikke fullt så skjulte koblinger. 

Gud, så frekt. Kom det like mye folk som i fjor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ninnn skrev:

Youtubere med mange klikk tjener enormt med penger. 

Jeg trodde det nesten var slutt på det etter "YouTube Ad-pocalypse"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...