Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit. Hvis det er til ca 12 personer...

Anonymkode: 10add...e86

Det står 4-6 personer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at hun må drukne alle rettene sine i enorme mengder creme fraiche og fløte forteller meg at hun virkelig ikke kan lage mat. Er ikke noe redd for å bruke fett i maten selv, men når du putter 8 dl creme fraiche og 3 dl fløte i en rett ment for 4-6 personer så dreper du jo alt av smaker.

Anonymkode: 8db6d...bcd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prinsesse788 skrev:

I dag legges det ut biff stroganoff ...

8 dl creme fraiche

3 dl fløte

Altså, hva???

Er det rart folk blir tykke?

What???? Creme fraiche OG fløte.......

ja, skulle jeg ha spist dette så hadde jeg blitt sittende på toalettet det neste døgnet.....💩💩💩💩

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager matretter med rømme (bruker sjelden cf) tar jeg 1,5 dl - til fire/seks stk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Det står 4-6 personer

Merker at kiloene renner på bare etter å ha sett mengden med fett som brukes :sjokkert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Merker at kiloene renner på bare etter å ha sett mengden med fett som brukes :sjokkert:

😂😂😂😂😂

må være derfor jeg blir så ugrei i magen også, jeg tåler ikke så mye fett!! Jeg får slutte å lese hennes oppskrifter, men så finner jeg det underholdene da hun bare legger til mer fett og sløyfer kanskje noe annet og kaller det med sitt navn....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stroganoffen er jo legendarisk. Er den oppskriften jeg drar frem hver gang jeg forteller noen nye om Mat fra bunnen. De fleste blir sittende med haka på gulvet :ler: Særlig kokkene jeg kjenner. De blir helt målløse!

Anonymkode: 4a5d9...6f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den stroganoffen er jo legendarisk. Er den oppskriften jeg drar frem hver gang jeg forteller noen nye om Mat fra bunnen. De fleste blir sittende med haka på gulvet :ler: Særlig kokkene jeg kjenner. De blir helt målløse!

Anonymkode: 4a5d9...6f3

De ødelegger jo all smaken med alt det fettet. Alt må jo smake likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmerende tekst på et bilde med bakte horn. Han er jo så morsom.. :sjenert:
"Lørdag kveld, da er det godt å drikke vin og bli litt horny1f377.png🍷1f950.png🥐. Har testet disse i kveld"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Døgnvill skrev:

Sjarmerende tekst på et bilde med bakte horn. Han er jo så morsom.. :sjenert:
"Lørdag kveld, da er det godt å drikke vin og bli litt horny1f377.png🍷1f950.png🥐. Har testet disse i kveld"

Singel-duden igjen???

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Døgnvill skrev:

Sjarmerende tekst på et bilde med bakte horn. Han er jo så morsom.. :sjenert:
"Lørdag kveld, da er det godt å drikke vin og bli litt horny1f377.png🍷1f950.png🥐. Har testet disse i kveld"

Han er bare så platt

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Singel-duden igjen???

Anonymkode: 100ad...85f

Jeg er ikke helt sikker på hvem singelduden er, men det er E som har lagt det ut i alle fall. 

 

17 hours ago, AnonymBruker said:

Han er bare så platt

Anonymkode: 87ee8...8ba

I mangel av et bedre ord; han er skikkelig blæh. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.4.2018 den 20.55, Prinsesse788 skrev:

I dag legges det ut biff stroganoff ...

8 dl creme fraiche

3 dl fløte

Altså, hva???

Er det rart folk blir tykke?

I crème fresh er det 335 kcal pr 100gr, 1 dl er nok noe mer, men vi runder av. Det vil si 2680 kcal i crème fresh. Det er også 35 gr fett pr 100gr, altså totalt 280 gr fett. 

Fløte (kremfløte som T bruker) har 362 kcal per 100gr, dvs ca 1086 kcal på 3 dl. Det er også 38 gr fett pr 100 gr, så på 3 dl blir det 114 gr fett. 

Det vil si at det er 3766 Kcal og 394 gr fett i retten, eller 753 kcal og 79 gr fett per person hvis vi sier at 5 personer skal spise dette. Det er uten alt annet som er i stroganoffen. Det er helt hinsides! 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

I crème fresh er det 335 kcal pr 100gr, 1 dl er nok noe mer, men vi runder av. Det vil si 2680 kcal i crème fresh. Det er også 35 gr fett pr 100gr, altså totalt 280 gr fett. 

Fløte (kremfløte som T bruker) har 362 kcal per 100gr, dvs ca 1086 kcal på 3 dl. Det er også 38 gr fett pr 100 gr, så på 3 dl blir det 114 gr fett. 

Det vil si at det er 3766 Kcal og 394 gr fett i retten, eller 753 kcal og 79 gr fett per person hvis vi sier at 5 personer skal spise dette. Det er uten alt annet som er i stroganoffen. Det er helt hinsides! 

 

Blodårene mine tetter seg bare ved tanken på det der

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

I crème fresh er det 335 kcal pr 100gr, 1 dl er nok noe mer, men vi runder av. Det vil si 2680 kcal i crème fresh. Det er også 35 gr fett pr 100gr, altså totalt 280 gr fett. 

Fløte (kremfløte som T bruker) har 362 kcal per 100gr, dvs ca 1086 kcal på 3 dl. Det er også 38 gr fett pr 100 gr, så på 3 dl blir det 114 gr fett. 

Det vil si at det er 3766 Kcal og 394 gr fett i retten, eller 753 kcal og 79 gr fett per person hvis vi sier at 5 personer skal spise dette. Det er uten alt annet som er i stroganoffen. Det er helt hinsides! 

 

Ja, da skal du ikke spise mer enn en porsjon. 

Jeg spiser fort 700-1000 kcal til middag, men det er grønnsaker, ris/pasta/osv og kjøtt/fugl/fisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle en ha sett!! I dag har hun jaggu slakta en hane!! Lagt ut bilder og video på bloggen!!

så nå får en passe på dyrene sine, så hun ikke slakter alt hun kommer over.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...