Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Norgesglasset skrev:

Det verserer en måte å lage softis på rundt om på Facebook om dagen. Selvfølgelic er det o store sin måte som fungerer. Ikke den som er rundt på nettet må vite.. Kjenner det er vanskelig å vite om man skal le, eller klaske hånda i pannen.. 

Screenshot_20180224-192449.png

Hæh, er ikke dette Tine sin oppskrift? Mfb har vært latterlig lenge, men nå begynner det å bli for dumt!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Poppie skrev:

Hæh, er ikke dette Tine sin oppskrift? Mfb har vært latterlig lenge, men nå begynner det å bli for dumt!

Ikke sant. Må vite at dette er DERES måte å gjøre det på.  Sikker lagt til litt mere salt i snøen. Hun har jo prøvd dette mange ganger, sikkert lenge før oppskrifta til Tine ble lagt ut. (jeg klikker meg aldri inn på bloggen, da prøver jeg heller Tine sin oppskrift. Ti av ti ganger) 

 

Endret av Norgesglasset
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Norgesglasset skrev:

Ikke sant. Må vite at dette er DERES måte ågjøre det på  sikker lagt til litt mere salt i snøen. (jeg klikker meg aldri inn på bloggen, da prøver jeg heller Tine sin oppskrift. Ti av ti ganger) 

Mer salt og/eller mer fløte. Mat fra bunnen i et nøtteskall.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke :P 

5 ss mer salt enn i Tine sin. 

Kun fløte (fløte + helmelk i Tine sin)

Ser forresten at Andreas Wahl gjorde dette for mange år siden, så da blir det enda mer teit å hive seg på en allerede for sen bølge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Poppie skrev:

Måtte sjekke :P 

5 ss mer salt enn i Tine sin. 

Kun fløte (fløte + helmelk i Tine sin)

Ser forresten at Andreas Wahl gjorde dette for mange år siden, så da blir det enda mer teit å hive seg på en allerede for sen bølge.

Selvfølgelig måtte hun endre litt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Poppie skrev:

Måtte sjekke :P 

5 ss mer salt enn i Tine sin. 

Kun fløte (fløte + helmelk i Tine sin)

Ser forresten at Andreas Wahl gjorde dette for mange år siden, så da blir det enda mer teit å hive seg på en allerede for sen bølge.

Mamma pleide å gjøre det på hytten vår på fjellet da jeg var liten, og moren hennes pleide også å gjøre det en sjelden gang da de var der oppe, så ikke noe nytt akkurat heller!

Anonymkode: 0491d...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvordan blodtrykket hennes er jeg. Alle de oppskriftene med all saltet og all fettet. :P

Anonymkode: 3e2fd...133

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ardwinna skrev:

Tror han bare er veldig lite stødig i norsk. Han er vel utenlandsk?

Jeg visste forresten ikke at det finnes mat som kalles rævrusk. Kanskje det serveres på en seng av danglebær? :fnise:

Det som lar seg søke opp av rettene han ramser opp er gammel norsk tradisjonskost/skogskost, til dels skrevet på dialekt, så jeg tviler sterkt. 

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Poppie skrev:

Hæh, er ikke dette Tine sin oppskrift? Mfb har vært latterlig lenge, men nå begynner det å bli for dumt!

Flere har påpekt at det er Tine sin oppskrift, og at det har vært en video på Facebook den siste uka som viser akkurat det samme. 

Samtalen med T foregår slik:

Person 1:"samme som ligger på tine det her. Så det her om dagen. Samme oppskrift også.

T: inspirasjonen er hentet på nett som jeg skriver men ikke samme fremgangsmåte ( prøvde deres først og funket ikke for meg) og oppskriften er heller ikke identisk om du ser bedre etter😀

Person 2:" Du har 3ss mer med sukker og 3 dl fløte istedenfor 2 dl fløte og 1 dl melk. Kunne jo for eks skrevet, etter inspirasjon fra tine😀"

Person 1: er jo samme måte bare en bolle og ikke pose. Bør krediteres ja

Person 3: vet ikke hvilke regler som gjelder når man endrer litt på en oppskrift, også kaller den sin egen. Men det burde blitt nevnt at den egentlig kommer fra Tine. Ellers fin ide til uteaktiviteter om man er lei snø.

Person 4: Pinlig.....

 

Rart at disse kommentarene fikk slippe gjennom sensuren hos admins😂😂. Ganske pinlig å bli tatt i juks😛

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret fra dronninga angående kritikken på Tine sin oppskrift.

 

" Det er ikke Tine som har funnet opp dette😀. Dette har vært gjort i flere årtier og har versert på nettet i forskjellige utgaver i flere år. Tine har heller ikke linket til noen. Jeg konkretiserte ikke Tine fordi det finnes mange. Og det er alt jeg har å si om den saken 😀

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som lar seg søke opp av rettene han ramser opp er gammel norsk tradisjonskost/skogskost, til dels skrevet på dialekt, så jeg tviler sterkt. 

Anonymkode: b0fb0...18f

Han har et veldig utenlandsk navn da, og det er jo ikke umulig at noen fra et annet land har interesse av særnorske og lokale retter. Han kan jo ha bodd her i mange år og virkelig fordypet seg i den lokale matkulturen :) Etter noen år kommer jo gjerne dialekta frem også.

Jeg har forresten lært av den nevnte salttråden at på MFB er "takk for fine svar/tips" kodeord for at tråden skal stenges. Uansett om det er få eller mange innlegg/svar. Og da henvises det til at trådstarter har fått nok svar, og at tråden stenges fordi flere må få slippe til. Man må ikke okkupere oppmerksomheten til gjestene for lenge altså! :rolleyes:

Og så svarer folk veldig ofte på noe annet enn det folk spør om. I den samme salttråden må selvfølgelig en gjest komme med sin personlige mening om det å kutte ut salt. Hallo, hun spør om forslag til andre smaker å krydre maten med, ikke hva folk synes om at hun skal kutte kraftig ned på saltbruken. Kanskje de burde opprette en undergruppe som heter "Kostholdsråd fra bunnen", det kunne muligens ha blitt veldig underholdende! :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg har lært å lage mange spennende retter etter å ha blitt medlem i den gruppen på FB. Jeg prøvde å bli medlem, men ble faktisk avvist 2 ganger. 

Anonymkode: 5c6e7...ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ardwinna skrev:

Han har et veldig utenlandsk navn da, og det er jo ikke umulig at noen fra et annet land har interesse av særnorske og lokale retter. Han kan jo ha bodd her i mange år og virkelig fordypet seg i den lokale matkulturen :) Etter noen år kommer jo gjerne dialekta frem også.

[...]

Ah, OK. :) Jeg er ikke medlem så jeg har ikke sett navnet hans, men da virker forklaringen din mest sannsynlig. :) 

Anonymkode: b0fb0...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...