Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Tarese skrev:

Jeg blir oppriktig overrasket dersom det blir noe av Vixen neste år. Årets kan jo ikke kalles annet enn en fiasko. La oss oppsummere; disking av deltakere, tilbaketrekking av disket finalister, rykter om korrupsjon, finalister som frivillig har trukket seg, negativ omtale i medier, kalles nå Vitsen/Fixen på folkemunne, dommer som har herjet og dummet seg ut i sosiale medier og ikke minst toppet det hele med å grine på scenen.                                      

Falck og BOTB har utrettet enormt med påvirkningen sin her! Jeg er så glad for alt som har kommet frem og jeg er ikke det minste i tvil om at det de har sagt også har påvirket avgjørelsen i henhold til hvem som har vunnet i år.

Hadde ikke støyet hendt i År så hadde både SE, Fotballfrue og Camilla Pihl i dag hatt nok en «prestisje» pris på peishylla...

helt enig i alt du sier her :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn kan det også sies:

«Det har vært trøbbel før prisutdelingen. Først ble noen bloggkjendiser kastet ut av kåringen. De hadde brutt reglene for merking av reklame. Men like etterpå endret juryen i Vixen mening.»

klartale.no

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tarese skrev:

Jeg blir oppriktig overrasket dersom det blir noe av Vixen neste år. Årets kan jo ikke kalles annet enn en fiasko. La oss oppsummere; disking av deltakere, tilbaketrekking av disket finalister, rykter om korrupsjon, finalister som frivillig har trukket seg, negativ omtale i medier, kalles nå Vitsen/Fixen på folkemunne, dommer som har herjet og dummet seg ut i sosiale medier og ikke minst toppet det hele med å grine på scenen.                                      

Falck og BOTB har utrettet enormt med påvirkningen sin her! Jeg er så glad for alt som har kommet frem og jeg er ikke det minste i tvil om at det de har sagt også har påvirket avgjørelsen i henhold til hvem som har vunnet i år.

Hadde ikke støyet hendt i År så hadde både SE, Fotballfrue og Camilla Pihl i dag hatt nok en «prestisje» pris på peishylla...

Det var også merkelig å dele ut prisene til kandidater som hadde trukket seg og som ikke ønsket å motta prisen. Det understreket jo bare hvor useriøst hele opplegget var. Og en jurydommer som valgte å innta blogger-fosterstilling på scenen... Jeg har ikke ord...

Og hva var egentlig dresskoden, selv der var det bare rot. Noen kom i glitrende, fotsid galla mens andre kom i treningstrøye eller joggebukse. Flaut, flaut, flaut.

 

Endret av Ultiva
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en (foreløpig) samleimgur vedr. Vixen Influencers Awards 2017 https://imgur.com/a/Eo7Li

Med følgende innhold:

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Asti skrev:

Jeg har laget en (foreløpig) samleimgur vedr. Vixen Influencers Awards 2017 https://imgur.com/a/Eo7Li

Med følgende innhold:

Kjempebra @Asti!! :) Utrolig fint med en slik oversikt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Newroz skrev:

Kjempebra @Asti!! :) Utrolig fint med en slik oversikt! 

Takk. :) 

Jeg tenkte det er bra å samle det en plass, slik at alt "rotet" til Vixen ikke går i glemmeboken. Det kan også være kjekt å ha det tilgjengelig til neste år, for da er det nok på igjen (snakker av erfaring), hvis ikke Vixen sparker juryformannen.... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
5 minutter siden, Asti skrev:

Takk. :) 

Jeg tenkte det er bra å samle det en plass, slik at alt "rotet" til Vixen ikke går i glemmeboken. Det kan også være kjekt å ha det tilgjengelig til neste år, for da er det nok på igjen (snakker av erfaring), hvis ikke Vixen sparker juryformannen.... ;) 

Hvert år har vi sagt at NÅ, nå finnes det ikke flere bortforklaringer eller unnskyldninger. Jeg holder ikke pusten. Innad i Vixen har det jo ikke vært en eneste refleksjon i forhold til prisen, og selvkritikk er total mangelvare. Jeg spår at de før neste år konkluderer med at de ikke kan påta seg rollen som "politi". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CecilieX skrev:

Hvert år har vi sagt at NÅ, nå finnes det ikke flere bortforklaringer eller unnskyldninger. Jeg holder ikke pusten. Innad i Vixen har det jo ikke vært en eneste refleksjon i forhold til prisen, og selvkritikk er total mangelvare. Jeg spår at de før neste år konkluderer med at de ikke kan påta seg rollen som "politi". 

Jeg tenker du har rett. Samtidig vil vi nok få høre på at HPNH/Vixen har gjort slik at influencerne nå følger loven pga jobben til Vixen. Den har vi hørt før. :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Tears-kartongen som står strategisk plassert i bilen til Camilla Pihl.... Alkoholreklame er vel ulovlig i Norge? Pihls forlovede er manager til Madcon, som har laget nettopp Black Tears. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MaeveZtor skrev:

Black Tears-kartongen som står strategisk plassert i bilen til Camilla Pihl.... Alkoholreklame er vel ulovlig i Norge? Pihls forlovede er manager til Madcon, som har laget nettopp Black Tears. 

På snap? 

Det er ikke lov å reklamere for alkohol nei, og heller ikke bruke alkohol sammen med andre ting du reklamerer for. CBE har fått smekk for dette et par ganger av helsetilsynet. 

Anbefaler deg å ta skjermbilde av snappen (hvis det er på snap) og sende inn til helsetilsynet om du tror det bryter med regelverket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2018 den 8.56, Tarese skrev:

Jeg blir oppriktig overrasket dersom det blir noe av Vixen neste år. Årets kan jo ikke kalles annet enn en fiasko. La oss oppsummere; disking av deltakere, tilbaketrekking av disket finalister, rykter om korrupsjon, finalister som frivillig har trukket seg, negativ omtale i medier, kalles nå Vitsen/Fixen på folkemunne, dommer som har herjet og dummet seg ut i sosiale medier og ikke minst toppet det hele med å grine på scenen.                                      

Falck og BOTB har utrettet enormt med påvirkningen sin her! Jeg er så glad for alt som har kommet frem og jeg er ikke det minste i tvil om at det de har sagt også har påvirket avgjørelsen i henhold til hvem som har vunnet i år.

Hadde ikke støyet hendt i År så hadde både SE, Fotballfrue og Camilla Pihl i dag hatt nok en «prestisje» pris på peishylla...

Veldige gode poeng, men tror du de klarer å holde seg unna rampelyset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Da var vi her igjen. Tillater meg å sitere inn diskusjon som oppstod i HPNH-tråden og flytter den hit siden den passer her.

15 minutter siden, Littlewoman skrev:

Siden vi er mange som støtter at Vixen burde gjøre ting på en annen måte, som kanskje velge en annen jury, hvem tenker dere er best da? Hvilke endringer bør de gjøre? 

Det er enkelt å være kritisk til etablerte fakta...men veldig mye viktige å være konstruktiv og kanskje komme med forslag til hvordan det burde være? Tenker jeg da.

 

12 minutter siden, Emmelise skrev:

Vixen kan alltids avvikles og heller opprettes av et organ hvor det ikke er kommersielle interesser i sine deltakere. Og med det så mener jeg at det ikke burde være en bloggpris laget av et content marketing byrå som bruker mange av sine prisvinnere og deltakere til å selge reklame.

Der alene hadde mye vært fiksa.

 

10 minutter siden, Littlewoman skrev:

Enig! Vi kommer vel dit en gang håper jeg da dette enda er veldig nytt. Men overlever slike priser da? OBS er nok en bedre tråd enn denne å holde denne diskusjonen

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når nå HPNH gir seg som jurymedlem har nye synsere kommet på banen. Mange mener mye om Vixen og det er lett å plukke fra hverandre etablerte fakta. Om ikke de som i dag arrangerer en slik award, hvem skal da gidde?

Hva bør gjøres annerledes og hvem bør sitte i juryen? Det er så mange meninger om alle dem som engasjerer seg og jeg er ganske sikker på at intensjonene er de beste.....men skal vi endre noe hjelper det mye mer å være konstruktiv enn å plukke fra hverandre det som allerede er etablert og vedtatt. 

https://www.kampanje.com/medier/2018/11/gir-seg-som-juryleder-i-vixen---ny-jury-pa-plass/ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Littlewoman skrev:

Jeg visste ikke om denne tråden og laget en ny....æsj. Hvordan sletter jeg den da? Sjekker

Meh, bare rapporter den inn så tar moderatoren seg av det.

Ifjor var det opptil flere sponsorer som ble nevnt hver gang det skulle deles ut en pris. Så det hadde nok kanskje vært mulig å sette opp en gruppe mennesker som ikke hadde kommersielle interesser i bloggerne som skal bestemme hvem som får pris og så få forskjellige bedrifter til å komme inn som sponsorer.

Men det er jo selvsagt mye arbeid, som man sjeldent vil når man ikke har egne kommersielle interesser i det hele.
Men mulig, ja, det tør jeg mene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX

En troverdig bloggkåring fordrer uavhengighet. Vixen i seg selv mangler dette, nettopp på grunn av historikk. HI i denne tråden forklarer hva Vixen.no var og med det som bakteppe har de ingen troverdighet. Resten er et sorgens kapittel, med jurymedlemmer som ikke greier å håndheve regler og som mer eller mindre åpenlyst unnskylder regelbrudd. 

Hvis man ønsker en kåring der kvalitet står i sentrum så bør et annet foretak ta på seg oppgaven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, CecilieX skrev:

En troverdig bloggkåring fordrer uavhengighet. Vixen i seg selv mangler dette, nettopp på grunn av historikk. HI i denne tråden forklarer hva Vixen.no var og med det som bakteppe har de ingen troverdighet. Resten er et sorgens kapittel, med jurymedlemmer som ikke greier å håndheve regler og som mer eller mindre åpenlyst unnskylder regelbrudd. 

Hvis man ønsker en kåring der kvalitet står i sentrum så bør et annet foretak ta på seg oppgaven. 

Hva synes vi om Moen inn? Han har jo jobbet vel tett med veldig mange av dem, klarer han å holde seg i skinnet mon tro? Skal bli spennende å se hehe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Vixen-konseptet er en stor vits, hvor målet er å sleike hverandre enda litt mer oppetter ryggen mens nasjonale tabloider lar seg rive med.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...