Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn fettkaffe er ikke noe nytt.. 

Mange år siden jeg hørte om den første gangen. 

Selv så drikker jeg en kopp kaffe med ei god teskje kokosolje i hver morgen, rett og slett pga jeg er ikke noe frokostmenneske. Greit å kicke igang kroppen med noen kalorier før dagvakt eller før trening om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, skruf skrev:

Sånn fettkaffe er ikke noe nytt.. 

Mange år siden jeg hørte om den første gangen. 

Selv så drikker jeg en kopp kaffe med ei god teskje kokosolje i hver morgen, rett og slett pga jeg er ikke noe frokostmenneske. Greit å kicke igang kroppen med noen kalorier før dagvakt eller før trening om morgenen.

OT, men... smaker det kokos? Eller er det kokosolje som er nøytral på smak, hvis det går an? 

Jeg har Cocosa, men jeg har ikke "turt" å prøve det i kaffen, for jeg innbiller meg at det smaker kokos av kaffen og jeg tror det kan "ødelegge kaffe" for meg. 

Når jeg går på lavkarbo så kan jeg spise Cocosa med skje uten noe ved siden av, men hvis det ikke smaker direkte kokos av kaffen kan jeg prøve.

*innrømmer glatt at jeg er teit som spør her og ikke bare prøver selv* 

Anonymkode: 98c44...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

OT, men... smaker det kokos? Eller er det kokosolje som er nøytral på smak, hvis det går an? 

Jeg har Cocosa, men jeg har ikke "turt" å prøve det i kaffen, for jeg innbiller meg at det smaker kokos av kaffen og jeg tror det kan "ødelegge kaffe" for meg. 

Når jeg går på lavkarbo så kan jeg spise Cocosa med skje uten noe ved siden av, men hvis det ikke smaker direkte kokos av kaffen kan jeg prøve.

*innrømmer glatt at jeg er teit som spør her og ikke bare prøver selv* 

Anonymkode: 98c44...ad0

Det smaker litt kokos, men personlig synes jeg det er godt :) tror du får kjøpt smaksnøytal cocosa, brun krukke mener jeg på. 

Jeg drikker alltid en kopp vanlig sort kaffe først, deretter en kopp kaffe med cocosa. Også en kopp svart kaffe til hvis jeg ikke ble våken nok av de to første 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må flire av folk som tror at man kommer til å rase ned i vekt fordi man putter fett i kaffen. Det kan nok funke som måltidserstatter i en ellers restriktiv diett, men man kommer ikke til å gå ned i vekt om man spiser som før og tilsetter smør eller kokosfett i kaffen. Jeg har en følelse av at folkene som ellers følger oppskriftene inne på MFB iallefall ikke har godt av det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skal liksom være en slankegreie. Kvasiteorien er at denne kaffen "kickstarter forbrenningen" slik at du går magisk ned i vekt ved å drikke denne hver morgen. Dette er selvsagt bare rubbish, dette er en fettbombe og gir bare flere kalorier inn. I tillegg "må" man kjøpe en dritdyr spesiell kokosolje, et kunstig søtningsstoff og smør fra gressforede kyr(!) 

Sannheten om denne kaffen er rett og slett at den smaker godt. Å bruke melkeprodukter i kaffe er ikke så fjernt, og smør gjør at det meste smaker bedre, og kokosoljen passer godt med kaffesmaken. Jeg lager en billigvariant, kjøper en billig kokosolje på innvandrerbutikk, bruker vanlig meierismør og sukrer den litt, siden jeg ikke trenger å slanke meg. Kjører det med stavmikseren og voila. For meg som ikke spiser frokost er dette en enkel måte å få innpå litt kalorier før lunch, og det smaker godt. (Egg har jeg riktig nok ikke vært borti før.) 

Så ja, dette er en overpriset hipsterkaffe som kan gjøres på en billig og god måte. Og det er i hvert fall ikke Tanja som har funnet på dette. 

Anonymkode: 4b04c...3e2

Men egg? Kan jo ikke være godt. den glovarme kaffen gjør at egget vil klumpe seg. 

Anonymkode: 65cea...abc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men egg? Kan jo ikke være godt. den glovarme kaffen gjør at egget vil klumpe seg. 

Anonymkode: 65cea...abc

Det klumper seg ikke fordi det vispes først til "eggemelk".

Jeg synes det er godt, men jeg lager det sjelden fordi jeg synes det blir mer jobb enn nødvendig. 

Anonymkode: 9f10d...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det klumper seg ikke fordi det vispes først til "eggemelk".

Jeg synes det er godt, men jeg lager det sjelden fordi jeg synes det blir mer jobb enn nødvendig. 

Anonymkode: 9f10d...1d3

På det bildet så den skikkelig klumpete ut. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sugemerke skrev:

På det bildet så den skikkelig klumpete ut. :spy:

Google det du. Alt du finner på nettet ser bedre ut enn hva dronningen klarer å få frem på et bilde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
1 minutt siden, Wenda skrev:

Google det du. Alt du finner på nettet ser bedre ut enn hva dronningen klarer å få frem på et bilde

Ja, ser de visper egget og fettet til skumkonsistens og så har i kaffen, det hjelper jo. Å helle et egg i varm kaffe, som det så ut som på bildet, blir jo kokte eggebiter i kaffe. Urk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fruktninja skrev:

Den framstår jo ikke helt.... delikat ......

 

27356267_10155213820915857_33814304449467410_o.jpg

Uff da. Det mer ut som Tanja ikke rakk doen tidsnok..

Anonymkode: 9ebd4...5fe

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sugemerke skrev:

Ja, ser de visper egget og fettet til skumkonsistens og så har i kaffen, det hjelper jo. Å helle et egg i varm kaffe, som det så ut som på bildet, blir jo kokte eggebiter i kaffe. Urk.

Sjefen selv har nok gjort det feil, ser det ut som 😂 Haha. Hun skriver jo "rør inn et egg" til slutt i fremgangsmåten, og er mest sannsynlig uvitende om at man må vispe fett og egg på forhånd. Skulle tro at de fleste som lager en del mat vet at egg koagulerer ved for sterk varme. Så det blir jo slik du beskriver... "kokte eggebiter i kaffe". Æsj 🙈 Med litt flaks vil kaffen kanskje bare bli tykk i stedet for klumpete 😂 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bonnica skrev:

Sjefen selv har nok gjort det feil, ser det ut som 😂 Haha. Hun skriver jo "rør inn et egg" til slutt i fremgangsmåten, og er mest sannsynlig uvitende om at man må vispe fett og egg på forhånd. Skulle tro at de fleste som lager en del mat vet at egg koagulerer ved for sterk varme. Så det blir jo slik du beskriver... "kokte eggebiter i kaffe". Æsj 🙈 Med litt flaks vil kaffen kanskje bare bli tykk i stedet for klumpete 😂 

Da hadde jeg faen meg spydd på meg selv, endt opp med halvkokt egg oppi kaffen min, urk!!

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg faen meg spydd på meg selv, endt opp med halvkokt egg oppi kaffen min, urk!!

Anonymkode: 366cf...067

Kaffe med eggklumper i høres helt ekstremt kvalmt ut! Sitter der på morran passe trøtt i trynet og slurper i seg varm kaffe med geleaktige eggklumper.....faren for akutt morgenkvalme er tilstede selv uten å være gravid 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:

Kaffe med eggklumper i høres helt ekstremt kvalmt ut! Sitter der på morran passe trøtt i trynet og slurper i seg varm kaffe med geleaktige eggklumper.....faren for akutt morgenkvalme er tilstede selv uten å være gravid 

Sånn sett ville jo kaffen fungert slankende, med all den kvalmen som sikkert hadde vellet opp hver gang jeg hadde kjent lukten av kaffe etter det

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skruf skrev:

Kaffe med eggklumper i høres helt ekstremt kvalmt ut! Sitter der på morran passe trøtt i trynet og slurper i seg varm kaffe med geleaktige eggklumper.....faren for akutt morgenkvalme er tilstede selv uten å være gravid 

Jepp, deilig! Haha. Mulig fettkaffe er godt altså, jeg har aldri smakt det. Men, jeg ville iallefall sørget for at det ble gjort riktig, slik at jeg slapp å sitte å drikke noe som minner om helt noe annet enn kaffe 🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En som legger ut bilde av kake som hun har lovet å lage på tross av influensa. Nei, dropp å være martyr når du har influensa for så å lage bløtkake.

Jeg liker egentlig personen, men lag ikke mat til andre når du er så syk! Influensa har jeg har hatt 1 gang, og da kunne kroppen knapt bevege seg...

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2018 den 21.32, Juliannaos skrev:

En som legger ut bilde av kake som hun har lovet å lage på tross av influensa. Nei, dropp å være martyr når du har influensa for så å lage bløtkake.

Jeg liker egentlig personen, men lag ikke mat til andre når du er så syk! Influensa har jeg har hatt 1 gang, og da kunne kroppen knapt bevege seg...

Det der høres mer ut som en kraftig forkjølelse.
Influensa, da ligger man rett ut med feber og vondt i hele kroppen mens man knapt orker å spise eller gå på do. "Uff jeg er i ganske uggen form men jeg baker likevel kake" putter jeg i forkjølelses-kategorien.

Fikk denne i nyhetsoppdateringa på facebook i dag! :ler:

27336936_574939146189648_785157672964598

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ardwinna skrev:

Det der høres mer ut som en kraftig forkjølelse.
Influensa, da ligger man rett ut med feber og vondt i hele kroppen mens man knapt orker å spise eller gå på do. "Uff jeg er i ganske uggen form men jeg baker likevel kake" putter jeg i forkjølelses-kategorien.

Fikk denne i nyhetsoppdateringa på facebook i dag! :ler:

27336936_574939146189648_785157672964598

Hos meg og!! Helt legendarisk!!!

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...